Budući da sam imao tu čast da prisustvujem predavanju o potrošnji u SP "Lasta", zaista sam počeo da uviđam koliko se nenamenski troši u GSP Beograd i koliko bi zapravo u toj potrošnji moglo da dođe do ušteda kako nafte tako i ostalih vitalnih delova autobusa. Naime, jutros se toga setih prilikom vožnje u zemunskom IK-218M (#382) koga je vozač pritiskao i gazio prvo na blokadi dakle 65 km/h, a druga stvar je šaltanje, i pored upadljive zelene boje na obrtomeru, u svaki stepen prenosa autobus je ulazio iz mnogo većih obrtaja nego što bi trebalo, dakle na preko 2000 obrtaja, dok je normalno na 1600... Upravo takav način vožnje, sa naglim kretanjem stajanjem, kick downom popularnim, u cilju što bržeg kretanja vozila može da dovede do naglog rasta potrošnje i to od 6-12l/100km, da ne govorim o trošenju kočnica, trošenju menjača i ostalih funkcionalnih delova samog vozila...
Ako uzmemo da je nekih prosek u toku radnog dana u GSP Beograd oko 200km, dakle po vozilu to mu dođe nekih 10-20l više svakog radnog dana, neka to radi svaki treći vozač i manje, pa je to cifra od nekih 180-200 autobusa, i dolazimo da oko 3000-5000l nafte dnevno ode u vazduh zbog needukovanja vozača i zbog manjka informacija koje dobijaju. Da ne govorim o stanju kočnica, motora, diferencijala koji takođe stradaju, u vremenima uštede smatram da bi i GSP trebao mnogo više da poradi na edukaciji svojih vozača, da proba da svede tu potrošnju na minimum, jer nije mala cifra od 3000-5000l na dnevnom nivou, naročito ako znamo da i dalje ima solidan broj vozila sa potrošnjom "sto za sto", odnosno 100l/100km, naravno stariji autobusi, ali baš zbog tog podatka bi na svakom litru trebalo da se štedi, pogotovo što preduzeće iz godine u godinu tone sve dublje u dugove. Dinar ovde, dinar tamo, tako se počinje. Sve ovo možda i nebih zapazio, da vožnja u takvom vozilu nije neudobna, jer prvo zabode za sedište kad krene punim gasom, a potom zabode na kočnicu pa maltene udarate u osobu ispred sebe, takvo trošenje u ovo vreme je nedopustivo, ako je Lasti stalo, i GSP bi trebao pod hitno nešto da preduzme po pitanju potrošnje!