Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
GSP: Odšteta i "švercerima"
N. V. BRKOVIĆ | 29. jul 2011. 22:26 | Komentara: 24
Vozila, zaposleni i korisnici usluga GSP "Beograd" osigurani su u kompaniji "Dunav osiguranje". Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje svi putnici imaju pravo na nadoknadu
ZAKON se pobrinuo da svi putnici u slučaju povrede u gradskom prevozu imaju pravo na odštetu. Visina nadoknade zavisi pod kojim okolnostima je došlo do nezgode, a najniža suma koja se isplaćuje je 4.000 evra.

U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da su njihova vozila, zaposleni i svi korisnici osigurani kod "Dunav osiguranja". Prema nezvaničnim informacijama, lane je "Dunav osiguranju" stiglo 111 zahteva za naknadu štete zbog raznoraznih povreda i oštećenja u vozilima GSP. Na ime odštete po tom osnovu isplaćen je iznos oko 10 miliona dinara.


- Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje mogu da se obrate ovoj kompaniji za nadoknadu štete - objašnjavaju u GSP. - Inače, prema Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, svaki putnik u javnom prevozu osiguran je bez obzira na to ima li kartu ili ne. Osigurani su i putnici na stajalištima koji zadobiju povredu dok ulaze ili izlaze iz vozila.

Povređeni bi trebalo da znaju garažni broj vozila, broj linije i vreme kada se nesreća dogodila. Incident prvo prijavljuju vozaču, ukoliko on nije primetio, a njegova je dužnost da o tome obavesti policiju i prijavi dispečeru GSP. Zahtev za odštetu građani podnose osiguravajućoj kući.

U kompaniji "Dunav osiguranje" objašnjavaju da su za prijavu štete povreda potrebna lična dokumenta, originalna lekarska dokumentacija i odgovarajući dokazi koji ukazuju da je oštećeni u svojstvu putnika povređen u vozilu javnog prevoza.

- Da li je do povrede došlo u autobusu ili na stajalištu dokazuje se na osnovu zapisnika o uvidaju MUP, izveštaja medicinske ustanove, izjava vozača i dispečera GSP, kao i svedoka očevidaca nezgode - kažu u "Dunav osiguranju". - Sume osiguranja su propisane Zakonom o obaveznim osiguranjima u saobraćaju koji je stupio na snagu krajem 2009. godine. U članu 16 koji se odnosi na visinu nadoknade piše "iznos najniže osigurane sume na koju može biti ugovoreno osiguranje putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja, po jednom putniku utvrđuje Vlada, na predlog Narodne banke Srbije".

Premija zavisi od toga da li je neko pretrpeo lake ili teške povrede, da li je putnik smrtno nastradao, koliko je godina imao povređeni, da li se premija isplaćuje detetu nastradalog, koje je maloletno ili punoletno i slično.

- Osigurana suma ne može biti niža od 8.000 evra za slučaj smrti putnika, odnosno 16.000 za slučaj trajnog gubitka opšte radne sposobnosti (invaliditeta) - kažu u "Dunav osiguranju". - Za slučaj privremene sprečenosti za rad i stvarnih i nužnih troškova lečenja putnika isplaćuje se suma ne niža od 4.000 evra. Prosek rešavanja je 15 dana posle pribavljanja kompletne dokumentacije.

Putnici obično prijavljuju lake telesne povrede (uganuća zglobova, kontuzije mekih tkiva i ogrebotine), od teških to su lomovi ekstremiteta, rebara i potres mozga.

NEZGODE

Prema podacima GSP, do juna ove godine u "saobraćajkama" u gradu učestvovalo je 461 vozilo. Najveći broj udesa imali su - tramvaji. Jedna od najtežih nesreća, dogodila se polovinom decembra prošle godine, kod "Gospodarske mehane, kada su se sudarili "12" i "13", pri čemu je čak 13 putnika teže i lakše povređeno. Tramvaji su po statistici tokom prošle godine zabeležili neslavnu brojku od 359 "čukanja".


UGOVOR NA VIDNOM MESTU

PREMA Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, prevoznik mora na vidnom mestu u vozilu i na karti da istakne sa kojom osiguravajućom kućom je zaključio ugovor o osiguranju, i koja prava putnika iz tog ugovora proizilaze. Ukoliko oštećeni nije zadovoljan visinom nadoknade koju nudi osiguravajuća kuća, on može pokrenuti tužbu protiv prevoznika.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... cerimaquot
 
E hvala direktore, sećam se tog članka pa odtud sam to i rekao. I kako bi oni sada proveravali dal je neko imao kartu ili nije ?
 
Sada će šverceri da krenu sa isplatom kredita i skupljanjem para za letovanje.

A o prosjačenju se brine i zakon. Lepo telefon u ruke i o tome izveštavajte nadležne službe.
Pre će stranci to da primete i da im ogadi boravak nego neki neispravan displej.

Zakon o javnom redu i miru

Član 12*

Ko prosjačenjem ili skitničanjem, ili nepristojnim, drskim i bezobzirnim ponašanjem ugrožava spokojstvo građana ili remeti javni red i mir - kazniće se novčanom kaznom do 20.000 dinara ili kaznom zatvora do 30 dana.

Ko organizuje prosjačenje ili ko se zatekne da prosjači u grupi - kazniće se novčanom kaznom do 30.000 dinara ili kaznom zatvora do 60 dana.
 
Tako je Žiko, udri po sirotinji koja nema leba da jede, kazni ih sa 20 000 ali zato pusti vozača koji prima 60 000 da greši jer je eto ... umoran ...

sirotinjo, i Bogu si teška ...
 
Ti prosjaci zarade ko dva vozača.
Sirotinja koliko znam uvek je radila.
 
loyola":uzqq5oq7 je napisao(la):
Zabranjena prica, a kako da kupe kartu kod vozaca onda? :)

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
Objasni filozofima? Kada se krši zakon u korist putnika, kada vam neko stane van stanice gde vam odgovara, kada stignete pre vremena na određeno mesto, kada čovek radi prekovremeno to ne smeta, to je licemerno drugari ;)

Somi303":uzqq5oq7 je napisao(la):
Препаметни Душане, ако нико од пријављених неће бити кажњен зашто замараш свој ограничени мозак тиме?

Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока

Znaš moje ime :o :lool: :kk: Možda zato da bih uštedeo vama vreme i smanjio broj papira u nečijoj kancelariji, zbog vašeg inaćenja nekome. I molim te još jednom, ako si previše ograničen, pozovi mamu, tatu ili nekoga da ti pročitaju šta piše ovde, ili ako nemaš nikoga ja ću ti razjasniti, čisto da se ne blamiraš više ;)

TI prosjaci imaju veće mesečne prihode nego ti vozači autobusa, dragi moj stf. A da na pričam što smrde ko zmajevi, pa ti dođe da povratiš kad uđe, a ima onih koji napadaju ljude koji im ne daju pare, takve treba što pre skloniti sa ulice.
 
Pre svega hvala svima koji su se odazvali akciji, sada ima oko 50 ljudi.
Nisam precizirao sadržinu prijava, tako da vidim da su me dežurni botovi izviždali. Akcija se ne odnosi na prijavljivanje vozača već na tehničke neispravnosti displeja/rolo traka/nedosatak roto pokazivača/neostvarivanje polazaka...

Stf je pogodio pravo u poentu. Kao što se mi kao putnici borimo za naša prava koja nam pripadaju zakonom i Odlukom, tako i vozači treba da se bore za svoja. GSP ionako ima bezbroj sindikata koji upravo tome služe, pa nek izvole, niko ih ne sprečava.

@Žika Pa ako hoćeš baš toliko da se držiš zakona, onda pročitaj i gradsku odluku, ima još zaduženih za takve pojave u vozilima. Ne kažem da je ovo realno izvodljivo, ali je interesantna odredba:

Odluka o javnom linijskom prevozu:

Члан 40.
Путницима је забрањено:
1. уносити у возило пртљаг, ствари и животиње, супротно одредбама ове одлуке, осим специјално дресираних паса водича слепих лица;
2. ометати возача, односно друго овлашћено лице у возилу у обављању службе;
3. бацати отпатке или на други начин загађивати и уништавати возило и његове ознаке;
4. пушити у возилу;
5. задржавати се у делу возила на начин којим се омета наплата возне карте, онемогућује или отежава правилан распоред путника у возилу, односно улазак или излазак из возила;
6. онемогућавати отварање и затварање врата као и насилно отварати врата на возилу;
7. улазити и излазити из возила у покрету, хватати се или возити на спољном делу возила.
8. просјачење, продаја производа, свако понашање у смислу држања манифистација и сл. у возилу.
Возач, односно овлашћено лице у возилу дужно је опоменути путника који поступа супротно одредбама из става 1. овог члана а уколико и поред опомене путник изврши коју од наведених радњи, возач ће позвати путника да напусти возило.
 
Filipe, zanimljiv si dečko, ostavi se zakona molim te, ajde malo uđi u realnost i praksu, molim te. Hoćeš ti da braniš vozača, hoćeš ti da staneš iza njega kada bude terao prosjaka? Da, al' juče. Kada državu nije briga, što bi vozača bilo briga što su prosjaci po autobusu.
Kako se ne uhvati člana 3. ili člana 6.?
 
Becks, ostavi se ti nebulozne rasprave i pročitaj još jednom šta sam napisao u gornjem postu: "Ne kažem da je ovo realno izvodljivo, ali je interesantna odredba".
Veoma sam se uhvatio odredbi 3. i 6. člana 1. ove odluke, tako što ih nikada , ali nikada nisam prekršio!
 
Jedno pitanje, zašto mnogi autobusi imaju samo pola prednjih vrata (u funkciji) ? kada većina njih tu nema posebno izdvojen ulaz za vozača. Malo pre sam se vozio u jednom, na mestu prvog krila nema ničega. Neka bezbednost ili šta?
 
Svi oni koji tvrde da su većina vozila pravilno obeležena, i da ne treba prijavljivati i "trošiti resurse" inspekcije, evo fotografija (imam ih još mnogo), koje govore kako su vozila obeležena:
Linija 466

Linija 901

Linija 904

Linija 581

Linija ne znam ni ja
 
becks89":36mamm7l je napisao(la):
A ti poznaješ becksa i znaš zbog čega becks ima određene stavove? Opet nagađanje i predviđanje...

Isto kao što ti znaš zbog čega mi drugi imamo određene stavove.
 
becks89":2c024yuc je napisao(la):
I ovo se dešava :shock:
slika4620.jpg

Kakva je ovo za*******? Razumem što ih ima na 85 , ali ne razumem čemu i na 17.
 
@ Solecar

Možda Lasta nema dovoljno vozila, danas sam se recimo vozio njihovim autobusom na liniji 83, i to solo. Puštaju solo na tako frekventnoj liniji!?
 
Немој ти да се бринеш за папире по нечијој канцеларији, ти само настави да читаш шта желиш и правдаш јавашлук, али на свом форуму. Што се тиче имена, писало ти је на фотографијама.

Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока
 
Smirite malo strasti :) Forum je tu da svako iznese mišljenje. Pomirite se sa time.
E sad, označenja linija moraju da budu jasna i pravilno istaknuta, uvek! Jednom sam se tako vozio dvojkom umesto sedmicom jer je neko izmešao one table...
 
EUKALIPTUS

Дај, не зезај, знају сељаци која је линија ... :p
Осим тога, јадни ластини возачи немају довољно времена на терминусима (и по пола сата) да замене плоче, људи не могу да стигну ни да поједу нешто, а камоли попију у ластиним биртијама (на терминусима).
 
By the way, ostali ste mi dužni za objašnjenje zašto su na većini autobusa prednja vrata blokirana? Tj polovina prednjih vrata.
 
Verovatno nema razlog. Nego eto verovatno i to smeta vozačima da bi lepo videli retrovizor... Nigde u svetu nisam video da se otvara samo jedno krilo samo kod nas. Naši vozači imaju specijalne uslove :))
 
Tako traži kupac, da ima odvojeno prvo krilo.
Na 83, puštaju solaće jer smanjuju potrošnju, a i nema potrebe za većim autobusom, bila su čak organizovana i predavanja o potrošnji goriva, kako voziti i štedeti gorivo i autobus, zaista pohvalno ;)
Miloše, nemam reči više. Pobedio si ;)
 
Meni nije jasna jedna stvar.

Zasto Ikarbus nije uradio module jednake duzine izmedju prvih i drugih i dodao treca vrata izmedju njih izbacivsi uska u zadnjem delu?

DSC_0268.jpg


^^^Na ovoj slici se vidi O 500 LE (Australijski OC 500 LE i to u CNG varijanti sa OM447hLAG). Na nasem su obrnuli module #4, #5 i #6 odnosno na nasem ide #6, #5, #4. Neka dodaju vrata na modul #3 gde pise emergency exit i eto vam resenje za poteze 3xx i 4xx.

Prednosti:

-Kod LE vozila postize se ista ili veca brzina pristupa uz izbegavanje trecih uskih vrata u visokom zadnjem delu.

-Putnici u zadnjem delu vozila sede sto je pogodno za odvajanje "longhaul" i "shorthaul" putnika kod dugackih linija (302, 405, 408).

-Kod LE vozila dodatno opterecenje prednje osovine je isto iz prostog razloga sto se treca vrata u zadnjem delu koriste za izlaz a kod nas prvo krilo prvih obicno zatvara.

-Sva vrata su iste sirine (siroka dvokrilna) i u niskopodnom delu.

-Posto se kod LE vozila treca uska koriste za izlaz ukoliko bi imali treca siroka u prednjem delu mozemo ih koristiti i za ulaz sto povecava brzinu pristupa/krace zadrzavanje na stajalistima.

Na taj nacin bi stvorili neki prepoznatljivi funkcionalni zastitni znak grada, zemlje i regiona. Imamo lose puteve pa su LE vozila pogodna. Istovremeno imamo mnogo putnika pa su potrebna treca vrata pune duzine.

Takav koncept je daleko funkcionalniji od postojeceg.

Da li se slazete sa mnom da su 3V LE vozila bez trecih uskih vrata u zadnjem delu najbolje resenje za lose prigradske puteve na linijama sa vecim brojem putnika te da je potrebno napraviti jos jedan prototip kako bi ga uporedili sa postojecim?
 
Bivis":364ly4rk je napisao(la):
@ Solecar

Možda Lasta nema dovoljno vozila, danas sam se recimo vozio njihovim autobusom na liniji 83, i to solo. Puštaju solo na tako frekventnoj liniji!?
Oni imaju dosta problema sa vozilima.
Inace, tog dana, juce, sam se vozio bas u tom dabl-dekeru do Dusanovca. Ovako izgleda kao super autobus, nisam se dovoljno vozio da steknem neki utisak kojim bih mogao da procenim kakvo je vozilo u praksi. Ali nikako nije za "ekskluzivno" gradske linije jer udara u drvece i vrlo je opasno otvarati prozore na spratu. Niz Ustanicku je udarao toliko da je vozac morao da ide znatno sporije kako ne bi polomio prednji prozor, a prozori su morali da se zatvore potpuno ili da se samo malo odskrinu, jer u suprotnom granje ulazi u moze nekoga da opali. Drugo, sto su putnici idu na relativno kratkim relacijama i mnogi ostaju u donjem delu i prave guzvu. Gornji deo nikako nije za stajanje, ako sam zapamtio tacno, visina je 1.65m. Ali definitivno je bilo zanimljivo, svi koji su prolazili su gledali u cudu i usli na bar jednu stanicu. :laugh:
 
Возач, односно овлашћено лице у возилу дужно је опоменути путника који поступа супротно одредбама из става 1. овог члана а уколико и поред опомене путник изврши коју од наведених радњи, возач ће позвати путника да напусти возило.
Kaže neću i imamo pat situaciju.
Onda vozač obaveštava nadležne službe, čeka se izvesno vreme njihov dolazak. Za to vreme putnici se ostrašćuju i pljušte uvede ka osoblju koje obavlja maksimalno profesionalno svoj posao. Sve u duhu tog pravilnika.
Pravilnik ima jednaku snagu kao i zakon ?
Edukacija putnika pa dalje priča o svemu.
Sećam se švajcarskih autobusa koji su imali žutu liniju tamo gde počine putnički prostor tj iza vozačeve kabine. Čak je i bila jedna gvozdena prečka koja je onemogućavala putnike da prilaze prednjim vratima u toku vožnje. Sve to iz razloga bezbednosti tj vozačeve preglednosti.
Najveći strah imam kada vozilo skreće desno u Despota Stefana (biv. 29 Novembra) iz Braće Jugovića. Bezbroj puta sam gledao kao pešaci u zadnjem mometnu pretrčavaju , dok vozač iz tog ugla i sa gomilom drukara i snimača oko sebe ima sve šanse da zaglavi Bačvansku.Pretpostavljam da je to jedan od razloga zašto je prednje krilo zatvoreno.
 
Žika":3up8e6kd je napisao(la):
Edukacija putnika pa dalje priča o svemu.

Какво је возно особље, такви су и путници и обрнуто. Исти је то народ.

Видим и ти би да мењаш систем једнострано. Да се путници доведу у ред, а возно особље је у реду, не мора да се мења? Јер, шта друго треба да значи : "па даље" ... ?
 
Ja nikad nisam imao niti jedan problem sa voznim osobljem. Doduše ko osnovac malo sa kontrolom a posle sam redovno izmirivao , kao i sve svoje obaveze. Svako gleda svoj posao i uživa. Niko mi ne smeta, ničije dobre plate čak bi i voleo da su vozači plaćeni onoliko koliko i njihov posao zaslužuje.
Manite se jajarenja, život je kratak da bi ste tako bili upamćeni.
 
Vrh