direktor
Professional
- Učlanjen(a)
- 10.10.2008.
- Poruke
- 39.134
- Pohvaljen
- 46.098
GSP: Odšteta i "švercerima"
N. V. BRKOVIĆ | 29. jul 2011. 22:26 | Komentara: 24
Vozila, zaposleni i korisnici usluga GSP "Beograd" osigurani su u kompaniji "Dunav osiguranje". Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje svi putnici imaju pravo na nadoknadu
ZAKON se pobrinuo da svi putnici u slučaju povrede u gradskom prevozu imaju pravo na odštetu. Visina nadoknade zavisi pod kojim okolnostima je došlo do nezgode, a najniža suma koja se isplaćuje je 4.000 evra.
U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da su njihova vozila, zaposleni i svi korisnici osigurani kod "Dunav osiguranja". Prema nezvaničnim informacijama, lane je "Dunav osiguranju" stiglo 111 zahteva za naknadu štete zbog raznoraznih povreda i oštećenja u vozilima GSP. Na ime odštete po tom osnovu isplaćen je iznos oko 10 miliona dinara.
- Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje mogu da se obrate ovoj kompaniji za nadoknadu štete - objašnjavaju u GSP. - Inače, prema Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, svaki putnik u javnom prevozu osiguran je bez obzira na to ima li kartu ili ne. Osigurani su i putnici na stajalištima koji zadobiju povredu dok ulaze ili izlaze iz vozila.
Povređeni bi trebalo da znaju garažni broj vozila, broj linije i vreme kada se nesreća dogodila. Incident prvo prijavljuju vozaču, ukoliko on nije primetio, a njegova je dužnost da o tome obavesti policiju i prijavi dispečeru GSP. Zahtev za odštetu građani podnose osiguravajućoj kući.
U kompaniji "Dunav osiguranje" objašnjavaju da su za prijavu štete povreda potrebna lična dokumenta, originalna lekarska dokumentacija i odgovarajući dokazi koji ukazuju da je oštećeni u svojstvu putnika povređen u vozilu javnog prevoza.
- Da li je do povrede došlo u autobusu ili na stajalištu dokazuje se na osnovu zapisnika o uvidaju MUP, izveštaja medicinske ustanove, izjava vozača i dispečera GSP, kao i svedoka očevidaca nezgode - kažu u "Dunav osiguranju". - Sume osiguranja su propisane Zakonom o obaveznim osiguranjima u saobraćaju koji je stupio na snagu krajem 2009. godine. U članu 16 koji se odnosi na visinu nadoknade piše "iznos najniže osigurane sume na koju može biti ugovoreno osiguranje putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja, po jednom putniku utvrđuje Vlada, na predlog Narodne banke Srbije".
Premija zavisi od toga da li je neko pretrpeo lake ili teške povrede, da li je putnik smrtno nastradao, koliko je godina imao povređeni, da li se premija isplaćuje detetu nastradalog, koje je maloletno ili punoletno i slično.
- Osigurana suma ne može biti niža od 8.000 evra za slučaj smrti putnika, odnosno 16.000 za slučaj trajnog gubitka opšte radne sposobnosti (invaliditeta) - kažu u "Dunav osiguranju". - Za slučaj privremene sprečenosti za rad i stvarnih i nužnih troškova lečenja putnika isplaćuje se suma ne niža od 4.000 evra. Prosek rešavanja je 15 dana posle pribavljanja kompletne dokumentacije.
Putnici obično prijavljuju lake telesne povrede (uganuća zglobova, kontuzije mekih tkiva i ogrebotine), od teških to su lomovi ekstremiteta, rebara i potres mozga.
NEZGODE
Prema podacima GSP, do juna ove godine u "saobraćajkama" u gradu učestvovalo je 461 vozilo. Najveći broj udesa imali su - tramvaji. Jedna od najtežih nesreća, dogodila se polovinom decembra prošle godine, kod "Gospodarske mehane, kada su se sudarili "12" i "13", pri čemu je čak 13 putnika teže i lakše povređeno. Tramvaji su po statistici tokom prošle godine zabeležili neslavnu brojku od 359 "čukanja".
UGOVOR NA VIDNOM MESTU
PREMA Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, prevoznik mora na vidnom mestu u vozilu i na karti da istakne sa kojom osiguravajućom kućom je zaključio ugovor o osiguranju, i koja prava putnika iz tog ugovora proizilaze. Ukoliko oštećeni nije zadovoljan visinom nadoknade koju nudi osiguravajuća kuća, on može pokrenuti tužbu protiv prevoznika.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... cerimaquot
N. V. BRKOVIĆ | 29. jul 2011. 22:26 | Komentara: 24
Vozila, zaposleni i korisnici usluga GSP "Beograd" osigurani su u kompaniji "Dunav osiguranje". Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje svi putnici imaju pravo na nadoknadu
ZAKON se pobrinuo da svi putnici u slučaju povrede u gradskom prevozu imaju pravo na odštetu. Visina nadoknade zavisi pod kojim okolnostima je došlo do nezgode, a najniža suma koja se isplaćuje je 4.000 evra.
U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da su njihova vozila, zaposleni i svi korisnici osigurani kod "Dunav osiguranja". Prema nezvaničnim informacijama, lane je "Dunav osiguranju" stiglo 111 zahteva za naknadu štete zbog raznoraznih povreda i oštećenja u vozilima GSP. Na ime odštete po tom osnovu isplaćen je iznos oko 10 miliona dinara.
- Ukoliko dođe do povrede prilikom vožnje mogu da se obrate ovoj kompaniji za nadoknadu štete - objašnjavaju u GSP. - Inače, prema Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, svaki putnik u javnom prevozu osiguran je bez obzira na to ima li kartu ili ne. Osigurani su i putnici na stajalištima koji zadobiju povredu dok ulaze ili izlaze iz vozila.
Povređeni bi trebalo da znaju garažni broj vozila, broj linije i vreme kada se nesreća dogodila. Incident prvo prijavljuju vozaču, ukoliko on nije primetio, a njegova je dužnost da o tome obavesti policiju i prijavi dispečeru GSP. Zahtev za odštetu građani podnose osiguravajućoj kući.
U kompaniji "Dunav osiguranje" objašnjavaju da su za prijavu štete povreda potrebna lična dokumenta, originalna lekarska dokumentacija i odgovarajući dokazi koji ukazuju da je oštećeni u svojstvu putnika povređen u vozilu javnog prevoza.
- Da li je do povrede došlo u autobusu ili na stajalištu dokazuje se na osnovu zapisnika o uvidaju MUP, izveštaja medicinske ustanove, izjava vozača i dispečera GSP, kao i svedoka očevidaca nezgode - kažu u "Dunav osiguranju". - Sume osiguranja su propisane Zakonom o obaveznim osiguranjima u saobraćaju koji je stupio na snagu krajem 2009. godine. U članu 16 koji se odnosi na visinu nadoknade piše "iznos najniže osigurane sume na koju može biti ugovoreno osiguranje putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja, po jednom putniku utvrđuje Vlada, na predlog Narodne banke Srbije".
Premija zavisi od toga da li je neko pretrpeo lake ili teške povrede, da li je putnik smrtno nastradao, koliko je godina imao povređeni, da li se premija isplaćuje detetu nastradalog, koje je maloletno ili punoletno i slično.
- Osigurana suma ne može biti niža od 8.000 evra za slučaj smrti putnika, odnosno 16.000 za slučaj trajnog gubitka opšte radne sposobnosti (invaliditeta) - kažu u "Dunav osiguranju". - Za slučaj privremene sprečenosti za rad i stvarnih i nužnih troškova lečenja putnika isplaćuje se suma ne niža od 4.000 evra. Prosek rešavanja je 15 dana posle pribavljanja kompletne dokumentacije.
Putnici obično prijavljuju lake telesne povrede (uganuća zglobova, kontuzije mekih tkiva i ogrebotine), od teških to su lomovi ekstremiteta, rebara i potres mozga.
NEZGODE
Prema podacima GSP, do juna ove godine u "saobraćajkama" u gradu učestvovalo je 461 vozilo. Najveći broj udesa imali su - tramvaji. Jedna od najtežih nesreća, dogodila se polovinom decembra prošle godine, kod "Gospodarske mehane, kada su se sudarili "12" i "13", pri čemu je čak 13 putnika teže i lakše povređeno. Tramvaji su po statistici tokom prošle godine zabeležili neslavnu brojku od 359 "čukanja".
UGOVOR NA VIDNOM MESTU
PREMA Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, prevoznik mora na vidnom mestu u vozilu i na karti da istakne sa kojom osiguravajućom kućom je zaključio ugovor o osiguranju, i koja prava putnika iz tog ugovora proizilaze. Ukoliko oštećeni nije zadovoljan visinom nadoknade koju nudi osiguravajuća kuća, on može pokrenuti tužbu protiv prevoznika.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... cerimaquot