Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 284 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,0%

  • Ukupno glasača
    299
1959645_428836923885426_1831165713_n.jpg

983628_428836247218827_803739743_n.jpg

1901329_428719037230548_1023739593_n.jpg

1965031_428718660563919_137997255_n.jpg

988823_428453763923742_1418848023_n.jpg

kosmaj motivacjona soba limara
1970891_428454620590323_656025365_n.jpg

https://www.facebook.com/beogradskitramvaji
 
Stalno kace nove fotke, ubijaju :))

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Totalni sam n00b, pa takvo i pitanje: koliko autobusa kod nas ide na TNG? Solarisi? Ako ne, zasto? Da li svi koriste TNG (LPG) ili i metan (LNG)?

LNG - Liquide Natural Gas je engleska skracenica za metan, a za tecni naftni gas je LPG - Liquefied Petroleum Gas. I jedno i drugo su ugljovodonici, samo je LPG mesavina propana i butana i ima znatno visu energetsku vrednost od butana.
(TNG je srpska skracenica za "Tecni naftni gas" i potpuno je ispravno upotrebljena.)

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Jel ima uopšte nekih drugih autobusa na gas osim MAZ autobusa ?
 
Пар приватника, код гсп-а не.
owim, гсп има 10 маз аутобуса који су у крагујевцу преправљени на гасне и сада имају ознаке бик. не возе баш пуно јер гсп још увек није изградио пунионицу :roll:
Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока
 
owim":3nahjn89 je napisao(la):
Totalni sam n00b, pa takvo i pitanje: koliko autobusa kod nas ide na TNG? Solarisi? Ako ne, zasto? Da li svi koriste TNG (LPG) ili i metan (LNG)?

LNG - Liquide Natural Gas je engleska skracenica za metan, a za tecni naftni gas je LPG - Liquefied Petroleum Gas. I jedno i drugo su ugljovodonici, samo je LPG mesavina propana i butana i ima znatno visu energetsku vrednost od butana.
(TNG je srpska skracenica za "Tecni naftni gas" i potpuno je ispravno upotrebljena.)

Sent from my M8 pro using Tapatalk

Kad naprave davno planirani autobuski depo kod groblja Orlovača biće više vozila na alternativna goriva.
Inače motor mora u startu biti prilagođen toj vrsti goriva, dalje prepravke su skupe i neisplative.
Bilo je ranije tih LPG austrijskih doniranih ÖAF-Gräf & Stift buseva u Zemunskom pogonu.
 
Ikarbus: Prvo ugovori, pa proizvodnja mercedes autobusa
Beta | 01. 04. 2014. - 13:25h | Komentara: 0

Preduzeće Ikarbus započeće redovnu proizvodnju autobusa sa oznakom "mercedes" tek kada budu sklopljeni ugovori sa kupcima, rekli su danas agenciji Beta u tom preduzeću.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4542 ... s-autobusa (ceo tekst)
 
milos.tro":2etkl8hx je napisao(la):
utorak 1.04.2014. | 12:36
Srpski "mercedes" nije po propisu?
Izvor: Privredni pregled

Beograd -- Ikarbusov autobus sa oznakom "mercedesa" ne zadovoljava Uredbu grada Beograda po kojoj visina poda mora da bude ista celom dužinom.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=831185 (ceo tekst)


Kada su se pojavile prve fotografije Ikarbusovog (popularno "Vučićevog") Mercedesa, prvo što mi je palo u oči je visina platforme kod zadnjih vrata i broj stepenika, ali nisam hteo da se pravim mnogo pametan...

NIšta, menjaće se propisi, zar ne?
 
Kao i za mlijeko ,i za stosta drugo ,a mozda ce lasta da uskoci
 
milos.tro":ze2j16tn je napisao(la):
utorak 1.04.2014. | 12:36
Srpski "mercedes" nije po propisu?
Izvor: Privredni pregled

Beograd -- Ikarbusov autobus sa oznakom "mercedesa" ne zadovoljava Uredbu grada Beograda po kojoj visina poda mora da bude ista celom dužinom.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=831185 (ceo tekst)

Odličan komentar na ovu vest:

Ista priča kao i sa aflatoksinom-promenis pravilnik,i svo je mleko u redu,jer si povecao dozvoljeni nivo aflatoksina 10 puta.
Tako da posto beogradjani nisu vazni,nego ikarbus koji kupuje visokopodne šasije od mercedesa (iako mercedes pravi i niskopodne šasije),treba promeniti pravilnik.
Beogradjanima ne trebaju ni niskopodni autobusi,ni klima uredjaji u istim,ni rampe za invalide,već sve treba da se podredi Ikarbusu,jer je interes par stotina zaposlenih u toj (socijalnoj) ustanovi vaznije od interesa stotine hiljada beogradjana koji koriste te ikarbuse svaki dan.
Još da taj gospodin direktor ubedi sve majke sa kolicima za bebe da je ipak za njih "zgodniji" visokopodni od niskopodnih autobusa,i našoj sreci nema kraja.
Sve za nas Ikarbus. Srbija,zemlja sumraka.
 
Mislim da je LE autobus dobar za bgd jer su ipak prva 2 ulaza niskopodana, a da je sam autobus dosta robusniji od skroz niskopodnih.


Elem ja sam više puta pominjao na ovoj temi da ovaj bus nije po propisima direkcije.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Somi303":6985kymo je napisao(la):
Пар приватника, код гсп-а не.
owim, гсп има 10 маз аутобуса који су у крагујевцу преправљени на гасне и сада имају ознаке бик. не возе баш пуно јер гсп још увек није изградио пунионицу :roll:
Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока
Tačnije, punionica na Karaburmi stoji isto onako kako sam je fotografisao pre 4 meseca, a to je ovako.
DSC_48781.jpg


Žika":6985kymo je napisao(la):
Kad naprave davno planirani autobuski depo kod groblja Orlovača biće više vozila na alternativna goriva.
Inače motor mora u startu biti prilagođen toj vrsti goriva, dalje prepravke su skupe i neisplative.
Bilo je ranije tih LPG austrijskih doniranih ÖAF-Gräf & Stift buseva u Zemunskom pogonu.
I ti zaista veruješ u to?
Ja koliko se sećam Štifova nisu bili na gas, gde si u tim godinama imao gas? Mada, priznajem, nisam siguran, ali proveriću.
 
Mislim na Beograd, oni su došli 2001. recimo ili možda i ranije, kao kroz maglu ih se sećam, znam da su bili jako tromi i spori, slabe motore su imali, čisto sumnjam da su imali pogon na gas, ali proveriću do sutra pa pišem :)
 
Руку на срце, и тај правилник је аматериски написан јер важи за целу територију БГД-а без обзира што на приграду нису неопходни 100% нископодни бусеви.

За све Ластине приградске линије овај Икамерц је савршен. Шта ће 100% нископодњак у Дражњу?
 
Pravilnik je tada pisan zato što ikarbus nije imao LE autobus u ponudi. LE autobus je po mom mišljenju dobar za dosta linija u bgd, pogotovu za prigrad

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Наравно да је добар. Готово цео ИТС2 систему овај бус је боље решење него 100% нископодњак. Фреквенција улаз-излаз је доста мања, размак између станица веће а највећи проценат путника премашује велики број километара те је потребно више места за седење, а уз то бржи улаз.
 
Stara seoska populacija nije baš vična pentranju po stepenicama autobusa, tako da u svi slučajevima prednost imaju niskopodni (celom dužinom) autobusi. Dosta povređivanja / padanja / ispadanja ima upravo na stepeništu .
Lako je u nih uglaviti gomilu sedišta / ako prevoznik to zahteva.
Samo kod međugradskih linija gde putnici imaju prtljag , niskopodni busevi nemaju šta da traže.
 
Odlican je, narocito sa onim zadnjim vratima. Prosto ce biti uzivanje voziti se u njemu po guzvi, narocito u zadnjem delu vozila.
Ovaj IK112LE je dvovratni autobus sa pokusajme trecih vrata, koja nece biti u funkciji kao ni kod veolijinih 103ki koje su preradjene za grad. Sve se svodi na to da ce putnici koristiti normalna vrata a ova izbegavati u siroko luku.
 
MilisaV":obdh90kr je napisao(la):
btw cng je u pitanju, ne tng.
Aha, znaci tih par buseva radi na komprimovani gas, tj. KPG, tj. CNG, tj. LNG, tj. metan. ;)

CNG: "Za razliku od TNG-a, uglavnom se upotrebljava na vozilima većih masa (npr. gradskim autobusima), a ređe na putničkim i dostavnim vozilima. Razlog je veća masa boca za njegovo čuvanje, ali i to, što za razliku od TNG-a, može da se primeni i na dizel motorima (KPG sistemi)"

Ponovicu pitanje, zasto GSP/privatni prevoznici ne kupuju vozila koja su projektovana na gas? Recimo, 200 (ili 300 Solarisa)? Umesto prepravke. Nedostatak punionice je nekako "lame" izgovor.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Zato sto imaju domer 200 km

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
^ Aha, autoobus na gas moze da predje manje km sa "punim rezervoarom". Koliko moze sa dizelom, ako sa CNG moze 200km (odnos veličina)?

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Vrh