Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Malopre sam se vozio na liniji 52, i neka majmuncina je vozila ko manijak, za 8 minuta je stigao iz Zarkova do stanice Nemanjina. Pri tom na pola stanica nije ni stajao a kada stane to se desi izmedju dve stanice jer ne moze ranije da ukoci. Zuto plavi ikarbus solo 0296 garazni broj, ne znam da l je privatnik il gsp a tablice su BG494 i poslednja dva slova nisam uspeo da vidim jer je zapalio sa stanice za 2 sekunde...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
"Prosečna starost autobusa oko sedam godina" »
25. Mart. 2014 | 13:13, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Prosečna starost autobusa u Beogradu je oko 7 godina, ali je veći problem to što su vozila različitog godišta i tipova, pa je samim tim i skuplje održavanje.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=99810 (ceo tekst)
 
"Ove godine ce biti mnogo vozila rashodovano." Pretpostavljam da se odnosi na Kosmaj, a ne znam sta zele time da postignu kada ionako nema dovoljno ispravnih vozila, a kupovina solo vozila je ocigledno pala u vodu, nazalost. Koliko se secam te "davne" 2012. godine kada je pocela prica o obnavljanju voznog parka sa kreditom, prvo su kupljena zglobna vozila, a receno je da ce ubrzo nakon njih i biti tender za kupovinu solo vozila. Eto prodje vec nekoliko meseci, a da o tome nema reci.
 
Аутобус на батерије превозиће Београђане
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ne.sr.html

Тренутно је у престоници на тестирању возило кинеске компаније „Бид”, које ће бити укључено у јавни превоз на линији 26. – Уколико задовољи критеријуме саобраћајних стручњака у градској управи, биће набављено још неколико аутобуса на струју

autobus-na-baterije-kine.jpg

Аутобуси кинеског произвођача део су јавног превоза и у Њујорку

Путнике на линији број 26 ускоро ће превозити аутобус на батерије које се пуне електричном енергијом. Ово возило кинеске компаније „Бид” налази се у депоу Градског саобраћајног предузећа „Београд” на Дорћолу, а пре изласка на улицу мора да прође неопходне тестове и да буде регистровано.

Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз, каже да ће тестирање трајати најмање месец дана.

– Тестираћемо колико ново возило струје троши, како се понаша на саобраћајницама и да ли су путници задовољни. Аутобус веома лепо изгледа. Реч је о новој генерацији еколошких аутобуса високе технологије, чија употреба значајно умањује трошкове одржавања и повећава квалитет ваздуха, јер нема емисије штетних гасова – каже Митровић.

У „Бид” возила уграђена је напредна технологија, укључујући еколошке јон-фосфатне батерије, погон на главчини точка и складиштење енергије добијене приликом кочења. Уколико задовољи критеријуме саобраћајних стручњака у градској управи, највероватније ће бити купљено неколико возила. Цена једног електричног аутобуса је око 400.000 евра, а Београд је аутобусе типа „Соларис Урбино 18”, популарне „пољаке”, с комплетом резервних делова плаћао 320.000 евра по комаду.

Угљеша Митровић истиче да „кинески” електрични аутобус покреће батерија која се пуни пет сати и да с једним пуњењем возило прелази до 300 километара. Кинески аутобус прошао је пробу у многим европским и америчким градовима и налази се у њиховим возним парковима. Међутим, аутобуси на струју нису баш практични у свим условима, а тестирање треба да покаже да ли је њихово увођење оправдано.

Највећи градски превозник је пре нешто више од две године почео да на појединим линијама уводи аутобусе на гас. Према европским директивама, до краја 2020. требало би да повећамо учешће биогорива у јавном транспорту. То истовремено подразумева и постепен прелазак на хибридна и возила на електрични погон, која смањују загађење и буку.

Хибридни аутобуси најзаступљенији су у Северној Америци, где путнике превози њих око 6.200. У Америци се користе од почетка деведесетих, док су се први аутобуси те врсте у Европи појавили 2007. године, и то прво у Лондону.

-------------------------------------------------------------------------------

Дневно се потроши 100.000 литара бензина

Главним градом у време шпица вози око 700 аутобуса, који дневно у просеку пређу око 208.000 километара. Свако возило троши 50 литара горива на 100 километара, па је укупна потрошња у ГСП-у, радним данима, око 100.000 литара.

-------------------------------------------------------------------------------

Предност хибридних возила:

• нижи ниво емисије штетних гасова

• мања потрошња дизел горива

• нижи ниво буке

Недостаци

• висока цена возила

• знатно су тежи од класичних аутобуса

• век батерије је ограничен и захтевају посебно одржавање и додатне мере опреза, јер раде под високим напоном од око 600 волти
Д. Спаловић
објављено: 26.03.2014.
 
milos.tro":17yhfxcz je napisao(la):
Цена једног електричног аутобуса је око 400.000 евра, а Београд је аутобусе типа „Соларис Урбино 18”, популарне „пољаке”, с комплетом резервних делова плаћао 320.000 евра по комаду.

Opa, neko se vec ugradio 100k evra, na drugoj temi je na vise mesta recheno da kosta 300k evra. :dil:
 
Stari autobusi na linijama ka periferiji »
26. Mart. 2014 | (18:17 -> 18:46), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari :: video prilog
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=99876

Za razliku od ostalih linija, na pravcima ka periferiji grada bezmalo da nema novih autobusa.
U poslednjih nekoliko godina, slika javnog gradskog prevoza polako se menjala nabolje. Novim trolejbusima, najpre su se pridružili novi tramvaji, a prošle godine i novi autobusi.

Problem je, međutim, što se to vidi samo u tzv. centralnim gradskim zonama. Malo dalje od centra, a bliže periferiji, sve je skoro pa isto kao i pre obnove voznog parka.
 
pa normalno je to da je na periferijama losiji saobracaj losiji su putevi nije to samo u bg to je svugde stim da u bg periferije imaju ocajne putee skoro pa kozije staze pa sad zamislite da nov bus pustite po tom putu :)
 
Објављивао је Матеја слике нископодних у батајници, да ли су тамо путеви добри?
 
Nema to nikakve veze, na prigradske linije zemunskog pogona sada izlaze niskopodna vozila, tako na recimo 702,703,706,706E, 601, 602, 604, 605 možete videti niskopodni autobus, takođe i Novi Beograd na svoje linije prigradske, šalje Solarise recimo, dakle to je generalizovanje, Kosmaj šalje krševe i po gradu, a ne po periferiji.
 
One kamere očigledno služe za ukras, danas ulazim u 83 nov solaris je u pitanju.
Sav je izlepljen nalepnicama navijačkog ološa, u ovom slučaju su bili grobari u pitanju,
ali to nije bitno.

Problem je način na koji su neki očigledno u GSP pokušali da ih skinu,
umesto da ih navlaže da omekšaju, oni su verovatno na suvo pokušavali.

Više je ostalo nego što je skinuto.

A taj ološ, pa to kada ga vidiš da lepi, samo da mu zvizneš šamarčinu,
takvi samo za jezik sile znaju.

Raspušteni balvaci, gde su im ti roditelji da mi je znati!?
 
Kako sam nezvanično čuo u petak (28.3.) je potpisan ugovor kojim su Finci preuzeli FAP.
Očekuje se da će od trenutnih 1200 radnika 200 radnika ostati bez posla, dok će ostatak zaista početi da radi.
Takođe se načelno najavljuje mogućnost zapošljavanja određenog broja novih radnika do kraja godine.
 
Pa maknuce 200 neporizvodnih radnika papir majsotra mastiljara ,kao sto bi gsp trebao maknuti 2000 da prodise
 
becks89":1j95jafo je napisao(la):
Pa što će onda otpustiti 200 radnika?

Ovo sto direktor napisa i jos ponesto.
Imas jednostavno ljudi koji su postali neupotrebljivi za bilo kakav ozbilljan rad. Neki jer su godine nerada ostavile ruzne navike, a neki jer su jednostavno previse stari da bi prihvatali nove tehnologije. Veruj mi da ima dosta i onih koji jedva cekaju da uz otprenminu odu, jer su u medjuvremenu vec nasli neko alternativno zanimanje.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
becks89":10rzz5j1 je napisao(la):
Nema to nikakve veze, na prigradske linije zemunskog pogona sada izlaze niskopodna vozila, tako na recimo 702,703,706,706E, 601, 602, 604, 605 možete videti niskopodni autobus, takođe i Novi Beograd na svoje linije prigradske, šalje Solarise recimo, dakle to je generalizovanje, Kosmaj šalje krševe i po gradu, a ne po periferiji.

Не знам за друге периферије. Код нас само цепају нови...
У време оне бус плус насилне хајке су рекли да је на 95 највећа наплата у граду и највећи пораст наплате. Ако је то одуживање, то је ок.
http://www.lobi-info.rs/novi-solaris-au ... koj-skeli/
 
Da, i na 109 i 110 cak rade niskopodni.
Otpusti, pa zaposli, na to isto mesto? Meni sumnjivo...
 
Autobus na liniji 33 uleteo u žardinjere ispred cvećare u Ulici vojvode Stepe

RTS | 31. 03. 2014. - 10:55h | Foto: Printskrin RTS | Komentara: 0
Gradski autobus na liniji 33 izgubio je jutros kontrolu i uleteo u žardinjere ispred jedne cvećare u Ulici vojvode Stepe kod Trošarine. Na sreću niko nije povređen.
452060_autobus-zardinjera-foto-rts_f.jpg

U trenutku kada je vozač izgubio kontrolu nad vozilom, bilo je ljudi ispred cvećare, ali i u autobusu.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/453946 ... vode-Stepe
 
Taman sam i ja hteo da postavim tu slika, samo sam je video na fejsu. :D Ja bih pre rekao da je hteo da izbegne auto ili to da ga je iseko, a da su kocnice, sumnjam, ne mogu zardinjere same da zaustave Liaz :D
 
A ne može on tu brzo da ide, ako su mu loše kočnice nedovoljno je da stane, ali dovoljno da ne napravi veće sr**e. Liaz ne staje tamo gde ti hoćeš, nego gde on hoće.
Zanimljivo da je potegao u betonske žardinjere i da mu ništa nije puklo ispalo i sl :D
 
Kao da mu je zafalilo prostora da stane. Čak je i žardinjera čitava / malo oštećen ponos ali čitava.
Ili se zeznuo ili kočaljke.


click image upload
 
Ako guza nije mrsava 'harmonika' nece da zulja ;-) :-D

yva9ypej.jpg


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Vrh