Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
毋不敬,儼若思,安定辭":2f6kqwb4 je napisao(la):
Како може да не буде Мерцедес, ако носи Мерцедесов знак? Да ли се онда ради о фалсификату?

Наравно да су ови аутобуси израђени за Мерцедес, што их чини Мерцедесима. Дизајн самог аутобуса је Мерцедесов, а израда и локална. Без обзира, као што је речено у коментару изнад, треба сачекати са пут покаже своје. Такође, будимо мало обзирнији према онима који су уложили труд овај аутобус, и који се вероватно поносе производом.
Ne...Nema teorije da ulazim u raspravu oko toga da li je ovo ikarbus ili mercedes, sa nekim kome ili nije jasno da vredja moju inteligenciju, ili to radi svesno. Budi ponosan i na ovaj model, i na sve buduce "mercedese" koji budu izlazili iz te fabrike.
 
becks89":1r9289g6 je napisao(la):
Čekaj, jel ti isplativije da staviš 3 puta jeftiniji proizvod i onda ga 3 puta menjaš u godinu dana jer je takav kakav jeste, ili staviš jedan koji valjda i koji ti traje godinama. Stakla koja se menjaju sada na Solarisima su iz Pančeva, ne znam kakvo to specijalno staklo košta 3 puta više, ali pretpostavljam da je još jedan prazan argument iz Ikarbusa.
Prazne priče o prevazilaženju mana iz serije u seriju, godinama unazad, što bi sada to bilo tako? Sledeća unapređena serija N serije je izašla pune 4 godine kasnije, u međuvremenu je izašla N serija za NS, neznatno poboljšana... Prethodno je od Volvo prototipa prošlo 4 godine do naredne niskopodne serije. Pa i da se skupi grupa ljudi sa foruma, za 4 godine bi shvatili šta nam ne valja i šta nam ne funkcioniše. Ali, oni se ljudi ne uče pameti ni iz sopstvenih grešaka, idemo dalje, otvaramo nove projekte, doživljavamo nova razočarenja, dajemo nove nade, to samo može u Srbiji, naš narod bar ima kratko pamćenje pa istu priču možeš servirati više puta...

Izvini beck, ali izmisljas.
Stakla koja se sad menjaju na Solarisu sigurno nisu iz panceva ako se postuje ugovor o garanciji.
Smatram da ma kakvi genijalci vodili GSP, tolike budale i diletanti nisu, jer izgubiti galanciju na vozilo staro 6 meseci je prava ludost.

Ako si kojim slucajem u pravu, molim te da okacis sliku tog stakla na Solarisu kao dolaz njihovog totalnog ludila.

Sto se tice 4 godine, ucenja na greskama i slicnog, mnogo toga jesi, ali dosta toga i nisi u pravu.
Prelistaj u pretrazivacu vesti u vezi ove fabrike u zadnjih 10 godina pa vidi koliko tu ima zloupotrebe, politike, samopromocije.
Politika je bila pomoc FAP-u, jer davljenik se ne spasava tako sto u vodu gurnes loseg plivaca sa sve tegovima.
Politika je bila i "N" serija za Univerzijadu, jer je od prototipa do gotovih 40, 60, 80, ili 280 autobusa, proslo premalo vremena, ali je trebalo prikazati sposobnost rukovodstva i pokupiti politicke poene.
Politika je i kad posramljenom Ikarbusu koji je revidirao ceo projekat i otklanjao gresku po gresku, nebi li konacno imao korektan model, tresnes odluku da ce od sad zaboraviti "N" i od fabrike postati Karoserista na MAN sasiji. I onda skupljas poene pricom o saradnji sa MAN-om i narucenih 40-tak vozila, ali nikako ne prebacujes prvu transu novca da bi se bar sasije kupile i dopremile u fabriku.
Politika je i kad se nakon toga 'ljutis' na proizvodjaca sto kasni sa isporukom, ali nigde ne spominjes da nisi ispostovao svoj deo ugovora o sukcesivnom finansiranju.
Politika je i kada tender pomeris 4 meseca ranije bas da proizvodjac (koga inace "lazno" podrzavas) nebi imao spreman novi proizvod kojim bi konkurisao na tenderu.
A onda opet kazes, ma ko ih je__, imali su sansu, Beogradjani zasluzuju bolje.
Politika je opet kada neko treci kao gumicom prebrise i N i M seriju, da bi ON doveo veliko nemacko "M" u Srbiju, koje ce proizvoditi za ceo svet. To sve uradis pocetkom jeseni uz (seljacku)pricu da je to pravi MERCEDES (bre), dignes ocekivanja gradjana do nebesa, a onda uplatis sasiju tek krajem godine!
Pa onda po oprobanom receptu, ubrzas celu pricu, ali sa lovom kasnis svim dobavljacima osim Mercedesu!

Sve je to politika...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Na sajamskom primerku pukao kais i ne moze trenutno da se upali jer nemaju rezervni...
Neko je na sajmu cackao motor dok je bila otvorena hauba i puce...
 
angry bird":3inuqnss je napisao(la):
毋不敬,儼若思,安定辭":3inuqnss je napisao(la):
Како може да не буде Мерцедес, ако носи Мерцедесов знак? Да ли се онда ради о фалсификату?

Наравно да су ови аутобуси израђени за Мерцедес, што их чини Мерцедесима. Дизајн самог аутобуса је Мерцедесов, а израда и локална. Без обзира, као што је речено у коментару изнад, треба сачекати са пут покаже своје. Такође, будимо мало обзирнији према онима који су уложили труд овај аутобус, и који се вероватно поносе производом.
Ne...Nema teorije da ulazim u raspravu oko toga da li je ovo ikarbus ili mercedes, sa nekim kome ili nije jasno da vredja moju inteligenciju, ili to radi svesno. Budi ponosan i na ovaj model, i na sve buduce "mercedese" koji budu izlazili iz te fabrike.

Не знам шта има да ми не буде јасно. Ако је склопљен уговор између Мерцедеса и Икарбуса, а као производ тог уговора је направљен овај аутобус, под Мерцедесовим знаком, онда је то Мерцедес. Не разликује се ни по чему од било ког другог случаја употребе спољне радне снаге. То каквог је квалитета овај аутобус је сасвим споредно.

Немам чиме да се поносим, или не подносим. Апсолутно ме не занима како ће неко окарактерисати овај, или било који други аутобус. Оно што сам хтео рећи је да требамо бити мало културнији у начину критиковања, и да требамо раздвојити труд оних који су радили на аутобусу, од пропагандне злоупотребе њиховог труда од стране познатих. Може се и мало лепше рећи да је аутобус крнтија, без да се то експлицитно наведе - под претпоставком да је заиста крнтија.
 
Igor":3i8lvgmd je napisao(la):
Pa dizajn nije mercedesov ali meni to i nije bitno i drago mi je da se zove Ikarbus. Mozda je trzisno korisnije da se zove mercedes ali to jednostavno nije. To je IK 112LE sa mercedesovom sasijom kao sto je M serija sa MANovom i to je jedina istina.

Добро, значи, мало је компликованије. Не схватам зашто је Мерцедес дозволио нешто тако, ако је то уопште случај? Ово је ван моје сфере знања, па се нисам требао упуштати у дискусију. Онако, из угла просечног грађанина, ово ми у најмању руку чудно.
 
Nije nista cudno, ako izuzmem ociglednu politicku pozadinu i spoljni uticajni faktor sasvim je normalno da onaj koji nadogradjuje sasiju na vozilu obelezi cija je sasija. Ta praksa obelezavanja je radjena i sa MAN-ovim sasijama ranije.
 
Али - опет, немам појма о томе како се све то одвија у свету произвођача возила -, под претпоставком да је шасија од неког бољег произвођача и носи њихов знак, што сам производ, наравно, чини привлачнијим, зар не представља ризик за Мерцедес што је њихов знак на аутобусима потенцијално слабијег квалитета? (Није ми цољ да омаловажим Икарбус, али се из коментара изнад стиче утисак да је 'оригиналан' Мерцедес ипак бољи - значи, Мерцедес ризикује тиме што је њихов знак на производу који је можда лошијег квалитета. Џаба што упућени знају да је сам љуска Мерцедесова, јер имиџ самог Мерцедеса зависи од целе јавности.)
 
Док ви лупате главу око назива, ови очекују да продају 100тинак комада ове године и да производе још модела у догледно време. Мислим да сам ухватио негде у лету вест да су пале прве наруџбине, 4 ваљда?

Ако ће да се продаје, развија... нека се зове канта, шта нас то брине, зашто је то важно?
 
Pa kontrola mercedesa na "cetri" cuvene kontrolne tacke je tu upravo zbog toga da da saglasnost da se znak stavi. Po meni je znak neprimeren sa prednje strane vec bi trebao ici pozadi u vidu imena proizvodjaca sasije poput MAN-a. Ikarbus je jasno ovaj model nazvao IK 112LE a ne Mercedes 112LE.
 
Добро, контам сад. Хвала Игоре. Свакако да је непримерено (и провидно као пропагандни трик), јер се стиче утисак да је целокупно возило Мерцедесов производ, за шта Икарбус није крив. Уједно, ово је увредљиво за сам Икарбус. Шта се све ради..

Борчинац, није у томе ствар. Једноставно ми није била јасна цела логика свега овога. Посматрајући из угла неупућеног појединца, идеја употребе шасије једног произвођача у возилу другог је поприлично чудна.
 
Ма по мени је овде ко зна шта ствар...ствар је ваљда да фабрика преживи, да ради.
Јасно је шта овде имамо као производ, јасно је било и у самим најавама овог Немачког имена, као што је јасно да радници неће имати швапске плате. Увек су те ствари биле јасне...само није јасно шта гањамо овом причом око имена?
Питање је да ли оваква промоција, кроз сарадњу и пренаглашен помен Мерцедеса, може да донесе посао, продају, извоз на крају крајева. Да удахне живот производњи, да могућност развоја...
 
Nije nista cudno da se na gotovim sasijama jednog rade nadogradnje drugih proizvodjaca. To je u automobilskoj industriji cak prilicno cesta pojava. Imate na istoj ovoj sasiji Cobra (turska) nadogradnju koja je takodje brendirana znakom mercedesa.
Krajem 90tih i pocetkom ovog veka imali ste na ulicama polovne autobuse koji su nosili Mercedes oznake, ali i oznake drugih proizvodjaca (Deutz, Avtomontaza...).
Svojevreno, iz Zemuna smo vec imali autobuse koji su imali znak MAN, ali i IKARUS (tako se nekada zvala fabrika).
Svakako da stavljanje znaka velikog proizvodjaca uliva dodatno poverenje u kvalitet nego 'Powertrain by...', jer da bi se dobilo pravo da se on stavi potrebno je ispuniti dosta vise od same kupovine sasije.
Sto se tice price o porudzbini, nekoliko privatnika je pokazalo ozbiljnije interesovanje za kupovinu, ali su problemi finansijske prirode prisutni.

P.S. pucanje kaisa koje je neko spomenuo je u rangu price da je autobus 'maketa' , 'od kartona' ' nije u voznom stanju' i slicnog.
Upravo zbog takvih glasina u cetvrtak uoci samog otvaranja sajma su ljudi iz Ikarbusa, zajedno sa redakcijom SAT-a i NAVAC-om i odlucili za voznju do Pecinaca i snimanje autobusa.
Dodatno, komentar da taj isti kais koji je pukao 'cackanjem' nema nigde da se kupi je dokaz koliko su ljudi u svojoj zluradosti spremni na banalna lupetanja.

@beck
Zaboravih da ti kazem da se slazem za spoljasnja ogledala, mada mislim da je to takodje jedno od prelaznih resenja do pocetka serijske proizvodnje.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Rekla mi je zena koja je PR u Ikarbusu juce na sajmu i samim tim nemojte pricati da su gluposti ako ne znate.Hvala..Sedeli smo zajedno u autobusu i pricali o modelu.
Na sajmu prekjuce je pukao prilikom jutarnjeg paljenja da bi nardukao vazduh i malo napunio akumulatore.
Takodje,odlozena do daljnjeg kupovina 4 moleda IK112LE,ne znam razlog...
 
laki72":3q9j1jze je napisao(la):
Izvini beck, ali izmisljas.
Stakla koja se sad menjaju na Solarisu sigurno nisu iz panceva ako se postuje ugovor o garanciji.
Smatram da ma kakvi genijalci vodili GSP, tolike budale i diletanti nisu, jer izgubiti galanciju na vozilo staro 6 meseci je prava ludost.

Ako si kojim slucajem u pravu, molim te da okacis sliku tog stakla na Solarisu kao dolaz njihovog totalnog ludila.

Sto se tice 4 godine, ucenja na greskama i slicnog, mnogo toga jesi, ali dosta toga i nisi u pravu.
Prelistaj u pretrazivacu vesti u vezi ove fabrike u zadnjih 10 godina pa vidi koliko tu ima zloupotrebe, politike, samopromocije.
Politika je bila pomoc FAP-u, jer davljenik se ne spasava tako sto u vodu gurnes loseg plivaca sa sve tegovima.
Politika je bila i "N" serija za Univerzijadu, jer je od prototipa do gotovih 40, 60, 80, ili 280 autobusa, proslo premalo vremena, ali je trebalo prikazati sposobnost rukovodstva i pokupiti politicke poene.
Politika je i kad posramljenom Ikarbusu koji je revidirao ceo projekat i otklanjao gresku po gresku, nebi li konacno imao korektan model, tresnes odluku da ce od sad zaboraviti "N" i od fabrike postati Karoserista na MAN sasiji. I onda skupljas poene pricom o saradnji sa MAN-om i narucenih 40-tak vozila, ali nikako ne prebacujes prvu transu novca da bi se bar sasije kupile i dopremile u fabriku.
Politika je i kad se nakon toga 'ljutis' na proizvodjaca sto kasni sa isporukom, ali nigde ne spominjes da nisi ispostovao svoj deo ugovora o sukcesivnom finansiranju.
Politika je i kada tender pomeris 4 meseca ranije bas da proizvodjac (koga inace "lazno" podrzavas) nebi imao spreman novi proizvod kojim bi konkurisao na tenderu.
A onda opet kazes, ma ko ih je__, imali su sansu, Beogradjani zasluzuju bolje.
Politika je opet kada neko treci kao gumicom prebrise i N i M seriju, da bi ON doveo veliko nemacko "M" u Srbiju, koje ce proizvoditi za ceo svet. To sve uradis pocetkom jeseni uz (seljacku)pricu da je to pravi MERCEDES (bre), dignes ocekivanja gradjana do nebesa, a onda uplatis sasiju tek krajem godine!
Pa onda po oprobanom receptu, ubrzas celu pricu, ali sa lovom kasnis svim dobavljacima osim Mercedesu!

Sve je to politika...
Izvini ti, ali opet nagađaš. Sasvim slučajno sam prisustvovao udesu u kome je oštećeno jedno od stakala na Solarisu stoga znam da je sutradan išao u Pančevo i da mu je isti dan zamenjeno staklo. Da neće možda iz Poljske staklo da stiže? Uostalom, pod garanciju ne spada oštećenja nastala u radu, bar koliko ja znam, ispravite me ako grešim!
Sve ovo ostalo je tačno i slažem se.

毋不敬,儼若思,安定辭":3q9j1jze je napisao(la):
Али - опет, немам појма о томе како се све то одвија у свету произвођача возила
Što te očigledno ne sprečava da ispravljaš druge... :roll:
Борчанац":3q9j1jze je napisao(la):
Док ви лупате главу око назива, ови очекују да продају 100тинак комада ове године и да производе још модела у догледно време. Мислим да сам ухватио негде у лету вест да су пале прве наруџбине, 4 ваљда?

Ако ће да се продаје, развија... нека се зове канта, шта нас то брине, зашто је то важно?
Da, valjda Trans Jug 'oće 4 komada.

毋不敬,儼若思,安定辭":3q9j1jze je napisao(la):
Добро, контам сад. Хвала Игоре. Свакако да је непримерено (и провидно као пропагандни трик), јер се стиче утисак да је целокупно возило Мерцедесов производ, за шта Икарбус није крив. Уједно, ово је увредљиво за сам Икарбус. Шта се све ради..

Борчинац, није у томе ствар. Једноставно ми није била јасна цела логика свега овога. Посматрајући из угла неупућеног појединца, идеја употребе шасије једног произвођача у возилу другог је поприлично чудна.
Pre nego što uđeš u diskusiju mogao bi' da se uputiš u samu tematiku iste, odnosno da bar delimično znaš o čemu pričaš,
To je opšte poznata praksa, mnogi manji proizvođači nemaju odgovarajuću tehnologiju ili nemaju odgovarajuće kapacitete da sami proizvode svoje šasije, stoga imaš veliki broj proizvođača koji ugrađuju "tuđe" motore, mehaniku, ili rade autobuse na nečijim šasijama, ili sve to zajedno kao Ikarbus. Tako imaš špansku Irmaos Mottu koji kompletno radi na Volvo šasiji i mehanici, imali smo Neobus koji je radio na svojoj šasiji i Volvo mehanici i mnoštvo takvih primera...

laki72":3q9j1jze je napisao(la):
@beck
Zaboravih da ti kazem da se slazem za spoljasnja ogledala, mada mislim da je to takodje jedno od prelaznih resenja do pocetka serijske proizvodnje.
Nikako da ih prevaziđu, 2 godine "turaju" ova turska sranja na autobuse...
 
becks89":2m2r1dyp je napisao(la):
laki72":2m2r1dyp je napisao(la):
Izvini beck, ali izmisljas.
Stakla koja se sad menjaju na Solarisu sigurno nisu iz panceva ako se postuje ugovor o garanciji.
Smatram da ma kakvi genijalci vodili GSP, tolike budale i diletanti nisu, jer izgubiti galanciju na vozilo staro 6 meseci je prava ludost.

Ako si kojim slucajem u pravu, molim te da okacis sliku tog stakla na Solarisu kao dolaz njihovog totalnog ludila.

Sto se tice 4 godine, ucenja na greskama i slicnog, mnogo toga jesi, ali dosta toga i nisi u pravu.
Prelistaj u pretrazivacu vesti u vezi ove fabrike u zadnjih 10 godina pa vidi koliko tu ima zloupotrebe, politike, samopromocije.
Politika je bila pomoc FAP-u, jer davljenik se ne spasava tako sto u vodu gurnes loseg plivaca sa sve tegovima.
Politika je bila i "N" serija za Univerzijadu, jer je od prototipa do gotovih 40, 60, 80, ili 280 autobusa, proslo premalo vremena, ali je trebalo prikazati sposobnost rukovodstva i pokupiti politicke poene.
Politika je i kad posramljenom Ikarbusu koji je revidirao ceo projekat i otklanjao gresku po gresku, nebi li konacno imao korektan model, tresnes odluku da ce od sad zaboraviti "N" i od fabrike postati Karoserista na MAN sasiji. I onda skupljas poene pricom o saradnji sa MAN-om i narucenih 40-tak vozila, ali nikako ne prebacujes prvu transu novca da bi se bar sasije kupile i dopremile u fabriku.
Politika je i kad se nakon toga 'ljutis' na proizvodjaca sto kasni sa isporukom, ali nigde ne spominjes da nisi ispostovao svoj deo ugovora o sukcesivnom finansiranju.
Politika je i kada tender pomeris 4 meseca ranije bas da proizvodjac (koga inace "lazno" podrzavas) nebi imao spreman novi proizvod kojim bi konkurisao na tenderu.
A onda opet kazes, ma ko ih je__, imali su sansu, Beogradjani zasluzuju bolje.
Politika je opet kada neko treci kao gumicom prebrise i N i M seriju, da bi ON doveo veliko nemacko "M" u Srbiju, koje ce proizvoditi za ceo svet. To sve uradis pocetkom jeseni uz (seljacku)pricu da je to pravi MERCEDES (bre), dignes ocekivanja gradjana do nebesa, a onda uplatis sasiju tek krajem godine!
Pa onda po oprobanom receptu, ubrzas celu pricu, ali sa lovom kasnis svim dobavljacima osim Mercedesu!

Sve je to politika...
Izvini ti, ali opet nagađaš. Sasvim slučajno sam prisustvovao udesu u kome je oštećeno jedno od stakala na Solarisu stoga znam da je sutradan išao u Pančevo i da mu je isti dan zamenjeno staklo. Da neće možda iz Poljske staklo da stiže? Uostalom, pod garanciju ne spada oštećenja nastala u radu, bar koliko ja znam, ispravite me ako grešim!
Sve ovo ostalo je tačno i slažem se.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ovo za stakla Beks je u pravu ja znam za naseg Solarisa interurbina u Lasti , 3 puta je lomljena soferka i to u garanciji i iso je u pancevo a i 2 bočna stakla su bila razbijena i isao je u pancevoo ...
 
Ok, ako je tako, cenim da se na ta vozila gubi odredjeni deo garancije (na karoseriju, recimo), jer to je praksa svih proizvodjaca.

U tom slucaju, ako je tako, ja vam dugujem izvinjenje, a onaj ko je odlucio o tome - otkaz.
 
Slabo ceniš, nijedan proizvođač ne daje garanciju na oštećenja koja nastanu u radu, od strane trećeg lica. :)
Izvinjenje prihvaćeno ;) :)
 
Na Solarisu su u Pančevu lepili originalnu šoferku. E sad odakle je stigla to se može saznati, a sigurno nije naš proizvod.

Što se tiče karoserista mislim da im je danas dosta olakšan posao. Njihovo je generalno da uklope dizajn u ceo autobus ako hoće da naprave nešto originalno. Agregati, menjači , osovine sa vešanjem, okretnice / tzv harmonika , klima , vrata , elektronika itd itd sve se to kupuje kod već poznatih proizvođača. Nema šta da razbijaju glavu sa razvojem pojedinih komponenti. Ostaje da naprave samonoseću karoseriju ili da nakaleme karoseriju na samohodnu šasiju.
Što se tiče svega Ikarus / Ikarbus se nije tu nešto proslavio. Generalno gomila problema i kada se nadoveže neadekvatno održavanje nastaje veliki problem.
 
Na sofer sajbni na Lastinom Solarisu piše BEOPLEX što znači da se proizvodi kod nas i bio sam prisutan kada su ovi naši uzimali mere ... A za ove Gsp-ove ne znam ..
 
Kakva originalna šajba, o ljudi moji šta sve neću čitati ovde...
Pa imaju kalupe za šajbu, nisu oni paceri. Izlije oblik kakav hoćeš. Naše staklo 100%!
 
Na svakom staklu pstoji potpis proizvodjaca i broj pravilnika modela itd samo treba pogledati
 
becks89":30lx4gvv je napisao(la):
Kakva originalna šajba, o ljudi moji šta sve neću čitati ovde...
Pa imaju kalupe za šajbu, nisu oni paceri. Izlije oblik kakav hoćeš. Naše staklo 100%!

Sumnjam da na pančevačkom staklu ima Solarisov simbol. Koliko znam dok su vozila u garanciji ugrađuju se samo originalni delovi uključujući i stakla. I tako sledeće dve godine.
Kad smo već kod šoferke ona ide na reklamaciju jer je loše ugrađena.
 
sumNJam

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Pozutio rozonja
dsc07178.jpg
 
Žika":k95yh0sj je napisao(la):
becks89":k95yh0sj je napisao(la):
Kakva originalna šajba, o ljudi moji šta sve neću čitati ovde...
Pa imaju kalupe za šajbu, nisu oni paceri. Izlije oblik kakav hoćeš. Naše staklo 100%!

Sumljam da na pančevačkom staklu ima Solarisov simbol. Koliko znam dok su vozila u garanciji ugrađuju se samo originalni delovi uključujući i stakla. I tako sledeće dve godine.
Kad smo već kod šoferke ona ide na reklamaciju jer je loše ugrađena.
Jel ti misliš da će poljaci da ti šalju stakla zato što si ih ti razbio u saobraćaju? O čemu vi ljudi pričate?
Pančevci rade sva nova stakla ;)

Rozonja više nije Volvo, sad je Man, dobio je nov (tačnije remontovan motor) :mrgreen:
 
Vrh