Moram nešto da priznam, možda ne prave dobre autobuse, ali zato tako dobro umeju da od ničega naprave nešto, odličan marketing!
A sad ajde redom da odgovaram na ovu bajku o odličnom autobusu.
Kavez je od prohroma, veliko otkriće za srpsku industriju, Manovi iz 2003. su rađeni od prohorma, dakle ne rđaju, sreća naša pa su nam 11 godina kasnije otkrili da i tako nešto postoji. Opravdavanje da je zbog pregrevanja napravljeno "ono", su smešni. Ikarbus ima problema godinama sa pregrevanjem, a to je zbog položaja hladnjaka, dakle otvoren je, izložen prašini, prljaštvini, a znamo da se u našim firmama to pere eventualno jednom godišnje. Hoće li neko da mi objasni kako se nijedna Raba, nijedan Sanos nije pregrevao?
Onda navodiš dobro zategnute oplate, kad si ti video i čuo da oplata nije bila dobro zategnuta i da je autobus izašao kriv iz pogona? Ili mešaš oplate izolacije i enterijera... Dizajn je pitanje ukusa, meni se lično ne dopada što ništa nije promenjeno, samo je malo redizajnirano i to je predstavljeno kao nešto novo nešto extra. Ne znam ni šta je novo u lepljenoj šajbi, koliko je to dobro rešenje videsmo na M seriji, preko 15 njih je ostalo bez šajbe do danas, ne zbog lupanja nego zbog ispadanja ili "odlepljivanja" u pojedinim delovima...
Ti nedorađeni delovi enterijera su posledica brzine rada ili neodgovornosti, nije to problem sada nego što će to sve da zveči kao ludo čim izađe u redovan saobraćaj (ako izađe). Dodaci na blatobranu, to će poboljšati i vozaču posao i tebi će sigurno biti udobnije putovanje :roll:
Sad moje mišljenje o kabini i o instrument tabli, nisam još profesionalni vozač, ali uviđam neke nedostatke koje i sam pominješ. Prvo instrument tabla je besmislena i nepregledna, od tolikog prostora staviti onako male instrumente pritom "zaštićene" tom lakiranom plastikom, koja će ispucati vrlo brzo pošto mi deluje zaista nekvalitetno, je po meni apsurdno i besmisleno. Ne vidim potrebu za postavljanje instrumenata iznad vozača, nije nepristupačno, ali nije ni "na oku" da može čovek u svakom trenutku da vidi šta mu je upaljeno a šta nije. A vidljivo je da je broj funkcija smanjen i iznad vozača se nalaze 4 dugmeta, svetla vozača, svetla u salonu, grejači retrovizora i imamo dugmiće za grenjanje klimu, ventilaciju i sl.
Foto: Chumlee (
http://www.balkantransport.net/forum)
Dodao bih još, očajni retovizori, besmisleni unutrašnji, opet kabina koja nije u potpunosti izolovana (ima rupe sa svih strana, levu stranu table nebih komentarisao, a tek pogotovo položaj dugmeta "not aus" odnosno dugme za gašenje motora i struje u slučaju opasnosti, koje je dostupno svakome ko stane pored kabine :roll: :bash: Onda nema prozorčeta, nema nigde mesta za novac i za karte, ako se prave za prigrad to je normalna pojava i normalna potreba. Zapazio sam još dooosta toga, ali ne mogu ni da se setim sad svake sitnice, a i da ne gušim toliko.
Ne znam zbog čega zamerka na visinu poda, kada prave LE autobus, dakle svaki je od pola srednjepodan. Treća vrata su nefunkcionalna i nepregledna i opasna, dakle prvo što se duže otvaraju zbog same konstrukcije istih, drugo što vozač zbog ljudi koji sede ispred njih i zbog samog položaja ima slabu preglednost vrata, treće što je za ljude koji su stariji i koji su slabije pokretniji onemogućen bezbedan izlaz, e sad ostaje nada da će takvi sedeti napred i koristiti prva i druga vrata.
Dodao bih samo da sedišta po meni nisu odgovarajuća, ukoliko je prigradski autobus, trebalo bi da budu tapacirana iz više razloga, a i boja da bude neka druga, ova crna u potpunosti se uklapa u sivilo ovog autobusa, bar da se razbije monotonija.
Ovaj nastavak je samo gomila fraza i propagande, da bi nešto prodao treba da ima kvalitet, treba da duži niz godina stičeš ugled, da praviš nešto što je konstantnog kvaliteta što je provereno i što je dobro. Ikarbus radi suprotno, svake dve godine( obično pred izbore ) ubacuju nove modele, konstantno prave neke prototipove, izmišljaju toplu vodu i taman ono što su uradili da unaprede rad na prošlom modelu pada u vodu zbog nečeg novog, to je neprihvatljivo i neizdrživo, svakako će se svako pre okrenuti Solarisu koji pravi četvrtu generaciju Urbina, MB koji pravi ko zna koju generaciju Citara itd itd itd. A sada o isplativosti, cena jeste primamljiva oko 130,140.000E, ali gledaj to sa druge strane, ovaj će više raditi prvih mesec dana na liniji garaža-Ikarbus nego na liniji, i daj bože da to bude prvih mesec dana, pa ću pitati vlasnika koliko je uštedeo.
Samo bih još nešto da dodam, na tvoju opasku da je Kosmaju dat "otpad". Kosmaju su data neka auta koja su data bila među najboljima u svojim pogonima, tipa 296,297,493,494 itd itd, a i kada su došli u Kosmaj su bili za klasu bolja od onoga što su Kosmajci vozili, takođe priča da treba ovo u Kosmaju jer imaju iskustva sa Mercedesima ne pije vodu, ovo je Mercedes koliko sam i ja afrikanac.
I samo bih dodao, Laki cenim tvoj stav, ali ovde vidim mnogo propagande Ikarbusa i ostalih, a malo realnosti i stvarnosti, a možda i ja preterujem u tome što mi se ovo ne dopada!