Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Beck, opet bezrazlozno upadas u vatru. Shvati da to sto volis neku profesiju i ljude koji to rade ne znaci da moras nuzno podrzavati sve sto rade. Ovaj vozac je mozda sjajan lik, mozda je vrhunski vozac, ali je ovaj put pogresio i to je cinjenica koju niko normalan ne moze da negira. I niko ga nece streljati zbog toga, nece ostati bez posla. Najverovatnije ce proci samo sa opomenom, zar ne?
Pa zar ne zasluzuje opomenu? Ja mislim da je odgovor na ovo pitanje jasan - DA , zasluzuje.

E sad, ako je ovo slucajnost i 'desilo se' ostace na tome, ali ako se ponavljaju problemi i prijave bice i umanjenja plate, suspenzija, pa i otkaza.
I to je valjda nesto sto je normalno i ocekivano. Valjda se pozitivni postupci trebaju nagraditi, a losi sankcionisati, zar ne?!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
becks89":3thv4ccd je napisao(la):
stf":3thv4ccd je napisao(la):
Оно што очекујем од возача (плату прима од мојих пара) је да држи неки минимум пристојности. Не очекујем да носе оделца са краватама, нисмо Немачка, али да чеше муда, подригује, пушта гласну музику, пуши, диже ноге, прди ... е за те сељаклуке ће да попије пријаву.
Sve građani ovde neki, evo gospodo da vas obavestim da ću početi da slikam putnike u raznim "kulturnim" situacijama, da se ne iznenadite ako se pronađete na internetu :wink: Moralisti...

Е ако си ми рекао ... :lol:

Сликај брате, удри само, ако икада осванем на интернету како уништавам јавну имовину, плаћам ти пут на Хаваје за 45 дана, а добијеш и Икамерц за свадбени поклон. :D
 
laki72":1kw3c5oj je napisao(la):
Beck, opet bezrazlozno upadas u vatru. Shvati da to sto volis neku profesiju i ljude koji to rade ne znaci da moras nuzno podrzavati sve sto rade. Ovaj vozac je mozda sjajan lik, mozda je vrhunski vozac, ali je ovaj put pogresio i to je cinjenica koju niko normalan ne moze da negira. I niko ga nece streljati zbog toga, nece ostati bez posla. Najverovatnije ce proci samo sa opomenom, zar ne?
Pa zar ne zasluzuje opomenu? Ja mislim da je odgovor na ovo pitanje jasan - DA , zasluzuje.

E sad, ako je ovo slucajnost i 'desilo se' ostace na tome, ali ako se ponavljaju problemi i prijave bice i umanjenja plate, suspenzija, pa i otkaza.
I to je valjda nesto sto je normalno i ocekivano. Valjda se pozitivni postupci trebaju nagraditi, a losi sankcionisati, zar ne?!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Не морају га ни кажњавати - уопште није ствар у овом појединачном возачу. Да су нам медији какви, требали су сакрити лице преступника - не зато што он није поступио како не треба, већ баш зато што се ради о ширем проблему за који није сам сасвим одговоран (опет, да, сви смо одговорни за своје лично понашање, али мора се узети у обзир и шира слика) - и ово претворити у ширу причу о потреби подизања стандарда. Ни приступ медија није за похвалу, па је лицемерно од медија да говоре о стандардима које ни сами не поштују - чиме се не умањује кривица возача.
 
Ne pominjem prestup sa telefonom i slažem se da je nekulturno držati nogu na tom mestu, tu nema govora, to ne osporavam. Ali mi strašno idu na nerve ovakvi izlivi kulture i preseravanje o tome šta je kultura, zgrožavanje i slično. Sve je neko drugi, nisu putnici, svi su fini dža bu, pa ko ostavi tonu smeća dnevno, vozači? Ili ovi što mi se zgražavaju?
Dakle, nije problem u kazni za njega, zaslužuje je, tu nema šta da se priča, ali na ove priče i "zgražavanja", izvini, ali ne mogu da ostanem imun. Čitajući ovo, rekao bi čovek kakvi divni ljudi žive u ovom gradu, dok ne isključi kompjuter i ne izađe na ulicu i dok ne sedne u taj autobus, pa onda ima i šta da vidi.

毋不敬,儼若思,安定辭":1lbdg7oo je napisao(la):
Ви, мимо здрав разум, настављате да тражите оправдање за недолично по ашање, па је дебитабилно у којој сте мери у стању проценити да ли, и колико, нешто 'преувеличавамо'.

Потребно је да га знам возача? А познајете ли ви мене (и нас), пошто очито претендујете на савршено познавање нашег искуства вожње и ван-интернетског понашања? У род дебила се дотични сам сврстава, својим понашањем - та налепница је самоналепљујуће природе. То како добро он вози са дигнутом ногом - или можда под дејством алкохола, јер се неки поносе да возе још боље кад 'попију коју' - је сасвим споредно, јер се зна како се вози, и како се понаша на радном месту.

Нећу се даље расправљати, јер очито нема вајде.
Nema potrebe da vas poznajem, dovoljno je da vidim šta pišete, pretpostavljam da je to vaš lični stav, to mi dovoljno govori o vama kao sagovorniku. Izgleda da ste lekar, pošto vidim da sami umete da procenite mentalno stanje osobe koju ne poznajete, na osnovu članka iz "smećbloida". Po broju postova vidim da ste novi član, ali ste se savršeno uklopili u ekipu, nagađate, pretpostavljate, dajete dijagnoze, svaka čast, brzo učite!

@Stf, sada više nemam volju da te slikam :mrgreen: Elem, nije se odnosilo lično na tebe, nego na sve ove moraliste :) ;)
 
Ви очито нисте свесни да сваки од ваших коментара и примедби може бити ефикасније употребљен притив вас самога, него мене и оних с којима се 'одлично уклапам'. Управо вам и говорим да није потребно да познајем возача, јер видим његово понашање, баш као што и ви видите оно што ја пишем - а и ја оно што ви пишете. Из тога се, по вашим сопственим речима, могу извући одређени закључци, чиме сами оповргавате оно што сте претходно рекли.

И, опет, они који су огорчени су ретко људи који се сами понашају недолично, а што се тиче оних који су лицемерни и ово користе као додатан начин испољавања свог унутрашњег ругла - уз остављање смећа на аутобусу -, шта се ту има рећи? Да ли ми оправдавамо такво понашање, и на који начин то оправдава понашање самог возача? Која вам је уопште поента, пошто ја лично, а, колико видим и остали, говорим да је недолично понашање ове врсте зс осуду, ма ко био починилац. Нико овде није рекао да је само недолично понашање возача за осуду, док је понашање свих других - који се туку, пљују и бацају смеће -, за похвалу, па не схватам која је сврха ове 'дискусије'.

Лаку ноћ и хајде да скратимо
 
Ja ne mogu da verujem da vi raspravljate o ovakvim stvarima...
Neprihvatljivo je da se drzi noga tako dok se vozi, ali ne pozivam da mu se da otkaz... Neko smanjenje plate bi bilo sasvim primereno ako je prvi takav prestup...
 
niko ne priča da treba da mu se da otkaz. Samo većinu članova iritiraju konstatacije da su vozači jako umorni i da prosto moraju da dignu nogu na tablu, i da nas to ne treba da interesuje.
 
kopmania":2t992lyg je napisao(la):
becks89":2t992lyg je napisao(la):
Pa šta tebe kao putnika briga kakva je instrument tabla i šta vozač radi po njoj? To je ono o čemu pričam, gurate nos tamo gde mu nije mesto, ili ćeš mi reći da je za tebe kao putnika jako važno stanje instrument table i položaj vozačeve leve noge?

Čekaj, evo navešću primer, i ti mi iskreno reci šta ćeš pomisliti na sledeće situacije:
Udješ u maksi kasirka drži nogu na kasi
Udješ u poštu službenica drži nogu na šalteru
Udješ kod doktora u ordinaciju a on jednu nogu digao na sto
Ono sta bi ja pomislio bi zavisilo iskljucivo od toga:
Kako izgleda kasirka i kako je obucena
Kako izgleda sluzbenica i kako je obucena
Ako je doktorka, kako izgleda i kako je obucena
:mrgreen:
 
kopmania":xatoh398 je napisao(la):
A zamisli da je
kasir
službenik
doktor :)
Ok a sad ozbiljno, samo u onoj meri koliko mi moja vrcava priroda dozvoljava. Koliko se secam kad je u pitanju visina plate koju imaju vozaci radi se o cifri izmedju 40 i 50 hiljada? Ako je ovo tacno, onda ja mislim da bi za te pare vozaci trebali kulturno da se ponasaju i da kulturno sede za volanom i da se isto tako ophode prema putnicima. Ali to verovatno i nije stvar toga za koje pare se radi, vec najpre nasledjenih gena i licne kulture i vaspitanja svakog coveka. Ima i ljudi koji rade za znatno manje iznose ali je njihov licni osecaj za to sta je pristojno i prikladno a sta ne ono sto ih sprecava da se ponasaju na ovakav nacin. Ja vidjam svakakve vozace, i one kao sto je ovaj sa slike, ali i one koji su skockani kao da idu na neku proslavu, onako lepo u beloj kosulji sa kravatom, i svakome ko samo jednom pogleda takvog vozaca je jasno da on sigurno nikada nece dici nogu na tablu ili uraditi ista slicno. Dakle mislim da vozac koji upravlja bilo kojim vozilom a pogotovu autobusom ne bi smeo da prica telefonom u toku voznje, pa ni da dize nogu na tablu na ovakav nacin, narocito ako to utice i makar malo na njegovu sposobnost da adekvatno reaguje u slucaju neke iznenadne opasne situacije.
Ali, kad sam pogledao ovu sliku prvo sto mi je palo napamet je to kako posle duzeg vremena provedenog u jednom istom polozaju za kompjuterom ja cesto imam jaku potrebu da jednu ili obe noge prebacim u drugi polozaj, ili da jednu podignem na nacin slicom ovom koji se vidi na slici. E sad to se kod mene javlja posle nekih 10-20 minuta sedenja u istom polozaju, pa bi trebalo razmisliti o tome sta je ono sto u nogama oseca neko ko sedi tako za volanom 8 ili vise sati. Jos jednom kazem ne odobravam ovo, ali mislim da uvek treba razmisliti i o drugoj strani medalje.
I da kazem da sam najblaze receno rezervisan prema sve masovnijoj i popularnijoj pojavi nove vrste rijaliti programa pod nazivom "snimi bliznjeg svog", jer kad su takve stvari u pitanju nekako nisam siguran koliko su oni koji vole da se bave takvom vrstom javnog prozivanja i sami u tom smislu besprekorni. Da li je neko od tih sto slikaju ranije mozda bio u situaciji da je radio nesto slicno, ili da i danas tu i tamo uradi nesto slicno, pa da se zamisli kako bi on izgledao u ocima javnosti da je taj njegov trenutak neko uslikao pa objavio i stavio osudjujuci naslov. Jednostavnije receno, onaj ko misli da je totalno bezgresan u tom smislu neka slobodno baci kamen, to jest stavi neciju sliku.
 
Срлес":fgl67811 je napisao(la):
Danas sam video Banbus-ov autobus na liniji 52 sa ŠA tablicama. Da li je to dozvoljeno ili je to neki pokušaj "muvanja", pošto njihovi drugi busevi imaju BG table?
Mislim da je dozvoljeno, nije ista situacija kao sa taksistima. Ali mozda neko zna provereno, meni je samo logicno da imaju dozvolu s obzirom da moraju da obave polazak nekako pa moraju da posalju propisano vozilo.
 
Срлес":2hbhg5jc je napisao(la):
Danas sam video Banbus-ov autobus na liniji 52 sa ŠA tablicama. Da li je to dozvoljeno ili je to neki pokušaj "muvanja", pošto njihovi drugi busevi imaju BG table?
U pitanju je već pominjani jedinstveni primerak u Srbiji, Temsa Avenue LF, uzeta od Net Busa iz Zrenjanina u zamenu za par komada autobusa tipa iK-107. Dozvoljeno je, zašto nebi bilo...

angry bird":2hbhg5jc je napisao(la):
kopmania":2hbhg5jc je napisao(la):
A zamisli da je
kasir
službenik
doktor :)
Ok a sad ozbiljno, samo u onoj meri koliko mi moja vrcava priroda dozvoljava. Koliko se secam kad je u pitanju visina plate koju imaju vozaci radi se o cifri izmedju 40 i 50 hiljada? Ako je ovo tacno, onda ja mislim da bi za te pare vozaci trebali kulturno da se ponasaju i da kulturno sede za volanom i da se isto tako ophode prema putnicima. Ali to verovatno i nije stvar toga za koje pare se radi, vec najpre nasledjenih gena i licne kulture i vaspitanja svakog coveka. Ima i ljudi koji rade za znatno manje iznose ali je njihov licni osecaj za to sta je pristojno i prikladno a sta ne ono sto ih sprecava da se ponasaju na ovakav nacin. Ja vidjam svakakve vozace, i one kao sto je ovaj sa slike, ali i one koji su skockani kao da idu na neku proslavu, onako lepo u beloj kosulji sa kravatom, i svakome ko samo jednom pogleda takvog vozaca je jasno da on sigurno nikada nece dici nogu na tablu ili uraditi ista slicno. Dakle mislim da vozac koji upravlja bilo kojim vozilom a pogotovu autobusom ne bi smeo da prica telefonom u toku voznje, pa ni da dize nogu na tablu na ovakav nacin, narocito ako to utice i makar malo na njegovu sposobnost da adekvatno reaguje u slucaju neke iznenadne opasne situacije.
Ali, kad sam pogledao ovu sliku prvo sto mi je palo napamet je to kako posle duzeg vremena provedenog u jednom istom polozaju za kompjuterom ja cesto imam jaku potrebu da jednu ili obe noge prebacim u drugi polozaj, ili da jednu podignem na nacin slicom ovom koji se vidi na slici. E sad to se kod mene javlja posle nekih 10-20 minuta sedenja u istom polozaju, pa bi trebalo razmisliti o tome sta je ono sto u nogama oseca neko ko sedi tako za volanom 8 ili vise sati. Jos jednom kazem ne odobravam ovo, ali mislim da uvek treba razmisliti i o drugoj strani medalje.
I da kazem da sam najblaze receno rezervisan prema sve masovnijoj i popularnijoj pojavi nove vrste rijaliti programa pod nazivom "snimi bliznjeg svog", jer kad su takve stvari u pitanju nekako nisam siguran koliko su oni koji vole da se bave takvom vrstom javnog prozivanja i sami u tom smislu besprekorni. Da li je neko od tih sto slikaju ranije mozda bio u situaciji da je radio nesto slicno, ili da i danas tu i tamo uradi nesto slicno, pa da se zamisli kako bi on izgledao u ocima javnosti da je taj njegov trenutak neko uslikao pa objavio i stavio osudjujuci naslov. Jednostavnije receno, onaj ko misli da je totalno bezgresan u tom smislu neka slobodno baci kamen, to jest stavi neciju sliku.
U Lasti se plate kreće od 28.000 do 45.000 koju imaju vozači sa extra jakim smenama, dakle prekovremeno, noćni rad i sl.
Naravno da bi trebalo da se ponašaju, to niko i ne treba da spori. Što se tiče "ovog" sa slike, on je u uniformi.
Za ostatak teksta ti skidam kapu, zaista svaka čast, + ko kuća!
 
E ovako.
Bio sam danas do Ikarbusovog standa na sajmu automobila.
Pre nego napisem svoja zapazanja, moram javno da se izvinem zbog svoje gluposti. Naime zaboravio sam ime sagovornika ! :-(

Elem, posle razgledanja autobusa, moji utisci su sledeci.
Za prototip, za koji je sasija koju je trebalo modifikovati stigla 15. januara, a zavrsen je za manje od dva meseca, ovo izgleda sasvim dobro. "Kavez" karoserije koja je namontirana na modifikovanu (produzenu) Mercedesovu sasiju je uradjen od prohroma, a oplate od aluminijumskog lima iz Sevojna. Oplate su dobro uklopljene (osim na jednom mestu - verovatno posledica brzine). Zamerka clana beck da su otvori na oplati u zoni hladnjaka preveliki stoje i sa estetskog stanovista to je nesporno, ali pouceni pregrevanjem na prethodnim modelima inzenjeri Ikarbusa su mislim ipak uradili pravu stvar. Inace, oplate su lepo zategnute ( sto je dugo godina bila nemoguca misija u Ikarbusu) pa je Strana autobusa prava ko strela. Prednji i zadnji deo busa su po meni lepo i skladno ukomponovani i dizajnirani, umereno bez preteranih 'egzibicija' i u skladu sa dizajnom ostalih modela iz ove fabrike. Nova 'lepljena' sofersajbna znacajno poboljsava taj utusak.
Na blatobranima su plasticni dodaci koji pored svoje funkcije zastite od vode, soli i kamencica, lepo izgledaju.
Mercedes logo je po meni nepotreban, po dizajnu se vidi da ovo nije Mercedes, ali se vidi i da je bus nove generacije.
U unutrasnjosti, je primetno novo resenje oplata posebno na plafonu.
Vidljivi su pojedini nedoradjeni detalji, koje je neko vec pokazivao na ovoj temi. Plastika oko samih instrumenata je po meni promasaj. Govorim o sivoj lakiranoj plastici. Ideja je preuzeta iz putnickih modela poput 500L, Adama i jos nekih. Nisam ni tamo odusevljen tom kvazi-retro varijantom, ali mi ovde jos vise odudara, verovatno jer je to jedini detalj na celoj prednjoj kontoli koji je tako izveden.
E sad dolazimo do bitnog dela. :-D
Nedostatak prekidaca levo od vozacke pozicije. Prekidaci zaista nisu na panelu levo od brzinomera niti na levom panelu ispod stakla.
Ikarbus je te prekidace stavio na 3 panel konzole levo iznad vozaca, usmerene ka njemu. Probao sam za pozicije vozaca i pregledni su i lako dostupni, ali ostavljam za pravo profi vozacima da oni daju konacan sud o ovoj poziciji u realnim uslovima saobracaja.
Meni je eventualno upitna varijanta u situaciji voznje prema zalasku sunca.
Putnicki salon je korektan, sedista su u ovom prototipu Poljska, ali je u medjuvremenu domaci proizvodjac uspeo da proizvede sedista koka zadovoljavaju standard i zahteve.
Grejac koji se nalazi na sredini autobusa - radijator, bi po meni trebao biti bolje zasticen od mehanickih uticaja.

Sto se tice zadnjeg dela putnickog salona zamerka o visini poda koju smo imali je jednostavno posledica konstrukcije same sasije i polozaja motora i menjaca u njoj. Inace sama 3 vrata koja sam ovde ranije kritikovao su veca (sira) nego sto to deluje na slikama, tako da sam promenio misljenje i smatram da treba da ostanu. Od srednjeg dela ka pozadi nailazimo na ne prevelik stepenik nakon koga se srednji 'hodnik' lagano uzdize. Sedista su dovoljno razmaknuta za normalan pristup i sedenje. Naravno, na zadnjim vratima su stepenici koji ce teze pokretnim sugradjanima eventualno predstavljati problem, ali smatram da to zbog niskopodnosti cele prednje polovine autobusa nije presudan problem.

Nastavice se...

U unutrasnjosti se

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Sto se tice zadnjih vrata, jesi li mozda "testirao" ulazak i izlazak, gledajuci slike imam neki utisak da je malo visoko?
 
I meni je delovalo izuzetno visoko na slikama, ali prilikom ulaska nisam imao takav utisak. Pretpostavljam da bi starijim sugradjanima bilo teze.
Na slikama nas verovarno manja sirina vrata vara da je pozadi platforma previsoka. Bar se mwni tako cinilo...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Nastavak..
Presudan problem je nedostatak strategije vlasnika ovog preduzeca. U razgovoru sa izuzetno ljubaznim i predusretljivim doma inom na standu Ikarbusa, polako dolazimo do toga da osiromasen proizvodjac u siromasnoj drzavi treba da proda autobus jos siromasnijim prevoznickim firmama. Deluje neresivo. U proizvodnji ovog busa mnogi dobavljaci su pored materijala, znanja i entuzijazma ulozili sebe. Naime, Ikarbis, i sam u nezavodnoj poziciji i kooperanti ocekuju da ovaj i M serija budu neka vrsta prekretnice. Ili ce drzava kreditnim linijama pokrenuti proizvodnju, ili ce doci do totalnog nestajanja beogradskog proizvodjaca autobusa. Samim tim bi bez posla ostao i deo snadbevaca. Po recima domacina, uz ulaganje odredjenih finansijskih sredstava u liniju, za nekoliko meseci bi ovaj bus mogao da silazi kao serijski proizvod. Odredjeno interesovanje postoji, ali se naravno kao i uvek u krizi vracamo na problem nedostatka finansijskih sredstava. Inace, okvirna cena koju mi je domacin pominjao (mada jos nije formirana jer ipak je u pitanju protorip) je krajnje konkurentna. Pored toga, zbog veceg broja pozicija koje se kod nas proizvode, troskovi odrzavanja su drasticno manji nego kod MAN-a, a posebno nego kod SOLARISA, gde ima izgleda nekih relativno prostih delova koji kostaju kao prosecan automobil srednje klase.
Osvrnuli smo se i na to gde bi bilo logicno saobraca ovaj bus. Slozili smo se da je prigradski saobracaj, lasta, ali i jedan deo kosmajevih linija moze kvalitetno da se pokrije ovim tipom autobusa.
Moja ideja obnova voznog parka pogona Kosmaj, uz zamrzavanje ili korekciju primene uredbe o niskopodnosti koja se odnosi na GSP.
POGON SE KAKO VIDIMO RASPADA, a vozi se i otpad 'doniran' iz drugih pogona. Majstori u radionici vec gosinama rade Mercedes, pa bi prilagodjavanje i obuka prosli lakse i bezbolnije...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Bilo bi interesantno videti ovo u Kosmaju, tj videti na sta bi ovo licilo posle godinu dana u Kosmaju. Meni iskreno ovo deluje kao previse nezno vozilo za 300+ i 400+ linije. Velika je steta, kada se vec odustalo od domacih sasija koliko razumem, sto nisu u mogucnosti da odkupe licencu za sasiju koju koristi Conecto iz Kosmaja, tj O345, pa da se na njoj radi nadogradnja u Ikarbusu.
 
Moram nešto da priznam, možda ne prave dobre autobuse, ali zato tako dobro umeju da od ničega naprave nešto, odličan marketing!

A sad ajde redom da odgovaram na ovu bajku o odličnom autobusu.
Kavez je od prohroma, veliko otkriće za srpsku industriju, Manovi iz 2003. su rađeni od prohorma, dakle ne rđaju, sreća naša pa su nam 11 godina kasnije otkrili da i tako nešto postoji. Opravdavanje da je zbog pregrevanja napravljeno "ono", su smešni. Ikarbus ima problema godinama sa pregrevanjem, a to je zbog položaja hladnjaka, dakle otvoren je, izložen prašini, prljaštvini, a znamo da se u našim firmama to pere eventualno jednom godišnje. Hoće li neko da mi objasni kako se nijedna Raba, nijedan Sanos nije pregrevao?

Onda navodiš dobro zategnute oplate, kad si ti video i čuo da oplata nije bila dobro zategnuta i da je autobus izašao kriv iz pogona? Ili mešaš oplate izolacije i enterijera... Dizajn je pitanje ukusa, meni se lično ne dopada što ništa nije promenjeno, samo je malo redizajnirano i to je predstavljeno kao nešto novo nešto extra. Ne znam ni šta je novo u lepljenoj šajbi, koliko je to dobro rešenje videsmo na M seriji, preko 15 njih je ostalo bez šajbe do danas, ne zbog lupanja nego zbog ispadanja ili "odlepljivanja" u pojedinim delovima...

Ti nedorađeni delovi enterijera su posledica brzine rada ili neodgovornosti, nije to problem sada nego što će to sve da zveči kao ludo čim izađe u redovan saobraćaj (ako izađe). Dodaci na blatobranu, to će poboljšati i vozaču posao i tebi će sigurno biti udobnije putovanje :roll:

Sad moje mišljenje o kabini i o instrument tabli, nisam još profesionalni vozač, ali uviđam neke nedostatke koje i sam pominješ. Prvo instrument tabla je besmislena i nepregledna, od tolikog prostora staviti onako male instrumente pritom "zaštićene" tom lakiranom plastikom, koja će ispucati vrlo brzo pošto mi deluje zaista nekvalitetno, je po meni apsurdno i besmisleno. Ne vidim potrebu za postavljanje instrumenata iznad vozača, nije nepristupačno, ali nije ni "na oku" da može čovek u svakom trenutku da vidi šta mu je upaljeno a šta nije. A vidljivo je da je broj funkcija smanjen i iznad vozača se nalaze 4 dugmeta, svetla vozača, svetla u salonu, grejači retrovizora i imamo dugmiće za grenjanje klimu, ventilaciju i sl.
P3133147_zps278cea03.jpg

Foto: Chumlee (http://www.balkantransport.net/forum)
Dodao bih još, očajni retovizori, besmisleni unutrašnji, opet kabina koja nije u potpunosti izolovana (ima rupe sa svih strana, levu stranu table nebih komentarisao, a tek pogotovo položaj dugmeta "not aus" odnosno dugme za gašenje motora i struje u slučaju opasnosti, koje je dostupno svakome ko stane pored kabine :roll: :bash: Onda nema prozorčeta, nema nigde mesta za novac i za karte, ako se prave za prigrad to je normalna pojava i normalna potreba. Zapazio sam još dooosta toga, ali ne mogu ni da se setim sad svake sitnice, a i da ne gušim toliko.

Ne znam zbog čega zamerka na visinu poda, kada prave LE autobus, dakle svaki je od pola srednjepodan. Treća vrata su nefunkcionalna i nepregledna i opasna, dakle prvo što se duže otvaraju zbog same konstrukcije istih, drugo što vozač zbog ljudi koji sede ispred njih i zbog samog položaja ima slabu preglednost vrata, treće što je za ljude koji su stariji i koji su slabije pokretniji onemogućen bezbedan izlaz, e sad ostaje nada da će takvi sedeti napred i koristiti prva i druga vrata.
Dodao bih samo da sedišta po meni nisu odgovarajuća, ukoliko je prigradski autobus, trebalo bi da budu tapacirana iz više razloga, a i boja da bude neka druga, ova crna u potpunosti se uklapa u sivilo ovog autobusa, bar da se razbije monotonija.

Ovaj nastavak je samo gomila fraza i propagande, da bi nešto prodao treba da ima kvalitet, treba da duži niz godina stičeš ugled, da praviš nešto što je konstantnog kvaliteta što je provereno i što je dobro. Ikarbus radi suprotno, svake dve godine( obično pred izbore ) ubacuju nove modele, konstantno prave neke prototipove, izmišljaju toplu vodu i taman ono što su uradili da unaprede rad na prošlom modelu pada u vodu zbog nečeg novog, to je neprihvatljivo i neizdrživo, svakako će se svako pre okrenuti Solarisu koji pravi četvrtu generaciju Urbina, MB koji pravi ko zna koju generaciju Citara itd itd itd. A sada o isplativosti, cena jeste primamljiva oko 130,140.000E, ali gledaj to sa druge strane, ovaj će više raditi prvih mesec dana na liniji garaža-Ikarbus nego na liniji, i daj bože da to bude prvih mesec dana, pa ću pitati vlasnika koliko je uštedeo.

Samo bih još nešto da dodam, na tvoju opasku da je Kosmaju dat "otpad". Kosmaju su data neka auta koja su data bila među najboljima u svojim pogonima, tipa 296,297,493,494 itd itd, a i kada su došli u Kosmaj su bili za klasu bolja od onoga što su Kosmajci vozili, takođe priča da treba ovo u Kosmaju jer imaju iskustva sa Mercedesima ne pije vodu, ovo je Mercedes koliko sam i ja afrikanac.

I samo bih dodao, Laki cenim tvoj stav, ali ovde vidim mnogo propagande Ikarbusa i ostalih, a malo realnosti i stvarnosti, a možda i ja preterujem u tome što mi se ovo ne dopada!
 
Beck, sa tehnickog stanovista, pa samim tim i stanovista odrzavanja motora, trapova, napojnih sistema ovo je cist Mercedes. Jasno je da je nadgradnja Ikarbus, sa svim svojim manama koje jesu evidentne, ali sam ja u razhovoru stekao utisak da proizvodjac ima zelju da ih prevazidje i unapredi proizvod.
Sto se tice cene, pored nabavne koja je niza od novosadskih solo Solarisa za 30 - 40kEUR, bitna je i cena rezernih i potrosnih delova.
Sofersajbna Solarisa kosta kao 3 sofersajbne M serije.
To ako jos ukalkulisemo da je radni vek busa u BGD 10 godina svakako nije mala razlika.

I da dodam jos nesto. Slazem se ja da je Ikar izgubio mnogo na imidzu, najpre zbog opadajiceg kvaliteta, a posebno zbog prve generacije N serije koja se bukvalno raspada, ali ako je i sledeca generacija N serije znacajno unapredjena, a u tome se slozismo, znaci da Ikar ipak ima strucnosti i kapaciteta da napravi solidan autobus.
Ja sam za to da sacekamo testiranja ovog prototipa pa da vidimo kakav je posao odradjen.
Ako se pokaze da je los, prvi sam za to da se projekat baci na djubriste. Ali ipak, dajmo im sansu.




Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Čekaj, jel ti isplativije da staviš 3 puta jeftiniji proizvod i onda ga 3 puta menjaš u godinu dana jer je takav kakav jeste, ili staviš jedan koji valjda i koji ti traje godinama. Stakla koja se menjaju sada na Solarisima su iz Pančeva, ne znam kakvo to specijalno staklo košta 3 puta više, ali pretpostavljam da je još jedan prazan argument iz Ikarbusa.
Prazne priče o prevazilaženju mana iz serije u seriju, godinama unazad, što bi sada to bilo tako? Sledeća unapređena serija N serije je izašla pune 4 godine kasnije, u međuvremenu je izašla N serija za NS, neznatno poboljšana... Prethodno je od Volvo prototipa prošlo 4 godine do naredne niskopodne serije. Pa i da se skupi grupa ljudi sa foruma, za 4 godine bi shvatili šta nam ne valja i šta nam ne funkcioniše. Ali, oni se ljudi ne uče pameti ni iz sopstvenih grešaka, idemo dalje, otvaramo nove projekte, doživljavamo nova razočarenja, dajemo nove nade, to samo može u Srbiji, naš narod bar ima kratko pamćenje pa istu priču možeš servirati više puta...
 
Za dilemu oko toga da li je ovo mercedes ili ne je verovatno dostupno lako i jednostavno resenje. Mercedes verovatno ima neki sajt sa kompletnom ponudom vozila. Odes tamo i vidis da li negde u njihovoj ponudi ima i ovog modela i resena dilema.
Mislim, kako nesto moze biti mercedes ako se zove ikarbus, i ako je model autobusa IK XY...
Iz fiatove fabrike u Kragujevcu izlaze automobili, i ne postoji nikakva dilema oko toga da li je to fiat ili nesto drugo, jer na svima pise fiat i pravi ih fiat. Kad dodje mercedes u Srbiju kao sto je dosao fiat i kad bude postojala fabrika iz koje ce da izlaze mercedesi e onda treba reci svaka cast, stvarno dosao mercedes u Srbiju.
 
Momci,pratim diskusiju oko ovog prototipa od samog njegovog predstavljanja i razumem kometare koji su za i protiv ovog autobusa. Ali,zar ne bi trebalo sacekati neko veme da vidimo njegovo ponasanje na putu? (ako uopste ovaj primerak i izadje na ulice)
Znam da ima ljudi koji su za i protiv ovakvog projekta ali neka vreme i ulica pokaze njegov kvalitet ili nekvalitet.
:kafa:
 
Како може да не буде Мерцедес, ако носи Мерцедесов знак? Да ли се онда ради о фалсификату?

Наравно да су ови аутобуси израђени за Мерцедес, што их чини Мерцедесима. Дизајн самог аутобуса је Мерцедесов, а израда и локална. Без обзира, као што је речено у коментару изнад, треба сачекати са пут покаже своје. Такође, будимо мало обзирнији према онима који су уложили труд овај аутобус, и који се вероватно поносе производом.
 
Pa dizajn nije mercedesov ali meni to i nije bitno i drago mi je da se zove Ikarbus. Mozda je trzisno korisnije da se zove mercedes ali to jednostavno nije. To je IK 112LE sa mercedesovom sasijom kao sto je M serija sa MANovom i to je jedina istina.
 
Vrh