Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ma boli ih uvo ,plata zagarantovana,nema odbijanja od iste i što bi se natezali i posle ove prijave biće maleni zbor radnih ljudi po koja kolegijalna kritika .prigodna reč i razlaz... ;) baš kao u stara dobra vremena a onda polutke.... :kafa:
 
Ako nastavimo da ih prijavljujemo uz pozeljni fotodokaz, mozemo mnogo vise postici....treba ih samo konstantno pritiskati. :kk:
 
Nemam foto aparat,neka neko snimi ove buseve 77 i 32 ikarbus 112k su valjda,svi odreda imaju zalepljeno zadnje staklo brdom selojtepa da ne ispadne.Isti takvi saobracaju na liniji 79 ali nemaju nijedan tako krpljen.
 
Nisam siguran da su lepili zbog toga. Čuo sam da preko zime jednostavno ova stakla sama pucaju kada ugase ili upale vozilo... ne sećam se :/ Moguće je da zbog toga izlepe da se ne bi rasulo kada pukne :D
 
U novim autobusima na svim displejima i dalje stoji letnje racunanje vremena iz 2009, datum je skroz pomeren, i dalje je januar, a o tome da vozace mrzi da promene smer kretanja koji stoji na busu to je druga prica...saljem im mail sutra.
 
Sallex :kk: imas podrsku moraju to da isprave
 
Na prosli mail su odgovorili :) Mada sam se tu zalio na mnogo vece probleme koje imaju, ali ako je ovo njima tesko resiv problem, nek zatvore firmu. No, sta vi mislite jel bi GSP Beograd trebalo da se privatizuje?
 
ne znam za privatizaciju, ali nešto bi trebalo da se menja
 
Sallex":2pffkk4q je napisao(la):
sta vi mislite jel bi GSP Beograd trebalo da se privatizuje?
ne. jer bi sama procedura bila veoma teška. GSP je JP. da bi se mogao privatizovati treba ga transformisati ili u AD ili u DOO, a to iziskuju dosta vremena. čak i kada bi uzeli to da rade, potrajalo bi najmanje 2 godine, pa onda krenuti u proces privatizacije (cca. 2+ godine).
drugo, šta privatizovati? tj. kako? razdeliti sadašnji GSP na više manjih preduzeća (svaki pogon zasebno preduzeće sa svojim vozilima) ili prodati sve ovako đumle.
treće, nema potrebe za tim, jer je sav gradski prevoz u većini svetskih gradova (izuzev u UK) pod kontrolom grada, tj. imaju neki svoj GSP. i privatnike, naravno.
 
Svakao da bi privatizacija znacila efikasnost i odgovornost. Privatnog preduzetnika moguce je kazniti, a ovako kaznjavanje je samo formalno data mogucnost.
 
Nema sanse da se privatizuje, gde to u svetu ima? U nemackoj javni prevoz su javna preduzeca, zasto bi mi bili veci kapitalisti od njih? Privatnici bi odma ukinuli sve neprofitabilne linije, sta bi ostavilo velike delove grada bez prevoza.
 
A i pored ukidanja linija digli bi cene jer bi imali monopol.
 
Privatnici i konkurencija znaci manje cene, a regulisanje linija ne rade privatnici nego DJP, koja bi odredjena sredstva preusmeravala i dotirala prevoznike koji voze na neisplativim linijama. Medjutim, postoje i vozila razlicitog kapaciteta, pa gde ima putnika bilo bi i linije
 
Ima i sad privatnika koji mogu da konkurisu gsp-u ako mogu da postignu nize cene, nek izvole. Ali jako sumnjam u to...

Zaboravi ti za tvoju privatizaciju, nece se desiti, niti treba da se desi. To je najgore sta bi moglo da se desi.
 
Ali onda treba naci nacina da se firma dovede u red, da da zaposleni rade svoj posao onoliko koliko treba, da svako ne krade i uzima iz firme ono što mu kod kuće fali, i da nemaju nikakve kazne kojima bi sankcionisali one koji svoj posao ne rade korektno ili dovoljno. Takođe i davanje otkaza, ja mislim da to tamo ne postoji, ali ja sam skroz za to. AKo čoveče nisi sposoban za taj posao, ima ko je. Možda da se da nadležnost nekoj drugoj firmi koja bi nadgledala i pratila rad samog GSP-a, ocenjivala i imala pravo da sankcioniše sve one koji ne rade svoj posao.
 
da li je moguće napraviti? naravno da jeste. pogotovo što je BG detaljno urađen na GoogleMaps-u.
da li se ima volje nešto tako napraviti? naravno da nema
 
MareCar":zhfst554 je napisao(la):
Ima i sad privatnika koji mogu da konkurisu gsp-u ako mogu da postignu nize cene, nek izvole. Ali jako sumnjam u to...

Zaboravi ti za tvoju privatizaciju, nece se desiti, niti treba da se desi. To je najgore sta bi moglo da se desi.
Niko od njih ne obara cenu jer ne moze. Pare od karata i markica ne idu privatnicima, nego GSPu sve, a grad placa privatnike odvojeno da voze na odredjenim trasama. To je zbog integrisanog tarifnog sistema (ITS, ono sto pise na kartama), da bi karta vazila u bilo kom sredstvu prevoza, javnom il privatnom.

Pre ITSa, pre par godina, privatnici su naplacivali drugu cenu, bili su i po duplo skuplji, ali su njihovi autobusi bili bolji, cistiji od GSPa (u nekima su cak bila kozna sedista i muzikica).

Inace, nacin da se prevoz privatizuje je isto kao sto se i skupljanje smeca privatizuje: objavis tender prakictno za javnu nabavku, grad objavi da zeli da "kupi" usluge nekog prevoznika pod odredjenim uslovima, par firmi se prijavi na tender, ona se najboljom ponudom se izabere. Ne dobije jedna firma sve linije. Pare od karata idu direktno gradu, a grada placa prevoznike fiksno. Svakih par godina tender se ponavlja, itd.
 
Позитивна вест

Петак, 26. фебруар 2010.

Већи број возила приватних превозника на појединим линијама од 1. марта

Број возила приватних превозника биће од понедељка, 1. марта, повећан радним данима за по једно возило на 34 линије: 15, 16, 17, 18, 23, 25, 25 П, 27, 27Е, 37, 45, 46, 47, 48, 50, 52, 53, 58, 59, 73, 77, 74, 75, 78, 79, 84, 88, 89, 94, 95, 96, 511, 601 и 604. Викендом ће, такође, за по једно возило бити појачано десет линија: 15, 18, 45, 47, 48, 52, 65, 88, 95, 511.

У односу на досадашњи период, када су радним данима у периодима вршних оптерећења саобраћала 1.293 возила, од 1. марта биће 1.327 возила.
Извор: Беоинфо http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1379275


Још једна вест из Беоинфа:
Измене и продужења трасе линије 612 до насеља Галеника

Траса линије 612 од 1. марта продужава се од окретнице „Нови Београд /Похорска” следећим улицама: Гоце Делчева, Булевар Михајла Пупина, Омладинских бригада, Булевар Зорана Ђинђића, Студентска, стари пут Београд–Загреб, Партизанске авијације, Марка Челебоновића, Саобраћајница Т-6, Угриновачка, Банатска, Цара Душана, Батајнички пут, Друга нова, Вере Димитријевић, Николе Рибарића, Момчила Радивојевића до окретнице „Нова Галеника”.

Возила са ове линије користиће постојећа стајалишта дуж своје трасе, као и новоуспостављена у Банатској улици. У Банатској улици успостављају се, у смеру ка Галеници, два стајалишта, и то после раскрснице са Угриновачком и пре раскрснице са улицом Цара Душана, а у смеру ка Новом Београду после раскрснице са улицом Цара Душана.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1379281
 
U poslednjoj izjavi Đilas reče da će Grad nabviti 300 novih atobusa na gas,koji je to model?
ik-103cng-01.jpg

ik-103cng-04.jpg

EKO BUS
Autobus sa pogonom na komprimovani prirodni gas namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju i ekološki osetljivim područjima. Zadovoljava EURO 5 norme o emitovanju štetnih materija i buke kao i kalifornijske ULEV standarde koji su najstroži na svetu. Radijus kretanja sa jednim punjenjem je 400 kilometara

Ali ovaj nije niskopodni?
 
Zanimljivo mi je da vidim bus na prirodni gas(izraz eko gas ne postoji),ali dzaba nam to sto se tice zagadjenja u globalu jer se u bg-u povecava obim drumskog saobracaja enormno.
 
Pa možda neće biti Ikarbusovi autobusi :lool:

Evo Avansitija :p
9pm92f.jpg
 

Метан смањује загађење у престоници


Стратегија ГСП-а је да за погон својих возила све више користи еколошка горива, која су јевтинија од бензина, а њиховим сагоревањем се емитује пет до десет пута мање чађи
Осим градских аутобуса, метан би могла да користе и возила хитне помоћи, полиције, ватрогасаца, поште
… (Фо­то А. Ћирић)

Највећи загађивачи у главном граду су старе котларнице и издувни гасови из возила. Уколико би аутомобили и аутобуси користили евродизел као погонско гориво Београђани би удисали неупоредиво чистији ваздух.

Слободан Мишановић, шеф службе ГСП за експлоатацију и аналитику, каже да је током 2009. године обавио анализу загађења за која су „заслужна” возила јавног градског превоза. Под лупом су били поједини коридори и најоптерећенијe градске саобраћајнице, куда пролазе аутобуси ГСП-а и приватних превозника, као што су Бранкова улица, Булевар деспота Стефана, у зони око Сајма, Кнеза Милоша, Главна улица у Земуну и Булевар ослобођења.

– Најфреквентнија је саобраћајница на потезу Бранкова улица – Теразијски тунел, где за један сат прође 130 аутобуса. Ту се дневно емитује око 107 килограма различитих гасова, а на годишњем нивоу око 33 тоне, и то само од возила ГСП-а и приватних превозника, не рачунајући остала путничка возила. То је у поређењу са 2002. годином мање, јер је тада било 44,5 тона, a разлог је модернизацијa возног парка највећег градског превозника – каже Мишановић.

Пре седам година ГСП је имао возни парк који је чинило 38 одсто возила са мотором евро-2.

– Циљ нам је да модернизујемо ГСП, да купимо нове аутобусе и постепено са улица уклонимо возила старије генерације.

Раније је као погонско гориво коришћен дизел б2, што смо потпуно избацили из употребе од новембра прошле године, од када користимо евродизел – наводи Мишановић.

У стратегији ГСП-а предвиђено је да се на основу искуства из Европске уније користи што више алтернативних горива, водећи рачуна шта је за нас најприхватљивије.

– Коришћење течног нафтног гаса је врло интересантно због сарадње са Русима, градње великог складишта гаса у Банатском Двору и зато што ће кроз Србију да прође магистрални гасовод „Јужни ток”. Гаса ћемо имати довољно, а и његова цена је двоструко нижа од евродизела. Озбиљно размишљамо да Саобраћајни погон Земун, који се налази у градској зони, преселимо на нову локацију, где би возила користила искључиво нафтни течни гас – истиче Слободан Мишановић.

Ненад Јовановић, директор квалитета Центра за моторна возила Ауто-мото савеза Србије, каже да се чистији ваздух у престоници може добити правилним одржавањем возила. То подразумева да се власник придржава рокова које су препоручили произвођачи возила за замену свећица и делова електричних инсталација, да редовно сипа уље, подешава дизел-пумпе, јер највећи део вишка чађи потиче из неподешених пумпи.

– Загађење може да се смањи и употребом еколошких горива, пре свега метана и течног нафтног гаса. Метан је идеално гориво које би без проблема могла да користе возила хитне помоћи, полиције, ватрогасаца, поште, као и камиони и аутобуси. Добитак од овог енергента је двострук, јер је као гориво јефтиније од бензина, а истовремено се смањује пет до десет пута количина чађи која се емитује – каже Јовановић.

Интересовање за метан, као релативно ново алтернативно гориво, расте, па се тако све више возача одлучује за уградњу погона на овај гас. Главна предност је ниска цена, нарочито код аутомобила који троше око 10 литара на 100 километара. Проблем представља недостатак пумпи које „точе” метан, као и страх појединих возача који верују да је ово гориво изузетно опасно.

– Истовремено са растом интересовања појављиваће се и пумпе где ће моћи да се „танкује” метан. Пре неколико година успели смо да покренемо да се користи гас и разбијемо страх возача, јер је Ауто-мото савез Србије најавио да ће отворити петнаестак пумпи које ће снабдевати овим горивом. Нашим стопама убрзо је кренуо НИС, а то је био знак другим привредницима да крену у слична улагања. Сада је сасвим нормално да возила користе ово гориво. Очекујем да се исто догоди и са метаном. У овом тренутку, са само пет пумпи, нормално је да возачи према метану имају исти однос као и што су пре 20 година имали и прематечном гасу – нагласио је Јовановић.

Метан знатно мање загађује животну средину од бензина, а ово гориво је безбедније и приликом судара, иако у народу влада погрешно мишљење да ће се возила на метан лакше запалити него она на бензин. Овај земни гас је идеалан за возила јавног превоза, али је проблем што код нас не постоје прописи за уградњу погона који га користе као гориво.

Дејан Спаловић

----------------------------------------------------

Искуство таксисте

Да је метан прихватљиво гориво потврдио је Дејан Цакић, самостални таксиста. Да би регистровао аутомобил на метан, из њега је морао да извади фабрички уграђен уређај.

– Снага аутомобила не опада када се са бензина пређе на метан. Вожња је економичнија, а на 100 пређених километара у градској вожњи потрошим око 500 динара. Кад возим на бензин, трошкови су повећани, па на 100 пређених километара за бензин мора да се издвоји више од 1.500 динара – каже Цакић.
 
Vrh