Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Beograd nije dovoljno spusten prema rekama, zato taj projekat nije zaziveo. Budimpest prakticno je na obali, a kod nas industrija, magacini,blato, djubre,nasukani brodovi i muzej bacenih vesmasina od `60
 
Treba uzeti u obzir odmah. Ja bih cak predlozio da se Bulevar Zorana Djindjica zatvori za saobracaj, prokopa, napravi kanal sa pesackim mosticima, i uvede ovakav vid prevoza, Jurija Gagarina takodje. Da napomenem da je postojala ideja u Kraljevini Jugi da sa na mestu danasnjeg Nbg podigne grad na vodi, savremena Venecija sa ostrvima i kanalima, i recnim gradskim prevozom..... Oni su tada razmisljali ono sto se u svetu sada pocinje graditi.....Za Beograd je postojala ideja jednog boemskog Evropskog centra, a danas je urbanisticki uzas za udzbenike.....zalosno
 
e, je l' može neko da me prosvetli:
naime, danas sam se sa Dušanovca vraćao jednom 26. garažni broj je 700, a bus je neki stari Ikarbusov niskopodni. je l' zna neko koji je to model?
 
onaj 6 a je smrt,tek svaki treci je slobodan,sad su kao pojacali liniju sa vise buseva
 
JohnnyLee":r92h2sca je napisao(la):
e, je l' može neko da me prosvetli:
naime, danas sam se sa Dušanovca vraćao jednom 26. garažni broj je 700, a bus je neki stari Ikarbusov niskopodni. je l' zna neko koji je to model?
ik-106-d.jpg


IK-106


Prvi niskopodni autobus IKARBUSA, ujedno i prvi sa znakom "Mercedesa", namenjen je za prevoz putnika u gradskom saobraćaju. Na šasiju Mercedes Benz O 405 N2 nadgrađena je karoserija sa niskim podom visine 370 mm, a na ulaznim vratima visine 317 mm. To omogućuje ulazak putnika direktno sa trotoara, bez ijednog stepenika, što je naročito pogodno za decu, starije i hedikepirane osobe.

Motor Mercedes Benz (E2) sa smanjenom emisijom štetnih materija i buke, zadovoljava važeće međunarodne ekološke propise i optimalnim procesima sagorevanja umanjuje utrošak energije, a time i troškove prevoza. Pored ABS, serijski ima ugrađen i ASR, kao i automatski menjač.

Pokazivač pravca je digitalni alfa-numerički displej, kompjuterski dirigovan, što pruža dobru preglednost, laku i brzu promenu broja i naziva linije.

ik106.gif


pozad106.jpg


vrata106.jpg


sed106.jpg


Izvor: Ikarbus (stari sajt)

Slike sa sajma

ikarbus11fd.jpg


ikarbus24bs.jpg


ikarbus37as.jpg


Nažalost, jako slabo ga održavaju, sada je u užasnom stanju :( Koliko sam čuo pokazao se OK, ali nikad nije ušao u serijsku proizvodnju, jer saradnja sa Mercedesom košta, pa zašto da plaćamo kad možemo i sami da pravimo šasije :D :D :D
 
Najbolji javni prevoz u Minhenu, najlošiji u Zagrebu

Brisel - Najbolji javni prevoz u Evropi ima Minhen, sa ocenom veoma dobar, a na začelju lestvice je Zagreb, sa ocenom veoma slab, pokazao je test Medjunarodne automobilske federacije (FIA), sproveden u 23 zemlje.



Na drugom mestu po kvalitetu gradskog prevoza je finska metropola Helsinki, zatim Beč, a na četvrtom mestu je glavni grad Češke Republike Prag.Petu poziciju zauzeo je Hamburg, zatim slede Kopenhagen, Frankfurt, Barselona i Lajpcig, a na desetom mestu je Keln. Slede Rim i Bern, Pariz je na 13-om mestu sa ocenom gradskog prevoza - zadovoljavajući, za njim su Brisel, Amsterdam, Varšava, Oslo, Lisabon, Madrid, London i Budimpešta, a na 22. i 23. poziciji su Ljubljana i Zagreb, prenela je agencija TASR."Nije to loše, ali bi moglo biti još bolje", ocena je federacije FIA u vezi sa masovnim javnim prevozom u testiranim evropskim gradovima."Uprkos nekim pozitivnim rezultatima tu je i dalje veliki prostor za poboljšanje, jer su korisnicima potrebne jasne, vidljive i lako shvatljive informacije", ukazuje FIA.Prema mišljenju Vila Botmana, direktora evropske kancelarije FIA, sa sedištem u Briselu, neophodan je efikasan prevoz, sa dobrim vezama,"ukoliko želimo da uverimo ljude da bi automobile trebalo da ostave kod kuće".Medju kriterijumima koji su uzimani u obzir u ovom evrotestiranju su i dužina putovanja, jednostavnost prelaska sa jednog prevoza na drugi do željenog odredišta, zatim kvalitetno obezbeđivanje informacija, kao i način plaćanja i cena gradskog prevoza.Devet gradova je na ovom testiranju prošlo sa ocenom "odgovarajući", jedanaest je dobilo ocenu "dobar". Minhen je jedini grad čiji je gradski prevoz ocenjen kao "veoma dobar". Dva medju testiranim gradovima, Zagreb i Ljubljana, imaju "neodgovarajući" prevoz, preneli su strani mediji.
 
amm8990":3owrqqas je napisao(la):
IK-106
Nažalost, jako slabo ga održavaju, sada je u užasnom stanju :( Koliko sam čuo pokazao se OK, ali nikad nije ušao u serijsku proizvodnju, jer saradnja sa Mercedesom košta, pa zašto da plaćamo kad možemo i sami da pravimo šasije :D :D :D
hvala na obaveštenju. i ividi se da nije održavan, jedino ga boja drži celim
 
Ma to je slučajno... Šta se zadesi u garaži. Znam da sam par puta video da na 35L liniji, gde jedva par putnika ima i u solo busu, pošalju zglob jer nemaju dovoljno solo autobusa! :laugh:
 
Ok ljudi,novi ikarbusi koji rade u gradskom prevozu 32,6a i 77 svi danas imase zalepljena zadnja stakla sivim selotejom koji se vidi sa kilometar.Zna li neko o cemu se radi?Fale im one trake koje drze staklo il nemaju para???
 
Brisel - Najbolji javni prevoz u Evropi ima Minhen, sa ocenom veoma dobar, a na začelju lestvice je Zagreb, sa ocenom veoma slab, pokazao je test Medjunarodne automobilske federacije (FIA), sproveden u 23 zemlje.


@ nbumbic

Pa valjda je sada Gradskoj vladi jasno ,da po savet kakav javni prevoz treba Beogradu treba ići u Minhen,a da su stručnjaci iz Minhena u Beogradu dočekani na nož?? kakav fijasko od procene :kafa: :laugh:
 
Pa zato sto su iz Minhena rekli da treba teski metro, sta je i tacno, jer ipak i nirnberg grad od 500 000 stanovnika ima teski metro, ali ovi nasi su opsednuti LRT-om jer misle da sa tim dobijaju metro istih ili samo malo losijih sposobnosti za 1/4 cene, sta je pogresno toliko da je tesko opisati.

Cisto ih treba posletai u razlicite gradove, da predju neku relaciju kolima sa mapom i gps-om u ruci, lepo vodjeno i objasnjeno, sa merenjem km i satom u ruci, pa da onda tu istu relaciju predju u tramvaju ili busu, pa onda u metrou. I tako po nekoliko gradova sa metro-om, gde ce preci 6-8km za 10 minuta, i onda u nekoliko gradova sa LRT-om gde ce 3-4km preci za 15-18 minuta. Pa bi znali sta da uzmu...
 
Ma ko je lud da veruje svabama oni nas napase u drugom svetskom ratu,bolje rusima.A fuck i oni imaju metro,ajmo neku LRT ekipu da navatamo iz spanije il portugala :bash:
 
@vucko

Pa interesantno je da je stručnjak za Metro iz Minhena,kumio i molio da se Beograd opredeli za teški Metro,jer s obzirom da je njegov otac službovao za vreme 2.sv rata u Beogradu posebno je senzibilan, i čovek rekao da on želi najbolje za Beograd koji izuzetno voli,tako da ovo o Ruskoj "zaveri" pada u vodu,bilo bi fenomenalno i Nemci ili Rusi da grade Metro,zapravo bilo ko nije za Laki :D i dalje ne mogu da se načudim Špancima koji su u Madridu napravili teški Metro a tek na periferiji Laki,zašto insistiraju u Beogradu na lošijem rešenju a cena jednog i drugog sistema je približna ako ne i ista...:kafa: jer kada su naši dali procenu cene za Belam,posle se ispostavilo da u cenu nije uračunato izmeštanje instalacija ,infrastrukture i mnogo toga,pa kada se sabralo cena gotovo ista kao za teški...zapravo jedino su vozovi jeftiniji za laki jer su modernizovani tramvaj
 
Hej društvo da li ste primetili kako mi svaku temu pretvorimo u priču o metro sistemu?
I to nešto govori.

Nego izgleda da ćemo i ove godine dobiti novih nisko-podnih ikara u sklopu spasavanja Ikarbusa.

20% je ipak 20%. Samo se plašim kako će se to odraziti na nabavku troli
 
Da stvarno nesto se ucutase oko trola,ima ko za tramvaje da bude iz neba u rebra.
 
Sada će naprasno da izbace novi model domaćih trola,mogu da zamislim ima da kukamo za Beloruskim :kafa:
 
A zasto da ne, mogao bi Ikarbus da pravi i trole, ne bi bili sigurno losiji od ruskih.
 
Imao je ikarbus neke probne trole.Pominjali smo to na temi trolejbusi pre mozda mesec dana,proveri tamo
 
Pa da li je ovo moguce!? :kk: (ovo je zemlja Srbija)
 
Odlicno! Tako se to radi, jos nekoliko takvih, dokumentarnih prijava, i naucice se. :dil:

:kk:
 
Vrh