Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Igor":27zn33oz je napisao(la):
Dobri su oni samo da im se politicari skinu sa grbace da moze da se radi a ne ovo forsiranje.

Плус.

Малтретирање људи у предизборне сврхе. Предузећима која су после свих ових година рата и пропадања успела да очувају опрему и способност своје радне снаге, треба одати поштовање.
 
Inace direktore kakvi su ti utisci o novom Ikaru. Kakvi su utisci ostalih posetilaca sto si uspeo mozda da cujes i vidis.
 
Сујетни политичари су кривци за све дефекте и лоше производе који су изашли из те компаније уцењиване на најстрашније начине.
 
Evo ukratko prvo krivi su politicari sto iz nepoznavanja zelje za reklamerstvom skracuju rokvoe do nerelanih sa 3 mjeseca na mjecec ipo .Dalje do kasnjenja dolazi jer komponetsi recimo neisporuce dobar dio pa se ceka novi primjer pod autobusa je kao sto znate od blazujki ,dodju blazujke koje neispunjavaju kvalitet ,posao staje dok nedodje adekvatna jer nemozes poceti sa oblaganjem poda gumom ,ni sa ugradnjim sjedista ,postoji redopslijed poteza kako se mesto radi .Postoje standrdi pravilnici koji moraju biti ispostovnai recimo za staklla moraju biti po pravilniku 48 ako se nevaram i taj broj stajti na staklu.Sjedista su iz poljske jer polijester jos nije savlado dvalitet .Porbelem je i sto domaci komponetasi nemogu da prate fabriku u zzahtejvima pa se moraju narucivati stvari iz inostranstva ,Klima i grjanje je domace ,stakla bez prozora su iz panceva jer ovi nisu savladali ovaj model prozora .Prednja plastika ispred soferke je iz pazove i mnogo je cvrsca i bolja nego do sada.Takodje moraju da se ispostuju standardi za ekologiju i to kontrolise vinca ,pa homologaciju masinski faks ,pa tuv sertifikat pa za trziste eu DIN standard ,Sto se tice volana sa tablom to je doslo sa sasijom ako se nevaram .Ikarbus iam 280 zaposlenih od toga 200 u proizvodnji , neki odnos jedan zaposleni jedan autobus tj kapacitet okvirno ,Najvise ih je unazadio dinkic sto je uporpastio posao sa bredom ,pa kao spasaovao stvar sa vdl om nezna se zasto nisu dosli .Sto e tice kometara ljudi na sajmu slikali su se ispred busa u PPV pozi .Zamjwerke putnika sto sjedista nisu tapacirana .Bila je i grupca vozaca gspa ,koji nemogu da razumiju da netreba da se zale ikarbusu vec svojim inzinjerima koji su satavljali narudzbenicu po kojoj ovi prave bus ,koji naravno nekonsultuju vozace koji ce kasnije da voze bus,Od modela retrovizora,polozaj , drzaca retrovizora , modela svjetal proizvodjaca ,tim detaljima narucioc gsp se nebavi
Dok sa druge strane lasta tacno se zna stari tip prednje maske ,nova zadnja stjena, crveni rukohvati ,koje sjediste ,tapacirung itd .
I ono najvaznije tezina solo autobusa sa sve putnicima je 18 tona u normalnim zemljama autobusi se ne preopterecuju od proisanog eventualno za 10% dok je to u gsp to 100% ako je autobus projektovan za 100 ljudi oni voze bar za 50 % vise ,to strasno skracuje vjek vozilima .Jer bgu nema dovljno vozila za broj linija i broj stanovnika koji nije isti kao 1991 u kojoj gsp jos zivi tj djp ,
AUTOBUS je super jos samo da bude dobra prodaja to ce biti najbolji pokazatelj
 
A prate forum?!
Pa da nastavimo o maglenlama? ;-)
Hahahahaaa :-D
Sala, naravno :)

Eto, potvrdilo se i za politicare i rokove i slicne gluposti kojima 'vlastela' uporno unistava ovu fabriku. I ne samo ova, vec i predhodna i ona pre nje...

I jos jednom, znaci prate forum?! ;-)
E upravo zato sam i govorio o potrebi da se iznesu eventuane konkretne zamerke, sugestije i predlozi, umesto obicne pljuvacine kojoj smo posebno skloni kada je u pitanju domaci proizvod.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Po istojoj logici po kojoj je ovo drugaciji model onda je i 103F novi model i trebali su da ih prave cirka 2 godine... Samo ne bi voleo da se izrada ovog "novog" modela odrazi na kvalitet remonta 103ki iz GSP-a. A po par remontovanih vozila koje sam video rekao bih da se odrazilo
 
Zasto tako mislis?
Pa naravno da je nov model, ovo je fakticki prototip, test primerak, nulte serije. :)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Zato sto je dizajn isti, nema tu price o novom modelu, oni ne projektuju sasiju motor, menjac, diferencijale, kocnice, to sve stigne gotovo, njihov deo posla je bio samo dizajn karoserije, a obzirom da je on ostao ne promenjen u vecem delu tu o novom vozilu nema reci, to je samo dorada postojeceg.
A o kvalitetu remonta dovoljno govori cinjenica da su u pola autobusa izmsali sedista, rukodrzace itd. Pa onda imamo slucaj da su vozila sa plasticnim sedistima dolazila sa remonta sa drvenim klupama a da su vozila koja su imala drvene klupe dobijala po par vrsta plasticnih sedista iz nekoliko razlicitih serija vozila (serije 103ke iz 2001 2003 i 103F iz 2006, sva sedista se blago razlikuju), ista prica i sa rukohvatima. Krajnje neozbiljno za "srpski Mercedes"...
 
Pa i prednja i zadnja stjena su radjeni ponovo ,bus je visi ,razlicitia je velicna prozora ,nabrajao je cvojek sta je sve razlicito vise zajednickog je imao njihov niskopodni sa breda maskom i sa man sasijom neogo ovaj ,Volio bih Bazinga da podjes na samjam pogledas bus popricas sa ljudima ako si u mogucnosti cisto jer me zanima tvoje strucno misljenje kad dobijes sve infromacije iz prve ruke
 
Opet kazem, ovde je rec o tome da je stigla sasija, samohodna, sa upustvom za upotrebu i nadogradnju karoserije, znaci nema sta tu da se projektuje iz pocetka, da li je prozor visine 1m ili 1,23m je mala promena, najvece promene su u samoj vezi sasije i karoserije ali opet tu oni nemaju nikakvu slobodu nego rade po upustvima proizvodjaca sasije, zato i imaju ove krugove provere, da bi Mercedes dao garanciju na sasiju, motor itd. Opet ponavljam bio je onaj genijalni snimak sa slikom iz Katije ili Solida vise se ne secam iz kog je programa, gde je autobus predstavljen kao kocka sa prednjom i zadnjom stenom autobusa, bez vrata tockova itd. To samo pokazuje koja je to sprdnja kad oni nisu bili u stanju da odrade render kompletnog autobusa za predstavljanje medijima...
EDIT: Samo jednu stvar da napomenim, ja bih najsrecniji bio da Ikarbus ozivi, ali sa svojom sasijom, domacim vratima staklima instalacijama itd, a ne sa svim i svacim tudjim. A trenutno se od magarca pravi pegaz, cudo, srpski Mercedes, posao veka itd. Ono sto bih ja voleo da vidim jeste da Ikarbus izbaci jedan autobus, na domacoj sasiji, recimo redizajnirani 218 sa doradama, i da ga posalje u 10 gradova,domacih i u inostranstvu, na probu, i da bar 5 gradova naruci po 10 tih autobusa, a onda da se krene dalje sa promocijom tog vozila.
 
direktor":3ck65g1c je napisao(la):
Samo da napomenem da ljudi iz ikarbusa prate temu ,jako su ljubazni ,odgovaraju na sva pitanja , komicna im je bila rasprava oko maglenki , trebali bi odgovarti na pitanja forumasa na bb i na autobusi net ,na ozbiljna pitanja ,A o ukusima ne raspravlja
Komični su i meni njihovi polugotovi autobusi, iz serije u seriju sve komičniji... Još je žalosnije, ako prate mišljenja korisnika, vozača, ili bilo koje grupe ljudi i da prave ovako nešto, što ja nebih smeo nazvati autobusom, ovo je nešto što liči na autobus.

direktor":3ck65g1c je napisao(la):
Evo ukratko prvo krivi su politicari sto iz nepoznavanja zelje za reklamerstvom skracuju rokvoe do nerelanih sa 3 mjeseca na mjecec ipo .Dalje do kasnjenja dolazi jer komponetsi recimo neisporuce dobar dio pa se ceka novi primjer pod autobusa je kao sto znate od blazujki ,dodju blazujke koje neispunjavaju kvalitet ,posao staje dok nedodje adekvatna jer nemozes poceti sa oblaganjem poda gumom ,ni sa ugradnjim sjedista ,postoji redopslijed poteza kako se mesto radi .Postoje standrdi pravilnici koji moraju biti ispostovnai recimo za staklla moraju biti po pravilniku 48 ako se nevaram i taj broj stajti na staklu.Sjedista su iz poljske jer polijester jos nije savlado dvalitet .Porbelem je i sto domaci komponetasi nemogu da prate fabriku u zzahtejvima pa se moraju narucivati stvari iz inostranstva ,Klima i grjanje je domace ,stakla bez prozora su iz panceva jer ovi nisu savladali ovaj model prozora .Prednja plastika ispred soferke je iz pazove i mnogo je cvrsca i bolja nego do sada.Takodje moraju da se ispostuju standardi za ekologiju i to kontrolise vinca ,pa homologaciju masinski faks ,pa tuv sertifikat pa za trziste eu DIN standard ,Sto se tice volana sa tablom to je doslo sa sasijom ako se nevaram .Ikarbus iam 280 zaposlenih od toga 200 u proizvodnji , neki odnos jedan zaposleni jedan autobus tj kapacitet okvirno ,Najvise ih je unazadio dinkic sto je uporpastio posao sa bredom ,pa kao spasaovao stvar sa vdl om nezna se zasto nisu dosli .Sto e tice kometara ljudi na sajmu slikali su se ispred busa u PPV pozi .Zamjwerke putnika sto sjedista nisu tapacirana .Bila je i grupca vozaca gspa ,koji nemogu da razumiju da netreba da se zale ikarbusu vec svojim inzinjerima koji su satavljali narudzbenicu po kojoj ovi prave bus ,koji naravno nekonsultuju vozace koji ce kasnije da voze bus,Od modela retrovizora,polozaj , drzaca retrovizora , modela svjetal proizvodjaca ,tim detaljima narucioc gsp se nebavi
Dok sa druge strane lasta tacno se zna stari tip prednje maske ,nova zadnja stjena, crveni rukohvati ,koje sjediste ,tapacirung itd .
I ono najvaznije tezina solo autobusa sa sve putnicima je 18 tona u normalnim zemljama autobusi se ne preopterecuju od proisanog eventualno za 10% dok je to u gsp to 100% ako je autobus projektovan za 100 ljudi oni voze bar za 50 % vise ,to strasno skracuje vjek vozilima .Jer bgu nema dovljno vozila za broj linija i broj stanovnika koji nije isti kao 1991 u kojoj gsp jos zivi tj djp ,
AUTOBUS je super jos samo da bude dobra prodaja to ce biti najbolji pokazatelj
'Oćeš li mi objasniti, kako jedan Solaris završi 200 autobusa u roku od nepuna 4 meseca, za Beograd, pritom aktivno radeći i na drugim narudžbinama? Jel oni nemaju neke standarde koje Ikarbus ima, jel oni prave svaki svoj deo? Dajte bre ljudi, dokle ćemo tražiti izgovore u nekim drugim stvarima, a ne u sopstvenoj nesposobnosti da nešto promenimo, da je bilo ko od ljudi iz Ikarbusa popričao za vozačem autobusa IK-218M, nebi danas imali pola delova na ovom poluproizvodu. Jer su nekvalitetni, jer su neodgovarajući i jer ne služe ničemu. Nema to veze sa inžinjerima i sa bilo čim, proizvođač i u osnovnom paketu opreme (najjeftinijem) mora da obezbedi kupcu osnovno sredstvo za rad, dakle funkcionalno nešto. A šta mi imamo, opet imamo turska ogledala koja se rastresu i koja se posle moraju vezivati, koja su pre svega nepregledna i samim tim nefunkcionalna, imamo ovu neku instrument tablu ili šta je već, koja je takođe beskorisna jer je prazna, nepregledne instrumente, i masu drugih propusta koji su tu iz serije u seriju.
Nemojte mi reći da je standard da se paneli u proizvodnji izgrebu, da oni ne leže kako trebaju, da to škripi i da to treba odmah po dolasku kod kupca popuniti novinama da nebi pravilo buku? To su sitnice, ali sitnice koje se ne popravljaju već serijama unazad. Vi i dalje odobravate to da vi počinjete neki projekat, bez da ste nabavili delove za isti i da ste napravili kompletan plan i kompletno završili sve projekte. Pa jel može torta da se pravi bez recepta i bez nekih sastojaka, ja sad nemam margarin, pa ću staviti majonez i to je ok, slične su teksture, pa kao uspeće? Ikarbus greši već godinama, najuspešnije projekte su sami ugasili, niko ih na to nije naterao, IK-201 su ugasili kada su ga skoro doveli do savršenstva, IK-218 seriju su skoro doveli do savršenstva i onda uzeli da rade sa Manom i pokazalo se kao promašaj nad promašajima, onda su sad uzeli ovo da sklepaju i šta ćemo dobiti? Idemo od početka, sad ćemo malo ovo da sklepamo dok ne shvatimo greške, pa onda kad budemo blizu savršenstva, onda ćemo opet da krenemo u nešto drugo i tako u krug. Od toga 'leba nema, nemojte da se lažemo....

direktor":3ck65g1c je napisao(la):
Pa i prednja i zadnja stjena su radjeni ponovo ,bus je visi ,razlicitia je velicna prozora ,nabrajao je cvojek sta je sve razlicito vise zajednickog je imao njihov niskopodni sa breda maskom i sa man sasijom neogo ovaj ,Volio bih Bazinga da podjes na samjam pogledas bus popricas sa ljudima ako si u mogucnosti cisto jer me zanima tvoje strucno misljenje kad dobijes sve infromacije iz prve ruke
Evo ja sam bio na tom sajmu, oni ga predstavljaju kao srednjepodni autobus, što nije. Da mi kažeš onda ko ima šta da ti objasni kad ne znaju ni šta su proizveli? Većina tih konstruktora i dizajnera su videli autobuse na slikama i onaj kojim su došli do fakulteta, da se ne lažemo mnogo, a to nam govore razni idejni projekti poslednjih nekoliko godina koji nas lagano stavljaju na mesto iza Liaza, Mazova i sličnih autobusa.... Da mi objasniš šta je rađeno ponovo, na prednjoj masci su sklonili Ikarbusov logo i stavili Mečkin, skinuli ručice za dizanje srednje maske, ubacili natpis ikarbus i to je to, dodali su displeje sa Led diodama i to je nova stena? Pozadi isto, šta je promenjeno u odnosu na M seriju?

angry bird":3ck65g1c je napisao(la):
Isto sranje drugo pakovanje.
Objasnio si sve ovim komentarom :) ;) veliki +!

bazinga":3ck65g1c je napisao(la):
Opet kazem, ovde je rec o tome da je stigla sasija, samohodna, sa upustvom za upotrebu i nadogradnju karoserije, znaci nema sta tu da se projektuje iz pocetka, da li je prozor visine 1m ili 1,23m je mala promena, najvece promene su u samoj vezi sasije i karoserije ali opet tu oni nemaju nikakvu slobodu nego rade po upustvima proizvodjaca sasije, zato i imaju ove krugove provere, da bi Mercedes dao garanciju na sasiju, motor itd. Opet ponavljam bio je onaj genijalni snimak sa slikom iz Katije ili Solida vise se ne secam iz kog je programa, gde je autobus predstavljen kao kocka sa prednjom i zadnjom stenom autobusa, bez vrata tockova itd. To samo pokazuje koja je to sprdnja kad oni nisu bili u stanju da odrade render kompletnog autobusa za predstavljanje medijima...
EDIT: Samo jednu stvar da napomenim, ja bih najsrecniji bio da Ikarbus ozivi, ali sa svojom sasijom, domacim vratima staklima instalacijama itd, a ne sa svim i svacim tudjim. A trenutno se od magarca pravi pegaz, cudo, srpski Mercedes, posao veka itd. Ono sto bih ja voleo da vidim jeste da Ikarbus izbaci jedan autobus, na domacoj sasiji, recimo redizajnirani 218 sa doradama, i da ga posalje u 10 gradova,domacih i u inostranstvu, na probu, i da bar 5 gradova naruci po 10 tih autobusa, a onda da se krene dalje sa promocijom tog vozila.
Konačno da se složim sa tobom :) Svaka čast, +!
 
Kolikoi je kapacitet fabrike solaris ,kolike su im proizvodne hale , imaju uigrane dobavljace ,turska ogledala su tu jer im niko od odmacih dobavlaca nije uspio dostaviti iloe bolje ,kao i vrata sa mehanizmom ,To sa manom je bila politicka prica na koji su oni morali da pristanu uzmi ili ostavi , optuzujes ljude koji rade skoro cjeli radni vijek u fabrici autobusa da su isti vidjeli samo na slikama,Isgti ti ljudi su isporucivali autobuse u poljsku po principu 1 za 1 jedan ikar za jedan jelc kamion
 
Au, ajde ponekad malo sporije kucaj da može čovek da te razume...

A ovo nije politička priča, ili stvarno veruješ da je ovo pravi projekat i pravo rešenje?
Drugo, jer sem turskih ogledala, postoji i neki drugi proizvođač ogledala?
Ko optužuje radnike? Oni sklepaju ono što im daju, šta oni imaju sa tim, oni koji su pravili, kreirali Ikaruse, kojima su se ponosili mnogi, se danas sigurno stide kada vide u šta se pretvorila firma koju su oni gradili, na čijem znoju je nastao taj Ikar(B)us, ta prva fabrika autobusa... Pa izvini, ko Ikarbusu brani da razvije proizvodnju? Samo mali problem je što niko neće da kupuje ove sklepotine, već ljudima treba ozbiljniji autobus, Liaz kakav god bio, je pouzdaniji i sigurniji nego ovakvi polugotovi "autobusi" koje pred svake izbore izbacujemo...
Nemoj da živiš u snovima, posle izbora od ovoga neće biti ništa, i odlično je što je tako. Ako čita neko od ljudi iz Ikarbusa, uzmite se u pamet, vratite se unapređivanju IK-112,IK-218, IK-206 to su vaši proizvodi, to je vaš rad i vredniji je i kvalitetniji nego sve ove sklepotine koje ste "morali" da radite.
 
Problem Ikarbusa je i dalje sto je drzavni. Ne postoji drzavni proizvodjac koji posluje sa uspehom, u mnogo jacim zemljama, pa ne moze ni kod nas. Da je Ikar privatni, da vidim da li bi vlasik dozvolio slicne propuste? Kazes kriv je gsp sto nista nije kako bi trebalo? Pa nije, da li je gsp od Solarisa trazio polozaj retrovizora, ili od Japanca, konekto mercedesa? To je fabrika napravila, i tacka. Ti biras raspored sedista, vrata, boju vozila, motor, menjac...
Pa ni kad kupujes putnicki auto ti ne trazis da ti stavljaju retrovizore vise, nize..to se projektuje da najbolje sluzi,a ne ko kod Ik, montiraj gde najzgodnije, i to je to, drzavna firma, niko ne odgovara, kupovina sigurna od drzavnih firmi, ako ne bude posla, oticemo pred skupstinu protestvovati, dobiti plate a nista ne raditi i tako u krug.
Ja znam par ljudi koji su otisli u penziju u Ikarbusu, nisu imali reci hvale, sami kazu nismo mi za to, jako mali broj je onih koji znaju da rade, ostali samo zaradjuju plate i glume radnike.
Pa ljudi, sa ovog foruma nas 5-6 moze da nam je dati mogucnost u IK zavrsne obrade, da svaki bus dovedemo do savrsenstva, ali to bi onda bila privatna firma, tako privatnik razmislja.

IK 218M, nije povezana prva neonka, nisu povezane maglenke, nisu povezani stop tasteri, nije povezan klima uredjaj u prednjem delu, nisu povezana dnevna svetla, nije povezano grejanje na klimu (iako postoje izmenjivaci u krovnim klima uredjajima)... Spisak je poduzi, ali sta reci o kvalitetu, kad jaci vetar, ili ostrije kocenje cine da soferka leti napolje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IK 218 je najbolja serija, u nju da je bilo ulozeno jos samo malo zavrsne obrade, dobili bi stvarno neprevazidjen bus. Tapacirati tablu kao kod Solarisa, svetliji tonovi unutrasnjosti umesto standardnog IKARBUS sivila, manje sipki u unutrasnjosti, neonke umesto dioda ...i imali bi vrhunski domaci bus.
 
dsc07020.jpg
 
Kuku a ja jos razmisljam danas vozeci se Ikarom kako bi mogli resiti pitanje otvaranja prozora leti dok radi klima tj kako blokirati prozore. Mislio sam na one ja cu ih nazvati laicki "elektricne brave" poput onih koje se stavljaju na vrata sa interfonom. Dakle da se cela linija prozora poveze i da vozac onemoguci otvaranje prozora kada je klima ukjlucena i suprotno kada je iskljucena da se mogu otvoriti prozori ili u slucaju neke nuzde za prozorom. Takodje bi moglo i neko sistem da se odradi da kada se ukljuci klima automatski se zatvaraju blokiraju prozori stim sto je u tom slucaju potebno da vozac pre toga na okretnici zatvori sve prozore kako bi napravili spoj sa "bravom".
 
Ja na Solarisu imam kljuc, pa zakljucam sve prozore kad radi klima.
 
Igore, bez uvrede, ali jel ti misliš da je to u Ikarbusu realno i moguće? Oni ne umeju da povežu ni gotove table i sisteme da rade bez greške, a ne da izmišljaju nešto novo ;) :)
 
Pa sta smeta ako je otvoren? Danas bilo bas vrucina :D
 
Nesmeta sto je otvoren vec prvi put vidim u solarisu jos nije virjeme za klimu
 
Pa pazi, klimu na Solarisu i ne mozes da ukljucis, to jest, tek preko 26c kad je napolju klima moze da radi, sve ispod toga se pali grejanje. (ista komanda za hladjenje/grejanje, senzor temperature odlucuje koji ce rezim da se koristi)
 
Ako moze neko da sredi coveku da dobije neku nagradu, evo o cemu se radi...
Pre jedno 30min, na stajalistu kod Hotela Jugoslavije, pozlilo je devojci po izlasku iz autobusa, dok su se putnici sklanjali, vozac je istrcao i podigao devojku na klupu, i nije otisao dok se nije uverio da je devojka dobro, kedna zena je ostala uz nju i pozvala hitnu pomoc. Radi se o autobusu sa gar. brojem 897, sa linije 707, bilo bi lepo da se ovaj covek nagradi, za primer drugima...
 
Vrh