Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
becks89":nzygqohg je napisao(la):
Igore pohvale za slike, upravo ovime sam dobio potvrde svojih sumnji. Zamerke koje odmah vidim bez da sam bio u njemu su sledeće...
Instrument tabla, prazna, nefunkcionalna, nepregledna, retrovizori skinuti sa M serije, premali, treća vrata koja bolje da ne postoje, ovaj dizajn je potpuni promašaj, tačno se vidi da je sklepan. Ne znam ko ovo ima duše da proda, podseća na Megabus sa strane...
Usudio bih se da kažem da Maz i Liaz bolje izgledaju, i da su kvalitetniji, prosto mi se više ne ide na sajam.

@Mare ovo je IK-103 sa dvoje vrata.

E moj becks89 tako ti je to kada rade ljudi koji nemaju ljubav prema poslu. Sve rade iz moranja da ne bi dobili otkaz.

Treca vrata sluze za lomljenje nogu ocigledno. O405N2 kod IK-106 je imala nize stepeniste jer nije LE vec niskopodni sa kosim podom koji nije toliko visok niti su vrata uska. Ova jos pojedose 2 sedista i to kod autobusa koji pokusavaju da "uvale" Lasti za prigrad. Komedija.

Topla preporuka Lasti da kupi Urbino LE u verzijama 1-2-X za prigrad i 2-2-X za probijanje na ITS1 poteze 300, 400 i 500. Slabe gradske linije poput 38 (produzena do Cvetanove Cuprije), 54 i 87 mogu da koriste takva vozila u nasim uslovima.

Gledaj sta je autobus:

TP2246-BlankEDS.JPG


1280px-Volgren_%27Optimus%27_bodied_Volvo_B7R_on_display_at_the_2013_Australian_Bus_%26_Coach_Show_%281%29.jpg


Mercedes Benz OC 500 LE 1830h je odlicna sasija samo sto da bi dobili odlican autobus morate je nadograditi kvalitetnom karoserijom kako to i dolikuje jednoj kvalitetnoj sasiji. U suprotnom dobijate djubre poput IK-218M koji omalovazava M.A.N. To ne znaci da je sasija djubre vec da karoserista ne zasluzuje finansijsku infuziju.

Iskreno becks vise bi voleo da ozivimo Neobus. Neka ljudi malo doteraju enterijer, urade nove lepe i moderne maske poput prikazanog Volgrena Optimus, za Beograd neka nadogradjuju Mercedes sasije a za Novi Sad Volvo i gotova prica. Ovaj Ikarbus postaje sve vise i vise iritantan zbog sveprisutne samozivosti rukovodstva i zaposlenih (mole politicare da sklepaju bilo sta samo da ne bi dobili katanac).
 
Neobus je ugašen da bi radio Ikarbus, to se zna, FAP im nije konkurent jer oni više proizvode kamione... Neobus je serijom Citta SLF vozila pokazao da može da pravi na visokom nivou, naravno, posle par godina bez modela prisutne su neke sitne greške, neki sitni propusti, međutim ne možemo generalizovati jer svi modeli prodani Lasti i Arrivi imaju najjeftiniji paket opreme, ali setimo se da Lastina Citta LEA, ima i kamere na koje se pozivaju, ima razne bezbednosne sisteme koji se traže, jedino nije kompletno niskopodan i ima troje vrata, ali što se mehanike i svega tiče kvalitet koji je zadovoljavajući. Instrument tabla je ista kao na svakom Volvou, sve je isto kao na svakom Volvou, idejna rešenja su naša i naša je karoserija i sve to mnogo realnije deluje nego ovako nešto, ako već ne možemo da održimo firmu kompletno našim radom kao što IK-218. Ali, da imamo jaku domaću industriju onda bi uvoznici propali, velike pare su u pitanju. A nepostojanje konkurencije Ikarbusu dovodi do izbacivanja ovakvih modela.
 
Како су Београдски водовод, ЕПС, НИС, Хенкел Србија и Србија Гас учествовали у овоме?
140309-IK112LE-01.jpg
 
Šta misliš okle struja u akomulatoru? Okle voda za hlađenje i pranje stakala?
 
Struja nadam se da dolazi iz akumulatora, ako je drugacije imamo trolu. Voda za hladjenje nadam se ne dolazi iz vodovoda inace ce trajati krace od medijske paznje koju je dobio...
Sve u svemu, UZAS. Enterijer tuga, instrument tabla kao drvoseca da ju je dizajnirao, o gomili ne iskoriscenog prostora na njoj suvisno je pricati, lufta u panelima za izvoz.
Sve u svemu ovo ako dodje u gradski u BG-u trajace krace nego sto su ga sklapali. :violina:
 
Kakvi ste likovi postali.... samo hejt, do kraja!?
Tuga bre
IKARBUS KRIV ????
Ne, ovaj put ni najmanje!

Mercedes-Benz_O500LE_chassis_on_display_at_the_2013_Australian_Bus_%26_Coach_Show_%282%29.jpg

Uvaljena im je sasija koja nije adekvatna potrebama i dato im je da na brzinu sklepaju autobus. Pri tom je imperativ bio pokazati kako su angazovani domaci dobavljaci.


KOmplet ispolitikovan projekat !!!

I umesto da se sa dozom rezerve osvrnemo na resenja i sanse ovog proizvoda, i nekim sugestijama.

1. Sasija je koliko vidim adekvatna za UK, Irsku, Australiju, jer prilicno je nelogicno da hladnjak bude na desnoj strani.
Otuda i ona nakaradno postavljena treca vrata.
BECK je apsolutno u pravu kada je rekao da je bolje da ih nisu ugradjivali.
Ako se ovaj bus planira kao prigradski, (za sta realno postoje potrebe) ta vrata i nisu neophodna.


004-%281%29.jpg



2. Za BECK-a > srednji deo prednje maske se otvara kompletan, sto mozes videti na narednoj slici, tako da otvor nije
potreban jer , uhvati se odozdo ;-)


3. Zavrsna obrada - nikakva, slazem se. Upitate li se zasto? Dal vam je svima promakao snimak od prosle sedmice kada
je sasija sa nadgradnjom bila kompletno gola???
Zar nije ocigledno da je ODOZGO naredjeno da za 7 (sedam) dana treba sklopiti autobus!!!

A ipak, ruku na srce, zar vas ne raduje sto konacno ponovo imamo recimo stakla iz Panceva???


Neko U komentaru rece `sta su oni to radili 3 meseca` ???
Pa kao prvo, delovi i sasije su stigli po Novoj godini, sto znaci da su imali 2 meseca. Ako vi zasita mislite da je za kompletiranje prototipa vozila dovoljno 2 meseca (a toliko je proslo), onda samo mogu da zakljucim da imate vrlo povrsna iskustva u konkretnim realizacijama.
Ja ove ljude iz IKARBUS-a ne osudjujem, vec ih zalim. Ma kakvi bili, (a znam da nisu sjajni), oni su godinama vec sredstvo za politicke poene i mahinacije, kao i primer pljacke i upropascavanja industrije u Srbiji.

Ajmo ako ima iole zelje za napretkom da iznesemo konkretne zamerke kojima mozemo pomoci IKARBUS-u da dovrsi
ovaj na silu ubrzan projekat predstavljanja prototipa!!!

- Eto zamerka vezana za raspored na instrument tabli je sasvim na mestu, a jednostavno je korigovanje iste!
- Predloziti da se eliminisu 3. vrata, jer ovako gotovo nicemu ne sluze a komplikuju vozilo.
*eventualno videti da se u buduce radi modifikacija sasije da bi se hladnjaci stavili na drugu poziciju, ili uzeti
adekvatnije sasije.
- dodati na prednjem poklopcu pored mesta za tablicu male rukohvate radi lakseg otvaranja prednje maske...

Nastaviti ...
 
Somi303 je napisao(la):
Како су Београдски водовод, ЕПС, НИС, Хенкел Србија и Србија Гас учествовали у овоме?
Можда Водовод не наплаћује Икарбусу утрошак воде, ЕПС струје, Србија гас гаса .... 8)
 
laki72":2dixcqnd je napisao(la):
Znaci odustati od ovog modela i napraviti novi sa paznjom i po potrebama trzista :)

Inace Igore cak i ja imam primedbu na tekst :)
Iako je nedavno izvedena nedomaćinska nabavka 200 autobusa iz uvoza za GSP, potencijal samo domaćeg tržišta opravdava ovakvu proizvodnju.
Bas po ovim poslednjim slikama i prikazom "dostignuca" u izradi i zavrsnoj obradi, vide se da je upravo bila domacinska nabavka. Jer nije najjbolje ono sto je u startu jeftinije vec da kroz eksplataciju ima manje problema, manje kvarova, manje popravki...
I meni je zao sto Ikarbus nije u stanju da relativno brzo izradi i dobrim kvalitetom parira Solarisu, ali se po slikama vidi da je jos uvek, na zalost, tako
 
A ti strucno mozes da tvrdis kako ce se (buduce vreme) pokazati Solaris kroz eksplataciju?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ne, ali za sada se pokazao kao daleko bolji i kvalitetnije uradjen od novih Ikarbusa (posmatram kao korisnik, ne strucno lice)
 
pa mogli su lepsi bus da naprave al ko bi imao para i ko bi kupio lepsi bus mi para ne bi imali zapadne drzave ne istocne takodje ne bi imale para :) i sta bi smo sa njim :) ? vozili ga po sajmovima :)
 
Slazem se. Ne odgovara cak ni na svim linijama sa poteza 300,400 jer su mnoge od njih ili relativno kratke ili prilicno popunjene tako da ne bi bilo dovoljno mesta. Ovi prigradski tipovi su uglavnom za linije kod kojih ima dovoljno putnika da popuni sva sedista i da par njih stoji.
 
milanche":2rt94khh je napisao(la):
Inace Igore cak i ja imam primedbu na tekst :)
Iako je nedavno izvedena nedomaćinska nabavka 200 autobusa iz uvoza za GSP, potencijal samo domaćeg tržišta opravdava ovakvu proizvodnju.

Beobuild se tog stava drzao i u najavi tendera ali i posle toga. Takodje to je i moje misljenje koje sam vec izneo na forumu kada je pao dogovor sa solarisom tj kada je pobedio na tenderu. Solaris jeste nesto bolji autobus kada je zavrsna obrada u pitanju takodje govorim iz perspektive putnika. Medjutim visom cenom kao strani proizvod u situaciji kada imamo razvijen domaci model koji se vremenom unapredjivao priznajem bilo je par koraka napred pa korak nazad sa M serijom u pojedinim stvarima ali uvek cu prednost dati domacem proizvodjacu i domacoj privredi za proizvod slicnog kvaliteta i manje cene.

Naravno vreme ce pokazati kako ce se M serija i Solarisi pokazati na bg ulicama i sa odrzavanjem GSP-a. Stoga smatram da je izraz nedomacinski sasvim opravdan i ne preteran kako mozda zvuci.
 
Капа доле! Никако не разумем како брига о себи, својим интересима, људима може бити толико спорна.
 
У питању је био страни кредит.Домаћи произвођач није долазио у обзир.
 
laki72":1o318n4m je napisao(la):
Kakvi ste likovi postali.... samo hejt, do kraja!?
Tuga bre
IKARBUS KRIV ????
Ne, ovaj put ni najmanje!
Uvaljena im je sasija koja nije adekvatna potrebama i dato im je da na brzinu sklepaju autobus. Pri tom je imperativ bio pokazati kako su angazovani domaci dobavljaci.
KOmplet ispolitikovan projekat !!!
I umesto da se sa dozom rezerve osvrnemo na resenja i sanse ovog proizvoda, i nekim sugestijama.
1. Sasija je koliko vidim adekvatna za UK, Irsku, Australiju, jer prilicno je nelogicno da hladnjak bude na desnoj strani.
Otuda i ona nakaradno postavljena treca vrata.
BECK je apsolutno u pravu kada je rekao da je bolje da ih nisu ugradjivali.
Ako se ovaj bus planira kao prigradski, (za sta realno postoje potrebe) ta vrata i nisu neophodna

2. Za BECK-a > srednji deo prednje maske se otvara kompletan, sto mozes videti na narednoj slici, tako da otvor nije
potreban jer , uhvati se odozdo ;-)

3. Zavrsna obrada - nikakva, slazem se. Upitate li se zasto? Dal vam je svima promakao snimak od prosle sedmice kada
je sasija sa nadgradnjom bila kompletno gola???
Zar nije ocigledno da je ODOZGO naredjeno da za 7 (sedam) dana treba sklopiti autobus!!!

A ipak, ruku na srce, zar vas ne raduje sto konacno ponovo imamo recimo stakla iz Panceva???
Neko U komentaru rece `sta su oni to radili 3 meseca` ???
Pa kao prvo, delovi i sasije su stigli po Novoj godini, sto znaci da su imali 2 meseca. Ako vi zasita mislite da je za kompletiranje prototipa vozila dovoljno 2 meseca (a toliko je proslo), onda samo mogu da zakljucim da imate vrlo povrsna iskustva u konkretnim realizacijama.
Ja ove ljude iz IKARBUS-a ne osudjujem, vec ih zalim. Ma kakvi bili, (a znam da nisu sjajni), oni su godinama vec sredstvo za politicke poene i mahinacije, kao i primer pljacke i upropascavanja industrije u Srbiji.

Ajmo ako ima iole zelje za napretkom da iznesemo konkretne zamerke kojima mozemo pomoci IKARBUS-u da dovrsi
ovaj na silu ubrzan projekat predstavljanja prototipa!!!

- Eto zamerka vezana za raspored na instrument tabli je sasvim na mestu, a jednostavno je korigovanje iste!
- Predloziti da se eliminisu 3. vrata, jer ovako gotovo nicemu ne sluze a komplikuju vozilo.
*eventualno videti da se u buduce radi modifikacija sasije da bi se hladnjaci stavili na drugu poziciju, ili uzeti
adekvatnije sasije.
- dodati na prednjem poklopcu pored mesta za tablicu male rukohvate radi lakseg otvaranja prednje maske...

Nastaviti ...
Čekaj, polako? Kojim potrebama, i kakva je to adekvatna šasija? Da se radi o normalnoj firmi, prvo se napravi plan, pravimo prigradski autobus, treba da ima troje vrata, onda uzmeš i proračunaš kakvo optrećenje će imati taj bus, prema tome svemu kupuješ šasiju, a ne mi uzeli šasiju i sad kao da vidimo šta ćemo da pravimo :D

Hladnjak, hm, mogao je biti i uspravan, ali opet će napraviti problem da će ovaj hladnjak usisavati i da će se lako prljati, opet promašaj, bar po meni...

Ne samo što su ova vrata nakaradna, već sam skoro 100 siguran da u izvedbi od 12m, na svetu ne postoji nijedan autobus koji ima ovakva vrata. Ovo je štos skinut sa Volvo Aabenree, koja ima 15m i 3 osovina, dakle prvo dvoje dvokrilnih vrata, treća jednokrilna i otvaraju se na spolja, doduše na suprotnu stranu ali ok, taj bus ima mnogo više mesta sedećih nego ovaj naš poluproizvod... Ne odgovara ovaj autobus nijednom tržištu, hladnjak je opet previše otvoren i previše nezaštićen...

Znam da se maska otvara, ali uzeti i vući celu masku širine 1m i visine od nešto preko 50cm, prvo nije nimalo lako kada nemaš neku ručicu, dršku ili bilo šta, naročito vući odozdo na gore, fale ručice kao kod IK-218 i IK-218M na srednjoj masci.

Druže, ja tebe stvarno gotivim, stvarno retki su optimisti u današnje vreme, držiš se svojih stavova i ne popuštaš, ali ja moram reći da se ne slažem sa tobom. Staklara u Pančevu radi stakla duži niz godina, i baš konkretno radi sa GSP-om, ništa mi nemamo što nismo imali. Zar ti nisi bio jedan od onih koji su govorili da Ikarbus može da napravi 200 autobusa godišnje, a sada ti je malo 3 meseca za jedan autobus, dakle prvi prioritet, jedina obaveza i zadatak ti je to, pa napraviš ovako nešto, zar to nije sramotno? Ikarbus od 2012. godine ništa ne radi, tada nije bilo reči o novim autobusima, a bolji su od svih serija u poslednjih 10 godina. Šta treba reći dalje o firmi za koju konstruišu studenti? Sve ovo deluje prazno, pompezno najavljeno i sve je od samog početka bilo jasno, bar meni, a ne znam kako imate čemu da se nadate, kao da ne znate kakvi su nam do sada bili izborni autobusi... Kao što rekoh Laki, obožavam tvoj optimizam, ali mislim da je preoptimistično nastaviti sa proizvodnjom ovako nečega...
 
Danas oko 15:20 došlo je do lakše saobraćajne nezgode između 2 autobusa, jedan autobus GSP Beograd, Solaris Urbino 18, #3163 i Lastinog autobusa Neobus Citta SLF, #4118. Ja sam bio u #4118, stali smo iza Solarisa koji je uredno bio na stajalištu nekih 2 minuta sa upaljenim desnim pokazivačem pravca, napravila se kolona iza nas, krenuli su da sviraju i tada Solaris pali sva 4 pokazivača pravca, nazad nismo mogli, namotao je majstor pun levi, nikoga nije bilo, međutim zbog traka koje su na šajbi nije mogao da vidi nosač retrovizora koji je prislonio na staklo Solarisa, kada je video gde je vozač #4118 je probao da se vrati u rikverc, međutim kada ga je vratio u ler zbog vibracija koje se stvaraju na leru na #4118, došlo je do pucanja stakla na #3163, vozilo je vraćeno u rikverc da nebi pravilo gužvu, izašla je policija na lice mesta nakon nekih 20 min. Policajac nije skapirao ni posle 3 ponavljanja kako je došlo do udesa, nije želeo ni da slika iznutra taj retrovizor, kao nešto je merio, napisali izjave, uzeli podatke i razlaz. U 20 do 5 smo se pomerili, Solaris za garažu, mi nazad na Novi Grad da se uklopimo. Slike sa lica mesta...







Taj glupi nosač i trake...


Kao što se vidi iz priloženog ne vidi se nosač od traka...




Krivac i oštećeni :)


Samo da napomenem, da je Solaris zadržan zbog kontrole koja ga je držala u stanici duže od 5 minuta, naravno kontrolori su "isparili", kako nebi odgovarali zbog neovlaštenog zadržavanja vozila...
 
Da vidimo malo suma sumarum poredjenja radi 1997 i 2014 kako zasto zbog cega
ueFch.jpg

443672_vucic02-foto-fonet_f.jpg

700cl1.jpg

z48g.jpg

ikarbus11fd.jpg

ikarbus24bs.jpg

ikarbus37as.jpg

140309-IK112LE-17.jpg


malo sale
BiXHCLiIYAAEQBt.jpg

malo zbilje nekada smo mi izvozili buseve u poljsku gdje su bili poznati kao zemuni
160344.jpg


Malo poredjenja nije na odmet
 
Delija":2l9j11sy je napisao(la):
У питању је био страни кредит.Домаћи произвођач није долазио у обзир.
Домаћи произвођач увек мора приоритетно долазити у обзир!
За кредит и његове услове, све нам је свима јасно...сем нама реткима оно основно. Зашто се пристајало на кредит у опште? 20 милиона је могло из текућих средстава да се одваја, за по 100 бусева годишње. Кад већ субвенције достижу 7.5 мклијарди динара. И да се тако избегну камате и понижавајући услови, а врој возила за исте паре дуплира. А стављање на ноге домаћег произвођача, са све фирмама сарадницима, само је додатна вредност.
Тако да. Не, није у питању страни кредит и његови по нас штетни услови. Већ беспотребни, изнуђени пристанак на тај аранжман, и што је најгоре, његова промоција, као нечега позитивног и вишеструко корисног. А вишеструко је штетан.
Да поновим. Домаће мора прво долазити у обзир, све остало, не долази у обзир.
 
Somi303":3kehwhu3 je napisao(la):
becks89":3kehwhu3 je napisao(la):
Ne samo što su ova vrata nakaradna, već sam skoro 100 siguran da u izvedbi od 12m, na svetu ne postoji nijedan autobus koji ima ovakva vrata.
Citaro_LE_100_2621.jpg

Могло је и горе да буде
Novi_Sad,_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_Crossway.jpg
Ovde se vrata otvaraju na unutra :)
 
marrecar":283qx32a je napisao(la):
Slazem se. Ne odgovara cak ni na svim linijama sa poteza 300,400 jer su mnoge od njih ili relativno kratke ili prilicno popunjene tako da ne bi bilo dovoljno mesta. Ovi prigradski tipovi su uglavnom za linije kod kojih ima dovoljno putnika da popuni sva sedista i da par njih stoji.
Линија 24
 
Ne vidim nikakav problem na potezu 300 jer se najveca razmena putnika obavlja na okretnicama i par stajalishta na ulazima u naselja..
 
Vrh