Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Imaš više načina kočenja kod autobusa, dakle obično kod svih imaš ručni i nožni retarder, radnu kočnicu i u krajnjoj meri ručnu kočnicu. Dakle, nožni retarder ti je prvi stepen na pedali kočnice, on blago i lagano usporava vozilo i automatski se deaktivira na brzini ispod 20km/h (ukoliko se dobro sećam, nisam siguran), takođe ručni retarder radi po istom principu, s' tim što je on predstavljen pomoću ručice i ima više stepeni kočenja, od blagog do najjačeg stepena retardera, radna kočnica znamo kako radi, dakle drugi stepen na pedali kočnice je radna kočnica... Ručna se koristi kada nemaš nijednu od prethodne 3 opcije :D

Elem, 49 produžena do okretnice Banjica II, ceo dan smetaju tamo gore, pauze su im po 20 minuta i onda ili smetaju trolama ili smetaju busevima, haos...
 
Gorstak89":2fhvde8y je napisao(la):
Pa kapacitet im je valjda bio 250? :D Pazi, i druge države često kupuju svoje. Za IK buseve bih pre rekao da je problem u lošem održavanju nego u lošem kvalitetu.

Kako održavanje ima veze kada im se ova poslednja serija zglobnjaka koju su izbacili praktično počela da se raspada.

U zadnjem delu tih autobusa za vreme leta čovek rizikuje da ga strefi toplotni udar. Gumena podloga tj. tapacirung je već počeo da puca, i to nepunih dva meseca po izlasku iz fabrike.

To je ono što sam ja kao običan laik koji svaki dan koristi javni prevoz mogao da uočim.

Jednostavno imaju loš proizvod, a bilo gde u svetu gde vladaju tržišna pravila igre oni bi odavno stavili katanac na vrata.

Ovako, moglo im se svih ovih godina, a cenu su plaćali Beograd i beograđani. I zbog čega, da je to naš proizvod pa i ne bi mi bilo krivo, ovde smo imali turska vrata, nemački motor, jedino što je bilo ono autentično naše jeste radna snaga tamo, gde verovatno dobar deo njih ne bi ni prošao alko test.

Solaris je svemirski brod za ovo naše sklepano čudo na točkovima.
 
Srpski autobus sa znakom Mecedesa do 13. marta
Tanjug | 08. 03. 2014. - 18:01h | Foto: Đ. Kojadinović | Komentara: 0

Prvi autobus, koji se sa znakom Mercedesa, proizvodi u Ikarbusu, biće završen do 13. marta, a proizvodnja tog autobusa predstavljaće veliku izvoznu šansu Srbije i mogućnost za uposlenje srpskih komponetaša i proizvođača opreme, izjavio je Tanjugu generalni direktor Aleksandar Vićentić.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4482 ... o-13-marta (ceo tekst)
 
Ovo bi trebalo da je spisak svih Ikarbusovih "saradnji" i "poslova veka" itd:

Ikarbus IK4 na VOLVO sasiji:
http://www.stadtbus2.de/magazin/belgrad ... rad-04.jpg

Ikarbus IK5B, srpska verzija M.A.N 890, mozda i jedina prava saradnja
http://oi38.tinypic.com/2m4arf9.jpg

Ikarbus 167, poznatiji kao Lepa Brena, nastao u saradnji sa Volvoom
http://i1167.photobucket.com/albums/q62 ... -167-1.jpg

Ikarbus 106, nastao na sasiji Mercedes Benz o405
http://oi9.tinypic.com/315xy08.jpg

Ikarbus 404, visokoturisticki autobus nastao na sasiji Mercedes Benz o404
http://webspace.webring.com/people/hp/p ... /ik404.jpg

Ikarbus IK112.3 i IK218.3 nastali na Volvo sasiji
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... srK61562yA
http://i3.photobucket.com/albums/y91/pp ... bus/01.jpg

Ikarbus IK 218A, domaca sasija ali Bredamenarini dizajn
http://i301.photobucket.com/albums/nn76 ... 851561.jpg

Ikarbus IK218M, MAN sasija
http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... 18M-02.jpg

Izvinjavam se svima cije sam fotografije iskoristio. Od ovolikih poslova veka do fabrike sa kapacitetom od 100 vozila godisnje...
 
218А слободно избаци, дизајн је заједнички на домаћој шасији. Није му ту место.
 
Nisam znao da Ikarbus poseduje rampe za invalide (kolica) za ulazak u vozilo kao na gornjoj slici, ali nikada, baš nikada nisam video u praksi u beogradu. može li osoba koja je invalid samostalno da udje u ovakav autobus i koliko takvih autobusa zapravo ima? Da li je osobi u kolicima potreban pratilac da bi mogla da udje u autobus? da li je potrebno pre ulaska nekako signalizirati vozaču? Ko spušta rampu?

koliko je to zaista praktično i funkcionalno rešeno? Recimo u odnosu na nove trole i spanske tramvaje? Nemam ama baš nikakvo iskustvo i zato pitam. Hvala! ;)

Usput, zivim na terazijama gde postoje pokretne vertikalne pokretne rampe za podzemni prolaz kod mekdonaldsa i nikada do sada godinama nisam video nijednu osobu sa hendikepom da koristi ovaj sistem za prelazak ulice. Zašto, ne znam.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Odavno se postavljaju rampe za osobe sa invaliditetom. Grad je kupio od ikarbusa jos 2008god, 100 niskopodnih autobusa sa rampom za invalide. Ta rampa je mehanicka. Koliko ja znam GSP ima oko 360 niskopodnih autobusa sa rampom za invalide. Privatni prevoznici takodje imaju niskoodna vozila sa rampama, ali njihov broj nisam zvanicno dobio od Direkcije za javni prevoz. Postoji razlika izmedju mehanicke i automatske rampe.

Mehanicka rampa se podize rucno, uz asistenciju vozaca, dok automatsku rampu vozac moze da aktivira iz svoje kabine. Iz razgovora sa vozacem na liniji 88, sam saznao da osobe sa invaliditetom koriste takodje niskopodne autobuse, i da su obicno sa pratilcem koji asistira pri ulasku i izlasku iz vozila. Receno mi je da pratilac ima poseban kljuc kojim podignu mehanicku rampu. Taj deo nisam razumeo.

Ono sto sam ja video je da vozac asistira pri ulasku i izlasku iz vozila, ali da ne spusta rampu, sto po meni nije nista strasno, najbitnije da se ta osoba bezbedno preveze i da moze da udje i izadje iz vozila. Inace grad je u obavezi da kupije niskopodna vozila sa rampom za invalide, jer bi u suprotnom prekrsio zakon o zabrani diskriminacije.

Sto se tice pokretnih rampi u podzemnim prolazima, nijedno gradsko preduzece nije preuzelo njihovo odrzavanje.
 
TZV pasivna diskriminacija :) Gde se jednakim postupanjem prema svima određena grupa ljudi stavlja u dosta nepovoljniji položaj.
Šteta što rampe nisu motorizovane. Ali dobro.. Jedini nedostatak je što se više vremena potroši. Sreća je da nemamo puno invalida. Ja lično ne poznajem ni jednog pa nisam upoznat ni sa njihovim mukama.
 
Iz Ikarbusa izašao prvi autobus s "Mercedesovom" zvezdom
Tanjug | 09. 03. 2014. - 09:12h izmena vesti 10:32h | Foto: Đ. Kojadinović - Ilustracija | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4483 ... om-zvezdom

Prvi autobus, koji je napravljen u saradnji “Mercedesa” i “Ikarbusa”, izašao je danas iz fabrike u Zemunu , a znak nemačkog automobilskog giganta simbolično je na novi autobus postavio prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.

Vučić je rekao da je danas veliki i važan dan i zbog povratka Mercedesa u Srbiju posle 17 godina, ali i zato što je to pokazatelj rasta indutrijske snage Srbije.

Novi model autobusa sa oznakom IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu.

Na tom modelu “Mercedes” isporučuje samohodnu šasiju, a “Ikarbus” radi nadogradnju, pri čemu je posao podeljen pola-pola.

Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa “Mercedesom”, u “Ikarbusovoj” fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, međugradsjkih, turističkih i kombi vozila.
 
Gorstak89":2cp3sxfc je napisao(la):
TZV pasivna diskriminacija :) Gde se jednakim postupanjem prema svima određena grupa ljudi stavlja u dosta nepovoljniji položaj.
Šteta što rampe nisu motorizovane. Ali dobro.. Jedini nedostatak je što se više vremena potroši. Sreća je da nemamo puno invalida. Ja lično ne poznajem ni jednog pa nisam upoznat ni sa njihovim mukama.

Mislim da na 56 autobusa su motorizovane, odnosno automatske rampe. Takodje na spanskim tramvajima su automatske dok su kod trolejbusa mehanicke.
Iako prevashodno olaksavaju pristup osobama sa invaliditetom, treba reci da niskopodna vozila olaksavaju zivot svima. Ko god da je povredio ili slomio nogu, ide na stakama, stare osobe, trudnice, roditelji sa decom u kolicima, ljudi sa kolicima sa pijace i dr, oni svi spadaju u kategoriju osoba sa otezanim kretanjem. Osobe sa invaliditetom se uzimaju kao primer najranjivije grupe stanovnistva, ali zapravo te olaksice svima nama koriste. Sto se dostupnosti tice isto je bitna i pristupacnost stajalista, tj da li osobe sa otezanim kretanjem mogu lako da pristupe stajalistu. Direkcija za gradj. zemljiste je radila jednu studiju pre dve godine, gde su izmedju ostalog analizirali i parametre dostupnosti u javnom prevozu.
 
Napadnut vozač autobusa na Trgu republike
M. M. M. | 09. 03. 2014. - 11:47h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/448366 ... -republike

Vozač P. S. noćnog autobusa na liniji 51 napadnut je sinoć na Trgu republike iz za sada nepoznatih razloga.
On je stajao na početnoj stanici čekajući polazak u dva sata, kada ga je nepoznati napadač nekoliko puta udario i naneo mu povrede.
Vozač je odmah prevezen u Urgentni centar, gde su mu sanirane povrede.

Kako saznajemo u preduzeću "Kodeks" čiji je ovo bio radnik, ovaj napad dogodio im se treći put. Policija utvrđuje motive napada.
 
Gorstak89":28a671op je napisao(la):
Sreća je da nemamo puno invalida. Ja lično ne poznajem ni jednog pa nisam upoznat ni sa njihovim mukama.
Imamo ih koliko i svi drugi, ali su "nevidljivi", unutar 4 zida. :(

Moj dobar drug je u kolicima, on vozi, te nikad nismo koristili gradski saobracaj. Ovo je vise da naucim, da mogu da pomognem.

Hvala za prethodni odgovor! Pretpostavljam da u CAF-u i trolama funkcionise slično. Poenta je - moze li osoba u kolicima sama da udje u vozilo (bus, trem, trolu), koliko treba da zna proceduru i da li nuzno mora (i kako) da se najavi vozaču? Ako je osoba sama, ta "najava" nije bas zgodna, a cilj je da osobe sa hendikepom same koriste rampe i liftove, ne svuda da zovu pratioca.

Neverovatno koliko je moj drug samostalan.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Autobusi su stizali sa raskačenim rampama, dakle rampe koje ne rade, mogu samo ručno da se izvuku, ali ta procedura mnogo dugo traje, tako da obično unesu vozač i pratilac, ili sami putnici, takođe ga i iznesu, jer je mnogo brže i lakše, a i na onima na kojima rade se dešavalo da se zaglave, i da posle bus ne može da krene... Veliki broj rampi služi kao ukras, i uopšte nisu povezane na instrument tablu.
 
Evo malo bolji snimak autobusa, jos nezavrsen.
http://www.tanjug.rs/videodet.aspx?galID=121419
Ali uopste mi se ne svidjaju treca vrata. Bolje je da su stavili jedno krilo umesto dva, jer su ionako previse uska.
443672_vucic02-foto-fonet_f.jpg
 
milos.tro":2vn4lcxe je napisao(la):
Iz Ikarbusa izašao prvi autobus s "Mercedesovom" zvezdom
Tanjug | 09. 03. 2014. - 09:12h izmena vesti 10:32h | Foto: Đ. Kojadinović - Ilustracija | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4483 ... om-zvezdom

Prvi autobus, koji je napravljen u saradnji “Mercedesa” i “Ikarbusa”, izašao je danas iz fabrike u Zemunu , a znak nemačkog automobilskog giganta simbolično je na novi autobus postavio prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.
Jel se jos nije pojavila slika autobusa sa postavljenom zvezdom, ili je zvezda tu samo mora da se koristi "magnifier" da bi je uocio? :?:
 
Hvala svima na info o rampama za hendikep osobe. Jos samo ovo, kako je u CAF-u i trolama? Ako je osoba u kolicima sama, moze li samostalno da udje - ako rampa radi? Ako treba da obavesti vozača, kako to prakticno da uradi?

***

Novi Ikarbus dizajneerski nije nista posebno, neki raniji bili su lepsi, prednja maska je kao pre 15 god - nije moderna, mozda je boje i crna linija "guše".

Inače, Vučić ce staviti Mercedes znak na dan promocije, zvanicno. ;)

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
angry bird":4ysnzh9u je napisao(la):
Jel se jos nije pojavila slika autobusa sa postavljenom zvezdom, ili je zvezda tu samo mora da se koristi "magnifier" da bi je uocio? :?:

И Икарбус има нови модернији лого:

Фото: Марко Тодоровић

MARK6388.jpg


10015159_676125815763514_1377250668_n.jpg


Још фотографија вучићевог обиласка Икарбуса на следећем линку:
http://www.telegraf.rs/vesti/980296-vuc ... nos-i-dika
 
marrecar":392522r9 je napisao(la):
Evo malo bolji snimak autobusa, jos nezavrsen.
http://www.tanjug.rs/videodet.aspx?galID=121419
Ali uopste mi se ne svidjaju treca vrata. Bolje je da su stavili jedno krilo umesto dva, jer su ionako previse uska.
443672_vucic02-foto-fonet_f.jpg
Pa i jeste jedno krilo, koje se otvara kao na turističkim autobusima ka spolja :bash: 'ebo ga konstruktor!


stf":392522r9 je napisao(la):
angry bird":392522r9 je napisao(la):
Jel se jos nije pojavila slika autobusa sa postavljenom zvezdom, ili je zvezda tu samo mora da se koristi "magnifier" da bi je uocio? :?:

И Икарбус има нови модернији лого:
Najvažniji je logo...
MARK6368.jpg

MARK6362.jpg


Samo neke stvari koje sam zapazio, nema otvaranja maske, napred nema nikakve ručice, dugmeta, prekidača bilo šta što bi otvorilo centralnu masku. Dalje, instrument tabla, ne znam ko je dizajner iste i ko je kreator, ali jasno je da taj neko autobus nije u životu video, a kamoli seo za volan istog. Ovakvo očajno skidanje Mečkine table je sramotno, na izgled, katastrofalno! Da ne govorim o praznoj levoj strani, bez ikakvog smisla i funkcije, i opet su nakrljali sve moguće instrumente na panel iznad vozača,a cela tabla prazna zvrlji, da ne pričam o dugmetu za promenu ispisa na displeju instrument table koje štrči ovde, "NOT AUS" prekidač, koji je postavljen tako da gore mesto za njega ne postoji! Velika nada? Ja bih rekao novi promašaj!
 
Izvor: Beobuild.rs

Novi Ikarbus traži tržište

140309-IK112LE-24.jpg


Danas je novinarima predstavljena nova serija Ikarbusovih solo autobusa razvijenih na Mercedesovoj šasiji. Premijerno predstavljamo fotografije novog modela koji će biti uživo predstavljen javnosti na predstojećem “BG Car Show”.

Pose višegodisnje saradnje na sklapanju autobusa sa nemačkim prozivodjacem MAN, nedavno je napravljen još jedan poslovni aranžman za ovu zemunsku fabriku. Pored već poznatih modela na MAN-ovim šasijama, od nedavno je donesena odluka da se krene sa još jednom linijom vozila, ovog puta na Mercedesovoj šasiji....

Kompletnu vest kao i fotografije novog autobusa mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/638.html

140309-IK112LE-05.jpg


140309-IK112LE-15.jpg


140309-IK112LE-17.jpg
 
Onda jos veca glupost. Boze sacuvaj, unistise sve zivo. Ni meni se ne svidja instrument tabla, prvo sto je dizajn previse ruzan, drugo sto veliki ostaje prazan, a ovaj mali deo je prenatrpan. Cak su i tasteri D,N,R okrenuti u stranu, sto nigde do sada nisam video. Jos mi je zapalo za oko da su zicice od grejaca prozora ostale potpuno nezasticene. Stepenice kod srednjih vrata su dobro uradjene. Jedino sto mi se svidja je to sto ima kamere, valjda rade. :laugh: I onaj unutrasnji displej koji izgleda super i funkcionalno. Niti je funkcionalno, a u isto vreme i ruzno. Nego gledam slike na sajtu, koji je ovo model? :?
MARK6172.jpg


Vrhunac svega mi je spisak "60 srpskih kooperanata" koja je jasno ispisan stranackim bojama, a imena kompanija, koja su u originalu latinicom napisana, ovde su promenjena u cirilicu.
 
Не могу да верујем да се и Беобилд придружио овој монструозној пропагандној машинерији Вучића. :notok:

У Икарбусу прешли са манових на стару мечкину шасију и то је затуцаним народним масама представљено као инвестиција.
 
Pa da ... to je taj autobus iz 1997. ...
 
@Delija

Prvo procitaj tekst pa onda takav komentar.

Kao sto znas Beobuild nikada nije pominjao politicare pa ni ovog puta niti smo se njima bavili i njihovim izjavama.
 
Vrh