Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Gorstak89":1s1a5wot je napisao(la):
Možda je to samo osnovna boja? :) A nekako mi izgleda poznato.
Pa maska je sa IK-218M :D

Somi303":1s1a5wot je napisao(la):
Зашто би наручили црно-сиву маску, ако ће коначна боја бити жута? За ГСП или не, лепо изгледа са њом.
Iskreno ne verujem da će GSP uzeti, zbog same šasije i zbog toga što je u pitanju model koji ima stepenik u salonu...
A slažem se, lepo izgleda za sada...
 
Не знам шта ће на крају бити. По правилима не би смео да вози код нас, а они га планирају за ГСП :roll:
Tako za motor Nemci tvrde da bi u uslovima rada u Beogradu i sa nivoom održavanja kakav je u GSP „Beograd“, motor bez problema trebalo da prevali neverovatnih 1.800.000 kilometara.
 
Ako PPV naredi da se uyme kredit i kupi onda ce biti kupljen ,nadam se da ce u bg biti samo na probi i na slikanjuj a onda putuj igumane
 
Gorstak89":26xz8eyh je napisao(la):
A nekako mi izgleda poznato.
Možda zato što je to isti bus koji je Mercedes već sklapao i Ikarbusu 1997. samo sa novom maskom. :D
 
Somi303":3d4nstnm je napisao(la):
Не знам шта ће на крају бити. По правилима не би смео да вози код нас, а они га планирају за ГСП :roll:
Tako za motor Nemci tvrde da bi u uslovima rada u Beogradu i sa nivoom održavanja kakav je u GSP „Beograd“, motor bez problema trebalo da prevali neverovatnih 1.800.000 kilometara.
Pa to je verovatno, Lastini Dafovi su gurali i po 1.500.000 kilometara a znamo kakvo su "održavanje" imali... Ali, šta vredi motor, njemu će šasija biti problem, verujem da će na mestu gde je spajana doći do već dobro poznatog krivljenja :)
 
A šta je loše u vezi ovog busa? I za prethodne ik bih pre rekao da je problem baš očajno održavanje nego sam kvalitet autobusa, i ako verovatno i kvalitet dosta doprinosi. Uspeh japanaca je u tome što su naredili šta sve mora sa njima da se radi, Uključujući i to da se opere!!!!
 
Mislim da niko nije rekao da je nesto lose u vezi ovog busa. Niko ne moze i da napravi zakljucke o tome kakav je. Za prethodne serije je najveci problem bila zavrsna obrada. Svaki autobus bi uspeo u GSPu da je odrzavanje kako treba, da je uprava kako treba. Japanci su uspeli jer je uprava, odnosno amabasada ili ko god proverava odrzavanje, bila stroga. Zato su nama Ikarbusi stari tek par godina vec u raspadnutom stanju, a neretko su neki zavrsili u rashod.
 
Joj kad vidim naslov "Vucic doveo Mercedes" i "Srpski Mercedes". Niti je ovo Mercedes niti je Vucic doveo bilo koga. Ovo je ista ona kanta kao sto je 112 za LUI Travel samo prilagodjen Mercedesovoj sasiji. Umesto domacih i MAN-ovih sasija Vucic je 'doveo' citaj kupio Mercedesovu sasiju, a cela frka oko kvaliteta je u tome da se stavi zvezda na haubu autobusa. To nema nikakve veze sa kvalitetom same nadogradnje nego sa ispostovanim standardima veza izmedju sasije i karoserije. To je sve. Znaci umesto da smo nastavili sa 218 i da smo poceli da ispravljamo onih milion gresaka sa 218M mi sad pocinjemo iz pocetka sa Mercedesovom sasijom.
Politiko i Bogu si teska
 
^ Sasvim se slažem.

Ikarbus je prošle godine proizveo 30 zglobnih autobusa na samohodnoj MAN šasiji. Nose oznake MAN i Ikarbus i voze Beogradom već godinu dana. To je isti posao kao i ovaj sa Mercedesom ili kao bilo koji drugi do sada. Ikarbus proizvodi nadgradnje, na šasijama i to je oduvek tako. Nekad ih je kupovao od FAP-a, nekad od Rabe, nekad od MAN-a, sada od Mercedesa. Samo niko do sada to nije ovako jeftino koristio za kampanju. Sramno.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Ako se uvedu jači standardi i provera od strane mercedesa ja mislim da je ovo dobar potez. Nama fali disciplina i ovo bi moglo da bude to.

Što se same politike tiče, to je nešto sasvim drugo. Uvek će tako biti, od obećanja nekih gluposti, preko otvaranja 10m auto puta, pola mosta i sl. Ne dešava se na našim prostorima ništa krupno pa da se time pohvale.
Privatizacije skroz propalih preduzeća nisu moguće. Možda jednog dana, sada ne. Tako da im malo toga i stoji na raspolaganju. I Fijat je bio jako korišćen. A ugovor državna tajna? Mislim da nema potrebe preterivati sa tim aspektom Ikarbusa. Više me interesuje kako će izgledati, koje će karakteristike imati i da li će se prodavati (verovatno i najbitnije pitanje)
 
MilisaV":3nnxklbj je napisao(la):
kakva je ratlika između ovog ikara i ovoga što se već radi u srbiji

http://www.nadogradnjaristic.rs/
Ristić radi samo izmenu gotovih modela, ubacuju vrata, menjaju sedišta, ubacuju retarder, displeje i sve po potrebi, dok se ovde ipak radi o posebnom modelu, novom, kompletno se radi od kreacije šasije, karoserije, celokupne instalacije itd itd...
 
@Gorstak
Zasto mislis da ce Mercedes uvesti neke bolje standarde u Ikarbus? Njih samo interesuje da li su ispostovani svi uslovi pri nadogradnji sasije kako bi oni dali garanciju na istu i da bi nasa mucena fabrika mogla da stavi njihov znak, to je sve, isto kao i sa M.A.N-om i serijom 218M, a oni se rastresli i raspali posle 10 dana, sto zbog puteva sto zbog Ikarbusa...
 
Evo vesti na portalu B92

Premijera Ikar Mercedesa 14. marta
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=818474


A evo i jednog komentara koji kao da sam ja pisao (a nisam) :D

sve bi bilo OK da su nam rekli ovako: nemci ce nam pod veoma povoljnim uslovima prodavati sasije motor i menjac od predhodne generacine autobusa a mi ce mo to sve + ostale komponente napravljene u Srbiji sklapati u ikarbusu i taj autobus sa znakom mercedesa mozemo prodavato u Srbijo a bez znaka mercedesa mozemo prodavati i van zenlje! Ali vlast mora da laze pa ovaj posao naziva VELIKOM investicijom mercedesa!!! Mercedes NE ULAZE NI JEDAN CENT!!!! DRZAVA SVE FINANSIRA i ta obuka radnika je o trosku drzava a ne mercesesa! ZASTO NAS LAŽU?????? Lepo recite istinu i nema problema! (lale, 02. mart 2014 10:56)



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Slucajno premijera pred izbornu tisinu...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
@Bazinga, više se nadam nego što mislim. Ali ako bude znaka, po ovom videu izgleda da neće, verujem da će i kvalitet biti viši. Dacia ima Renault pa su je poprilično opravili. Škoda je i te kako popravila kvalitet. Mislim da se mercedes ne bi brukao i kaljao poslovni ugled, samo zato. A da li će biti tako - videćemo.
 
Brkas stvari, Dacia je u vlasnistvu Renoa, Skoda je u vlasnistvu VW, a Ikarbus nece biti pod njihovim vlasnistvom, samo koristi njihove sasije, kao 100 drugih proizvodjaca sirom sveta.
Opet kazem ovo je Vucicevo izvrtanje stvari, jer je sve ovo radjeno i pre samo bez ovolike medijske paznje i buke. Radjeno je i sa MAN-om i sa Volovom itd...
 
Pa ako ostane samo na šasiji i sve ostalo ne bude sređeno, ništa se nije dobilo. Opet, to što se koristi u političke svrhe nije bitno, sve jedno bi smo komentarisali ove autobuse.

Na kraju krajeva, mi nikada i nismo bili država sa auto industrijom (imt i rakovica traktori nisu bili u najvišem rangu, zastava je socijalni auto, ne vrhunski... ) Imamo drugačije potencijale, ja bih, politički gledano, to potencirao.
A uporediću ovo sa sportom, svi srbi favorizuju fudbal, i ako smo bili prvi u košarci i nekim drugim sportovima, a u fudbalu smo nula. Možda je vreme da shvatimo da neke stvari ne idu, i da treba da forsiramo ono što ide.

Nisam imao priliku da vidim ugovor sa Mečkom tako da ne znam, oslanjam se na medije koji su do mojega tačni. Ali se i dalje nadam da će neko iz Mercedesa da nadzire radove.
 
Већ је речено да мерцедес контролише производњу, надам се да неће да буде као са ман-ом када смо мислили да неће дозволити фушерај па бус испаде гори него класичан икар.. Једини добитак у свему овоме је то што ће домаће фабрике правити делове, ако то буде испоштовано.
 
Ta priča o domaćim fabrikama je u najmanju ruku prenaduvana. Po rečima lažova iz ikarbusa 60 firmi radi na izradi busa. Ako cena celog busa je oko 130-140k evra, a lavovski deo te cene odnosi šasija, motor, menjač, koliki deo kolača može biti domaće firme koja učestvuje u sklapanju autobusa. 50 eura.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Шалиш се? Реч је о 60 фирми. То је иначе једини разлог због којег желим да се ово реализује..
 
Ispravljeno. Sve ostalo oataje

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Danas na jutarnjem programu RTS-a nazovi novinar koji prati saobraćajne teme ponavlja PPV-ov pamflet o ulaganju Mercedesa u Ikarbus,naučeno napamet i degutanatno,uz opasku da sad više nećemo morati da kupujemo autobuse od tamo "nekih Poljaka" (ono kao neka beda)nego će Ikarbus praviti po skoro 100!?! autobusa godišnje kolike su potrebe Beograda!?Znači hteo Beograd ili ne hteo mora da kupuje Ikarbus. Sve u svemu otužno i jadno.
 
Pa kapacitet im je valjda bio 250? :D Pazi, i druge države često kupuju svoje. Za IK buseve bih pre rekao da je problem u lošem održavanju nego u lošem kvalitetu.

Nego, jedno pitanje za one koji voze autobuse, koliko je teško kočiti autobusom? Ja npr, kad vozim putnike, i kad se zaustavljam na semaforu ili gde već (kolima), popuštam kočnicu pred potpuno zaustavljanje, time sprečavam onaj nagli sec.

Naime, sinoć mi je u 16ici bilo muka od vožnje. Treba ugraditi akcelometre i kažnjavati ih ako su promene g sila mnogo velike!
 
Vrh