Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Postoji samo deo u kojima upisuješ nedostatke koje si uočio, a dužan si da ih upišeš ukoliko ih ima. Po pravilniku obilaziš vozilo nakon svakog pravca, ali u realnosti za to imaš vremena u veoma malom broju slučajeva.
U nalogu ima mesta za 4 vozača, dakle svaki po preuzimanju smene potpisuje nalog da je predao vozilo u stanju koje je "poznato" u pogonu i sa kvarovima u nalogu (ukoliko ih ima).
 
Ima raznih vozača, neki čuvaju autobus, a neki kao namerno da ga uništavaju. Primera radi, svako ko prolazi preko Zarićevog mosta zna u kakvom je lošem stanju asfalt na ivicama pored šina, to je krater za kraterom. Dva različita vozača dva potpuno drugačija pristupa, jedan je na liniji 83 Solaris maltene ubio na rupama, gazio je preko njih kao da leti, dok jedan drugi vozač na istoj liniji, smanjio gas i išao stvarno sporo, a kada mu se nijedan automobil nije približava sa suprotne strane on bi maltene vozio autobus po sredini ne bi li ga poštedeo.
 
Хвала Бекс!
Моја је предрасуда да се колеге не пријављују међусобно, а ако падне пријава на терену гуши се познанствима у наредном нивоу. А није предрасуда, већ реалност да у свим случајевима мора да буде минут за брзу инспекцију. Детаљну по могућности, да неко не може после да каже да је проценио да то није битно. ( прљавштина, врата, гума издувана "мало" и слично )
 
Krenuli su da sređuju taj most, nadam se da će pre snega uspeti da završe, ako ništa drugo skinuli su oštećene delove asfalta i očistili krajeve, a u smeru ka Bas-u je nekih 50m i asfaltirano. Zadnjih par godina je tu problem, ko zna koliko guma je tu odrano, pocepano, branika ulupano i slično, prosto sramota kuda idu busevi...
 
danilo":34d5anz2 je napisao(la):
Ne znam da li više uopšte ponovo da pišem... Opet je od petka, 13. decembra 2013. godine (čini mi se od petka) da je na snazi ponovo zabrana kretanja vozila JGP-a (za ostale pogone nisam siguran, ali za SP "Karaburma" znam da jeste) kroz tramvajsku bašticu u Buloevaru Oslobođenja, na delu od Trga Slavije do Trga Oslobođenja, zbog povećanog broja oštećenja guma na autobusima koji saobraćaju ovom saobraćajnicom.


Isto tako, snazi je i zabrana kretanja, vozilima marke Solaris, brzinom većom od 40 km/h, zbog povećanog broja saobraćajnih udesa.
Otpravnicima je od skoro zabranjena prekomanda vozila marke Solaris na linije na kojima redovno ne saobraćaju Solarisi (linije SP-a "Kosmaj", prekomande na trolejbuske i tramvajske linije).
http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?f=23&t=310&view=unread#p100764
 
Jedan dan hteo sam da poludim za tu tramvajsku bašticu.
Bio sam u nekom raspalitetu n seriji na liniji 30, svaku rupu do franša je pogodio. I onda ono što mi najžalije, taj raspalitet ne ide šinama, a pored mene na šinama proleće solaris xD
Ja bi zabranio kretanje šinama svim pogonima osim Kosmaja :) Šta im fali, da njihovi autobussi idu šinama :)
 
U normalnoj zemlji u toj bastici bi bio zabranjen saobracaj za sav drumski transport! Bastica je prepuna udarnih rupa...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Pa zabrana nikada nije ni ukidana... Odavno ona postoji samo što je niko ne poštuje, međutim nebih baš rekao da je bolje stajati 15 minuta u koloni od franša do hrama, umesto da se polako prođe tom bašticom, većina putnika bi se pobunila odmah. Umesto da srede to ruglo u užem centru grada, oni zabranjuju kretanje vozila tuda...

Da vas obavestim samo da je remont IK-103 bio prava farsa, od svega onoga u Ikarbusu će se raditi samo šasija i karoserije, sve ostalo će se raditi u matičnim pogonima, informacija je iz prve ruke i ja prosto ne mogu da poverujem šta se to opet dešava, ko će već jednom odgovarati za ovakve stvari?
 
Bacanje para na taj "remont". Ti autobusi su nepopravljivi, a s obzirom da je za sledecu godinu najavljena nabavka novih solo autobusa, ne vidim razlog da se popravljaju ovi autobusi sada. To je trebalo da ucine letos, kada bi imali vozila u garazi, kada je red voznje "proredjeniji", a ne sada, kada jedva sklapaju kraj sa krajem.
 
Najavljena, to ne znači da će najavljeno biti ispunjeno.
Druga stvar, ti autobusi da se odradi valjani remont mogu bez ikakvih muka i problema da odrade još 10 godina, jer to je jednostavno za održavanje i mala su ulaganja u njih, nema elektronike i nema drugih senzora zezalica i gluposti, a kvalitetniji su nego sve serije nakon njih.
Letos nikako remont nije mogao da se odradi, jer je i sa tim smanjenim brojem polazaka GSP nije znao šta će, jer Solarisa nije bilo, pa smo viđali sve i svašta na ulici, kako bi se popunio % izlaznosti, sada to može da se uradi jer za solaćima nema potrebe, većina njih je slobodno dolaskom novih autobusa i samim tim ostvaruje se mogućnost za remont, međutim ovo što će uraditi je obično zamazivanje i farbanje autobusa, tako da se tu slažem da su bačene pare...

Pominjao sam pre nekih mesec, dva M seriju i poziciju vozača u njoj, sinoć sam imao priliku da ga malo detaljnije pogledam, islikam, pa evo da podelim i sa vama to...
n2je.jpg

zag9.jpg


Staklo na pola seče ogledalo :roll:
ukno.jpg

xjcg.jpg


Ono što me najviše od svega nervira su gornje komande, dakle skoro sve moguće komande su iznad vozača, što je krajnje nepristupačno i krajnje beskorisno, naročito ako moraš da recimo pališ grejanje, klimu, svetla i sl. u vožnji, pogotovo je problem nižim vozačima.
evvl.jpg


Trese ubija, svetla se od truckanja sama pale i gase, senzori sami od sebe prave probleme, celu smenu se kasni zbog vrata kojima treba 2 dana da se zatvore, unutrašnji retrovizori krajnje beskorisni, desni retrovizor manji nego na IK-218, manja je preglednost, tabla nepodesiva, volan takođe, kontrole iznad vozača, jedini plus po meni je grejanje koje super radi, dugmići za vrata mnogo bolje reaguju nego na IK-218, nakon tromog starta jako dobro vuku, međutim problematična je kočnica, koja nije klasična, nego je nešto na foru kvačila, propada u pod. Tako da je teško potrefiti kočnicu za normalno stajanje...
 
Becks,koliko uzastopnih remonta moze da se uradi na jednom autobusu pre nego sto se otpisu i posalju pod noz?
Za lokomotive i garniture znam ali za buseve nemam pojma,pa bi mi ta informacija bila zanimljiva. :kafa:
 
Koliko remonta, pa gledaj zavisi šta smatramo pod remont, remont nije varenje šasije kako gde pukne, farbanje kada spadne farba i to. Generalno praksa u GSPu godinama je da se remontovano vozilo više ne remontuje već ide u rashod, e sad u zavisnoti u kojoj je situaciji firma ona određuje šta će se seći. Ali da to nije pravilo, imali smo prilike da vidimo 2000tih, kada su bili primorani da remontuju ponovo neke buseve kako bi izdržali do prve nabavke, ali to je više šminkanje nego generalni remont.
Sve u svemu, neka praksa je da se nakon jednog remonta više ne remontuju...
 
Mozda u Gsp-u
Bus je suvise vredna igracka da bi se tako olako otpisivao.
Naravno, njegov vek nije ni izbliza kao vek sinskog vozila, ali autobus of 10 godina starosti svakako nije za rashod

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
s obzirom da vozim auto koji ima 8 godina stvarno ne vidim razlog zbog kog bus ne bi trajao makar 20.
 
Pa jer autobus preveze dnevno koliko tvoj auto za tih 20 godina. Autobus dnevno pređe od 200 do 350km, to su samo neki od razloga. Podsetiću vas u EU, vozila starija od 6 godina stoje u garaži, ne mogu da voze!
Postoje dobri razlozi za to.
Mada ja lično više volim matoru Rabu, Sanosa, Zijače, nego ova nova "moderna" vozila, međutim ona su za muzej, a ne za ulicu.
 
Naravno da jesu za remont, to je neosporno, ali ono najavljeno, spisak svih onih stvari koje su trebale da udju u remont je ispalo kao da se prave novi autobusi, a ne remont. Bacanje para, jer je bolje kupiti nove autobuse, bar onoliko da se prevazidje sadasnja situacija i da se zamene vozila koja se stalno kvare i koja imaju probleme, sto ne ukljucuje neka starija vozila koja su u daleko boljem stanju.
 
becks89":3dwimug1 je napisao(la):
Podsetiću vas u EU, vozila starija od 6 godina stoje u garaži, ne mogu da voze!
Postoje dobri razlozi za to.

Ovo naprosto nije tacno!
Osim ako Austrija, Madjarska, i Hrvatska od skora nisu clanice EU :)
Letos sam se vozio u gradskom autobusu u Becu proizvedenom 2003. godine, a u Splitu i starijem
Taj mit da je u EU sve novo je obicna glupost. Nije sve novo. Ali sve mora biti ispravno, odrzavano i funkcionalno.

To sto poredis automobil i busci koliko km predje i koliko putnik a preveze... Nadam se da se salis.
Po toj logici damper u Borskom rudniku bi trebao da ima trajnost par meseci, jer preveze u smeni tereta koliko bus celog radnog veka.
Nadam se da se slazes da je to apsurdno i da je svako vozilo projektovano za odredjenu namenu....
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Onda je neumesno pitati zasto bus ne traje koliko i automobil. U Splitu su po ulasku u EU, zamenjeni svi stariji busevi, kao i u drugim gradovima sa javnim prevozom. To je prosto tako, međutim verovatno kao kod naših privatnika, ne poštuje se ta granica.
 
becks89":dj9rcbf3 je napisao(la):
Onda je neumesno pitati zasto bus ne traje koliko i automobil. U Splitu su po ulasku u EU, zamenjeni svi stariji busevi, kao i u drugim gradovima sa javnim prevozom. To je prosto tako, međutim verovatno kao kod naših privatnika, ne poštuje se ta granica.

Daj Beck nemoj opet pocinjati!!!!
u Splitu sam bio u Avgustu, u Zadru u novembru, a HR je clanica od Jula 2013.
Ali ajd da ostavimo najmladju clanicu po strani...
Bec je koliko se secam prestonica Austrije koja je jos 90-tih postala clanica EU, sa neuporedivo vecim BDP-om i vrlo visokim standardima po pitanju svega. Ako kod njih saobraca autobus proizveden 2003 (znaci 10 godina star) onda definitivno tvoja izjava:

Podsetiću vas u EU, vozila starija od 6 godina stoje u garaži, ne mogu da voze!
Postoje dobri razlozi za to

Neema utemeljenje u realnosti.
 
Nabavili su Citelise i posekli veliki broj starih vozila, nabavljaju i Solarise, ostali su im MAN SG 313 (2003) i MB Connecto O345G (2003), radi se na ispunjavanju tog uslova, stanje u ZG je slično. U gradskom prevozu postoji ta granica, bar u malo bolje uređenim državama se to poštuje.
 
Pa recimo, poslednji put kada sam bio u Budimpešti autobuski prevoz im se sastojao od kanti u rangu Ikarusa iz 1992. :)
 
Vrh