Svaka ti je na mestu. Zabole MB za oporavaljanje IK, gledaju oni svoj intres...bazinga":vrn4gjjt je napisao(la):Dolazak Mercedesa u Ikarbus je sve izvesniji sto znaci da cemo i poslednju fabriku autobusa ugasiti. Mercedes dolazi u Srbiju da bi proizvodio svoje modele kamiona u FAP-u i autobusa u Ikarbusu i prodavao ih na rusko trziste koje je ogromno a do sad im je bilo ukraceno. Posto ni braca Rusi nisu sisali bananu zabranice bezcarinski uvoz iz Srbije i onda ce se Mercedes naravno povuci iz nasih fabrika jer nece imati nikakav interes, i to ce znaciti konacan kraj i za FAP i za Ikarbus. Ali bitno je da mi dobijamo titovog naslednika sa sve prepoznatljivim polozajem saka...
bazinga":jgczjgbe je napisao(la):@ Borcanac
Grdno gresis, jer ako ugasis Ikarbus, indirektno gasis jos jedno 5 fabrika koje jos uvek kako tako rade. Da Ikarbus pokrene ozbiljniju sopstvenu proizvodnju, oziveo bi i 21. Oktobar, Bucje, Staklara itd. Dolaskom Mercedesa ni jedna od ovih fabrikam nece imati koristi, vec je i njima sudbina zapecatirana. Takodje je i sudbina dosta preduzeca koja se oslanjanju na domacu fabriku sa vozilima zapecacna...
@ Laki 72
Sve to sto si ti napisao je tacno, ja sam oko 10 puta bio u toj fabrici i svaki put kada sam bio radnici su ili isli ili dolazili sa neke pauze. Ali to ne znaci da od te fabrike ne moze nista da bude. Imamo mi dovoljno masinskih inzenjera da pokrenu tu fabriku, obicnih radnika koji bi takodje vrlo predano odradjivali posao i zaradjivali za zivot ali niko od njih ne moze da dobije posao u Ikarbusu dokle god je direktor neciji surak ili brat od tetke, dok je direktor razvoja masin bravar itd.
Problem je kod nas sto niko nece da uzme i zapravo resi problem, odpusti neradnike, nego bukvalno dzabe da drugome fabrikupa onda taj drugi odradi to, jer se kod nas nikad ne zna kad ce izbori, pa da ne bude nepopularnih poteza...
laki72":7et2wqfe je napisao(la):@Borcanac
Dragi prijatelju, to sto Fiat u Kragujevcu `sklapa` 500L je lepo, ali mi kao drzava nemamo nikakvu garanciju da ce tako biti recimo za 5 godina.
Fiat je privatna kompanija iz Italije koja je u proteklih 5 godina zatvorila nekoliko pogona u maticnoj Italiji.
Letos je posle neuspelih pregovora uputio otvoreno upozorenje (pretnju) da ce kompletnu firmu, (sediste kompanije) izmestiti iz italije.
Znaci ako FIAT proceni da mu je na drugom mestu profitabilnije, ode on jako brzo.
Primer je i nekadasnji Daewoo koji je instalirao fabriku u Rumuniji, a samo 2 godine kasnije istu fabriku razmontirao i preselio u Poljsku (da bi je kasnije i odatle preselio).
Mislim da mnogo gledas dnevnik. Mnogo je nas kostalo dolazenje fiata, a jedina ozbiljna fabrika koja je dosla zbog njih je Jura. Odavno sam citao tekst o tome, mislim da je bilo na ZFC, ali kada se sve sabere daleko je od toga da je FIAT nama ucinio dolaskom u Kragujevac.Сам долазак је драгоцен. Знање, технологије, 150 фирми које је довукао неће отићи чак и када ( намерно не пишем ако ) фиат оде. Упосленост Железнице, разних услуга, плате... трајно дају подршку економији.
Nastao je od Neoplana ne od Mercedesa, a mlada fabrika nikako nije, 1999 izbacila prvi Urbino, a totalno odvajanja od Neoplana je usledilo 2001. Proveri pre nego sto napises.Pa jeli solaris nastao tako sto je mercedes otisao to je jako mlada fabrika
Upravo tako, samo sto je nastao kad je otisao MAN a ne Mercedes odatle.direktor":1fii7mxq je napisao(la):Pa jeli solaris nastao tako sto je mercedes otisao to je jako mlada fabrika
Mislim da mnogo gledas dnevnik. Mnogo je nas kostalo dolazenje fiata, a jedina ozbiljna fabrika koja je dosla zbog njih je Jura. Odavno sam citao tekst o tome, mislim da je bilo na ZFC, ali kada se sve sabere daleko je od toga da je FIAT nama ucinio dolaskom u Kragujevac.
I onda stavis link vecernjih novosti sa izjavom Dinkica. Skrecemo sa teme, ali ja stvarno ne znam odakle tebi da je Fiat doveo 150 firmi u Srbiju, osim lupetanja gorepomenutog Dinkica :roll: . Prvo mi (drzava Srbija) smo tom istom Fiat morali da napravimo ne znam koliko kilometara puta, koliko kilometara pruge o svom trosku. Drugo, Fiat Srbija ima najmanju prosecnu platu u okviru cele Fiat grupacije. Trece nasa bedna drzava mora da subvencionise kupovinu Fiata 500L da bi ga zapravo neko i kupio, tj da bi ovi imali promet, o kupovini gomile fiat punto classic za potrebe saobracajne policije i da ne pricam. Sve ovo nabrojano mislim da ti pokazuje koliko zapravo taj Fiat ne treba da bude uzor bilo kojoj drugog fabrici u zemlji.Не да не гледам дневник, него не гледам тв, ни мало. Па ти види ко је упао под медије :wink: