Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Kada sam rekao da su Solarisi uzeti da zamene japance, mislio sam da ih zamene na polascima, a ne da ce ovi biti seceni...
 
Ja mislim da običan displej nema kutiju koliku ima ovaj.
Druže, slušaj za 1000 dinara smo uradili unutrašnje retrovizore (cena 2 kom + montaža), ti imaš retrovizore, potrudi se i prilagodi sebi. Na 3006, su oba bila potpuno pregledna i poprilično dobra.
 
Dolazak Mercedesa u Ikarbus je sve izvesniji sto znaci da cemo i poslednju fabriku autobusa ugasiti. Mercedes dolazi u Srbiju da bi proizvodio svoje modele kamiona u FAP-u i autobusa u Ikarbusu i prodavao ih na rusko trziste koje je ogromno a do sad im je bilo ukraceno. Posto ni braca Rusi nisu sisali bananu zabranice bezcarinski uvoz iz Srbije i onda ce se Mercedes naravno povuci iz nasih fabrika jer nece imati nikakav interes, i to ce znaciti konacan kraj i za FAP i za Ikarbus. Ali bitno je da mi dobijamo titovog naslednika sa sve prepoznatljivim polozajem saka...
 
Сигуран сам да сценарио неће ни личити на овај твој. Бар би било добро да ниси у праву. :)
Овако је гашење сигурно, видиш да се у набавци оријентишу на увоз. Мерцедес сигурно неће бити тако слаб у позиционирању за домаће тржиште. Ако нешто и извозе то ће бити у најмању руку спектакуларно добра вест за нашу привреду. Надам се још једном фиату, по успешности приче.
 
Pogledaj prevoznike po Srbiji, koliko njih moze da izdvoji za novi niskopodni Citaro(Conecto)? Koliko moze da izdvoji za Tourisma ili Travega? Nisu oni dosli ovde zbog domacih prevozika nego zbog olaksanog izvoza prvenstveno ka Rusiji pa onda ka ostalim nama "bratskim" zemljama.
Ikarbus bi lako mogao da se digne iz trenutnog cemera da za to ima volje. Kada je Djilas ponudio da se Ikarbus prebaci pod grad, da se gspov centralni remont preorijentise samo na remont trola a da se svi ostali remonti rade u Ikarbusu, da veci deo nabavke vozila bude iz Ikarbusa, prvi se pobunio direktor, koji je u godini kada su sklopili 3 autobusa svakog meseca uzimao platu od 250000 din. Dokle god kod nas politika i politikanstvo bude iznad svega mi necemo zavratnj proizvesti kako treba...
 
Па политика и политиканство да, али газда ће омогућити да се завртањ и још по нешто ураде како треба. То шта је Ђилас, шта је директор или пијани радник погона или пролазник рекао, предложио, урадио... срећом доласком газде губи на значају и исправља се. Извоз нам је још потребнији од пуког задовољавања домаћих потреба, мада у недостатку извоза и рад за себе је приоритет. Ако треба да се угасе домаће фирме да би куповали тамо неке Пољске аутобусе, јефтиније је да их одмах на гомили спалимо, ни не треба нам тада ништа. А ни не можемо да имамо ништа.
Ако опет купујемо са стране, било шта, овако сиромашни...
У сваком случају, помериће се ствари. Тако да ја жељно чекам развој догађаја.
 
bazinga":vrn4gjjt je napisao(la):
Dolazak Mercedesa u Ikarbus je sve izvesniji sto znaci da cemo i poslednju fabriku autobusa ugasiti. Mercedes dolazi u Srbiju da bi proizvodio svoje modele kamiona u FAP-u i autobusa u Ikarbusu i prodavao ih na rusko trziste koje je ogromno a do sad im je bilo ukraceno. Posto ni braca Rusi nisu sisali bananu zabranice bezcarinski uvoz iz Srbije i onda ce se Mercedes naravno povuci iz nasih fabrika jer nece imati nikakav interes, i to ce znaciti konacan kraj i za FAP i za Ikarbus. Ali bitno je da mi dobijamo titovog naslednika sa sve prepoznatljivim polozajem saka...
Svaka ti je na mestu. Zabole MB za oporavaljanje IK, gledaju oni svoj intres...
 
Posto ste presli u delimicni OFF i pricate o Ikarbusu kao proizvodjacu, zelim da dodam nesto sto niko kod nas ne pominje a jako je prisutno u toj, kao i drugim firmama koje su potpuno ili delimicno na drzavnim jaslama.
Nekoliko godina je moj dobar prijatelj radio u toj fabrici.
Nazalost, veliki deo radnika te fabrike ne dozivljava tu fabriku kao svoju. U vreme `svinjokolja` sremci koji cine veliki deo radnika ce bez problema uzeti bolovanje, bez obzira na rokove isporuke vozila. NJihovi predradnici - sefovi ce to tolerisati, jer i oni cine isto (Naravno, pa poznate su kobasice, svargle i slicne djakonije iz Srema :) )
Takodje u vreme setve, zetve i drugih radova brpj radnika se u najboljem slucaju desetkuje.
Sa takvim odnosom prema poslu, nije ni cudo sto su recimo na spoju sklopa krova i donje oplate bili potrebni kilogrami i kilogrami gita da bi `maskirali` promasene mere. Nazalost, te promasene mere i njihovo maskiranje, nisu u mogucnosti da otklone konstrukciono slabljenje vozila.
Ja odgovorno tvrdim da sa ostrom kontrolom Ikarbus moze da proizvede kvalitetniji autobus nego sto je to Solaris.
Potrebna je samo (da banalizujem) cvrsta ruka, da radnik bude adekvatno nagradjen, neradnik kaznjen ili otpusten.
70% sklopova na zemunskim autobusima je iz uvoza i vecina se ne ralikuje od ostalih vozila, ali nas javasluk i bezobrazluk u odnosu na posao dolazi glave jednoj po jednoj fabrici. Bojim se da ce takva (zla) sudbina biti i Ikarbusova.

@Borcanac
Dragi prijatelju, to sto Fiat u Kragujevcu `sklapa` 500L je lepo, ali mi kao drzava nemamo nikakvu garanciju da ce tako biti recimo za 5 godina.
Fiat je privatna kompanija iz Italije koja je u proteklih 5 godina zatvorila nekoliko pogona u maticnoj Italiji.
Letos je posle neuspelih pregovora uputio otvoreno upozorenje (pretnju) da ce kompletnu firmu, (sediste kompanije) izmestiti iz italije.
Znaci ako FIAT proceni da mu je na drugom mestu profitabilnije, ode on jako brzo.
Primer je i nekadasnji Daewoo koji je instalirao fabriku u Rumuniji, a samo 2 godine kasnije istu fabriku razmontirao i preselio u Poljsku (da bi je kasnije i odatle preselio).
 
@ Borcanac
Grdno gresis, jer ako ugasis Ikarbus, indirektno gasis jos jedno 5 fabrika koje jos uvek kako tako rade. Da Ikarbus pokrene ozbiljniju sopstvenu proizvodnju, oziveo bi i 21. Oktobar, Bucje, Staklara itd. Dolaskom Mercedesa ni jedna od ovih fabrikam nece imati koristi, vec je i njima sudbina zapecatirana. Takodje je i sudbina dosta preduzeca koja se oslanjanju na domacu fabriku sa vozilima zapecacna...
@ Laki 72
Sve to sto si ti napisao je tacno, ja sam oko 10 puta bio u toj fabrici i svaki put kada sam bio radnici su ili isli ili dolazili sa neke pauze. Ali to ne znaci da od te fabrike ne moze nista da bude. Imamo mi dovoljno masinskih inzenjera da pokrenu tu fabriku, obicnih radnika koji bi takodje vrlo predano odradjivali posao i zaradjivali za zivot ali niko od njih ne moze da dobije posao u Ikarbusu dokle god je direktor neciji surak ili brat od tetke, dok je direktor razvoja masin bravar itd.
Problem je kod nas sto niko nece da uzme i zapravo resi problem, odpusti neradnike, nego bukvalno dzabe da drugome fabrikupa onda taj drugi odradi to, jer se kod nas nikad ne zna kad ce izbori, pa da ne bude nepopularnih poteza...
 
Plus nemaju adekvatne prodavce robe menadzere da se tako izrazim pricao sam sa jednim likom iz fapa ekonomista pitam ga pratite li tendere zasto se nejavljate nepokusavate ,odgovor je bio da je sve namjesteno i da nece da se zmaraju ,ja kazem pa sta cekate da vam kupac dodje na noge on cuti .Navikli su da imaju ugovorene poslove bez cimanja .Ja bi im naso kupca vozila ali sta kda oni nece da se iscimaju kad je sve namjesteno itd
 
bazinga":jgczjgbe je napisao(la):
@ Borcanac
Grdno gresis, jer ako ugasis Ikarbus, indirektno gasis jos jedno 5 fabrika koje jos uvek kako tako rade. Da Ikarbus pokrene ozbiljniju sopstvenu proizvodnju, oziveo bi i 21. Oktobar, Bucje, Staklara itd. Dolaskom Mercedesa ni jedna od ovih fabrikam nece imati koristi, vec je i njima sudbina zapecatirana. Takodje je i sudbina dosta preduzeca koja se oslanjanju na domacu fabriku sa vozilima zapecacna...
@ Laki 72
Sve to sto si ti napisao je tacno, ja sam oko 10 puta bio u toj fabrici i svaki put kada sam bio radnici su ili isli ili dolazili sa neke pauze. Ali to ne znaci da od te fabrike ne moze nista da bude. Imamo mi dovoljno masinskih inzenjera da pokrenu tu fabriku, obicnih radnika koji bi takodje vrlo predano odradjivali posao i zaradjivali za zivot ali niko od njih ne moze da dobije posao u Ikarbusu dokle god je direktor neciji surak ili brat od tetke, dok je direktor razvoja masin bravar itd.
Problem je kod nas sto niko nece da uzme i zapravo resi problem, odpusti neradnike, nego bukvalno dzabe da drugome fabrikupa onda taj drugi odradi to, jer se kod nas nikad ne zna kad ce izbori, pa da ne bude nepopularnih poteza...

Па ја сам скренуо пажњу да се домаћи произвођачи гасе, а не да сам ја за то, напротив.
 
laki72":7et2wqfe je napisao(la):
@Borcanac
Dragi prijatelju, to sto Fiat u Kragujevcu `sklapa` 500L je lepo, ali mi kao drzava nemamo nikakvu garanciju da ce tako biti recimo za 5 godina.
Fiat je privatna kompanija iz Italije koja je u proteklih 5 godina zatvorila nekoliko pogona u maticnoj Italiji.
Letos je posle neuspelih pregovora uputio otvoreno upozorenje (pretnju) da ce kompletnu firmu, (sediste kompanije) izmestiti iz italije.
Znaci ako FIAT proceni da mu je na drugom mestu profitabilnije, ode on jako brzo.
Primer je i nekadasnji Daewoo koji je instalirao fabriku u Rumuniji, a samo 2 godine kasnije istu fabriku razmontirao i preselio u Poljsku (da bi je kasnije i odatle preselio).

Сам долазак је драгоцен. Знање, технологије, 150 фирми које је довукао неће отићи чак и када ( намерно не пишем ако ) фиат оде. Упосленост Железнице, разних услуга, плате... трајно дају подршку економији.
Да није тога, макар сутра фиат отишао не губимо толико, колико би изгубили да се застава угушила сама у себи.

Значи све си тачно рекао, али мислим да си превидео да је ту судбина већ преокренута, фирма је за сада спасена а има и нових 150 од којих само Јура упошљава хиљаде. Просто не могу сви сутра отићи а неки добитак се у држави већ генерише.
 
Ako sutra ode fiat doći će neko drugi.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Dolazak Fiata, odnosno Mercedesa, a zatim njihov eventualan odlazak ne mora nuzno da znaci propadanje firme, tacnije nisu oni tu da ih uniste. Ali posto mi zivimo u Srbiji, naravno da ce posle odlaska, te fabrike i propasti. To je problem, jer Fiat i Mercedes nece tu biti vecno, oni ce sigurno poboljsati proizvodnju, ali kada oni odu, fabrike moraju da rade na istom ili slicnom principu kako bi prezivele. Isto kao u zivotu, ucitelji/nastavnici/profesori su tu da vas nesto nauce sto cete vi kasnije i primenjivati, nece oni tu biti vecno. Oni koji to ne ucine, oni imaju veliku sansu da propadnu.
 
Pa jeli solaris nastao tako sto je mercedes otisao to je jako mlada fabrika
 
Сам долазак је драгоцен. Знање, технологије, 150 фирми које је довукао неће отићи чак и када ( намерно не пишем ако ) фиат оде. Упосленост Железнице, разних услуга, плате... трајно дају подршку економији.
Mislim da mnogo gledas dnevnik. Mnogo je nas kostalo dolazenje fiata, a jedina ozbiljna fabrika koja je dosla zbog njih je Jura. Odavno sam citao tekst o tome, mislim da je bilo na ZFC, ali kada se sve sabere daleko je od toga da je FIAT nama ucinio dolaskom u Kragujevac.

Pa jeli solaris nastao tako sto je mercedes otisao to je jako mlada fabrika
Nastao je od Neoplana ne od Mercedesa, a mlada fabrika nikako nije, 1999 izbacila prvi Urbino, a totalno odvajanja od Neoplana je usledilo 2001. Proveri pre nego sto napises.

Moje neko misljenje je da smo sa kupovinom Solarisa za GSP utvrdili da ni zapadni prozivodjaci nisu vekovima ispred nas. Kupovina 200 autobusa je svidelo se to nama ili ne bila moguca jedino ovako tako da tu neke diskusije nema, uradjen je veoma dobar posao. Ostaje da se ostatak voznog parka sukcesivno zamenjuje ikarbusevim vozilima, da se oni podstaknu na poboljsanje kvaliteta, ne bi bilo lose da se ostave i 218 i 218M kao dva razlicita proizvoda, jer su dimenziono i koncepcijski veoma razliciti, a da se poboljsanjem zavrsne obrade proizvodi polako plasiraju i na strana trzista, a time bi se i broj proizvedenih vozila povecao. Dolaskom Mercedesa mislim da necemo imati velike koristi jer cemo bukvalno samo sklapati autobuse koji ce dolaziti u delovima u Srbiju.
 
direktor":1fii7mxq je napisao(la):
Pa jeli solaris nastao tako sto je mercedes otisao to je jako mlada fabrika
Upravo tako, samo sto je nastao kad je otisao MAN a ne Mercedes odatle.
Fabrika Solaris je prvo bila Neoplan fabrika autobusa (ciji je vlasnik sada MAN) pa su po zatvaranju te fabrike, Poljaci pouceni iskustvom, a ostavsi bez posla uz pomoc privatnog kapitala i nemacke licence poceli praviti autobuse, a potom pokrenuli proizvodnju sad drugim imenom.

Njihov nagli proboj na trziste upravo i govori u prilog tome sto su savladali tehnologiju izrade autobusa, pa je lako posle bilo nastaviti u svojoj reziji. Mozda bi i mi to mogli ako bi taj Mercedes nekada otisao, jer moze odneti sve, ali znanje nikako.
 
Mislim da mnogo gledas dnevnik. Mnogo je nas kostalo dolazenje fiata, a jedina ozbiljna fabrika koja je dosla zbog njih je Jura. Odavno sam citao tekst o tome, mislim da je bilo na ZFC, ali kada se sve sabere daleko je od toga da je FIAT nama ucinio dolaskom u Kragujevac.

Не да не гледам дневник, него не гледам тв, ни мало. Па ти види ко је упао под медије :wink:

Мислим да је већ у земљу ушло више пара многоструко, од уложеног. И то само ове године. Па је 150 фирми само још један додатак да те разувери. А значи и то па све да су по 2 човека запослили и по 10 000е унели у земљу.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... jardi-evra
 
Не да не гледам дневник, него не гледам тв, ни мало. Па ти види ко је упао под медије :wink:
I onda stavis link vecernjih novosti sa izjavom Dinkica. Skrecemo sa teme, ali ja stvarno ne znam odakle tebi da je Fiat doveo 150 firmi u Srbiju, osim lupetanja gorepomenutog Dinkica :roll: . Prvo mi (drzava Srbija) smo tom istom Fiat morali da napravimo ne znam koliko kilometara puta, koliko kilometara pruge o svom trosku. Drugo, Fiat Srbija ima najmanju prosecnu platu u okviru cele Fiat grupacije. Trece nasa bedna drzava mora da subvencionise kupovinu Fiata 500L da bi ga zapravo neko i kupio, tj da bi ovi imali promet, o kupovini gomile fiat punto classic za potrebe saobracajne policije i da ne pricam. Sve ovo nabrojano mislim da ti pokazuje koliko zapravo taj Fiat ne treba da bude uzor bilo kojoj drugog fabrici u zemlji.
Mercedesu bih se ja vrlo radovao da oni ostave ikarbusovu proizvodnju, kao sto je to bio slucaj sa toliko pominjanim Solarisom i Neoplanom. Ali ako se bude islo samo na sklapanje mercedesovih vozila scenario je vrlo jasan koliko god vama to bilo nemoguce...
 
Bazinga svaka ti je na mestu.
Borčanac, ti si me među prvima prozvao da ja pričam a ne znam temu. Nakon što smo utvrdili da se ne voziš javnim prevozom, a najbolje znaš kakav bi trebao biti sada dobijamo nastavak priče. Ne pratiš medije i onda daš link sajta jednih dnevnih novina, sa izjavom najvećeg "grobara" srpske ekonomije kao opravdanje za tvoje pogrešne stavove, zanimljivo postaje iz dana u dan ;)
 
Ali da se ne lazemo, Beogradski GSP je jedan od boljih u svemu, ako ne i najbolji u odnosu na ekonomsko stanje drzave/grada, mentaliteta stanovnistva sa javnim prevozom. Ima i boljih drzava sa losijim javnim prevozom, ali nema gorih drzava sa boljim javnim prevozom.
Tako da generalno gledano, mi smo ipak ispred onoga sto bi trebalo da budemo zaista :mrgreen:
 
Ja sam čuo da je u subotici mnogo bolje.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
dsc02932.jpg

dsc02939.jpg

dsc02936.jpg

dsc02938.jpg

dsc02954.jpg

dsc02955.jpg
 
U noći 22.9.2013. na 23.9.2013. na liniji 51N vozači su kretali i po 10 minuta ranije od vremena definisanog redom vožnje, vozači su pušili u vozilima (čak i po dva Autokodeksova vozača u jednom vozilu su pušila odjednom), nisu menjali smer na displeju...

Time je potvrđeno da je više prijava putnika bilo sasvim tačno i opravdano. Vozači će biti strogo sankcionisani i najverovatnije sklonjeni iz noćnog saobraćaja, što znači da će se ova linija konačno unormaliti i početi da saobraća u skladu sa Zakonom i Odlukom.
 
Vrh