Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Nema Solaris ništa sa motorima, ne prave ih oni.
Pa zar i vi nebi uštedeli na izolaciji da možete? Privatnici su u Rusiju išli da kontrolišu Liaze.
 
Dakle razlika u potrosnji po vozilu oko 5-8l+ nafte na 100km u korist Ikarbus autobusa

Mene kao poreskog obveznika kako se to popularno kaze apsolutno ne zanima da li je kriv proizvodjac tj onaj koji sklapa u ovom slucaju solaris vec onaj koji kupuje sada vec i dokazano ekonomski neisplativ proizvod po vecoj ceni od domaceg nesto manje kvalitetnog. Toliko toga govori u prilog da je ovo pogresna nabavka pritom velikog broja autobusa da je neverovatno da mnogi to ne primecuju.
 
Krivica pada na GSP sto se odlucio za Solaris, oni su morali na to da racunaju da autobus vise trosi. Solaris jednostavno pravi takve autobuse, GSP je mogao da se odluci za ekonomicniji autobus.
 
Ako do danas niste shvatili nije GSP birao.
Mi smo takav narod neozbiljan, nezaintresovan, tako da stranci i treba da nas "šišaju" dok ne promenimo navike!
Prve (očigledno proveravane) serije su mnogoooo bolje od ovih nekontrolisanih, međutim to će opet preko leđa putnika, istih onih koji će otplaćivati te "falševe".
 
Ja stvarno mogu da razumem da nam je hitno trebalo malo osvezavanje voznog parka oko 50 vozila tek da se oni najveci krsevi sklone sa ulice uostalom videli smo kako se raspadao letnji red voznje i svestan sam da Ikarbus nije u stanju da odgovori brzo na takav zahtev. Ali nabavka 200 vozila koja su skuplja od domaceg proizvodjaca pritom iz kredita koji placamo stranim bankama po ne bas povoljnim uslovima spada u veliku neodgovornost i populizam o sveobuhvatnoj obnovi voznog parka. Potrosnja je samo kap koja preliva casu

Voleo bih da vidim i racunicu u eur na godisnjem nivou za ovih 200 vozila sa obe varijante 5 i 8l razlike u potrosnji.
 
Obnova parka je bila urgentna, veruj mi. Kad ti nemaš šta da isteraš ujutru na liniju to je krajnje upozorenje! Međutim o tome se ne razmišlja kad se desi, već mnooogo mnogo ranije.
 
Igor":230a50nq je napisao(la):
Dakle razlika u potrosnji po vozilu oko 5-8l+ nafte na 100km u korist Ikarbus autobusa

Mene kao poreskog obveznika kako se to popularno kaze apsolutno ne zanima da li je kriv proizvodjac tj onaj koji sklapa u ovom slucaju solaris vec onaj koji kupuje sada vec i dokazano ekonomski neisplativ proizvod po vecoj ceni od domaceg nesto manje kvalitetnog. Toliko toga govori u prilog da je ovo pogresna nabavka pritom velikog broja autobusa da je neverovatno da mnogi to ne primecuju.

Druže stari, mislim da ti je ovaj post za nijansu pregrub. Verujem da postoji jako dobar razlog zašto ovu temu doživljavaš malo emotivnije u odnosu na druge diskusije, ali ipak sam navikao da umeš da sagledaš širu sliku i uvažiš kontraargumente.

Vrlo dobro znaš da su novi autobusi kupljeni iz kredita EBRD-a. Vrlo dobro znaš kakve uslove postavlja EBRD. I vrlo dobro znaš da po tim uslovima, "Ikarbus" nikada ne bi mogao da dobije tender.

Možda smo mogli da kupimo buseve sredstvima iz budžeta. Ali vrlo dobro znamo da nam je budžet nešto više od mizernih pola milijarde evra (za grad ove veličine i ovih potreba to jeste mizerno). I dobro znamo da iz tog istog budžeta već svake godine dajemo 100 miliona evra subvencija za GSP. I isto tako znamo da veliki deo tog budžeta odlazi na kupovinu socijalnog mira - što kroz razna socijalna davanja (popusti i sniženja za komunalije, vrtiće, prevoz...), što kroz zapošljavanje partijskih funkcionera i simpatizera (a i onih koji se pretvaraju da su simpatizeri da bi dobili posao) po raznim javnim preduzečima, potrebnim i nepotrebnim agencijama, službama itd.

Naravno, ostaje pitanje - kako smo uopšte došli na ideju da u takvoj situaciji uzimamo kredit za autobuse!? Neki ljudi -koji su ili genijalci ili totalne budale - su uspeli da naprave aranžman po kojem se kod EBRD-a formalno zadužuje GSP Beograd, a ne grad. Kako će raspali GSP vraćati taj kredit, nemam pojma i nekako me taj deo najviše brine kod cele ove nabavke.

Takođe, mislim da je jasno da se problemi "Ikarbusa" ne mogu vezivati samo i isključivo za ovu nabavku. Prvo, teško je govoriti o nekoj ozbiljnijoj diskriminaciji "Ikarbusa" kada su u prethodne dve decenije imali praktično monoploski položaj kada je u pitanju nabavka autobusa za Beograd. Setićemo se npr. da su nekih prethdnih godina uslovi tendera štelovani prema "Ikarbusu" (npr. raspiše se tender za nabavku toliko i toliko autobusa sa Euro 3 motorom, onda "Ikarbus" kaže: "e, ej, ne nože tako, pa mi nemamo bus sa Euro 3 motorom!" Nema frke - grad odmah promeni uslove tendere, stavi Euro 2 motor, Ikarbus dobije posao i tako u krug).

Uostalom, u istoj godini kada su kupljeni "Solarisi", od "Ikarbusa" je kupljeno 35 autobusa. I pri tom treba imati u vidu da su to neki realni trenutni kapaciteti zemunske fabrike. Nema šanse da bi oni mogli da proizvedu 200 autobusa za manje od godinu dana.

"Ikarbusu" je potrebno sistemsko rešenje, koje je hvala Bogu, makar prema najavama u medijima, na pomolu. U godinama iza nas radilo se potpuno pogrešno. Ne može se dugoročno graditi ozbiljna fabrika autobusa, ako se oslonite samo na jednog kupca (grad Beograd). Pri tom, gde god glavnu reč vodi država, tj politika - tu su problemi. Tradicionalan nedostatak dijaloga između gradai republike, i pritisci i lobiranaj raznih interesnih grupa su uradili svoje. Doduše, jeste bilo pokušaja da se tu nešto uradi - bili smo na pragu posla sa VDL-om i oni su bili već viđeni za ovaj posao koji se danas realizuje sa "Solarisom", ali nažalost se i to neslavno završilo. Ja zaista držim palčeve za posao sa "Mercedesom" i ne samo da bih voleo da vidim nove "Ikar-Mercedese" na ulicama Beograda, već i na ulicama mnogih drugih gradova u regionu, pa i šire.

I na kraju možemo slobodno postaviti pitanje - da li nam je u ovom trenutku bila uopšte potrebna nabavka autobusa? Otkud znam, možda i nije. Ali da ostavim mudrovanje po strani - kao neko ko provodi gotovo tri sata u javnom prevozuo svakog dana, osećam se bolje kada uđem u čist, novi i komforan autobus. Ako sam zbog toga "ekonomski nepatriota" - OK.
 
Slazem se ja da su uslovi takvi kakvi jesu ali nije nam valjda trebalo bas 200 autobusa koji trose vise goriva?!
 
Куповање социјалног мира,задуживање преко сваке мере у систем који нам иначе избија 150 милиона евра годишње из џепа али који је и неопходан јер га користи 80% Београђана су пречица до наше пропасти. Град нам се већ 10 година понаша као тешки наркоман. Преживљава од фикса до фикса док је коначни слом све ближи и неминовнији а притом је и дарежљив јер годинама субвенционише профите приватних фирми на иначе неисплативом градском превозу базираном на аутобусима.

Дакле,по здравој логици би прво морали да скинемо са грбаче све те приватне фирме па да, ако нам је већ до субвенционисањато радимо искључиво за рачун градског предузећа. Овако је екстремни безобразлук да приватне фирме лагано праве профит на систему који се распада и то баш оном који је основни сервис грађана.
 
@Igor

Možda jeste, možda nije. Zaista ne mogu to da znam. Mislim, tokom svih ovih godina sam navikao da se vozim u raznoraznim krševima, pa se obradujem i kad mi na 17 dođe i visokopodni, dobro očuvani, "Lastin" "Ikarbus" :)

Meni je zapravo u oči upao ovaj deo:

Igor":38g8xjkf je napisao(la):
...Toliko toga govori u prilog da je ovo pogresna nabavka pritom velikog broja autobusa da je neverovatno da mnogi to ne primecuju.

Ne možeš kriviti ljude što to ne primećuju. Bakice koje tegle cegere na pijacu ne razmišljaju o potrošnji goriva i kamatnoj stopi EBRD-a, ali itekako primete da za ulazak u bus ne moraju da savladaju tri stepenika, primete da kada je napolju 40C u autobusu nije 50C, već 25C itd.

Ljudi vole nove stvari. Ja volim nove stvari. Mogao bih da živim bez "Solarisa", ali mom dupeti prija da se vozi u njima...

Jbg, u siromašnoj zemlji kao što je naša se uvek može postaviti pitanje "da li nam je potrebno...?"
 
A 2008. nam je trebalo 100 PROTOTIP buseva? Tada je stanje bilo 5x bolje, a sečena potpuno "zdrava" vozila, bez ikakvog objašnjenja kako bi opravdali kupovinu 100 konzervi. Danas to nije slučaj, ni ovih 200 neće promeniti stanje, ma koliko to čudno bilo vama putnicima.
 
Vozio sam se u ganc novom Ikaru prevoznika Lui travel na 552 ... KATASTROFA od busa. Sramota.

Ja, koji sa toliko napora na ovom forumu branim Ikarbus, ne vidim način da odbranim onaj teški fušeraj od vozila. Završna obrada nikad gora, na sve strane vise neki kablovi, šrafofi zavrnuti do pola, odlivci od plastike vise, krivo postavljene dihtung gume, razmrljani linikon za stakla .... užas ... Ikarbus nije dugo godina izbacio seriju vozila sa ovako očajnom završnom obradom.

Prozori se jedva otvaraju. Motor tandrče nesnosno, ili pak neko parče nezavrnutog lima. U svakom slučaju, taj konstantni kloparajući zvuk sa dva tona psihički ubija kada ga slušaš 30 minuta ...

Kako je ova serija prva izašla iz fabrike posle nabavke Solarisa, ne mogu da poverujem da se posle packe (izgubljenog posla) Ikarbus ovako ponaša.
 
Zar nisu onih 102 busa iz 2008 prva serija N kupljeni iz kredita EBRD-a za univerzijadu kako to da je tad ikarbus dobijo tender.Koliko se meni cini grad je odbio MAN zbog 20 vozila vise ,a znali su da bi tako o ustedili gorivo ali to se nevidi pa tu stupa na scenu populizam .
 
E sad, na pitanje kome trebaju novih 200 autobusa koji vise trose?
Odgovor je prost, oni vec sad menjaju najvece potrosace, jer stari koji se seku, su trosili po 70-90 Lit/100km i uz to cesto ostajali u kvaru...
Recimo za primer japanca, koji potrosi kad radim sa njim 180 Lit za dve smene, a Solaris 130
Niskopodni 2008, trose najvise, sa upaljenom klimom ima dosta primeraka koji trose 100 lit na 100km, pa ne mogu izgurati 3 smene, vec se posle druge ide u garazu na dosipanje.

Ik je sa serijom iz 2012 napravio pun pogodak, i uz koju hiljadu eur vise, mogao se nivo zavrsne obrade podici na visi nivo, te za skoro duplo manje para, kupiti isti broj vozila, a toliko bi mogli da izdvojimo i sami da je radjeno recimo 100 vozila ove, i 100 sledece godine, i tako na rate u par godina zameniti najkriticnija vozila.
Mislim, neko moje misljenje.
 
Nemam ja dilemu po pitanju kapaciteta i brzine Ikarbusa kada je M serija u pitanju i svestan sam da nisu mogli i nece moci da isporuce dovoljan broj vozila na zahtev grada. Cini mi se da je interventno moglo da se naruci nekih 50 solarisa da se pokrpimo koliko toliko i naruci u startu od Ikarbusa isto toliko pa koliko im treba vremena da ih sklope taman do sledeceg leta i onda pomalo od njih da polako ispravljaju greske sa sadasnjom M serijom pre svega grejanje i iz ugla vozaca detalje koje je becks pominjao.

Ta usteda u gorivu je mogla biti i dosta veca a pritom i sama vozila bi bila jeftinija.
 
Manji broj Solarisa nista ne bi znacio. Solarisi su uzeti da zamene japance koji su usli u 11. godinu kao i veci deo IK201, osim serije iz 2002 koja je mozda i najkvalitetniji autobus ikada izradjen u Ikarbusu. Posto je kredit dala EU, zahtev je bio da vozila budu proizvedena u EU. Kada se pogleda sta je sve bilo u ponudi Solaris je izbio kao najlogicniji izbor prvenstveno zbog cene, a zatim zbog toga sto je urbino bio izbor mnogo vecih gradova.DAF-ovi motori su na neki nacin kroz Berkofe digli Lastu iz uzasne situacije svojom malom potrosnjom . Sa druge strane ikarbusu bi trebalo 2 godine da isporuci 200 KVALITETNIH vozila, znaci bez ponavljanja fijaska N serije. Kada se sve to pogleda i proizvodjac i broj vozila je sasvim ispravno odabran. Problemi sa Solarisima se jos ne mogu temeljno sagledati, ako na nekom stvarno fali izolacija najverovatnije ce biti poslat na doradu. Mnogo je veci problem ako na 2/3 vozila kroz koju godinu krenu da stradaju osovine motori menjaci, kao sto je bio slucaj sa N serijom, ili ne daj Boze da im pucaju sasije i da se pale.Znaci sada mozemo samo da primetimo da su pojedini bucniji od drugih, to sto trose vise moze biti i do toga sto nisu jos razradjeni itd. Pustite da prodje bar 6 meseci pa cemo tada imati uvid o kakvim se odprilike vozilama radi.
 
Ok, oko potrosnje ne mogu da dajem konacan sud, jer nisam imao prilike voziti 2-3 ostala,p a da uporedim, mozda je ovaj sto ja vozim sa nekom greskom...
Pa tesko da su uzeti da zamene japance, jer svi japanci ostaju u saobracaju, ali se povlace sva starija vozila, i to krsevi sa klasicnim menjacem, i automatici sa avionskom potrosnjom.

Najveca mana Solarisa sa gledista vozaca je desni retrovizor koji je podignut previsoko, pa se ne vidi ceo, vec 70% sto je nedopustivo. Isto je i unutrasnji desni retrovizor postavljen iza unutrasnjeg levog, pa se ni taj ne vidi, i opet eto problema, iako ima dovoljno mesta i nicemu ne smeta da oba budu drugacije postavljena. Tu su takodje i izolacije motora, pola vozila iza ima pola nema nalepnice i oznake, neki imaju iza sedista ne ociscenih sundjera, opiljaka, na pojedinima su otpali neki srafovi u voznji, (kod mene bili na okretnici odvrnuti svi imbusi)...

Na zalbu ekipi iz Solarisa, rekli su da znaju za to (retrovizore), da im se svi redom zale na to, ali da tu nema pomoci, jer su kontaktirali fabriku, koja im je rekla to vam je sto vam je.

E sad, da je ovo ozbiljna drzava/firma, pa da lepo zatrazi raskid ugovora, zbog propusta koje fabrika ne zeli da ispravi, ili da zvanicno trazi da se to otkloni, ili ce u suprotnom pokrenuti spor ili sta vec, da vidim da li bi odgovor Solarisa bio to vam je sto vam je.

Ovako, nadlezne isto briga, Solarise voze i oni koji nisu prosli obuku, a kao u pocetku je bilo nece takvi moci, i oni koji ih unistavaju svojim nacinom voznje, i slicno..tako da trenutnio, ne vidim neku svetliju buducnost njima od strane GSP-a..
 
Sto se tice tih retrovizora, da li je moguce da GSP sam to nekako ispravi? Pitam cisto zbog toga da se Solaris nije ogradio ugovorom da samo njihovi mehanicari smeju da menjaju, ili jednostavno GSP ne slusa.

Igor":1om65r15 je napisao(la):
Nemam ja dilemu po pitanju kapaciteta i brzine Ikarbusa kada je M serija u pitanju i svestan sam da nisu mogli i nece moci da isporuce dovoljan broj vozila na zahtev grada. Cini mi se da je interventno moglo da se naruci nekih 50 solarisa da se pokrpimo koliko toliko i naruci u startu od Ikarbusa isto toliko pa koliko im treba vremena da ih sklope taman do sledeceg leta i onda pomalo od njih da polako ispravljaju greske sa sadasnjom M serijom pre svega grejanje i iz ugla vozaca detalje koje je becks pominjao.

Ta usteda u gorivu je mogla biti i dosta veca a pritom i sama vozila bi bila jeftinija.
Malo je verovatno da bi Ikarbus unapredio M seriju, sam primer je i solo verzija, koja je jos gora, sudeci po direktorovom utisku.
 
Ne, nije solo verzija M, ves standardna verzija sa drugim branicima i pokusajem neceg...da nazovemo boljeg.
To je sad opet neki novi prototip, jer Ik vec godinama nema serisko vozilo, svako je primerak za sebe..i taman kad ga naprave da valja, menjaj.
Ako uzmemo napredak serije iz 2008. i 2012, koje su nebo i zemlja, onda bi tom logikom M trebao u sledecoj izvedbi da bude neprikosnoveni vladar na nasem trzistu, i najbolje vozilo koje je IK napravilo...ali, ako Mercedes uzme IK kao sto se prica, to nikada necemo doziveti da vidimo.

A retrovizore ne smeju da diraju, samo njihovi majsotri, a od toga nema nista. dakle, pisi propalo. Kad su japanci stigli, sve sto je bilo od zamerki je radjeno, nije se postavljalo pitanje (nije bilo mnogo toga za uraditi) ali eto kod Solarisa..ipak fali ta Nemacka pedantnost..
 
Pretpostavio sam da nije M serija, ali koliko mi se cini, serija iz 2008. je N, a ova iz 2012. A (Avancity, odnosno samo IK-218). Ili sam ja sve pogresno ukapirao, mnogo cudno daju nazive serijama. Cak je i to losa strana, sto stalno prave prototipe, umesto da naprave model, pa onda da ga prodaju, a ne ovako kada neko kupuje, pa onda da osmisle model. Jer tako prakticno iz fabrike odmah idu u GSP, dok za testiranje ima malo vremena.
 
Pa nije problem u retrovizoru, nego u displeju koji je nadograđen i očigledno loše stavljen. A retrovizor mislim da ne mogu spustiti, što se unutrašnjih tiče, nosači su dugački tako da u 30 sekundi možeš rešiti problem.
 
Ne mozes resiti problem, jer levi treba da ide desno, sto i moze, ali desni ne moze, vec ide po vertikali samo, drugacije je postavljen.Tako da bi se samo jos vise zatvorio nepregledni desni. A spoljasnji, problem je u retrovizoru, ako 40 vozaca Solarisa tvrdi isto sto i ja, ostale nisam jos sreo, pa ne tvrdim u njihovo ime.. i to znaju i iz odrzavanja Solarisa, onda je ipak problem u retrovizorima. Soferka je ista, to jest, jedino ako za nase trziste nije stavljena drugacija, ali opet, takva je i na ostalim vozilima za druga trzista. :)
 
Какав је протокол за примедбе и запажања возача? Има ли га у писаној форми и да ли га ко третира?
 
Vrh