Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Ja hocu da kazem jedno, da je sigurno bolji "manji", tj. manje popularni proizvodjac, kao Solaris (u poredjenju sa MB, MAN) upravo zbog toga sto nema "ime". Solarisu ne sme da se desi takav propust, naravno de si se negde neki propust, ali to je daleko od serije od 7, 8 hiljada autobusa. Pa opet taj MB ima veliki broj kupaca, to je prednost izgradjenog imena ;)
 
Ja hocu da kazem jedno, da je sigurno bolji "manji", tj. manje popularni proizvodjac, kao Solaris (u poredjenju sa MB, MAN) upravo zbog toga sto nema "ime". Solarisu ne sme da se desi takav propust, naravno desi se negde neki propust, ali to je daleko od serije od 7, 8 hiljada autobusa. Pa opet taj MB ima veliki broj kupaca, to je prednost izgradjenog imena ;)
 
A odakle vama te informacije da cemo uzeti IK-Mercedes,kada jos nije ni pokrenut tender?
Kako znamo pobednika iako nije napravljen tender?
 
Antic govori to. Ako se potpise sporazum izmedju Ikarbusa i Mercedesa, Grad ce uz Fond za razvoj kupiti sto autobusa. Uostalom, i da se pokrene tender, Ikar-merc ce se sigurno prijaviti i sigurno ce biti izabrani.
 
bazinga":shqsmwpi je napisao(la):
@Somi303
Neoplan Poljska se ugasio 2001, premestanjem fabrike u Tursku. Neoplan im je ostavio svu tehnologiju, zbog toga su oni samo za 10 godina stigli Nemce, ne zbog njihove ultra genijalnosti. U Londonu je izgorelo dosta Citara posle par godina eksploatacije, ali opet to je samo jedan grad. U Zagrebu su imali problema sa motorima pa se ispostavilo da je bila neka muljacina uvoznicke firme itd. Kada je rec o Ikarbusu, ne mozes porediti 218, na cijoj sasiji rade vec 6 godina i unapredjuju je, i 218M koji je bukvalno prototip. I to sto je on po nekim stvarima losiji od 218 nema nikakve veze sa M.A.N sasijom nego sa njihovom zavrsnom obradom i idiotizmom grada koji ne kupuje probno vozilo nego probnu seriju vozila.
Лондон јесте једини град у коме је толико возила изгорело, али није једини у коме су горели. То је нормалној особи довољан доказ да је Мерцедес остао само име. Пожари на Икарбусу, Соларису и Мерцедесу нису исти. Код Икарбуса то и треба да очекујеш ( :| ), код Солариса можда, али код Мерцедеса којег платиш као спејс шатл никако. И проблеми код Загребачких нису последица муљања увозника јер није увозник бирао мотор већ су такви послати из Фабрике. То што ти нећеш да признаш је још један доказ да болујеш за брендом и мерцедесовим знаком.
ИК218М је као сам прототип, али шасија и мотор никако нису. Веровано је МАН допустио Икарбусу да направи тај крш јер нико други није ни хтео те шасије.
bazinga":shqsmwpi je napisao(la):
ali mi bode oci to sto su svi kao protiv nemackih automobila i tvrde da su svi koji ih voze kompleksasi, a 90% ljudi koji imaju taj stav mastaju da voze Golf 7 ili neki Audi BMW ili Mercedes.
Схвати да нису сви као ти. Неки знају да аутомобил и ствари генерално не чине име и знак! Кад сам куповао ауто инсистрао сам да никако не буде немац. У то име
smilieicon_ford.gif
 
Лондон јесте једини град у коме је толико возила изгорело, али није једини у коме су горели. То је нормалној особи довољан доказ да је Мерцедес остао само име.
Navedi mi jedan model autobusa koji se nikad nije zapalio? Jeste to Mercedes ali sa elektronikom dolaze i otkazi iste, a otkazi elektronike cesto prouzrokuju pozare.
Код Икарбуса то и треба да очекујеш ( :| ), код Солариса можда, али код Мерцедеса којег платиш као спејс шатл никако
Ja ne znam da li si ti svestan sta si napisao? Kupujes nesto sto ocekujes da se zapali?
ИК218М је као сам прототип, али шасија и мотор никако нису. Веровано је МАН допустио Икарбусу да направи тај крш јер нико други није ни хтео те шасије.
Da li ti uopste znas sta je samohodna sasija? Kakve veze ima sasija sa rasklimanim panelima i prezatvorenim motorm koji ne moze da se hladi? O cemu ti pricas?
Схвати да нису сви као ти. Неки знају да аутомобил и ствари генерално не чине име и знак! Кад сам куповао ауто инсистрао сам да никако не буде немац. У то име Slika
Ako ga ne cine ime i znak sto nisi kupio kineski Chery nego bas Ford? Ja uopste ne bolujem od znaka, moji voze Citroen koji se naveliko pljuje u Srbiji a ja vozim Astru jer mi je slucajno naisla, plus su mi motorna vozila profesija tako da te molim da mi ne objasnjavas sta cini auto i kolko znaci ime i znak.
 
bazinga":17v1pf4s je napisao(la):
Navedi mi jedan model autobusa koji se nikad nije zapalio? Jeste to Mercedes ali sa elektronikom dolaze i otkazi iste, a otkazi elektronike cesto prouzrokuju pozare.
Ја причам о Мерцедесу којег сви дижете у небеса, а цела серија им је промашај.
Ja ne znam da li si ti svestan sta si napisao? Kupujes nesto sto ocekujes da se zapali?
Колико пара толико музика. Од твог дивног мерцедеса сигурно не очекујеш пожар на гомилу возила и целу промашену серију мотора.
Da li ti uopste znas sta je samohodna sasija? Kakve veze ima sasija sa rasklimanim panelima i prezatvorenim motorm koji ne moze da se hladi? O cemu ti pricas?
Ваљда постоји неки стандард који је Икарбус требао да испуни, сумњам да би МАН дозволио да му се тако блати име звог 32 комада :roll:
Ako ga ne cine ime i znak sto nisi kupio kineski Chery nego bas Ford? Ja uopste ne bolujem od znaka, moji voze Citroen koji se naveliko pljuje u Srbiji a ja vozim Astru jer mi je slucajno naisla, plus su mi motorna vozila profesija tako da te molim da mi ne objasnjavas sta cini auto i kolko znaci ime i znak.
Зато што сам ауто 2007 годиште платио 3000 евра, а нови Шери не бих нашао за те паре.Дакле и мени је наишла супер прилика коју сам искористио, али да не идемо ван теме.
 
Jel moze neko ukratko da objasni razliku izmedju Ik 218 i Ik 218m?
 
U al si objasnio čoveku :D
Razlika je u sledećem, krenimo od najvećih delova :D
Šasija na Ik-218 je Ikarbusova, na IK-218M Manova, samohodna. Razlika je u dizajnu, nebitna, ali postoji, razlika je u motorima, kao i samom položaju kod ik-218 je polegnut u zadnjem delu, dok je kod IK-218M, uspravljen u desnom delu prikolice. Razlika je u rasporedu i u dizajnu sedišta, kao i tipu. Razlika postoji i u instrument tabli, kod IK-218 je VDO, kod IK-218M je Manova tabla, stigla zajedno sa šasijama. Kod IK-218 nemaš blokadu stanične kada su otvorena vrata i postoji komanda za otvaranje svih vrata odjednom, kod ovoga postoji blokada dok ne zatvoriš i pritisneš gas, a i sva vrata se posebno otvaraju. Ako sam nešto propustio nek me dopune, ima ovde još ljudi koji znaju.
Moram da branim Šomija, uporno mešaš neke druge stvari sa realnošću. Motori su goreli jer je sistem za hlađenje na istim pogrešno stavljen, ne znam sad u detalje, nije me mnogo zanimalo. Elektronika na svakom vozilu može da se zapali, bila ona u fabrici ili eksploataciji, ali zato postoje uređaji kojima se može predvideti ili uočiti problem. Zaboravljate jednu važnu stvar, London, Zagreb, Split, Perth, Sidney su gradovi koji imaju neouporedivo bolje održavanje od Beograda, pa su im opet goreli autobusi, što zbog motora što zbog nekih drugih falinki modela. Za 2 Mercedesa možeš dobiti skoro 4 Ikarbusa, pa kakav god da je, a nije toliko lošiji siguran sam.
Ludilo za Mercedesom je bilo nekada poznato u Pazaru, svi prevoznici su isključivo imali vozni park sačinjen od Mercedesa, ali iz godine u godinu i broj takvih se smanjuje, menjaju marku i to je jedan od faktora koji pokazuje kvalitet Mercedesa, ne poričem da je Mečka nekada bila standard, ali naprosto ono što su počinili zadnjih par godina nikako im ne ide u prilog kvaliteta.
 
Ma u principu zanima me sto mnogi govore da je 218 bolji od 218m? Moj utisak je da je 218m bolji... Pogotovu deo kod motora pozadi koji nije od jeftine plastike i ne pregreva kao kod 218...
 
Uh, nebi se složio. Mada pretpostavljam sa kojim IK-218 si se vozio, ali generalno toplotna izolacija motora kod IK-218 je daleko bolja nego kod IK-218M. Naravno svako ima pravo na svoje mišljenje. :)
 
Nikola '93":86kafdft je napisao(la):
A odakle vama te informacije da cemo uzeti IK-Mercedes,kada jos nije ni pokrenut tender?
Kako znamo pobednika iako nije napravljen tender?

Ovde najverovatnije ne bi ni bilo tendera. Nabavka bi se finansirala iz Fonda za razvoj kao vid podrške domaćoj industriji.
 
Vozih se danas u Solarisu,kad ono..dođem do prozora,a rukohvat u visini kolena,katastrofa .Kada bude krcat bus u špicu putnici će se oslanjati direktno na staklo.Krah koncepta.. :kafa:
 
Pa predpostavljam da Je to mesto za invalide koji kad sede u kolicima to im dodje pored ruke


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moje misljenje je da je ovaj Solaris za klasu ispred svakog Ikarbusa. Klima radi bolje, manja je buka, raspored i sama sedista su bolji, a agregat deluje dosta snazniji kad ide uzbrdo itd. Da ne pricam da pojave poput zamazanih i razmazanih dihtunga po prozorima nisam video...

Novi Ikarbus je jedini bus iz koga sam izasao par puta, pa me zanima samo kako komentarisete amortizere u zadnjem delu vozila? Meni je toliko bilo lose od lupanja u rupe i nepostojanja amortizera da je to strasno. FAP-ovi kamioni koji prevoze ugalj verujem da bolje amortizuju neravnine i rupe - jer ovo je katastrofa...
 
Becks89,Ova desno,najniža celom dužinom autobusa tj,pored svih stakala a ne samo za invalide,zaista bruka ko je tako projektovao,pa kada navali masa,svi će se naslanjati na stakla..taj ko je projektovao enterijer,Beograd video nije..takvi rukohvati teraju putnike da se isključivi drže za visoke gornje rukohvate,dakle maz je premija za ovaj bus.
 
2012":1vy9f44i je napisao(la):
Becks89,Ova desno,najniža celom dužinom autobusa tj,pored svih stakala a ne samo za invalide,zaista bruka ko je tako projektovao,pa kada navali masa,svi će se naslanjati na stakla..taj ko je projektovao enterijer,Beograd video nije..takvi rukohvati teraju putnike da se isključivi drže za visoke gornje rukohvate,dakle maz je premija za ovaj bus.
Pretpostavljam da je to neki standard budući da je i šipka na CAF-u na istoj visini. Nisam se još vozio u arivinom niskopodnom Mercedesu, ali mi se čini da je i u njemu taj neki odnos visina.
Iako nije prilagođeno nenormalnim uslovima u BG ne vidim problem u korišćenju. Nasloniš se zadnjicom na šipku i pridržavaš rukama, čak je udobnije nego da ti izbacuje bubrege kao u Ikaru. (donja šipka, gornja je na visini zadatka)
 
Dosli smo do zakljucka da je Ikarbus bar u nekom parametru ispred nekog ? Bravo za IK!
 
Slicno je i na Neobusu Citti SLF. Fapu A537 itd, mozda je to zbog dece tako nisko...
 
Pa sipka je na sasvim boljem mestu nego kad Ikarbus stavi negde na sredini, nit da se drzis, a nit da se nagnes na nju, bukvalno nema nikakvu svrhu. Ali pobednik je Fap, dve sipke, jedna iznad druge, jedna u visini glave, druga i visini grudi, pa ne znas za sta da se drzis, ali svakako ces udarati u jednu od njih.
Sto ne bi seo na sipku? I Liaz isto stavlja malo nize sipke, pa stalno sedim kada nema normalnih mesta. Isto kao u Divagu, nisu sipke u pitanju, ali pozadi su one kutije/ormarici, i na njih ljudi normalno sede. Uostalom, to mesto je rezervisano za invalide u kolicima.
 
Vrh