Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
becks89":3o5h2vin je napisao(la):
Kao što sam obećao, izvinjavam se unapred na greškama kucam preko telefona.
Šomi druže, pa dokle napamet pričati, bez nekih dokaza i činjenica.
Ovako GM 290 je solo autobus, sa Man euro 5 motorom i po narudžbi manuelnim menjačem (na 84 706, 96) a ima i sa automatskim doduše 1, na 56 to je od 2010. godišta. Trans jug ima nove cobre, ali ne znam kakvi su.
Ja ih lično ne volim, ali moram priznati da su daleko ispred ikarbusa, fapa i neobusa. Prvo završna obrada je odlična, udoban, pouzdan, jeftini delovi, relativno mala potrošnja i cena. Takođe, dodao bih odlični klima uređaji, i sve je to lepo ukombinovano i zapakovano u jednu lepu celinu. Jedina mana su vrata koja su prosto prespora za gradski prevoz i ne mogu se ubrzati preko ventila, jer ih nemaju. Ne znam koji je princip kod tih vrata, sve ostalo za pohvalu. Za tri godine rada, jako malo kvarova i problema su imali, jako isplativa investicija. Za Liaza je lađa u svakom pogledu, tako da provozajte se pa dajte mišljenje... Autobus ne treba biti lep već koristan i upotrebljiv!
Зашто уопште почињеш да паметујеш, а ниси се ни возио њима? И као чињенице наводиш да је аутобус соло, мануелан и има еуро 5 мотор? Немој више да спамујеш тему својим паметовањем. Возио сам се у оба аутобуса и Лиаз ми изгледа и јесте лепши и квалитетнији. То што ти мораш сваком мом мишљењу да се противиш је неки твој комплекс.
 
Homer Jay":6kgds3zh je napisao(la):
No, juče sam video jednu zanimljivu stvar u "Solarisu" - prekoputa mene su sedela dva klinca, burazeri verovatno, jedan star 15-ak godina (koji želi da izgleda kao da ima 18) i jedan nešto mlađi (rekao bih da ima 10-12 godina). Ovaj stariji upravo završio sladoled, žvaće onaj štapić, pa mu valjda dojadilo, izvadi štapić iz usta i samo ga pruži mlađem, i promrmlja mu: "baci ovo"... Mali s gađenjem uze onaj štapić, drži ga s dva prsta, gleda levo-desno, ne zna šta će s njim. Nov bus, jbg - sve čisto, nema papirića, kesica, ljuspica od semenki, nema grafita, potpisa, tagova, nalepnica i ostalih sranja.... Prosto mu glupo da baci štapić... Uzvrpoljio se, i čim smo se zaustavili na narednom stajalištu, skočio je sa sedišta i zavrljačio štapić kroz vrata :D

Жалосно је што испада да је чињеница да је овај мали бацио штапић кроз врата на улицу у ствари добра ствар. Ваљда је превише да очекујемо да сачува штапић и баци га у канту пошто изађе из аутобуса.
 
Кобре су одлични аутобуси. Мануелци су наручени вероватно због потрошње. Као мане могу да наведем очајна и спора врата, лоша и слаба седишта и висок под. Мени од свега тога не смета ништа, пошто ретко седим у аутобусу, а хвала Богу степенице у овим годинама лако савладам. Врата су ђубре, али нису нешто због чега би овом аутобусу дао негативну оцену. Све остало је одлично. Сјајна звучна изолација, клима лепо ради, мотори добри, мало лењи при поласку, али касније све глатко иде. Захвалан аутобус који власнику врши посао без много проблема. Изглед, то је мање битно, барем мени.
 
Kao i uvek Šomi se pravi lud, ne znam kakvi su se odnosilo na transmisiju tih vozila, radi se o 2 komada proizvedenih 2012. Ja pametujem? Pa ne znam ko se ovde bazira na pretpostavkama, ko ovde kad nema činjenice iznosi uvrede? Tvoje poznavanje se iskazuje u ovom da je Liaz bolji nego Kobra, da si se provozao znao bi. Dakle, opet nagađaš! Ja se nisam vozio?
U tom postu više opisuješ sebe nego mene!
Vratimo se Kobrama, autobus koji za male pare daje mnogo, a opet nije robusan i neudoban kao Liaz. Mada je kao što ste naveli visokopodan, daleko od toga da je malo prostora kao kod Liaza, drugo upoređivati Man i Caterpillar, je osnovni prikaz ne znanja. Estetika, o ukusim se ne raspravlja, al meni su oba gadna. Šomi ubuduće nemoj da mi se obraćaš bez činjenica, tvoja natucanja i nagađanja mi se uopšte ne čitaju, dosadio si.
 
Ja se često vozim u onim belim solo MAZ i oduševljen sam konforom ,udobnošću,zaista sjajan bus.. :kafa:
 
Meni se Kobre isto sviđaju, u smislu da su primereni našim uslovima i deluju robusno.
Ono što bih im zamerio je taj baš visok pod.
A Liaz mi je za 3 klase ispod.
 
Na kojoj liniji, u Beogradu ima i MAZ 103.069 i MAZ 203.069?
Generalno nisu daleko od Liaza ali se popravljaju iz serije u seriju...
 
Новије "Кобре" су ОК, али оне старе (још их има на све стране) су баш...'нако :( А возачи су их волели, јер су неке верзије имале доста добар старт.

Што се тиче МАЗ-ова, преко лета су право мучилиште:
Firebird-011":3sr3y203 je napisao(la):
.......
Питам зато што су, бар мени, "Мазови" приватних предузетника (конкретно мислим на оне који саобраћају на линији 511) по оваквом времену скоро неподношљиви! Луфтери су премали, а клима једва да постоји јер се ваздух из климе убацује у салон кроз неколицину малих кружних отвора. Имам утисак да не само да клима не успева да охлади ентеријер, него чак ни ваздуха нема довољно, чим мало више људи уђе у бус :o :o :o Можда је код ГСП-ових аутобуса другачије? .....

Баците поглед и на пар постова испод:
viewtopic.php?p=201926#p201926
 
Možda sad malo spamujem temu, ali me zanima, pa da pitam one koji bolje znaju. Zbog čega je manuelni menjač tolika mana? Na automobilu ne volim automatski menjač, a vozio sam, a što se autobusa tiče, mislim da kad bih bio vozač, da bih isto više voleo ručni.
 
Prvo bih rekao potrošnja goriva, drugo manje habanje, treće (jako bitno) kad voziš toliko puno i imaš toliko semafora i stanica mnogo je lakše da se ne baviš ručicom menjača. Vrlo verovatno i da je bezbednije jer vozač više šažnje može da prida nečemu drugom.
 
Као путник, више волим аутоматски мењач јер је мање цимања када уређај мења брзине, него када их мења човек. Наравно, ово пре свега зависи од човека, тј. возача. Пишем из личног искуства, без вређање :wink:
Горштаче, први пут чујем да аутоматик мање троши - а да притом није CVT, какав се и не уграђује на тешка возила, бар колико знам....заправо немам појма ни какви се аутоматици сада уграђују на аутобусе и камионе, био сам убеђен да су и даље у оптицају они "класични" хидраулични? Дај(те) неки линк?
 
Ajmo ovako od početka, mana samog manuelca je što on nije za grad, mada ga ja više gotivim jer kod manuelca možeš da osetiš pravu snagu motora i da čuješ kako to izgleda. Međutim, velika većina današnjih šoferčina (namerno koristim ovaj izraz) ne ume da vozi, tj. da šalta pravilno. Što se kobri tiče kod njih je problem preslab motor koji je najjeftiniji, pa bi u kombinaciji sa automatikom to bila prava havarija! Ali, prosto mi je neshvatljivo da na 84 staviš manuelca, a to je jedna od linija sa velikim brojem stajališta. Tako da na toj liniji je promašaj, i tu nema uštede, dok je 706 druga priča, tu je to odlično rešenje.
Ne znam koliko ste upoznati ali od serije iz 2011. i ikarbus izbacuje vozila sa eco modom vožnje koji se pali kombinacijom 3 dugmeta na tabli, ušteda nije beznačajna!
 
becks89":2bngv2gm je napisao(la):
Kao i uvek Šomi se pravi lud, ne znam kakvi su se odnosilo na transmisiju tih vozila, radi se o 2 komada proizvedenih 2012. Ja pametujem? Pa ne znam ko se ovde bazira na pretpostavkama, ko ovde kad nema činjenice iznosi uvrede? Tvoje poznavanje se iskazuje u ovom da je Liaz bolji nego Kobra, da si se provozao znao bi. Dakle, opet nagađaš! Ja se nisam vozio?
U tom postu više opisuješ sebe nego mene!
Vratimo se Kobrama, autobus koji za male pare daje mnogo, a opet nije robusan i neudoban kao Liaz. Mada je kao što ste naveli visokopodan, daleko od toga da je malo prostora kao kod Liaza, drugo upoređivati Man i Caterpillar, je osnovni prikaz ne znanja. Estetika, o ukusim se ne raspravlja, al meni su oba gadna. Šomi ubuduće nemoj da mi se obraćaš bez činjenica, tvoja natucanja i nagađanja mi se uopšte ne čitaju, dosadio si.
Убудуће немој да ми се обраћаш никако, боље за обоје и за цео форум. Дакле никада више!
 
Ne obracam se tebi ti si totalno nebitan! Ispravljam ove gluposti koje pises, nije sramota ako ne znas!
Tvoje uporno isticanje kako nesto znas i kako nesto poznajes zapravo se zasniva na soferskim pricama, kao i tekstovima na internetu, a od prakse imas gledanje slika na forumu, treba ti bar malo vise prakse da bi mogao da kazes da ja nesto ne znam.
Evo navrati slobodno od septembra na 78 ili 15 rado cu ti objasniti ono sto ne znas, a mozes i da vidis neke stvari izbliza, ako te vec zanima onda dodji pa vidi... I da nemam nista protiv tebe samo protiv pogresnih stavova i losih navika ;)
 
becks89":1xcqepu1 je napisao(la):
Evo navrati slobodno od septembra na 78 ili 15 rado cu ti objasniti ono sto ne znas, a mozes i da vidis neke stvari izbliza, ako te vec zanima onda dodji pa vidi..
I tako je ustvari pocelo jedno dugo iskreno prijateljstvo ;)
 
Uh ovo je stvarno inovacija...milsim na način upoznavanja.. :D
 
REPORTERI "BLICA" U "SOLARISOVIM" VOZILIMA NA LINIJAMA GSP
Nove autobuse hvale i putnici i vozači

368682_solaris-foto-d-zivancevic0298_f.jpg


Putnici na liniji 31 juče su ulazak u novi “Solarisov” autobus dočekali sa zadovoljstvom jer je to jedino klimatizovano vozilo na ovoj trasi gradskog prevoza od početka leta. I na drugim linijama na kojima saobraćaju plavo-žuti autobusi gotovo da nije bilo putnika koji nije primetio razlike u odnosu na druga vozila GSP.


Autobuse “urbino 18” su četvrtog dana od premijernog izvoženja na ulice putnici počeli da prepoznaju zbog prijatne temperature vazduha, kristalno čistog poda i rukohvata, kao i udobnih stolica.

Znatiželjni putnici primetili su i drugačiji raspored pojedinih stolica, unutrašnja ogledala i okna bezbednosnih kamera. Kamere su juče snimale uglavnom zadovoljna lica putnika.

- Najbitnije je da odlično rade klima-uređaji. To sam primetio čim sam ušao u autobus. Sve je zasada čisto, a posebno mi je drago što su sedišta od takvog materijala da se ne klizam kao u pojedinim vozilima, a nisu ni tapacirana, pa ne greju. Videćemo da li će i koliko ostati tako - kaže Igor Nikolić.

Prozori mogli da budu veći
U “Solarisovom” autobusu klima-uređaji rade čini se bolje nego u bilo kom drugom vozilu gradskog prevoza, ali postoji bojazan među putnicima da bi eventualni kvar na njima znao da napravi problem.
- Problem bi mogli da predstavljaju izuzetno mali prozori. Ne smem ni da pomislim kolika bi temperatura bila u vozilu da ne radi klima - kaže Zoran Stojanović, putnik na liniji 31.

Putnici su primetili i više slobodnog prostora, makar i za stajanje.

- Utisak je da ima više mesta i za sedenje i za stajanje. Meni je, takođe, važno i da su stolice pristojno udaljene jedna od druge, pa da ne moram mnogo da savijam noge kako bih seo - objašnjava Zoran Stojanović.

Period privikavanja nije dugo trajao ni kod vozača GSP, pa je Bojan Stevanović odmah primetio sličnosti i razlike u odnosu na vozila kojima je do sada upravljao.

- Kočnice su osetljivije, menjač je drugačiji, a volan i komandna tabla gotovo su isti kao kod “Ikarbusa”. Kabina je zaštićenija od buke, a mnogo nam znači što kamere i unutra i spolja beleže svaki detalj, pa nam sada pri incidentu nisu potrebni svedoci - kaže ovaj vozač.

Prvih 10 “Solarisovih” autobusa prevozi građane na linijama 16, 17, 18, 23, 31, 88 i 95. Preostalih 190 vozila stići će do kraja novembra, po 45 do 50 njih mesečno.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/398808/Nove-autobuse-hvale-i-putnici-i-vozaci
Чини ми се да су одговори поштени :D
 
Pamflet od teksta,dobro se nije pojavila uplakana putnica koja blagosilja... :kafa:
 
видео сам га синоћ на 18. леп је. и унутра лепо осветљен. пренећу утиске када се провозам
 
2012":12208bmq je napisao(la):
Pamflet od teksta,dobro se nije pojavila uplakana putnica koja blagosilja... :kafa:
Вероватно мислиш да је ово још једно саопштење "Централног Комитета".. :lool:
 
Stigla nova tura Solarisa,video sam ih pre 2 sata kako jezde auto-putem pored Merkura na B.Kosi prema Gazeli.
Nisam uspeo da izbrojim koliko ih ima.
 
Solaris ništa specijalno. Škripi i puca na sve strane a i rekao bih bruji više nego ikar.
 
Vrh