Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
videoo sam stari roze ikar sa nalepnicom sat :) mnogo mi se svidja nije mi jasno sto tako nisu nastavili da proizvode buseve sto su pravili onu n seriju ? kad ova odaje bas mocan utisak autobusa nalik na mecku il man :)
 
Моја претпоставка зашто нису наставили је та што би морали да купују шасије од Волво-а јер су они рађени на њиховој шасији, а то можда није било исплативо. Мени такође изгледају врхунски и квалитетно, само што су пропали због одржавања.
 
To je hesse sa volvo motorom i ikarbusovim znakom prvi niskopodni
 
I jeste Volvo šasija. Hess je radio karoseriju.
 
Oznaka mu je 112.3 i 218.3, tada je trebalo da ikarbus odkupi licencu od HESS-a, jer su oni u to vreme vec izbacili sledecu generaciju. Ne znam gde je zapelo, ali to da je zbog volvo sasije zapelo ne verujem ,bar je ikarbus svasta prepravljao i dobudzivao...
 
Evo ovako.
nije me bilo par dana pa vidim da se rasprava dosta zahuktala oko gradjani - seljaci, na koje linije treba niskopodna vozila, CNG i slicno.
Neki od vas znaju, neki ne, ali da ponovim da javni prevoz koristim jako retko, znaci par puta godisnje. Zivim u prigradskom naselju , ne moranjem, vec svojom voljom jer volim da imam svoj mir, svoje dvoriste, svoj kutak u basti za uzivanje i slicno, sto i nije toliko bitno za ovu temu.

Ono sto je bitno, da sada imamo pricu o `nezeljenom detetu`!
Kako to? Pa evo ovako.
Po svaku cenu, nasi `gradski oci`, a i veliki broj gradjana zeli da nasilu parira razvijenom svetu.
U tom smislu grad je pre nekoliko godina doneo odluku o obaveznoj kupovini niskopodnih vozila za GSP.
Svedoci smo neslavne sudbine Ikarbusove prve N serije (kojoj je doprinela i losa i ishitrena proizvodnja), ali kao dete koje je zapelo za AIR MAX patike iako nema sta da jede, mi i dalje slepo nabavljamo vozila koja nisu predvidjena za ovakve uslove eksploatacije kakvi su u BGD.
I sad dolazimo do toga da realno postoji jako mali broj linija cija trasa je iole pristojna za saobracanje niskopodnih autobusa. E to je ta prica o `nezeljenom`. Hteli smo da se je..., rodilo se i sad ga treba ljuljati.
Tako i sa nasim busevima, hteli smo takve, dobili smo ih i treba ih negde uposliti da saobracaju.

Licno sam misljenja da nova vozila u prvim danima eksploatacije treba da rade na manje opterecenim linijama radi `razrade` i to je nekada davno i bila praksa u GSP-u.
511 za Sremcicu je jedna od `dobrih ` linija za razradu, jer pored relativno solidnog (?) puta linija ima dugacku trasu bez velikog broja stanica na vecem delu trase. Linija 51 takodje.
Na N. Beogradu siroki bulevari pruzaju mogucnost da se vozilo vozi po kvalitetnijoj podlozi.
Svakako vi postoje i drugi delovi grada koji imaju `relativno` pristojnu putnu infrastrukturu.

Tu dolazimo do 2. problema.
Veci deo grada je putno u katastrofalnom stanju. Za to je odgovoran BGD-Put, ali i grad Beograd.
Nisu samo BGD-Put izvodjaci, a pored toga licno znam koliki je pritisak na njih godinama vrsen da ne odradjuju poslove, vec da se poslovi ustupaju sumnjivim podizvodjacima. Velike pare su potrosene u proteklih 10 godina, a ulice su iste kao sto su bile. Beogradu je neophodna hitna revitalizacija ulica kojima saobraca javni prevoz inace dzaba nam da sad kupimo 1000 novih vozila. Autobusi nisu OFFROAD vozila!!!

Sto se tice CNG-a i to je jedan od ishitrenih i marketinskih poteza gradskih celnika.
Kako cujem vozila imaju male rezervoare za 2 smene koliko bi realno morali da rade.
CNG se toci na pumpi CRYOGAS koja se nalazi kod skretanja za groblje Orlovaca, na Ibarskoj magistrali.
Na mestu preko puta te pumpe nalazi se zemljiste koje je grad jos pre 25 godina otkupio za garazu GSP-a.
Slucajno ? Na toj istoj pumpi stoji cenovnik na kojem pise Bezolovni-152, Eurodizel-149, TNG 89 i CNG- 90 din !!!
http://www.planplus.rs/Services/Slidesh ... &file=.jpg

Poenta:
Dok se mi prepucavamo o centru ili naseljima, o tome dal se bus raspada od loseg puta, ili lose proizvodnje, dok pokusavamo da osmislimo nesto sto smisla nema, lopovi maznjavaju ogromne pare svih nas poreskih obveznika, ali nam zato lepo mazu oci, fensi drvoredima uvezenim iz Madjarske, `novim plocnicima`, Novim `brzim` tramvajem po starim `sporim` sinama, novim simbolim BGd-a na koji nisu sposobni godinu dana da nataknu `siljak` koji naravno skoro niko u svetu ne zna, jer nikog nije ni briga za neku, tamo, jadnu, bednu i izolovanu Srbiju i njen glavni grad. ALi bitno je da su nama zamazane oci, pa cemo kad nam dodje poznanik iz Evrope, sesti u kola i jurcati da bi mu pokazali kako imamo i niskopodne buseve, i tramvaje i Nemanjinu rekonstruisanu, i deo Bulevara i nas `velikii (ne)zasiljeni`
U medjuvremenu dok budemo prolazili pored kanta na tockovma u kojima se gura 300 umesto 150 ljudi, dok po rupama lomimo i ono malo sto imamo, mi mozemo da ga zapricavamo i o nasim nebeskim uspesima na drugim poljima da ne vidi svu muku, jad i bedu i LOPOVLUK koja je nasa realnost.

P.S. Izvinjavam se na opsirnosti
 
14brwg2.jpg
 
Somi303":2pbxsddm je napisao(la):
Пумпа постоји, само није њихова :D :p
Pa koja je tvoja zarada od tog CNG-a, kad moraš nekom drugom da plaćaš za to gorivo, plus koliko se izgubi dok on ode do te pumpe, jedna je negde na Zrenjaninskom putu, a i druga je negde otprilike 3 dana jahanja do nje. On potroši 30% goriva na točenje CNGa.


Mi smo jedini na svetu koji prvo kupe Autobus na CNG pa grade pumpu. To ti dođe isto da kupiš mobilni telefon bez baterije, i da od roditelja pozajmljuješ bateriju da kako tako koristiš telefon....

LAKI72, dakle izneo si sve ono što treba da se kaže, svaka čast!
 
becks89":16w3qgk8 je napisao(la):
Mi smo jedini na svetu koji prvo kupe Autobus na CNG pa grade pumpu.
И једини који купе нове трамваје а тек онда набављају алате и делове.
 
Ako ćeš ti da se porediš sa Zagrebom onda ok ;)
Prvo niti je broj vozila isti, niti je broj putnika isti, niti je broj linija, opterećenje, ulice ništa nije isto tako da suvišno je porediti Beograd sa bilo kojim gradom, jer smo mi veoma specifični što se gradskog prevoza tiče ;)
 
Poredim kolicinu gluposti koja je i kod nas i kod njih podjednaka da kupis autobuse na gas a predhodno ne napravis punionicu za iste
 
becks89":35j0sp3v je napisao(la):
Somi303":35j0sp3v je napisao(la):
Пумпа постоји, само није њихова :D :p
Pa koja je tvoja zarada od tog CNG-a, kad moraš nekom drugom da plaćaš za to gorivo, !
? Ти очекујеш да ће они добијати гас за џабе кад буду имали своју пумпу?
becks89":35j0sp3v je napisao(la):
plus koliko se izgubi dok on ode do te pumpe, jedna je negde na Zrenjaninskom putu, a i druga je negde otprilike 3 dana jahanja do nje. On potroši 30% goriva na točenje CNGa.
Ово је до некле тачно, али они не би требали толико да троше ;)
becks89":35j0sp3v je napisao(la):
Mi smo jedini na svetu koji prvo kupe Autobus na CNG pa grade pumpu.
Нисмоо :p
http://www.vecernji.hr/zagreb/na-cestu-napokon-izlazi-svih-60-autobusa-plin-clanak-533115
 
Sto se tice stanja ulica, ima tu svega, lose izrade, sumljive firme, ali i preopterecenja. Masinac je pre par godina vrsio neko ispitivanje, i ispada da mi u proseku imamo 1.1 osoba po kolima u spicu, sto je sramota, i sto stvara velike guzve i preopterecenje puteva.
Drugi deo problema je oslanjanje iskljucivo na autobuski saobracaj (trolebusi su uracunati jer oni ne lebde iznad ulica, da ne pocinje rasprava o tome), koji nema dovoljno rasprostranjenu mrezu zutih traka, i takodje po mom nekom zapaznju manjak vozila na odredjenim linijama, tako da dolazi do preopterecenja zbog stvaranja cepova i nedostatka samih vozila.
I na kraju ta famozna niskpodna vozila, ja generalno smatram da na odredjenom broju linija treba da postoje, ali isto tako smatram da je kupovina visokopodnih u nedogled velika glupost, znaci trebalo je uloziti u sredjivanje trenutnih vozila dok se infrastruktura ne sredi, a onda postepeno izbaciti stara visokopodna vozila iz upotrebe, ali kao i mnogo stvari koje je DJP odradila krajnje glupo, ovo me uopste ne cudi...
 
Е да, зашто зглобна возила више немају ону налепницу "заношење 1м"? Сећам се да су пре имали, а сада не.
 
Somi303":2x4x9jeu je napisao(la):
becks89":2x4x9jeu je napisao(la):
Somi303":2x4x9jeu je napisao(la):
Пумпа постоји, само није њихова :D :p
Pa koja je tvoja zarada od tog CNG-a, kad moraš nekom drugom da plaćaš za to gorivo, !
? Ти очекујеш да ће они добијати гас за џабе кад буду имали своју пумпу?
becks89":2x4x9jeu je napisao(la):
plus koliko se izgubi dok on ode do te pumpe, jedna je negde na Zrenjaninskom putu, a i druga je negde otprilike 3 dana jahanja do nje. On potroši 30% goriva na točenje CNGa.
Ово је до некле тачно, али они не би требали толико да троше ;)
Firma potpiše ugovor sa direktnim dobavljačem, nema taksi, poreza čuda, to je jeftinije sigurno ;)
Druga stvar, uzmi olovku izračunaj koliko ima od Mirijevskog Bulevara, do orlovače, i od orlovače do nekog od terminusa, potom izračunaj koliko ima sa krajnjeg terminusa do orlovače, pa opet orlovača Mirijevski bulevar, sam ćeš doći do toga koliko on troši na to vozanje....

Somi303":2x4x9jeu je napisao(la):
Е да, зашто зглобна возила више немају ону налепницу "заношење 1м"? Сећам се да су пре имали, а сада не.
Pa ne zanose niskopodni 1m, skoro da je svedeno na minimum, razlog je što prikolica više nije lagana, već je opterećena tako da ne landara mnogo ;)
 
Поента је у томе да троше мање од дизелаша па губитак није огроман, али да је велики јесте.

Ја сам мислио да не заносе пуно, али сам онда на другом форуму видео ово
818516.jpg

Јесте слика из Русије, али нема везе.
 
Ако ме памћење добро служи, тај натпис "заношење 1м" први пут се појавио на првим дуплим тролама, оним украјинским (мислим да је као марка било исписано Тролза), што је тада био хит деценије јер нико није чуо, а камоли видео такву тролу. Вероватно су је се неки и плашили :Д. Не сећам га се на другим возилима?
 
То што нископодни нису обележени и може да прође, али ови са пратећом осовином никако. Поштено заносе и могу да закаче ауто поред, јер неки људи не знају за ту опасност.
Ево овде се делимично види та налепница на старом трелејбусу
164986_566395966726266_1971805603_n.jpg

Преузето са странице Matbel
 
Vrh