Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Zapravo ti ne sagledavas celu stvar, nije fer prema svima, ali zivot nikad nije fer. Prvo se ulaze u sredjivanje centra, u modernizaciju ulica u centru, novi autobusi se stavljaju na linije kroz centar itd, nije to nista neobicno kad pogledas da svi turisti koji dodju dodju u centar, sve delegacije dolaze u centar itd, to je tako svuda u svetu, sa tim se treba miriti.
Veci problem, koji ti a kao i mnogi ne sagledavaju, je da je kod nas stariji autobus postao sinonim za konzervu na tockovima, jer je odrzavanje nula. Kada stignu solarisi, stara vozila ce biti japanci i 218N, kojih je u zbiru oko 200 a njih 150 ne lici ni na sta,. Ajde japanci jos i nekako, imaju 10 godina, ali N serija ima 5 pa se raspada, e to je problem, kada to resimo neces ti imati nista protiv da ti dodje stariji autobus, jer ce i on biti niskopodni, imace grejanje klimu itd, znaci nece se osim malo po dizajnu razlikovati...
E sad da se ne lazemo vecina puteva na periferiji je takva jer se i ne odrzavaju a i nesto se ne paze od strane mestana. Pa tako svaka srbenda sedne u Tamica ili Fapica sa komsijom, naroka 5 tona uglja vise nego sto treba i onda polako prvom ili drugom uz po koje pivce, pa kad stigne stigao je, a iza njega ostaju kolotrazi brazde. Pa onda izadje sa traktorom do njive tu cas (standardno na smederevcu), pa malo zakaci plugom po putu...
 
Свиђа ми се твој предлог. Смедеревски пут је у сасвим добром стању од града до Ритопека где почиње лоша деоница од можда 1км па опет креће сређен део до Заклопаче (доста дугачка деоница). Остатак је у крајње очајном стању. Од града ка Заклопачи у сви насељима су сређени путеви што значи да смо ми следећи, а надам се да је тако :D Опасно одох у тему о путевима, али ово је добар знак јер се код нас више неће уништавати аутобуси :)
 
Pa ne bih se slozio da je u dobrom stanju, osim ako tebi zakrpe kolotrazi potonuli sahtovi itd ne predstavljaju dobre puteve. U tom slucaju imamo razlicite poglede na to sta je dobar a sta los put
 
Мислим да не постоји део Смед. пута са шахтама пошто овај део града нема канализацију. А пошто ми је ово свакодневница, сваки пут који нема рупа (имао или немао улегнућа и шахтове) је за мене добар пут :)
 
Od Ustanicke do pumpe u VML ili ti do krivine, i ni jedan nije u ravni sa asfaltom...
 
bazinga":3gp0wiiv je napisao(la):
Zapravo ti ne sagledavas celu stvar, nije fer prema svima, ali zivot nikad nije fer. Prvo se ulaze u sredjivanje centra, u modernizaciju ulica u centru, novi autobusi se stavljaju na linije kroz centar itd, nije to nista neobicno kad pogledas da svi turisti koji dodju dodju u centar, sve delegacije dolaze u centar itd, to je tako svuda u svetu, sa tim se treba miriti.
Veci problem, koji ti a kao i mnogi ne sagledavaju, je da je kod nas stariji autobus postao sinonim za konzervu na tockovima, jer je odrzavanje nula. Kada stignu solarisi, stara vozila ce biti japanci i 218N, kojih je u zbiru oko 200 a njih 150 ne lici ni na sta,. Ajde japanci jos i nekako, imaju 10 godina, ali N serija ima 5 pa se raspada, e to je problem, kada to resimo neces ti imati nista protiv da ti dodje stariji autobus, jer ce i on biti niskopodni, imace grejanje klimu itd, znaci nece se osim malo po dizajnu razlikovati...
E sad da se ne lazemo vecina puteva na periferiji je takva jer se i ne odrzavaju a i nesto se ne paze od strane mestana. Pa tako svaka srbenda sedne u Tamica ili Fapica sa komsijom, naroka 5 tona uglja vise nego sto treba i onda polako prvom ili drugom uz po koje pivce, pa kad stigne stigao je, a iza njega ostaju kolotrazi brazde. Pa onda izadje sa traktorom do njive tu cas (standardno na smederevcu), pa malo zakaci plugom po putu...

Ово да мештани не брину о путу... плугови, тамови :shock:

Остатак се слажемо. Једино што када погледаш Шомијеве слике са друге теме видиш да је разлика огромна на релацији центар периферија, па чак и центар - шири центар. Каква је ситуација у граду центар је још и превише дотеран. И да, никада се не мирим са стварима које нису нормалне! Ако може репрезентативно у центар ок, али на уштрб основног и безбедности за остатак града, никако!
Странаца нема толико а и баш ми је до њих нешто, прво гледајмо себе.
Шта год од ми од аутобуса послали ја нећу имати против, нећу користити исте. Скоро свако ко види како је третиран, прво размишља о набавци аутомобила. То није решење, и те класне разлике треба смањивати у сваком погледу.
Ти си базинга сигурно из круга двојке?
 
Ja sam iz Mirijeva, i imam automobil ali iskreno izbegavam da ulazim njim u centar jer mi je muka od trazenja parkinga guzve itd. Ne podrzavam stav da sve pare idu na centar a da se periferija raspada, ali nisam ni za to da gledam novi ikarbus na trocifrenim linijama, moze sad svako da se naljuti ali to je realnost. Nisam ni za to da ih po svaku cenu stave recimo na 31 pa da im od slavije do veterinarskog fakulteta odpadne sve sto otpasti moze.
Konkretno da se ja nesto pitam, u trenutnoj situaciji, ja bih prvo ulozio pare u odrzavanje starijih i remontovao nesto starih vozila, ulozio u infrastrukturu, pa tek onda pustio nove autobuse na ulicu. Kao sto sam ranije napisao, ovo sto se sad radi ne vodi nicemu, osim da ce za 4-5 godina trebati nova nabavka od 400-500 autobusa...
 
bazinga":3jn7vd9y je napisao(la):
Ja sam iz Mirijeva, i imam automobil ali iskreno izbegavam da ulazim njim u centar jer mi je muka od trazenja parkinga guzve itd. Ne podrzavam stav da sve pare idu na centar a da se periferija raspada, ali nisam ni za to da gledam novi ikarbus na trocifrenim linijama, moze sad svako da se naljuti ali to je realnost. Nisam ni za to da ih po svaku cenu stave recimo na 31 pa da im od slavije do veterinarskog fakulteta odpadne sve sto otpasti moze.
Konkretno da se ja nesto pitam, u trenutnoj situaciji, ja bih prvo ulozio pare u odrzavanje starijih i remontovao nesto starih vozila, ulozio u infrastrukturu, pa tek onda pustio nove autobuse na ulicu. Kao sto sam ranije napisao, ovo sto se sad radi ne vodi nicemu, osim da ce za 4-5 godina trebati nova nabavka od 400-500 autobusa...

Сада имам утисак да причамо исту ствар :vops:
Нисам против, само док је мере...
 
bazinga":50a5kils je napisao(la):
Od Ustanicke do pumpe u VML ili ti do krivine, i ni jedan nije u ravni sa asfaltom...
То ти је Булевар краља Александра, Смед. пут почиње код оне нове пречице која долази из Миријева.
Увери се овде.
 
sasa901":3n7jzu9a je napisao(la):
sve je to lepo sto ti pricas al na obodima grada je mnogo nekvalitetniji put sto bi buseve unistavali na njima kad mozes da posalje stariji bus od dve tri godine il 5 ne razumem tu logiku

Ja donekle ne razumem tvoju logiku.
Sasvim je razumljivo da u sam centar grada idu najmoderniji, najnoviji, udobni, cisti autobusi. Ali nije u redu ta logika da se na periferiju/obod salju stariji autobusi. Ljudi na periferiji treba da plate kartu za 2 zone (naravno, ne sva naselja), koja je znatno skupa, pa jos i da se voze autobusima koji su nepouzdani, prljavi i koji ne mogu da izdrze dve smene. To ne razumem, potpuno mi je jasno da centar mora i treba da ima najnovije autobuse, ali takvo nipodostavanje stanovnika, koji zive u obodnim naseljima, da oni trebaju da se voze u starim autobusima. Najvise daju, najmanje dobijaju.
Sto se tice puteva, tu treba dosta promeniti i poboljsati, eto Kruzni put u Lestanu nije asfaltiran ko zna koliko godina, krateri na svaki metar. Neverovatna je razlika u voznji, od Ustanicke do Vince je potpuno brza i "udobna", ali cim autobus skrene, vozac ne sme da ide brzo, po logici i pravilu, ali oni ne mare i kao da namerno upadaju u svaku rupu. Tako je i sa ostatkom Smederevskog puta ka Grockoj.
 
Пошто смо на претходним страницама имали свађу око новог Икарбуса и проблема са вратима ево једне слике која ће донекле то разјаснити.
SS856030.jpg

Више слика овде.
 
Radi se o novoj seriji autobusa, dakle to je rađeno na pretposlednjoj seriji isporučenih vozila tipa 380,382,893,894 kao što su i konačno ubacili dugme za blokadu prvog krila prednjih vrata, na neke su lepili te nalepnice tek nakon drugog odlaska u ikarbus, ovaj nesretni #370 je već 3 puta bio u fabrici, više je prešao od garaže do fabrike nego na liniji, vratimo se diskusiji....


Za sam početak vaše priče glase ovako, građani Beograda su oni koji žive u samom centru, krševe treba slati na obode, pričate da su loši putevi na obodima grada, a većina vas dugo nije obišla te krajeve, primera radi Batajnica je naselje sa skoro 60.000 ljudi, ako se na to doda da svakodnevno imaju priliv stanovnika iz drugih obližnjih naselja koja nisu u sistemu JGP-a, to je bar dodatnih 10.000 ljudi, na stranu što postoje linije koje spajaju Batajnicu sa ostalim još daljim naseljima 702 Busije, 703 Ugrinovci, to je još dodatnih ljudi kojima je Batajnica veza sa gradom, ako ne koriste BG voz, oni su osuđeni na taj autobuski prevoz, za koji vi tvrdite da treba da idu stari autobusi, dok se vi građani vozate u autobusima koji su poluprazni, u velikom broju slučajeva. Pričate da su putevi na obodima u lošem stanju, pa da li je neko od vas prošao trasom od Slavije ka Autokomandi, pa probajte jednom da vidite gde sve idu autobusi, pa se niko ne žali i ne govori na tu liniju treba poslati krševe. Ne vidim zašto se mi razmećemo i kurciramo sa niskopodnim vozilima u tolikim količinama, kada mi nemamo infrastrukturu koja može da podrži njihovo neometano eksploatisanje. Pa isto kao i Caf tramvaji, kojima treba prostreti tepih i moliti se kad oni prolaze, sa parolom samo da su niskopodni tramvaji to što smo bacili na njih 30 toliko para, da smo mogli da kupimo 330 autobusa nije važno, ali bitno da imamo 30 tramvaja koji su ograničeni na korišćenje onim putnicima koji imaju sreće da postoje šine a ne rovovi po kojima se kreću tramvaji.

Pre 20 godina nigde nije postojao niskopodni autobus, ne sećam se da je neko govorio da nam trebaju isti, za ljude sa invaliditetom postoje vozila koja su namenjena za njihov prevoz, to se dobro zna, ali muka mi je da slušam kako se grad prilagođava njima, a ustvari peru se pare koje su ko zna kako stečene, a 90% tih rampi ne funkcioniše nakon 3 meseca rada vozila u saobraćaju.

I da pitanje za inžinjere, kako će se ova vrata zatvoriti u sred beogradskog špica kad ljudi na prozorima stoje, a ne na vratima?
 
Није ништа спорно да најновији бусеви иду по централним линијама, али је споран огроман јаз у квалитету аутобуса у центру и на периферији.

Ајте мало дођите на периферију, провозајте се једним ГБ 11 рецимо.
 
marrecar nisam rekao da treba da budu prljavi treba isto da se odrzavaju a ajde vidi po ostalim gradovima gde idu stariji a gde noviji busevi ne kosta bezveze kvadrat u centru dva tri puta skulje od periferije :) da se razumemo da bg ima para svuda bi se vozili istri busevi al posto ima koliko ima jbg neko mora da ispasta tj da se prilagodi datoj situaciji :) a sto se tice karte za prevoz jbg za vas bi bilo najbolje da se bg voz prosiri ili da metro pozuri :)
 
stf":38yswjgb je napisao(la):
Није ништа спорно да најновији бусеви иду по централним линијама, али је споран огроман јаз у квалитету аутобуса у центру и на периферији.

Ајте мало дођите на периферију, провозајте се једним ГБ 11 рецимо.
Kosmaj se ne računa :grand: :D
Ma imaš ti i gorih od njega, mada kosmajcima nema ravnih, ali generalno pojedine trase na linijama nisu za bolje od volovskih kola, to stoji, ali čemu onda niskopodno vozilo?
Kad prekomanduju sa 73. niskopodnog na 703 ili 702, pa on može da ga tera posle tog kruga odmah u Ikarbus da mu vrate sve delove na mesto ;)

Uzgred, predložio bih Ikarbusu da uz osnovni paket opreme dele i paket novina, može i 24 sata i paket šrafcigera, kako bi korisnici mogli sami da dotegnu, utegnu, podboče pojedine delove u autobusu :)
 
sasa901":118p35h1 je napisao(la):
marrecar nisam rekao da treba da budu prljavi treba isto da se odrzavaju a ajde vidi po ostalim gradovima gde idu stariji a gde noviji busevi ne kosta bezveze kvadrat u centru dva tri puta skulje od periferije :) da se razumemo da bg ima para svuda bi se vozili istri busevi al posto ima koliko ima jbg neko mora da ispasta tj da se prilagodi datoj situaciji :) a sto se tice karte za prevoz jbg za vas bi bilo najbolje da se bg voz prosiri ili da metro pozuri :)

Cistoca se podrazumeva. Ali to je taj problem Beograda. Svugde u svetu ljudi pokusavaju da zive na periferiji, gde je mirno i tiho, a posao im je naravno u gradu. Kada idu na posao, koriste gradski prevoz, odnosno najcesce metro ili zeleznicu. Ali posto Beograd nije takav grad, ja ne vidim poentu da se na perifernim linijama iskljucivo koriste stariji autobusi. Problem je sto depoi koji drze takve linije, imaju katastrofalno odrzavanje, a samim tim, posredno ili neposredno, kupovinom novoh autobusa, oni dobijaju "ostatke" od depoa koji su dobili te nove autobuse. Ono sto ti u sustini govoris je realnost, takva je vec i situacija, tako da nemam nista protiv tvog misljenja, samo sam te poruke citao u kontekstu "obod-seljaci, centar-gospoda". ;)
 
@ Somi
Ja se izvinjavam, meni je smederevac od Ustanicke pa na dalje, za ovo stvarno nisam znao...
@stf
slazem se sa tobom, i zato se nadam da ce posle solarisa odabrati odgovarajuci solo autobus za potrebe kosmaja.
@ Becks
Ja sam napisao da je greh dati ih i na pojedine gradske linije, zbog stanja asfalta. A na ovo pitanje kako ce se zatvoriti vrata, pa na dugme :D
 
И ја сам тако гледао ту улицу док ми другарица која живи ту није рекла да је и то Булевар. А после сам видео и таблу са називом улице на оној пумпи горе :D
 
Solarisi izgleda idu samo u 2 pogona, dakle mi sa periferije ćemo da mrznemo i dalje, lepo su smislila gospoda ;)

Bazinga, možeš ti to dugme i da izvadiš, šta ti vredi kad su to vrata koja rade na senzibilitet, kad osete da ne trebaju da se otvore ona se otvore i obrnuto :) :D :p
 
Да не кажем да у том центру живи превише мало људи, па зато постављам питање за кога толика разлика???
Борча има становника колико општина стари град, а сигуран сам да и много више, него хајде по званичном.


Бекс89. Одакле ти то за Батајницу и 60 000? Знам да цео Земун као општина има 145 751, 2011те, а 2002 Батаја око 30 000.
 
Solaris bi ja strpao u pogon novi beograd svih 200 zbog unifikacija i japance bi ostavio a ostalo bi raspodjelio na 3 preostala pogona stim da nbg ostane bez solo vozila i malo tumbanje linja izmedju pogona ,stiglo novih 10 iz ikarbusa
 
2002, a od tada je niklo naš koliko naselja, plus što su spojili pola naselja, veruj mi nije ni mnogo manje od 60.000 ;)

@direktor, pa da samo Novom Beogradu trebaju nova vozila, a mi možemo i sa kantama, pa to je ta srpska teorija, samo da je meni dobro, a za ostale ....
 
becks89":1xg0usa2 je napisao(la):
2002, a od tada je niklo naš koliko naselja, plus što su spojili pola naselja, veruj mi nije ni mnogo manje od 60.000 ;)

@direktor, pa da samo Novom Beogradu trebaju nova vozila, a mi možemo i sa kantama, pa to je ta srpska teorija, samo da je meni dobro, a za ostale ....
Код мене је слична ситуација, много тога ниче и данас, а људи лицитирају и са стотинама хиљада па сам се базирао на званичне податке само

А што се аутобуса тиче, укинути! Па свуда провући " Српске троле " Белоруске.. :D
 
Direktor nema veze sa novim beogradom najvise volim katice ja to zbog racjonalnosti lakseg odrzavanja i da se obuce majstori kvalitetno a ne da se fusari u startu samo radit toga
 
Vrh