Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
I te kako je poseban jer je naš,niko ne očekuje da bude najbolju u svetu,ali ne vidim razlog da Solaris sklapa bolje man od ikarbusa,posebno ako država podrži fabriku čiji je vlasnik,grad bi također trebalo da postane suvlasnik i dugoročno snabdeva grad domaćim produktom,ionako u našim uslovima eksploatacije 5-7 godina je optimum za zamenu.
Također, grad bi trebalo da kupi udeo u fabrici Victoria oil i jeftinje snabdeva GSP bio dizelom ,koji ne zagađuje okolinu.
Mnogo strateških odluka treba doneti kada već nije do sada.Para ima, sa emiratima možemo modernizovati ikarbus i krenut u izvoz i u aziju i afriku..autobus je lakše prodavati u svetu od komplikovanijih i skupljih vozova,susedi i končar je najbolji primer.
Interesantno da niko u regionu ne proizvodi ili montira trole,eto još jedne prilike da budem glavni u regionu i za taj proizvod Ikarbus bi mogao da sa Trolzom ili Hessom napravi tu vrstu koperacije i da najjeftinje uvodimo trole u manje i veće gradove u svetu..ideja ima ali realizacija zavisi od ljudi. :kafa:
 
Firebird-011":1bzq4384 je napisao(la):
^ ^ ^ Одједаред ми се чини да овај нови Икарбус...и није нешто посебно :?

Naravno da nije, nikada nije ni bio a ukoliko nešto ozbiljno ne promene u načinu poslovanja nikada ni neće biti. :)


2012":1bzq4384 je napisao(la):
I te kako je poseban jer je naš,

Fiat u Kragujevcu je naš, ali ovaj Ikar koga sklapaju od nemačko-tursko-kineskih delova kao kinder jaje je sve samo ne srpski proizvod.
 
Ma o čemu to pričaš,ako se proizvodi u srbiji naš je..a koliko ljudi zapošljava fiat,prateće grane auto delova,elektronike,gume,akumulatora građevinske industrije..sa tobom se ne bi složili ni Česi ni Slovaci, koji imaju najveći broj takvih fabrika.
A to isto radi Solaris ,koji nama prodaje istu stvar koju mi možemo ovde da sklapamo..???? :shock:
 
Solaris je, nažalost, mnogo ozbiljnija fabrika od Ikarbusa. Dovoljno je da odeš na njihov sajt i vidiš koliko različitih modela autobusa imaju u ponudi. Isto tako, Solaris možeš videti i van Poljske - i to u gradovima poput Pariza, Osla ili Atine. A mi razvoj Ikarbusa koncipiramo na tome da on bude nekakav ekskluzivni snabdevač Beograda autobusima. Već u startu nemamo ambicije da sa tim busom budemo konkurenti u svetu :(

Nažalost, cela priča oko Ikarbusa je samo paravan za dnevno-političke baljezgarije bez iskrene želje da se problem te fabrike zaista reši.
 
Preneću komentare za novi ikarbus od mog prijatelja sa fejsa koji smatra da su solarisi ipak bili bolji izbor. Btw, ja sam impresioniran prednjom maskom i izgledom sedišta.

pazi kako strucno izbusena rupa za kabl od kamere, kao da su stemajzlom i cekicem busili a onda jos rasecena gumena zastita koja em ne stiti, em ce prvom zgodnom prilikom da spadne

130307-IK218M-26.jpg



nije jos ni prvog punika prevezao, a poklopac na patosu vec ne moze da se zatvori

130307-IK218M-30.jpg



a vid ove "anti vandal" zice od grejaca sto su elegantne

130307-IK218M-28.jpg



fantasticno koristan taster, no samo kada bi smo imali stancie "na zahtev" pa i da ima svoju funkciju .. uz naravno taster za samostalno otvaranje vrata, a ne svako malo ono popularno "majstore zadnja!" il jos gore da otvara uvek sva pa se zimi putnici zalede, a na stajalistu nit ko uso, nit ko izaso .. eeej, putuj evropo !

130307-IK218M-15.jpg
 
@Firebird
Tom novom ikarbusu i cena nije posebna tako da ne treba ponizavati domace cim vidis slike najnovije mecke za koju bi nas odrali. ;)
 
Икарбус је наш и н а 15 километара од најудаљенијег ГСП погона. Када би ствари стајале мало боље, и ГСП имао бољу сарадњу са Икарбусом, када би се већи кварови и проблеми отклањали у фабрици, све би било много функционалније. Друго, можда тренутно неки део ни једна домаћа фабрика не може да произведе, а да буде довољно квалитетан, али то јој је подстицај да унапреди свој производ.
 
Камере је уградила друга фирма, не морате одмах да пљујете по Икару.
 
Postavlja se pitanje zašto nije predviđen otvor za kablove od kamere? sitnica ali bode oči..
 
Bivis":1dt3gai5 je napisao(la):
Fiat u Kragujevcu je naš, ali ovaj Ikar koga sklapaju od nemačko-tursko-kineskih delova kao kinder jaje je sve samo ne srpski proizvod.
Po toj logici I iphone je kineski jer se tamo prave svi delovi.A profit se opet sliva u kompaniju epl u Americi.
 
2012":1tctbu8g je napisao(la):
Postavlja se pitanje zašto nije predviđen otvor za kablove od kamere? sitnica ali bode oči..

Вероватно лоша комуникација између Ик-а и подизвођача. Ништа ново. Можда има везе и са релативно малом серијом возила...?

spatiotecte":1tctbu8g je napisao(la):
@Firebird
Tom novom ikarbusu i cena nije posebna tako da ne treba ponizavati domace cim vidis slike najnovije mecke za koju bi nas odrali. ;)

Пааа...не бих то баш назвао понижавањем. Написао сам како "није ништа посебно", што му пре дође као еуфемизам. Није баш да сам разочаран, али сам очекивао мало више од овог аутобуса.

Живо ме занима цена возила? Сигурно да је јефтинији од нпр "Солариса", али у овом случају је цела шасија од спољног добављача - лако може да се деси да ово уопште није тако јефтин бус.

И наравно, није то само на Ик-ов рачун. Наравно да се и град ту пита, итекако. Овде је цео систем, спрега у питању.
 
O cemu vi pricate? Pa normalno da su stakla strana kad su 5 puta bolja od domacih, a jeftinija su, vrata niko ne proizvodi, lim takodje, cime mislite da sklope autobus, dobrom voljom? Ono sto su mogli domace da ugrade ugradili su, ne mogu da stvore domacu fabriku lima ili motora itd...
Autobus je u fazi prototipa jos uvek, to sto nemaju stalnu proizvodnju je pokazatelj nesposobnosti njihove uprave da nadju stalnog kupca, a delom i krivica grad-drzava odnosa i filozofije GSP da stalno pravi neke nebulozne zahteve ne bi li mozda stvorili autobus koji sam sebe odrzava i nece da se pokvari sledecih 203 godine bez ikakvog odrzavanja...
 
mekbejn":1exf2a9f je napisao(la):
Jedna velika zamerka, ista stva kao i kod poslednje serije niskopodnih IK-ova:
- zašto između ulaska na treća vrata i harmonika prostora stoje po dva sedišta se obe strane??? Značajno otežava cirkulaciju putnika, a u harmonika prostoru može da se smesti dosta ljudi, ovako zarad dva (ili 4) sedišta to se skoro onemogućava.

U harmoniku na žalost ne može da se smesti dosta ljudi, jer opet i u ovom modelu nema dovoljno rukohvata... Dovoljno je da se nekoliko putnika naređa sa svake strane harmonike držeći se za one rukodržače sa strane, i sredina će zvrjati prazna, jer ljudi koji bi tu stali nemaju gde da se uhvate (u ovo sam se uverio u praksi, pošto kao i na prošlom modelu Ikara, nema nikakvog rukohvata na sredini harmonike)... Bravo za dizajnere :roll:
130307-IK218M-27.jpg
 
Можда простор зглоба не би ни смео ни да прими већи број људи због оптерећења? А то за рукодржаче стоји... :?
 
Како мислиш да ставе на средину, горе на плафон или постоји неко другачије решење? Никад нисам загледао рукодржаче у том делу
 
Na niskopodnim zglobnim autobusima kojima je motor u prikolici (guraci) nije praksa da se omogucuje veli broj putnika na zglobu jer je i ovako dosta opterecen a nema mesta za ojacanja
 
Pametnije je bilo da naprave neku ogradu oko harmonike, jer se svi naslanjaju na harmoniku i raspadne se brzo
 
jlaki":1g8vrqq2 je napisao(la):
pazi kako strucno izbusena rupa za kabl od kamere, kao da su stemajzlom i cekicem busili a onda jos rasecena gumena zastita koja em ne stiti, em ce prvom zgodnom prilikom da spadne

130307-IK218M-26.jpg

Hah ko je ovo ugradio trebao bi ne samo da ne bude placen, vec da plati za stetu koju je napravio na autobusu! :bash:
 
И поред све ове лепоте, ја мислим да ће овај аутобус опет бити растрешен за пола године, као и све остале н серије и задња 118 серија. Ипак је цео ентеријер српски, и склапали су срби.. тј потпуно исто као и остале 118ице.
Плус возачи намерно гађају сваку рупу и шахт...-
 
Vozac je tu da vozi rastresce se i solaris evo clanka sa vikipedije o istorijatu fabrike iako ja nisam ljubitelj tog izvora
http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Bus_%26_Coach
Kod novog ikarbusa mi smeta i polozaj brisaca jer kad crkne jedan ovaj ispred sofera nemoze da radi samostalno sto je lose mislio sam da ce to promjeniti na ovoj serijni .
Da podsjetim autobusi su u garanciji 2 godine mislim da je u cjenu ukljucen redovan servis.
Zasto staklara pancevo nemoze da napravi stakla tonirana za ovaj bus
Zar nijedna fabrika lima nema u ovoj drzavi da moze izvuci ravan i kvalitetan lim
Zasto pribojci nemogu da naprave kalup za neki novi tip sjedista itd.
Inace da bi se nesto smatralo domacim proizvodom mora imati preko 51% djelova napravljenih u srbini dok to recimo u njemackoj ide do 70% ako se nevaram
 
sto ste zapeli za te solarise ko da su oni neki kvalitet i lepota :/ sta se desava sa ostalim proizvodjacima zna li se ?
 
Ostali su ga zacepili pa se zato uzima solaris. Danas sam negde čitao članak da je potpisan ugovor o nabavci 200 solarisa , a da je ugovor potpisao lično Đilas.
 
direktor":1oco22fd je napisao(la):
Vozac je tu da vozi rastresce se i solaris evo clanka sa vikipedije o istorijatu fabrike iako ja nisam ljubitelj tog izvora
http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Bus_%26_Coach
Kod novog ikarbusa mi smeta i polozaj brisaca jer kad crkne jedan ovaj ispred sofera nemoze da radi samostalno sto je lose mislio sam da ce to promjeniti na ovoj serijni .
Da podsjetim autobusi su u garanciji 2 godine mislim da je u cjenu ukljucen redovan servis.
Zasto staklara pancevo nemoze da napravi stakla tonirana za ovaj bus
Zar nijedna fabrika lima nema u ovoj drzavi da moze izvuci ravan i kvalitetan lim
Zasto pribojci nemogu da naprave kalup za neki novi tip sjedista itd.
Inace da bi se nesto smatralo domacim proizvodom mora imati preko 51% djelova napravljenih u srbini dok to recimo u njemackoj ide do 70% ako se nevaram


Svi komponentasi vec dugo nemaju nikakve ozbiljne poslove, proizvodnja je u najvecem broju slucajeva stala tako da kako vreme prlazi sve smo manje i manje u stanju da napravimo. Konkretno, u staklaru u Pancevu bi moralo da se investira, sto se limova i plastike tice tu je vec problem sa alatima za modelovanje, a elektronika je mrtva vec godinama. Jedina dodata vrednost je ocuvana u tom sastavljanju jeftinih uvoznih komponenti, ali i to je nesto u ovako posrnuloj ekonomiji. Delimicno je ostalo samo znanje o tim stvarima, koje ce biti ili utilizovano ili takodje izgubljeno, kao i sredstva za proizvodnju.
 
Gdje se dedose ona 3 kom inace ceran je potpisao
Beograd: Do novembra stiže još 200 autobusa
M. T. Kovačević | 08. mart 2013. 21:14 | Komentara: 1
U Starom dvoru potpisan ugovor o nabavci novih vozila marke "Solaris" za GSP "Beograd". Prva vozila sa klimom i video-nadzorom počeće da stižu već u junu
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... 0-autobusa
Beograd kupuje 200 poljskih autobusa sa video nadzorom, daljinskim praćenjem i rampama za invalide

M. T. | 08. 03. 2013. - 15:16h 15:30h | Foto: Wikimedia Commons | Komentara: 0
Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd potpisalo je danas ugovor sa poljskom kompanijom Solaris o nabavci 200 niskopodnih zglobnih autobusa za potrebe javnog prevoza. Nabavka se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj, u iznosu od 65 miliona evra.
Takođe, autobusi imaju mehaničke rampe za ulazak invalida, klimatizovani su i sa unutrašnjim video nadzorom.

Ugovor o nabavci su u Starom dvoru potpisali v.d. generalnog direktora GSP Nebojša Ćeran i član UO za prodaju i marketing Solarisa Maugrožata Olševska, u prisustvu gradonačalnika Beograda Dragana Đilasa.
Takođe, autobusi imaju mehaničke rampe za ulazak invalida, klimatizovani su i sa unutrašnjim video nadzorom.

Ugovor o nabavci su u Starom dvoru potpisali v.d. generalnog direktora GSP Nebojša Ćeran i član UO za prodaju i marketing Solarisa Maugrožata Olševska, u prisustvu gradonačalnika Beograda Dragana Đilasa.

I NESTO PAMETNO OD DJILASA samo da na kraju nedobije vulovic i gdje se dede program staro za novo
Pozivamo "Ikarbus" i "FAP" da zajedno sa Vladom Srbije učestvuju u proizvodnji 100 autobusa na gasni pogon za Grad Beograd. Na taj način održaćemo obećanje i pružiti šansu domaćim proizvođačima vozila - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas.

Ugovor podrazumeva da isporuku autobusa sa pratećom opremom i obukom.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/371336 ... a-invalide
 
Vrh