Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Ona dva roza mislim da im je oznaka 112.3 i 218.3 su radjena na Volvo sasiji, ostali su na domacoj sasiji. I ovo nije nikakvo razvijanje novog modela, samo ce karoseriju koja je bila i do sad prilagoditi M.A.N sasiji. Znaci trebali bi biti isti kao i ovih 25 sto su stigli prosle godine, uz neke sitne prepravke.
 
А да ли смеју у том случају да користе "Авенсити" маску?

Александар":20iip00o je napisao(la):
Somi303":20iip00o je napisao(la):
Па јесу ли то и до сад радили?

Jesu, 1997. ili 1996. ali sa Mercedesom.
315xy08.jpg


Karoseriran na MB O 405 N2
m_reise_daenemark_odense-tigerbus-rd91515.jpg


Ili nekad davno kopije MAN-ova
2m4arf9.jpg


Ovaj prvi projekat nije uspeo, GSP su bili skupi niskopodni autobusi i skoro 10 godina posle toga su kupovali autobuse koji nisu niskopodni. Žalosno je da se u Beogradu još uvek dozvoljava kupovina visokopodnih vozila iz sredine osamdesetih, mnogi evropski gradovi su ulagali ogromna sredstva još početkom devedesetih (pre 23 - slovima: dvadeset tri godina) kako bi sa ulica izbacili takve autobuse, dok se kod nas još kupovina ne-niskopodnih subvencioniše!
:violina:

Хвала на овоме! Нови моменти за мене :wink:
 
Ovi ikartbusi niskopodni imaju samonosecu karoseriju ako se nevaram ili je posebno sasija posebno karoserija :?:
 
Добро питање - мислим да је неколико страница уназад неко од колега написао како Икарбуси имају самоносећу каорсерију, за разлику од Необуса који, наравно, имају шасију....?

===================ИЗМЕНА=============================
Мислио сам на:

Александар":2vxg0wyq je napisao(la):
MilisaV":2vxg0wyq je napisao(la):
šta su mostovi? čije šasije ikarbus koristi za 103ku?

Mostovi ili osovine. Ikarbus radi drugi princip tzv. samonoseća karoserija, gde se sve radi u komadu i to je sve njihovo. Ti mutanti nisu ništa drugo nego budževina kao zamena za poništen tender za nabavku mercedesa. Domaći proizvođači i uprava nije htela da prihvati da se autobusi naručuju iz Turske, pa je odlučeno da to ipak budu domaći proizvođači. Međutim, tu je ispao još jedan problem, jer je forsiran Ikarbus, dok su ljudi iz SP Kosmaj insistirali da to bude FAP zbog lakšeg održavanja. Na kraju neko se setio pa su upošljeni oba domaća proizvođača i bukvalno na FAP šasiji (skoro kamionskoj) je nakečena Ikarbusova karoserija. Taj autobus je ustvari FAP 537 sa šminkom Ikarbusa. Problem u tome je što sve te FAP šasije su prilično loše, pa imate utisak da se karoserija odvaja od šasije :shock:

Na kraju kada je delegacija iz FAP-a došla u SP Kosmaj i razgledali tada nove MB Conecto, na kraju su dodali komentar "po čemu je ovaj autobus bolji od FAP" :mrgreen:

viewtopic.php?f=18&t=30&p=208890#p208890
 
Samonosecu karoseriju imaju automobili, znaci tu je sve iz jednog dela, ovde je princip malo drugaciji, postoji sasija, koja je osnova autobusa, na nju se vari resetka autobusa, na koju se kace limovi . Sasija drzi motor, oslanjanje itd, ali se karoserija ne moze odvojiti od sasije pa vratiti kao sto je nekad bilo recimo kod stare vw bube.
 
Onaj moj omiljeni mutant, #73, opet se pokvario danas, nesto pre 19 casova. Ne znam gde se tacno pokvario, ali je bio u centru Lestana, a cini mi se da su otisli jastuci ili je mozda nesto otpalo. Za 2 meseca ovo je jos jedan kvar na ovom autobusu, ja sam bio "svedok" ukupno cetiri kvara, a sigurno se pokvario jos toliko, ako ne i vise...
 
Па добро, за Лештане вози приватник са новим бусевима а од ГСП-ових углавном возе Мечке те вам неће длака са главе пасти за тог једног мутанта што стално умире.

Елем, тај 73 је пре Лештана био редован на 302 и 304 које су много дуже и много ређе линије од 306 те се његово цркавање изузетно осетило.
 
stf":2u8kqoai je napisao(la):
Па добро, за Лештане вози приватник са новим бусевима а од ГСП-ових углавном возе Мечке те вам неће длака са главе пасти за тог једног мутанта што стално умире.

Елем, тај 73 је пре Лештана био редован на 302 и 304 које су много дуже и много ређе линије од 306 те се његово цркавање изузетно осетило.

Daleko od toga da nesto fali, a imamo samo jedan autobus od privatnika, odnosno jedan LiAZ, i jednu mecku, #171. Ostali su Ikarbusi, #73 i #107, mozda jos jedan, i cini mi se Fap ili je ipak jos jedan ikarbus. Uglavnom znam da su u spicu 6 autobusa na liniji.
Ali pominjem #73 jer se stalno kvari, kada se popravi neki deo, drugi propadne sledeci dan. Ili je odrzavanje ocajno ili je autobus ocajan, a mozda i jedno i drugo. Ne bih da izgleda kao da se zalim kao da nam je los prevoz, ali kada se sagleda cinjenica da se isti autobus vise puta kvario, ocigledno je da nesto nije u redu...
 
Ау, тешко вама, поред 73. имате и 107. :shock:

А-107 је тешка конзерва. Био је такође редован на 302 и после 4-5 мојих пријава заредом, експресно је уклоњен са линије и неко време је возио на потезу 400. Подразумева се да ништа није поправљено, већ је због нагомиланих пријава уклоњен тамо где људи не пријављују. :lol:

Све у свему, Космај је пун таквих аутобуса којима је јединс сврха да изађу ујутро из гараже да би било заведено да је "1400 возила на линијама" и да би Студио Ђ то поносно рекао у јутарњем програму....

Е, сад, ипак има неког здравог разума поставити те бусеве на краће а чешће линије попут 306 или 307 него на дугачке и ретке попут 303 или 304....
 
Vesti :: Beograd
EBRD odobrio kredit GSP-u za nabavku novih autobusa »
30. Januar. 2013 | (18:18 -> 18:49), Izvor : Studio B, Komentari: 0
Evropska banka za obnovu i razvoj saopštila je da će zajmom od 65 miliona evra finansirati nabavku 200 niskopodnih autobusa s dizel-motorima za Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
autobusinovi30012013.jpg


Uz to, Grad Beograd i GSP kupiće još 200 novih autobusa u saradnji sa lokalnim proizvođačima.

Grad Beograd osetno je napredovao poslednjih godina i otvorio sektor za konkurenciju privatnika, a ulaganje u novu insfrastrukturu dalo je odlične rezultate, kažu u evropskoj banci za obnovu i razvoj.

S obzirom da će novi autobusi zadovoljavati Euro-5 norme o emisiji izduvnih gasova, oni će takođe značajno smanjiti emisiju štetnih gasova. Cilj ovog projekta je da se smanji emisija ugljen-dioksida (CO2) na 35.000 tona godišnje, i da se udeo javnog prevoza u Beogradu održi na 55 odsto, uprkos stalnom povećanju vozila privatnih prevoznika.

"Ovaj projekat je nastavak izuzetne saradnje između EBRD-a i grada Beograda", rekao je Aleksandar Bijelić, menadžer Beograda, koji je dodao da je "u poslednjih nekoliko godina EBRD postao najvredniji partner u oblasti razvoja i finansiranja prioritetnih investicija u Beogradu".

U poslednjih nekoliko godina, EBRD je finansirao kupovinu novih autobusa, izgradnju novog mosta preko Save, rekonstrukciju mosta Gazela i obnovu tramvajskog voznog parka.

Izvor: Studio B

Dakle 200 uvoznih + 200 domačih = 400 novih buseva u naredne dve godine :)
 
Danas sam imao prilike da se vozim FAP busom na liniji 704 (privatni) i istim na liniji 46 (GSP). To je nebo i zemlja. Ukratko:
704 - cist, nema grafita, odlicno grejanje, rade sva svetla cak i ono iznad vrata kada se otvore, svi prozori imaju rucicu za otvaranje, utegnut, startan.
46 - naravno sve suprotno.

Nece nama pomoci ni 200 novih mecki, man-ova ili solarisa dok je ovakvo odrzavanje. Ja bih pod hitno odrzavanje poverio japancima, jer od nas nema vajde.
 
Од тога Космај неће видети ни један, а добиће неке очајне од осталих погона :roll:
 
Ono sto je ocajno je sto ce tih 200 buseva biti zglobni a solo autobusi su raspad totalni, pogotovo u pogonu Kosmaj. Tih drugih 200 buseva ce biti nabavljeni kad razrade seme za ugradjivanje i bice verovatno nabavljani na kasicicu u narednih nekoliko godina jer grad nece imati love da nabavlja veliki broj odjednom..
 
Као што сам и рекао...
djape IK-103F":1del7zph je napisao(la):
Danas su u kosmaj doslo POJACANJEE !!! :D
Zemun: A - 295, A - 296(pretpostavljam jer sam ga video na autokomandi sa natpisom za garazu, i kretao se u pravcu kosmaja) (295 na 305)
Novi beograd: A - 496, A - 497, nisam ih video u saobracaju,
Karaburma: A - 774, (na 50-kinju), i onaj niskopodni sto je neko vec naveo 74x :D
Mozda dodje jos nesto u toku dana :D
Bozidar97":1del7zph je napisao(la):
01.02.2013.
A-295 na liniji 50
a0685.jpg
djape IK-103F":1del7zph je napisao(la):
 
Pojacanje ne valja nista. Istog tog dana sam bio u #774 koji je bukvalno u poluraspadu. Pogledajte samo #295, tablica ne stoji na predvidjenom mestu, vec na GSP improvizaciji, a na vratima nema nalepnica. Toliko o tome koliko se brinu o autobusima.
 
За таблице је крив Икарбус, на #774 стоји у том оквиру јер су извађене сијалице које осветљавају таблице :roll:
 
Moglo je to somi i bolje da se rijesi nego njih bas i nije briga a estetika im je zadnja rupa na svirali, o kojoj vode racuna.
 
У сваком случају су у бољем стању од Космајаца.
 
Vozih se veceras u nekom novom zglobnom ikaru 913 ili tako neki GB na liniji 23i primetih da cetvrta vrata imaju dobar luft od bar 4-5 cm.Pogledam i primetim da desno krilo vrata je u lezistu dok levo nije na lezistu jer je blizu krilu vrata onaj osnov koji se vuce po podu.Ocigledno su skarabudzili vrata od drugog autobusa jer su diht gume na svojim mestima.

Kada sam izasao iz doticnog vozila primetih da je to levo krilo uze od desnog.Svaka im cast.
 
Bojan Bovan: Stižu novi autobusi, garaže, kamere

Gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan o planovima i projektima za 2013. godinu. Sekretarijatu za svoje potrebe na raspolaganju ima budžet od 3,8 milijardi dinara

Potrebno je obnoviti vozni park GSP nabavkom novih vozila, prevashodno autobusa, a isključiti stara iz saobraćaja. I zato je strateška odluka gradonačelnika i bila da se uđe u nabavku novih 400 autobusa. Grad svakako promoviše i podstiče upotrebu alternativnih prevoza sa značajnim osvrtom na upotrebu bicikala.

Ugovorena su 32 nova niskopodna zglobna autobusa kod "Ikarbusa", koji bi trebalo da budu isporučeni tokom marta. U okviru kapitalnih investicija planirana je i kupovina alata i opreme za nove tramvaje.

BG VOZ JE DOBAR, AL' NEDOSTAJU VAGONI

PREMA budžetu ove godine nećete ulagati u infrastrukturu gradske železnice. Da li se ona pokazala kao neisplativa i da li se odustalo od uvođenja novih linija za Rakovicu i Resnik?
- Bg-voz se pokazao kao brz, efikasan i masovni prevoz. Sa 32.000 putovanja dnevno on je i finansijski konkurentan ostalim vidovima prevoza. Da bi se krenulo u projekat linije Resnik - Beograd centar, neophodno je da "Železnica" investira u remontovanje pet vozova.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:417820-Bojan-Bovan-Stizu-novi-autobusi-garaze-kamere
 
Vrh