Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
...lud zbunjenog :D

24. 01. 2013.| 11:53
GSP "Beograd" još čeka dobavljača 180 autobusa - Upravni odbor doneo odluku o zaduživanju kod EBRD
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gsp_281211.jpg


Upravni odbor Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" je na jučerašnjoj (23. januar 2013.) sednici prihvatio odluku Skupštine grada o uzimanju kredita kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) do 75 mil EUR za kupovinu 180 klimatizovanih i niskopodnih autobusa, na međunarodnom tenderu.

U narednih deset dana tenderska komisija, uz saglasnost EBRD-a, je u obavezi da kompaniju koja je dobila posao obavesti o tome, a ta firma je dužna da u roku od 15 dana prikupi bankarske garancije i uplati 10% od vrednosti na račun grada Beograda.

Današnji "Blic" piše da bi 180 novih vozila trebalo da isporuči nemački MAN, dok "Politika" kaže da je "prema nezvaničnim informacijama poljski ""Solaris" najbliži dobijanju posla". O MAN-u se ranije već spekulisalo u beogradskim medijima.

"Politika" piše da će ako "Solaris" ne ispuni uslove u roku od 15 dana od trenutka kada dobije pismeno obaveštenje o dobijanju posla, aranžman biti ponuđen MAN-u, a ako ni oni ne ispune uslove, posao će biti ponuđen "Volvo"-u.

Izvor: eKapija
 
Da je MAN pa i da razumem argument da se ne kupuje Ikarbus,ovako ....Solaris? Za nepoverovati.. :shock:
 
Dok mi držimo fige da MAN pobedi na tenderu, u Mađarskoj tačnije Budimpešti u narednih šest meseci treba da stigne 150 Mercedesa Citaro.


3661238_6a3a609bafc958d379582f0a1863404d_wm.jpg


:shock:
 
Solaris nema sanse da dobije tender,nadjite samo jednu zemlju u Evropi koja je koristeci EU kredite kupila Solaris?Nema ih,jasno kao dan.

Naravno da je pobedio Mercedes u madjarskoj a Man kod nas,to je podela trzista.Drze obe fabrike da rade I namestaju tako tendere da niko drugi ne moze ni da pridje.
 
2012":8atv6gmf je napisao(la):
Ja, izgledaju mi gore od novih Ikara..klase MAZ i sl.

Jaoj kakve su ovo gluposti! Zapri se čoveče sramiš se totalno!

Solaris su veoma kvalitetni avtobusi, super će va služe! Kaži mi ti zašto se i Nemačka puni Solarisima, a ne Ikarusa ili MAZova u tom slučaju? Moje skromno mišljenje bez pri tome da hoćem da ikoga navredim ili zasegnem je da su ti vaši Ikarusi jedni od najgoriji autobusi ever. Još pri kraju 1980ih su u Skopju Ikari prvi se raspali, a Sanosi (nabavljeni u istom periodu) još voze. Znači kvalitet im je bio loš još u Jugoslaviji, a sada nakon skoro 30 godina bez ikakvih invesricija i izolacija od trendova i inovacija uopšte da ne pričamo.

@Vucko
Nije tako, evo upravo je Solaris dobio tender za 70 vozila u Burgasu. Pogledaj regionalnu temu i vidi kako sjajno izgledaju autobusi.
 
Andrej_LJ":21pd2rag je napisao(la):
2012":21pd2rag je napisao(la):
Ja, izgledaju mi gore od novih Ikara..klase MAZ i sl.

Jaoj kakve su ovo gluposti! Zapri se čoveče sramiš se totalno!

Solaris su veoma kvalitetni avtobusi, super će va služe! Kaži mi ti zašto se i Nemačka puni Solarisima, a ne Ikarusa ili MAZova u tom slučaju? Moje skromno mišljenje bez pri tome da hoćem da ikoga navredim ili zasegnem je da su ti vaši Ikarusi jedni od najgoriji autobusi ever. Još pri kraju 1980ih su u Skopju Ikari prvi se raspali, a Sanosi (nabavljeni u istom periodu) još voze. Znači kvalitet im je bio loš još u Jugoslaviji, a sada nakon skoro 30 godina bez ikakvih invesricija i izolacija od trendova i inovacija uopšte da ne pričamo.

@Vucko
Nije tako, evo upravo je Solaris dobio tender za 70 vozila u Burgasu. Pogledaj regionalnu temu i vidi kako sjajno izgledaju autobusi.


PS: Ja isto navijam da dobijete MANove. Pitanje je šta je bolje: 180 MAN ili recimo 250 Solarisa? Ja mislim da ovo drugo sa obzirom kakva je situacija u Beogradu, ali nažalost uslovi na tenderu to ne omogućavaju.
 
180 MAN svakako,Ikari i dalje voze po Beogradu i nije problem u njegovom kvalitetu (imaju nemačke motore,delove) koliko u održavanju,evo i novi tramvaji već imaju prljava sedišta koja niko ne čisti,i oni će uskoro zbog lošeg stanja u GSP održavanju voznog parka biti kao Ikarbusi..
I Andrej Lj.,jeste nisu gluposti Solrais izgleda baš onako i"stočno"kao nekad,čak mi novi Maz dizajnom izgleda lepše..
Beograd ne može sebi da dozvoli luksuz da se skupo zadužuje, a kupuje robu nižeg kvalteta u tom slučaju. Ako je dobijanje više autobusa po nižoj ceni merilo,zašto nisu prihvatili ponudi Indijske firme :?: ,dobili bi još 250 na tih 250.. :kafa:
 
Иако непланирано, и ја морам да напишем понешто о Соларисима. После овог поста ћу се опет повући. Са Соларисима имам пуно личних искустава још од 2006. године, стога ипак треба да ово прокоментаришем. У Братислави возе Солариси на гас већ скоро пуних 7 година (од јуна 2006), одржавање није толико славно а могу рећи да је завршна обрада толико квалитетна да и после тог времена нити се ишта познаје на њима, нити ишта тресе и лупа (а квалитет путева је овде, могу слободно рећи и гори него у Београду). Мене нико не може да убеди у то да између МАН-а и Солариса има неке огромне разлике. Иако је било у почетку мало проблема са овим моделима на гас (што се тиче ТНГ уређаја, недостатке су Пољаци отклонили), експлоатација је сада на једном, да кажем, веома пристојном нивоу. Соларис је једина источна марка аутобуса, која се може поредити са западним "колегама", стога рећи да су ови аутобуси на нивоу МАЗова, ЛИАЗа и др. је веома претерано. Дакле ја лично мислим да су обе опције одличне за Београд. Било да је МАН или Соларис, избор је веома добар и требао би да представља квалитативни напредак.
 
Andrej_LJ":29z0ediu je napisao(la):
Pitanje je šta je bolje: 180 MAN ili recimo 250 Solarisa? Ja mislim da ovo drugo sa obzirom kakva je situacija u Beogradu, ali nažalost uslovi na tenderu to ne omogućavaju.

Nije baš toliko velika razlika u ceni da se za novac 180 MAN može kupiti 250 Solarisa!
57.562.954,73 – „Solaris” (Poljska)

60.409.895,12 – „Man” (Nemačka)
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ca.lt.html

Realnije je 180 MANova ili 188 Solarisa :D Za toliko para se ne može nabaviti ni 250 Ikarbusa, pošto im je cena za oko 80.000€ po komadu niža od Solarisa i MANa.
 
Ja bih pre uzeo 240 Ikarbusa i zaveo gvozdenu disciplinu u pogone za odrzavanje autobusa... :)
 
Уф, има ту још, није само дисциплина...разне реорганизације, процедуре, процеси, занављање, улагање у технологију...100 чуда...И ја сам за Икаре, али мислим да би, када бисмо сада кренули пуном паром са сређивањем Икарбуса, први добри аутобуси изашли из производње тек за неколико година...
 
Feanor":2xycf6tp je napisao(la):
Ja bih pre uzeo 240 Ikarbusa i zaveo gvozdenu disciplinu u pogone za odrzavanje autobusa... :)

Danas sam se vozio novim zglobnim Ikarom i na njemu i još nekim iz te serije sam primetio da je na ivicama između ćoškova došlo do odvajanja tj. pucanja tog materijala kojim je obložen pod.

I onda se postavlja logično pitanje, šta je održavanje moglo da učini tim povodom. Jednostavno autobusi nisu na zadovoljavajućem nivou što se tiče završne obrade tj. kvaliteta i nema te gvozdene discipline koja bi im pomogla.
 
Feanor":9f5vh6l6 je napisao(la):
Ja bih pre uzeo 240 Ikarbusa i zaveo gvozdenu disciplinu u pogone za odrzavanje autobusa... :)
Podrzavam ko nece posteno da radi ne treba ni da radi a ne da nam busevi budu ko cigansko reseto
 
Ma ja sam pricao hipoteticki jer znamo svi ovde da ne mogu da naprave toliko autobusa za pola godine...
Sve sto sam rekao podrazumeva totalnu rekonstrukciju Ikarbusa.
 
Na 180 buseva koliko dodje gratis ili ce to neko udzep da stavi na 100 ikaca iz 2008 2kom su dosla gratis i to ona fensi na 80 trola dosla su 3 gratis a sad kako ce da bude
 
Bivis":1vp6804j je napisao(la):
Dok mi držimo fige da MAN pobedi na tenderu, u Mađarskoj tačnije Budimpešti u narednih šest meseci treba da stigne 150 Mercedesa Citaro.


3661238_6a3a609bafc958d379582f0a1863404d_wm.jpg


:shock:
Будимпешта је купила Мерцедесове аутобусе из разлога лојалности и повољних услова куповине.
Добили су их по повољним условима и испод цене, не зато што су у тој ткз. европској заједници, него зато што је у Кечкемету отворена Мерцедесова фабрика аутомобила у којој је јуче или прекјуче почела производња Мерцедесове класе Ц, односно модела ЦЛА у свим верзијама мотора и каросерија. Сама фабрика је саграђена пре неких 10-11 месеци. Куповина аутобуса је везана за ову фабрику у Кечкемету. Све има своје.
 
Danas sam video da je prednja ruda na ikači odvojila od ostatka busa. Problem su rešili tako što su parčeton lima spojili prednju rudu i karoseriju na krovu. Žao mi je što nisam slikao ovo nesvakidašnje rešenje.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Solaris :kafa: Brate cudo , :shok: :shok: :shok: ovakve extra buseve nismo ni sanjali,kada se pojave gradjani ce da uzdisu wow.. :kk:
solaris_urbino_12_gdansk_fot._krystian_jacobson_sr.jpg

dsc5418.jpg

41551.jpg

581443,355656,9.jpg

Solaris_bus_Grudziadz.JPG

4338088150_4736370c7f.jpg

Solaris_Urbino_12_engine.jpg

I nasa rugoba od Ikarbusa,jbt kako je ruzan,Solaris je NLO.. :shock:
IMG_9562_1024.jpg

Stvarno sada nam je jasno zasto se uzimamo Solaris a ne Ikarbus..neuporedivo.. :kafa:
10090_DSC02102.jpg

wow ako nas zadesi model za 2012 :shok: :shok: i to prezentovan na sajmu u Hanoveru kao dizajnersko cudo.. :shock:
Solaris-Urbino-BHNS--2011III-1.jpg

i da budemo fer..ovo je model za Pariz ali su dizajn radili Francuzi pa izgleda moderno..ovaj model jedini je prihvatljiv

Znam da ovi iz grada i Solaris predstavnici za Srbiju pazljivo prate Beobuild.Necu da ulazim u kvalitet autobusa Solaris to je druga tema,ali ljudi u ovom delu evrope ljudi uprkos svemu imaju mnogo bolji smisao za dizajn,estetika jugu evrope mnogo bolje ide..ne ,mozete za velike pare da Beogradjanima uvaljujete ovakav dizajn autobusa,posle CAF Giugaro dizajna tramvaja,cak i u ovakvom teskom stanju fabrike Ikarbusa boljeg dizajna od Solarisa.
Jedini dizajn koji se vidi na slikama Solarisa a da je moderan je model za Pariz u poslednjoj slici sve ostalo bruka za tako veliku fabriku.Inzinjeri u Solarisu moraju da shvate da jug Evrope nema isti osecaj za estetiku kao njihov istocni deo.
 
Sutra u jutarnjem programu Studia B trebalo bi da saznamo ko je pobedio na tenderu i kada možemo očekivati prve autobuse na ulicama.
 
Vrh