Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Mora da su poslali neki krs na 44 sa celavim gumama kao po obicaju
 
becks89":1nhee16t je napisao(la):
Na vandrednom tehničkom pregledu dokazano je da vozilo ima kočionu silu od 0% :!:
Dakle potvrđeno je. Samo ne vidim svrhu ismevanja teksta koji sam lično sastavio. Ispadanje 1 vozila na liniji sa velikim brojem polazaka i sa velikim brojem putnika dosta znači, naročito ako se uzme u obzir da je na 706 sav otpad, iako je jedna od frekventnijih, jer j**i ga na 73 moraju novi, kako ovi iz Apex-a kažu :violina:

Како су сви лепо схватили оно што смо написали, а једино ти ниси? И јел стварно очекујеш од ГСП-а да изјави да на аутобусу нису радиле кочнице?
 
Somi303":16e1hn7i je napisao(la):
И јел стварно очекујеш од ГСП-а да изјави да на аутобусу нису радиле кочнице?

Obicno ljudi satkani od mnogobrojnih vrednosti umeju da se ponose odgovornoscu
i obrnuto
prazni i bez vrednoost ljudi uvaljuju je drugome

pa vidimo ko ih vodi . . . . :vops:
 
5752101_700b.jpg

Штета што ово не важи за нас :(
 
Pre neki dan sam imao priliku da se vozim u Ikaru "N" serije GB216 na liniji 47, i bio sam prijatno iznenadjen njegovim trenutnim stanjem. Autobus se u voznji ponasa kao da je juce izasao iz fabrike. Nema one skripe i lupanja unutrasnje oplate,ubrzanje sasvim solidno,cist spolja i iznutra.Najvise me je iznenadilo to da je krcat izasao uz Resnicko brdo kao da je prazan. E sad,ne znam da li je on bio skoro na nekom remontu ili sta vec ali je za razliku od onih njegovih blizanaca koji su u stanju raspadanja sasvim OK.
 
Turska kompanija zaintersovana za FAP
Beta | 03. 11. 2012. - 17:52h |

Turska privredna grupa "Albajrak" zainteresovana je za poslovno-tehničku saradnju sa Fabrikom automobila iz Priboja (FAP).

Delegacija te kompanije je tokom posete Priboju izrazila i spremnost za razgovore o kupovini FAP-a.
Do posete je došlo samo dan pošto je u Beogradu objavljeno da je odbijena ponuda britansko-ukrajinskog konzorcijuma, te je propao treći pokušaj prodaje FAP-a.
Grupu "Albajrak" čini 20 kompanija iz šest privrednih sektora, sa više od 22/000 radnika.
- S rukovodstvom te kompanije razgovarali smo o poslovnoj saradnji FAP-a i njegovih zavisnih preduzeća, pre svega Livnice sa nadgradnjom iz Prijepolja - rekao je agenciji Beta pomoćnik direktora Kancelarije za održivi razvoj nedovoljnio razvijenih područja Srbije Edib Kajević.

Dogovoreno je da stručnjaci iz Istanbula procene celokupne proizvodne mogućnosti FAP-a. Potom će u Tursku biti isporučen kontigent FAP-ovih proizvoda koji bi tamo bili detaljno testirani.
- Ukoliko kvalitet bude odgovarao, a ne sumnjamo da će tako i biti, uslediće značajnije isporuke - rekao je Kajević.

Grupa "Albajrak" je osnovana 1952. godine kao gradjevinska firma. Tri decenije kasnije ušla je u oblast transporta, dok danas u njenom sastavu rade fabrika traktora i mašina, fabrika za upravljanje otpadom, kompanija za trgovinu električnom energijom i fabrika tekstila.

"Albajrak" je i vlasnik jedne televizije i jednog dnevnog lista u Istanbulu.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3511 ... ana-za-FAP
 
U GSP-u međutim misle da su sve primedbe Ikarbusa na tender neosnovane. Kako za B92 kaže Dragan Ivanović, pomoćnik direktora GSP-a, prilikom nabavke vozila cena mora da bude samo jedan od parametara.

"Ako je cena nekog proizvođača niža, to ne znači da je u ukupnom zbiru povoljnija. Na period od deset godina, koliko se planira da ovi autobusi budu u upotrebi, značajne stavke koje utiču na ukupnu cenu su rezervni delovi, pouzdanost u saobraćaju, amortizacija, raspoloživost autobusa za eksploataciju, njegova pouzdanost i naravno bezbednost putnika", kaže naš sagovornik.

Ivanović kaže da je tokom višegodišnje eksploatacije Ikarbusovih autobusa nailazili na razne tehničke probleme, što je uticalo na kvalitet prevoza.

"Imali smo problema sa vekom trajanja i dotrajalosti šasije i karoserije zbog čega smo bili prinuđeni da radimo generalne remonte iako su bile ponuđene višegodišnje garancije. Nailazili smo često na neispravnost i nepozdanost elektroinstalacija, pneumatskih instalacija, sistema za hlađenje motora, sistema za otvaranje i zatvaranje vrata i česta ispadanja prednjeg vetrobranskog stakla. Sve to je uslovilo manju raspoloživost vozila za eksploataciju i manji procenat realizacije u saobraćaju zbog čega su najveću cenu plaćali Beograđani", kaže Ivanović napominjući da su novije generacije autobusa postizale bolja tehnička rešenja, ali da, na žalost Ikarbus još uvek nije na nivou evropskih proizvođača.

"Primera radi, vozila marke MAN koja su dobijena iz Japanske donacije tokom 2003. godine, nisu imala nikakve intervencije na šasiji za skoro 10 godina eksploatacije. Remont šasija i karoserije na Ikarbusovim vozilima košta oko 20.000 evra, a uzrok je loš kvalitet materijala ovih sklopova, a GSP je prinuđen da radi takve remonte da bi obezbedio potreban broj vozila u saobraćaju", zaključuje Ivanović.

Ivanović podseća da Ikarbus posluju pre svega na osnovu dogovora sa Gradom koji je samo u ovoj godini od njih kupio 25 autobusa a dogovorio isporuku još 32 do kraja ove godine.

"Što se, kako smo obavešteni, neće dogoditi pre proleća i zbog čega će GSP imati ozbiljne probleme tokom predstojeće zime. Najveću štetu ipak pretrpeće Beograđani koji se tim autobusima neće voziti", navodi Ivanović.

Ceo tekst na ovom linku...http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=11&dd=06&nav_id=658168
 
Bivis":31xu8059 je napisao(la):
U GSP-u međutim misle da su sve primedbe Ikarbusa na tender neosnovane. Kako za B92 kaže Dragan Ivanović, pomoćnik direktora GSP-a, prilikom nabavke vozila cena mora da bude samo jedan od parametara.

"Ako je cena nekog proizvođača niža, to ne znači da je u ukupnom zbiru povoljnija. Na period od deset godina, koliko se planira da ovi autobusi budu u upotrebi, značajne stavke koje utiču na ukupnu cenu su rezervni delovi, pouzdanost u saobraćaju, amortizacija, raspoloživost autobusa za eksploataciju, njegova pouzdanost i naravno bezbednost putnika", kaže naš sagovornik.

Ivanović kaže da je tokom višegodišnje eksploatacije Ikarbusovih autobusa nailazili na razne tehničke probleme, što je uticalo na kvalitet prevoza.

"Imali smo problema sa vekom trajanja i dotrajalosti šasije i karoserije zbog čega smo bili prinuđeni da radimo generalne remonte iako su bile ponuđene višegodišnje garancije. Nailazili smo često na neispravnost i nepozdanost elektroinstalacija, pneumatskih instalacija, sistema za hlađenje motora, sistema za otvaranje i zatvaranje vrata i česta ispadanja prednjeg vetrobranskog stakla. Sve to je uslovilo manju raspoloživost vozila za eksploataciju i manji procenat realizacije u saobraćaju zbog čega su najveću cenu plaćali Beograđani", kaže Ivanović napominjući da su novije generacije autobusa postizale bolja tehnička rešenja, ali da, na žalost Ikarbus još uvek nije na nivou evropskih proizvođača.

"Primera radi, vozila marke MAN koja su dobijena iz Japanske donacije tokom 2003. godine, nisu imala nikakve intervencije na šasiji za skoro 10 godina eksploatacije. Remont šasija i karoserije na Ikarbusovim vozilima košta oko 20.000 evra, a uzrok je loš kvalitet materijala ovih sklopova, a GSP je prinuđen da radi takve remonte da bi obezbedio potreban broj vozila u saobraćaju", zaključuje Ivanović.

Ivanović podseća da Ikarbus posluju pre svega na osnovu dogovora sa Gradom koji je samo u ovoj godini od njih kupio 25 autobusa a dogovorio isporuku još 32 do kraja ove godine.

"Što se, kako smo obavešteni, neće dogoditi pre proleća i zbog čega će GSP imati ozbiljne probleme tokom predstojeće zime. Najveću štetu ipak pretrpeće Beograđani koji se tim autobusima neće voziti", navodi Ivanović.

Ceo tekst na ovom linku...http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=11&dd=06&nav_id=658168

Konacno da im kazu istinu... Ikarbus je jedan od proizvodjaca koji, po meni, imaju autobuse sa odlicnim izgledom, ali vrlo losim kvalitetom. Pored slabog odrzavanja GSP-a u pojedinim pogona, jos manje je potrebno da se kupuju nekvalitetni autobusi, ma koliko god oni lepo izgledali.
 
Pretpostavljam da ce ove nove autobuse koristiti 10 godina, a u medjuvremenu kupiti jos novije... Mada kako smo do sada bili svedoci, ovi autobusi ce se koristiti jos 20+ godina, a novi ce biti kupljeni za 10 godina, a u medjuvremenu cemo opet postati Crveni krst i primiti tudje autobuse.
 
marrecar":3td8qm07 je napisao(la):
Pretpostavljam da ce ove nove autobuse koristiti 10 godina, a u medjuvremenu kupiti jos novije... Mada kako smo do sada bili svedoci, ovi autobusi ce se koristiti jos 20+ godina, a novi ce biti kupljeni za 10 godina, a u medjuvremenu cemo opet postati Crveni krst i primiti tudje autobuse.


Pa iskreno da ti kazem sumnjam da ce vise neko da nam poklanja autobuse, ne zbog politicke opcije, ne zato sto nam sledi svetla i bogata buducnost, vec zato sto niko nema nameru doveka da pomaze nekog drugog.
Jednostavno , alibi - upropastio nas Milosevic , vise ne pije vodu. Od pada milosevica , ukidanja sankcija i bombardovanja proteklo je mnogo vode Dunavom i Savom. 12 godina kasnije vidimo da posledica naseg siromastva nije niko drugi do nas samih. U stvari mozda mi to jos ne vidimo, ali drugi vide.
 
A zasto vrili inzinjer gspa ne kaze kako odrzavaju japance a kako ikare i da man rade 2 smjene a ikari nekad i 20 sati to utice itekako na eksplatacjoni vijek autobusa i pored toga uspjeli su 3 japanca da skljaju.I kamen bi pokvarili
 
A zasto vrili inzinjer gspa ne kaze kako odrzavaju japance a kako ikare i da man rade 2 smjene a ikari nekad i 20 sati to utice itekako na eksplatacjoni vijek autobusa i pored toga uspjeli su 3 japanca da skljaju.I kamen bi pokvarili
 
Кад би само ЕБРР могла да услови кредит прописним одржавањем возила...
 
kad bi se ne ki pogon GSP potpuno izdvojio i promenio ime, samo odredjeni zaposleni da mogu da predju u novo preduzece, da se za to preduzece nabavljaju nova vozila i sva neophodna tehnika za odrzavanje. Npr, to se uradi sa Novim Beogradom, mozda se pridoda Kosmaj, a Zemun i Karaburma da se ostave za privatizaciju. Imali bismo oko 400 dobrih buseva sa kvalitetnim odrzavanjem, oko 600 privatnih, a trole i tram da budu neko JP Elektrotransport i da se bolje iskoristi kapacitet tramvaja, vozova i trolejbusa.
 
Meni samo nije jasna situacija da pogon Karaburma koji je svojevremeno bio najbolji pogon po odrzavanju vozila postane predvodnik aljkavosti i nerada. Kako su to sebi mogli i smeli da dozvole?
 
Autobus na liniji 37 privatnog prevoznika BeoBus se pokvario na tramvajskim sinama ispred Meka na Banovom brdu.Skroz se nakrivio na levu stranu.Kolona broji oko 10 tramvja!
Ljudi na okretnici nekoliko stotina metara ispred hoce da polude sto ne dolaze ni 12 ni 13.
Autobus je marke Sanos
 
cimbur milan":3bxbu8wh je napisao(la):
Autobus na liniji 37 privatnog prevoznika BeoBus se pokvario na tramvajskim sinama ispred Meka na Banovom brdu.Skroz se nakrivio na levu stranu.Kolona broji oko 10 tramvja!
Ljudi na okretnici nekoliko stotina metara ispred hoce da polude sto ne dolaze ni 12 ni 13.
Autobus je marke Sanos

ништа чудно. у БеоБусу већина превозника лоше до очајно одржава аутобусе. а још је у питању Санос, кршина као што је и ФАП
 
Đilas o situaciji sa "Ikarbusom":

Београђани неће бити таоци „Икарбуса”

1530076_Dragan_Djilas_v.jpg


„Икарбус” данас постоји захваљујући граду Београду, који је само у овој години од ове фабрике купио 25 аутобуса и потписао уговор према коме у децембру треба да од ње добије још 32 аутобуса, подсетио је Драган Ђилас.

– Ниједан од та 32 аутобуса неће на улице Београда стићи у уговорено време, већ у најбољем случају на пролеће, што значи да ће Београђани током ове зиме имати 32 аутобуса са грејањем мање. Обећали смо да ћемо сваке године од ове фабрике, уз субвенције Владе Републике Србије, куповати онолико аутобуса колико они могу да произведу. Обећали смо и да ћемо свим понуђачима који сада дођу тражити да потпишу уговоре са „Икарбусом” о заједничкој сарадњи и сервисирању – рекао је Ђилас.

Према његовим речима, град је „Икарбусу” понудио да постане градско предузеће, што није прихваћено.

– Београд ће наставити да сарађује са овим предузећем, али само под условом да нам се на време испоручи оно што потпишемо и платимо. Икарбус неће моћи да уцењује Београђане: нама је потребно 200 аутобуса у року од шест месеци, које ова фабрика не може да произведе за две године. Будући да ћемо набавку нових аутобуса финансирати из кредита, мора се имати у виду да ИБРД потавља правила тендера, која су јавна и процедура је у складу са свим законима. Изабраћемо најбољег произвођача и на пролеће ће се Београђани возити у аутобусима произведеним по европским стандардима, са европским принципом уласка у аутобусе, а српском ценом карте – истакао је Ђилас.

Izvor: Grad Beograd
 
Београђани возити у аутобусима произведеним по европским стандардима, са европским принципом уласка у аутобусе, а српском ценом карте – истакао је Ђилас.
:facepalm:
 
Vrh