Александар":k5jr0p7v je napisao(la):
Nisu novi i uskoro će morati da idu iz Beograda za Požarevac, kad napune 5 godina.
E dodjosmo i do toga konačno.
Kao što sam već ovde pisao, odluka grada da prevoznik mora da ima veliki broj "novih" vozila dovela nas je u situaciju da se kupuju jeftina vozila, koja se iz istog razloga minimalno održavaju.
Ajde da pogledamo realno situaciju.
prevoznik A i prevoznik B učestvuju u gradskom prevozu u BGD.
Prevoznik A kupuje Skup i kvalitetan autobus za 180.000 EUR
redovno i kvalitetno ga održava u ovlašćenom servisu sa originalnim rezernim delovim.
to sve , složićete se košta poprilično.
Prevoznik B kupuje jeftiniji autobus ruske ili slične proizvodnje za 80.000EUR
posle isteka garancije popravlja samo ono što mora, a ulje redovno doliva jer ono curi na sve strane.
Prihodi i jednog i drugog su približno isti.
Posle isteka ugovora, oba prodaju svoja vozila da bi sa novim vozilima konkurisali za liniju i učešće u prevozu.
Prevoznik A ima kvalitetno polovno vozilo koje može da proda za maksimum 80.000EUR
Prevoznik B ima ostatke od vozila koje prodaje na otpad na kilogram.
Zanemarujući prihode i jednog i drugog jer su približno isti dolazimo da je samo na vrednosti vozila,
prevoznik A izgubio 20.000EUR više nego prevoznik B.
A ako na to dodamo i
troškove održavanja razlika u njihovim rashodima je još mnogo veća.
Elementarno znanje matematike nam je dovoljno da shvatimo da je prevoznik B ispao bolji preduzetnik nego Prevoznik A
Eto, zato nećemo imati kvalitetna vozila renomiranih proizvodjača na našim ulicama,
dokle god budu ovakva pravila na konkursima.