Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
stf":2348afvv je napisao(la):
Hahahahaha, lepe su te fotke Mečki iz gradova našega komšiluka ali moram zapaziti samo dve sitnice koje poprilično bacaju senku na te luksuzne fotke .....

1. Svi ti Mercedesi su vozila sa istoka!!!! (smajli koji se zgranjava) !!!!! Za neupućene, svi ti Mercedesi se proizvode u Turskoj, a Turci i mi smo gotovo istog mentaliteta (danas došao odande). Znači sve te kul Mečke pravi jedan narod sa istoka.... naravnoučenije? Kontrola kvaliteta.

2. Svi ti gradovi imaju, naravno, i daleko starija vozila koja se naravno, ne slikaju. Recimo, u pomenutoj Mađarskoj (Budimpešta) voze masovno autobusi u rangu Ikara iz 1992. godine. Npr. u Izmiru (Turska), nova vozila su naravno Mečke, ali je primetan veliki broj krševa još gorih nego onih u Budimpešti.....

...dakle, kontrolišite komplekse. ;)

Isto kao što ste vi uzeli samo fotke željenih vozila iz susednih zemalja, isto tako neko iz, lupam, Sarajeva može fotkati KAF-ove i nove Ikare i plakati kako Beograd ima svetski gradski prevoz a oni nemaju.....a u međuvremenu samo u Kosmaju bleji minimum 50 vozila koje smesta treba iseći.

...malo objektivnosti....samo malo....

Ikarbus sa kontrolom kvaliteta je sve što nam treba.

Hajde molim te objasni nama ''iskompleksiranima'' kakve veze kontrola kvaliteta ima sa mentalitetom naroda!? Pa zar stvarno veruješ da bi nemački gigant dozvolio svakome da stavlja zvezdu na autobus. Ti autobusi se ne proizvode samo za tursko veći i inostrano tržište i veruj mi tu ništa nije prepušteno slučaju sve je provereno u skladu sa mercedesovom politikom kontrole kvaliteta. Tvoj način razmišljanja bi vodio ka tome da neki tamo Džordž ili Mike odustane recimo od zacrtane kupovine fiata 500 l samo zato što je video da se proizvodi u Srbiji. I još jedna stvar, već nekoliko puta se dešavalo da oni forumaši koji javno iskažu svoju želju za zapadnoevropskim proizvođačima autobusa budu etiketirani kao kompleksaši meni to lično smeta i voleo bih da se sa takvom praksom prekine. Svako ima prava ovde da pokazuje simpatije ka ovom ili onom brendu ali ne sme zbog toga da bude podvrgnut uvredama.
 
Искомплексирани или не, морате се помирити са чињеницом да се контрола квалитета треба појачати или увести ако је нема у Икарбусу. Или да једноставно мајстори превозника који купује прегледају завршну обраду, звучи глупо али би функционисало.
 
Bivis stf ti je rekao upravo da je kontrola kvaliteta sve i da je moguca i kod nas kao i kod Turaka...
I nisi ti kompleksas jer ti je Mercedes bolji od Ikarbusa... Onda smo vi kompleksasi...

Kompleksas mozes da budes ako ti je jedini kriterijum za nabavku buseva za Beograd, samo tvoj ukus bez ikakvog osvrta na mnoge faktore koji su ukljuceni u nabavku 400 autobusa...
 
Bivis, upravo sam ti objasnio da svi koji ovde žele zapadne proizvodjače zapravo dobijaju istočnoevropski proizvod, a da isti ti uporno pljuju sve što dolazi sa istoka.

Ako jedan Mercedes sklapaju Turci, to znači da nije bitno ko ga sklapa kao ni naziv lokalne fabrike, ako postoji kontrola kvaliteta.

Nisu Nemci poverili Turcima da sklapaju Mečke zato što to oni dobro rade, već zato što su jeftinija radna snaga. A pride je u pitanju i politika, tj. pokušaj da se bar deo Turaka iz Nemačke vrati u domovinu.

Zato sam zaključio da je sve što Ikaru treba to je kontrola kvaliteta....jer, motor je MAN-ov, tj. nemački, a dizajn italijanski.....što već miriše na dobar proizvod.

I ja volim Mečku, ali to ne znači da treba da zanemarim sve ostale faktore, kojih je mnogo. Kao što reče Feanor.
 
Мотор Немачки, дизајн Италијански, шасија СрБска..ма иди бегај, производ и по :laugh:
 
Pa jeste istočno Evropsko ali nije isto made in China i čistokrvni kinez. I ja imam panasonikov telefon i kodak fotoaparat koji su made in China ali je tehnologija Japanska.
 
Zato sam zaključio da je sve što Ikaru treba to je kontrola kvaliteta....jer, motor je MAN-ov, tj. nemački, a dizajn italijanski.....što već miriše na dobar proizvod.

Miriše ali još uvek nije dobar proizvod, za Ikarbus jedino moguće rešenje jeste prodaja ozbiljnom proizvođaču pod čijim bi brendom (koji bi sam po sebi bio garancija kvaliteta) uspeo da veći deo svoje proizvodnje izvozi. Nažalost očigledno je da interesenata barem onih ozbiljnijih još uvek nema. A što se tiče pljuvanja istočnoevropskih proizvođača, tu je stvar prilično jednostavna. Ako govorimo o GMAZU, LIAZU i ostalim ex-sovjetskim proizvođačima, za njih je kontrola kvaliteta misaona imenica, i naš Ikar je boji čak na tom planu od njih. Ali ako govorimo o vodećim svetskim proizvođačima koji zarad jeftinije radne snage izmeštaju svoju proizvodnju u druge zemlje, naravno da se tu nemam dileme niti predrasuda da će kvalitet biti ispoštovan.
 
Значи треба да продамо једину аутобуску фабрику која функционише некоме ко ће је одвести у стечај (Необус)? Схватите, приватизација није решење!
 
Један од највећих проблема Србије је огроман спољнотрговински дефицит. Тј, много више увозимо него што извозимо. Као да ви за вашу кућу купујете више него што зарађујете. Србији је тренутно потребна свака могућа производња, свака могућа индустрија. Икарбус није толико лош колико се овде пљује, напротив, сасвим је солидан, уз боље одржавање и мало бољу завршну обраду ништа му не би фалило.

Инсистирање на куповини мерцедеса је себично и детињасто. У тренутној ситуацији, свака затворена фабрика је корак ближе банкроту... :violina:
 
Ne Šomi nekome ko će je odvesti u stečaj, mada u potpunosti razumem tvoju brigu poučen prethodnim privatizacijama, već ozbiljnoj kompaniji koja bi podigla proizvodnju i kvalitet na jedan viši nivo.
 
Problem je sto ovde neki ne shvataju da ovo nije tema za lepe zelje vec za ozbiljnu nabavku od 400 autobusa koja itekako moze pozitivno ili negativno da utice na Srbiju...
 
stf":2si4bxg7 je napisao(la):
... A pride je u pitanju i politika, tj. pokušaj da se bar deo Turaka iz Nemačke vrati u domovinu.

Au covece ala si sad odvalio. Molim te objasni mi kad vec tako pausalno tvrdis odakle ti to? Jedan mercedes se politicki angazuje i vraca turke iz nemacke nazad u tursku. E ovo je stereotipno srpsko razmisljanje da se politika tj. politicari uvek i za sve pitaju. Boli mercedes ona stvar da li ce turci da se vrate u tursku ili ce mongoli da dodju u nemacku da sklapaju mecke. Oni se vode kao uostalom sve firme u ovom prokletom kapitalizmu iskljucivo i jedino PRIHODOM. Znaci idem tamo gde me manje kosta i vese cu da zaradim posmatrajuci sve faktore poslovanja. To je valjda svima jasno i mislim da su ljudi ovde previse zatrovani politikom i uplicu je i tamo gde je nema toliko.
 
Михаило":3pr2piqe je napisao(la):
Један од највећих проблема Србије је огроман спољнотрговински дефицит. Тј, много више увозимо него што извозимо. Као да ви за вашу кућу купујете више него што зарађујете. Србији је тренутно потребна свака могућа производња, свака могућа индустрија. Икарбус није толико лош колико се овде пљује, напротив, сасвим је солидан, уз боље одржавање и мало бољу завршну обраду ништа му не би фалило.

Инсистирање на куповини мерцедеса је себично и детињасто. У тренутној ситуацији, свака затворена фабрика је корак ближе банкроту... :violina:
Izvini, jel taj proizvođač ikarbus ima još neko tržište na koje plasira svoje proizvode ili znaju samo za Beograd i okolinu? Kažeš proizvode sasvim solidne autobuse. Pa čemu onda briga da će da bankrotiraju ako ne prodaju Beogradu još 400 novih autobusa? Prave solidne autobuse, prodaće ih lako nekom drugom gradu ako ih ne uzme Beograd, zar ne? I ajde mi sad objasni ti i svi ostali kako će to ikarbus a i naša privreda zajedno sa njim da propadnu ako Beograd ovaj put kupi autobuse nekog drugog proizvođača?
Ovde se radi o tome da ikarbus slobodno može da nastavi da pravi nekvalitetene autobuse jer znaju da je uvek tu Beograd koji će da iz uzme ma kakvi bili, samo iz razloga koje vi ovde stalno potencirate.
Znači sigurno ćemo da se zadužimo za nove autobuse jel tako? E izvini ali hoću sad za svoj novac nešto malo bolje i kvalitetnije što dugo već nismo imali, da na ulicama gledam i nešto drugo osim domaćih, ruskih i turskih krševa. A ne da me neko tamo prisiljava da se vozim u domaćem jer će zamisli, da propadne domaća proizvodnja i privreda ako grad ne kupi 400 autobusa od domaćeg proizvođača.
E pa po@#%em im se na takvu proizvodnju koja može da opstaje samo tako što će tu uvek biti Beograd za njih da kupuje njihove stvari. Smešno ljudi, smešno...
 
Meni je najzanimljivija od svih optimistična ideja da Mercedes može da preživi GSP "održavanje". :laugh: :laugh: Nema tog autobusa kog oni neće dokrajčiti!
Meni je, uzgred rečeno, sad bio drug iz Ljubljane, gde voze čuveni Mercedesi i MANovi, upoznao sam ga s Ikarbusom i jedino mu nisu bila jasna ona "tobogan" sedišta. Meni je posebno bio zanimljiv komentar je bio da su to prvi autobusi u kojima on može normalno da sedi, stoji, uđe i izađe (visok dečko skoro 2m, a i razbacan).

(Svejedno mi je šta će kupiti, molim vas da me ne napadate da branim Ikarbus ili slično)
 
Ne mozes da poredis Mercedes koji zaposljava desetine hiljada ljudi i godisnji obrt veci od cele Srbije sa Ikarbusom...

Poenta je sto neces imati sutra ni za te Mercedese ako svoju proizvodnju i ekonomiju u potpunosti upropastis besomucim zaduzivanjem i uvozom nepotrebnih stvari koje mozes sam da proizvedes...

Kome to nije jasno, mogu i da crtam...
 
Somi303":k61eg8yw je napisao(la):
Ево птичице, иди на Видиковац па тамо гледај квалитет..

Маркусе, не можеш да будеш неутралан. Икар или Мечка? :laugh:
Prefinjena elegancija., bombona! :kafa: A uz to i ide!
 
@ Milance

Prijatelju, sve je politika. I svuda je tako. Tvoje je pravo da misliš kako je to samo srpski patent. Razlika je u tome što je negde drugde politika ne meša zbog pojedinaca i tajkuna, nego zbog dugoročnih strategija same države.

....odgovori mi samo jedno. Od toliko istočnoevropskih naroda i država sa čak i jeftinijom radnom snagom a boljim stručnjacima od Turaka, Nemci se odluče baš za Turke....

....uzgred, Turska je jedina država u Evropi čija se dijaspora vraća u domovinu, gde mladi Turci dolaze u svoju zemlju da se školuju i rade.... to ponajviše odgovara upravo Nemačkoj, a Nemačka je i ponajviše ulagala u Tursku.....i sve je to kao slučajno?

Nejmojte biti naivni da "tamo na zapadu" sve funkcioniše po nekim utopističkim i teorijskum pravilima etičke demokratije i čistog zdravog kapitalizma gde politike nema..... :)

@ Angry bird

Privreda nam propada zato što uvozimo i ono što nam treba i ono što nam ne treba. Recimo, pasulj Gradištanac uvozimo iz Kine. Našu marku uvozimo iz Kine....semafore kupujemo od Simensa a naš Mihailo Pupin ih proizvodi...zašto? Ako nešto proizvodimo, to ne treba da uvozimo. Koja ozbiljna država bi uvozila strane autobuse a pritom ima čak 3 svoja proizvođača?

Ikarbusu je već ugroženo tržište samim tim što je LAZ doveden na testiranje, i žto je CNG kontigent kupljen negde drugde. To ih je i nateralo da nova N serija bude za klasu bolja od predhodne.
 
Ali Turska uopšte nije loša i siromašna država niti su njihovu stručnjaci loši.
Svako normalan bi se pre odlučio za rad u Turskoj nego u Ukrajini (ili Srbiji, nažalost).
 
Nema potrebe za crtanjem, sve je jasno. Grad kupi nove autobuse proverenog imena, čisto da se malo razbije jednoličnost pretežno krševitog voznog parka, a ikarbus nastavlja da postoji proizvodi i prodaje svoje autobuse, te sasvim solidne. I vuci siti i ovce na broju. E ali neće tako biti, kupiće se opet neko sranje i biće samo vuci siti a ovce nek se @#*u.

@stf Da te pitam, kada ideš u šoping da kupiš neki komad garderobe jel gledaš da li je proizvedeno u Srbiji ili ga pipkaš i gledaš kvalitet i da li ti se sviđa i kako ti stoji?
stf":282vv2n8 je napisao(la):
Ikarbusu je već ugroženo tržište samim tim što je LAZ doveden na testiranje, i žto je CNG kontigent kupljen negde drugde. To ih je i nateralo da nova N serija bude za klasu bolja od predhodne.
Jel tako? Pa eto im prilike da napreduju još za stepenicu više u kvalitetu svojih autobusa, kad grad kupi nešto kvalitetnije shvatiće da moraju mnogo više da se potrude. ;)
A to kvalitetnije svakako nisu liazi i gmazovi, tu se skroz slažem. Kao što reče šomi, ako već kupujemo sranje kupujmo domaće.
 
Vrh