Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Zašli smo odavno u off, ali moram na ovo da ti odgovorim.
Ti smatraš da zbog teške finansijske situacije projekat metroa treba odložiti, ja sa druge strane mislim da smo metro trebali da počnemo da gradimo koliko juče, ni u Sofiji ne cvetaju ruže pa im to ne predstavlja problem da štancuju liniju za linijom. Metro nije nešto što se gradi dve, tri godine i gotovo, to je ogroman projekat na duže staze i zato ga treba posmatrati van konteksta današnje finansijske situacije. I kamo sreće da je metro neka vrsta luksuza ili neki hir razmaženih beograđana to jednostavno rečeno osnovni preduslov da se ovaj grad dalje razvija. Više neću diskutovati o ovoj temi i zalaziti u off. :kk:
 
Не желим да даље идем ван теме. Синоћ у Кнеза Милоша ''Јапанац'' ГБ 876 покварен/прокувао стоји на станици '' Вишеградска''. Требао би да се отвори наградни конкурс за ''Јапанца'' који најдуже издржи. :)
 
Ma japanci odose u istoriju, mozes svaki dan da nadjes nekog u Kosutnjaku.
A nista nije bolje ni sa ostalim autobusima. Japanci su samo dosta uocljiviji i nadao sam se jos uvek dosta izdrzljiviji od nasih. Kad vidim njih kako stoje po citavom gradu, ja uopste ne znam sta da ocekujem od ostatka prevoza.

Ma sta ce nam autobusi, sad ce Djiki da izgradi metro.
 
vucko":6gye8xys je napisao(la):
Ipak nemerljiva je cena neceg sto je domace proizvodnje jer se prehranjuje nekoliko stotina ljudi koji rade u ikarbusu,a opet radi se o proizvodnji koja nije samo mlacenje prazne slame kao neka birokratija.

Баш се лепо развила дискусија на тему "Икарбус - за и против", има много постова на које бих одговорио али ево цитираћу само рођин. :) Следи један дугачак пост, млеко на шпорету ће ми вероватно искипети, али све за Беобилд! :laugh:

Прво, истина је да се од домаће производње прехрањује ХХХХ породица. Социјална димензија постоји у сваком друштвено-пропалом предузећу, као и у државним институцијама. Међутим, проблеми пропалих фирми се неће моћи решити док год се гледа само та димензија. Нажалост, тако је. Свако предузеће које није ушло у темељно чишћење и реорганизацију је пукло, или је на путу да заврши као "брисано из регистра".
Док је Застава радила домаћи програм, активно сам се бавио проблематиком те фабрике, прикупљао информације о производима, стању у фабрици, углавном инсајдерске. Прва ствар коју сам приметио код радника, било мануелаца у производњи или инжењера, је да су им сви други криви, осим њих самих. Такође, приметио сам и потпуно одсуство било каквог духа да се нешто промени, макар оно што само од њих зависи - пре свега однос према раду. То је хронична бољка наших предузећа. Рецимо, у ИМР-у једном новинару није био дозвољен улазак у производни погон зато што имају пар радника који воле да циркају на послу, па да не пукне брука када то изађе на видело. А после ти исти радници који лочу и не обраћају пажњу на то што раде ("ма може овако, ко ће да га гледа" и слична импровизација) кукају над својом тужном судбином. У Србији генерално постоји национални спорт "кукање", пошто 99% људи само кука на свој положај и нема намеру да било шта уради да би се тај положај макар и минимално променио. Сви хоће лаку промену преко ноћи, а то не иде тако.
Ево примера из Заставе. Сви знамо да је највећа бољка на Заставиним возилима последњих година била очајна шкрипутава пластика у кабини. Проблем са честим кварењем се могао лако избећи куповином модела са Пежоовим мотором, тако да је тај сегмент био решен. Међутим, уместо да се баве побољшањем квалитета пластике и исправљању грешака у склапању (контролу квалитета возила су вршили радници који не да нису компетентни за тај посао, него је то застрашујуће), менаџмент и инжењери су одлучили на утопистичке пројекте - Југо Електра, Флорида са дизел мотором, експериментисање са Тојотиним моторима у Југу и Флориди... Све је то лепо, али новац утрошен за развој тих модела је могао бити много, много паметније искоришћен - рецимо, за куповину квалитетније пластичне масе од које се бризгају делови ентеријера. Али јок, лепо је сањарити и хвалити се на сајмовима како је "домаћи произвођач направио први електрични аутомобил". :rolleyes: Колико људи у пропалим гигантима немају осећаја за потребе тржишта, најбоље говори следећи пример. Када је ЈУ пукла, Југопластика је престала да испоручује инструмент-табле за Флориду. Те табле су биле направљене по узору на Фијат, и дизајнерски су биле прилично успеле. Елем, да би се производња наставила, било је потребно направити инструмент таблу у Србији, што се дешава негде око 1995. И уместо да инжењери направе исту или унапређену таблу у односу на ону која се до тада уграђивала (кад се већ праве потпуно нови калупи имаш слободу да извршиш одређене измене), они су направили таблу која изгледа као шпорет смедеревац, са деловима табле из Југа, која је 10Х ружнија и застарелија од табле која се уграђивала 1989., читавих 6 година раније!

Оно што покушавам да објасним је то, да у великим пропалим фабрикама, па тако и у Икарбусу, влада потпуна летаргија, где се само чека неки Деда Мраз који ће, ето, донети нешто, а да само радници ништа не могу да ураде и промене своју ситуацију. Шта мислите, зашто доста инжењера иза Заставе није прошло Фијатове тестове - управо због те "заосталости у времену" и недостатка осећаја за реалност.

Икарбус је по свему чудна прича. Једина фабрика металског комплекса која је преживела 90-е а да је била колико-толико добростојећа, коју је на крају уништила приватизација - да потсетим, фабрику су купили Руси, тако да толико о томе колико су нам "браћа" и колико би нам било боље "да све Руси узму". Успели су да са Италијанима направе тај Авансити, који јесте леп, али џабе када је ем неквалитетан - ем се уграђују лоши делови (недостатак средстава, а и проблем недостатка осећаја за то шта је битно који сам горе образложио), ем је завршна обрада лоша ()само и искључиво кривица раника). Нико ме не може убедити да је потребно бити чудотворац да би се радници који свој посао раде офрље дотерали у ред. Иначе, управо су ти нерадници највеће бунџије када се помене реструктурирање, јер знају да ће у случају темељне чистке бити први на "листи за одстрел", а други посао не могу да нађу - или нису квалификовани или неће да раде. А ја да бринем о томе да ли неки нерадник има пара за живот - баш ме брига, има вредних људи који би тај посао радили много боље и са више пажње, а незапослени су.
Што се тиче лоших делова који се уграђују, то је једна од ствари која ме ужасно нервираја а у нашем народу је страшно распрострањена - зове се "може да се набуџи". Хајде да направимо нови аутобус, иако немамо средстава - набуџићемо нешто. Хајде да убацимо ФАП мотор у Икарбус - набуџићемо нешто. Па бога му пољубим, зар није боље нешто направити да буде застарело а да ваља, уместо да буде ново и да не ваља? Дражи би ми био по прописима склопљен ИК-160 него офрље слепана Н-серија. Најновија Н-серија јесте боља од старе, али има доста проблема због којих та Н-серија никада неће бити аутобус, већ само полупроизвод, као и Заставини модели својевремено. Прво, седишта Бучје су стварно очајна и неудобна, и што се тиче изгледа и што се тиче употребљивости. Друго, пластике на поклопцима на крову нису лепо уклопљене - негде је зазор 3, а негде 0мм. Када аутобус на леру ради на одређеном броју обртаја, пласлике почињу да се тресу и производе оно неописиво иритантно брундање и шкрипање, свима већ познато са Заставиних возила. Зрачење топлоте од мотора у приколици је и даље присутно. Можда ово некоме делују као ситнице, али те ситнице "живот значе", јер је то оно што продаје производ. А ако Икарбус мисли да изађе из буле, мора да се окрене и извозу, а не да само чека да му Београд, преко ГСП-а, удели неку пару. А у иностранству нико неће да купи аутобус који се растресе после годину дана, па макар био најлепши на свету. Из тог разлога сам и против возила која долазе из земаља бившег источног блока. Међутим, овим периодичним "давањем инфузије" се агонија Икарбуса само продужава, јер нема суштинских промена и реструктурирања фирме, и одржава се неки "статус кво". А време пролази, и ускоро ће тај Авансити бити застарео, јер је животни циклус производа све краћи. Иначе, и код Икарбуса имамо пример "беспотребне иновације" - нови Икарбуси имају електрични шибер! То сигурно кошта више од обичног, а потпуно је бескористан. Чему онда такво расипање?
Оно што је још битно рећи је да је јако мало делова на Икарбусу домаћег порекла. Прозори који се отварају су турски, врата су турска, мотор и мењач су МАН, делове трапа како сам чуо купују од Рабе, гуме су Сава... Шта је онда, ког ђавола, на том аутобусу српско, осим пар стакала (добрих, стакло ко стакло), седишта (лоших и ружних) и радне снаге (која све те делове саставља преко воље)? Па скоро ништа, нажалост. Тако да та прича да се куповином Икарбуса подржава домаћа привреда баш и не стоји - пре сам схватања да се подржава пар домаћих фирми и гомила нерадника (част изузецима) који у тим Икарбусу раде, а све посредно преко наше грбаче.
Ја не мислим да се од услуга може живети, мислим да нам је неопходан и производни сектор, али тај сектор мора да буде профитабилан, са производима са високим степеном додате вредности а не на државној инфузији. Лично ми се гаде "инвеститори" који долазе код нас да радну снагу користе као робове, а да од наших фирми праве само радионице у којима склапају своје производе од увозних делова. Међутим, за тако нешто је потребно много рада и потпуно реструктурирање тих великих фирми, пропалих гиганата, као што је то урађено са ПКБ-ом. Лично бих волео да радим у Икарбусу и да имам одрешене руке по питању преуређења фирме - пљуштали би откази на све стране, а завршна обрада би била боља од немачке. То је само једна ствар, која се може урадити врло брзо, али уз много рада и ангажовања. А либерални капитализам је највеће зло које постоји, најодвратнија ствар на свету, али као и комунизму и њему ће доћи крај. :)
Иначе, иако сам против куповине Икарбуса у оваквом издању какав је сад, кад год могу купујем домаће производе, наравно ако нису бофл. Производе и екс-источног блока (нарочито Румуније и Бугарске) и екс-ЈУ репубилка не пазарим, па макар ми их поклонили. Тек да не испадне да сам неко ко мисли да смо неспособни да направимо било шта. :)
За крај - један снимак у коме се види зашто Икарбус са овим начином рада никада не може да изађе из буле у којој се налази.

http://www.youtube.com/watch?v=3ZppGSotsmE
 
Uzegli Zejtin":3n34j4gf je napisao(la):
Прозори који се отварају су турски, врата су турска, мотор и мењач су МАН, делове трапа како сам чуо купују од Рабе, гуме су Сава... Шта је онда, ког ђавола, на том аутобусу српско, осим пар стакала (добрих, стакло ко стакло), седишта (лоших и ружних) и радне снаге (која све те делове саставља преко воље)? Па скоро ништа, нажалост. Тако да та прича да се куповином Икарбуса подржава домаћа привреда баш и не стоји - пре сам схватања да се подржава пар домаћих фирми и гомила нерадника (част изузецима) који у тим Икарбусу раде, а све посредно преко наше грбаче.
Sve što si rekao je apsolutno tačno, ali nekima i da nacrtaš to i dalje neće prihvatiti,radije bi da ih strefi toplotni udar u zadnjem delu ikara i da se nagutaju isparenja iz auspuha nego da priznaju da je Ikarbus sklapa (a ne prozvodi) sranje na točkovima. Što se tiče radnika koji tamo rade, ponoviću opet mnogi daleko stručniji i vredniji radnici su ostali bez posla širom Srbije pa nikom ništa, a ovde gomila neradnika od koje većina ne bi ni alko-test prošla ( čast izuzecima) svaki dan raducka i sastavlja neki poluproizvod ne obazirući se pritom na kvalitet i sve to čineći potpuno bezbrižno jer znaju da će to njihovo sranje uvek imati prođu kod Grada Beograda. Ali nema veze dok god je naše dobro je zar ne.....
 
Ovo zasluzuje da bude ovde...
Poslednje slike najstarijeg zglobnog autobusa u Beogradu... :notok:
IMG_20120622_115639.jpg

IMG_20120622_115659.jpg
 
Ovaj Lastin se bas kamuflirao, moram da priznam da ne mogu da uvidim njegovu lepotu :)
 
Sta da radim,ne mogu bolje.Ne smem da udjem u Ikarbus,a sa ove strane ograde sve neko zelenilo,nasli su gde ce da ga zasade :p
 
Uzegli Zejtin":2hpdp4zw je napisao(la):
За крај - један снимак у коме се види зашто Икарбус са овим начином рада никада не може да изађе из буле у којој се налази.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZppGSotsmE
"Može samo na pakao, ili na Sibir" aaahahahahaaa :lool:
 
Pa ljudi niko ovde normalan ne zagovara da Ikarbus ostane ovakav i da hrad ulaze u njega...
Ni PKB sigurno nije radio nista bolje dok ga grad nije preuzeo... Kao sto znamo stvarao je gubitke...

Ja se zalazem da grad nekako preuzme Ikarbus i da ulozi u njega kao u PKB, za par godina imacemo sasvim zadovoljavajuce buseve...
Oni koji pricaju da grad ne treba da kontrolise Ikarbus, neka se zapitaju koliko je gradski prevoz u stvari najbitnija gradske uprave i koliko je to strateska stvar za grad... Bacam ideje napamet, nadam se naravno da je to sve moguce i izvodljivo...
 
bilo bi lepo kada bi nas pustili da udjemo u Ikarbus uz pratnju cuvara pa ne cemo im pojesti autobuse
 
Nikola '93":d1f0awn4 je napisao(la):
Ovo zasluzuje da bude ovde...
Poslednje slike najstarijeg zglobnog autobusa u Beogradu... :notok:
IMG_20120622_115639.jpg

IMG_20120622_115659.jpg
Sram ih bilo sta su uradili nek se stide bezobraznici bezobrazni :rant:
 
Uzegli Zejtin":2laveo0t je napisao(la):
За крај - један снимак у коме се види зашто Икарбус са овим начином рада никада не може да изађе из буле у којој се налази.

http://www.youtube.com/watch?v=3ZppGSotsmE
Ono što bi ja voleo je da neko od vozača napravi isti ovakav snimak sa recimo novim solaris busevima u Novom Sadu, pošto mi se čini da je ovo neki lala. Ili sa bilo kojim autobusom nekog proizvođača koji važi za kvalitetnijeg, čisto da vidimo o čemu pričamo.
 
Gledajući ovu sliku i znajući kako neki vozači itekako znaju da pritisnu papučicu ne mogu a da ne pitam da li postoji šansa da se autobus prevrne u krivini, i da li se to uopšte dogodilo u BG?
P.S. Na toj krivini kod Hayata i neki vozači sa Katicama znaju prilično brzo da voze, nije ni malo prijatno ako ste u njemu.
 
Ја могу да се похвалим чињеницом да је један мој рођак преврнуо пун камион "Кока-Коле" на Славији... :cool:
 
Bivis":3by04g9y je napisao(la):
Gledajući ovu sliku i znajući kako neki vozači itekako znaju da pritisnu papučicu ne mogu a da ne pitam da li postoji šansa da se autobus prevrne u krivini
Može:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=V-H-B6nB0js&feature=related[/video]

A i ne mora:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mkmeBGNGu1E[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=WrUvRGVXZ5k&feature=related[/video]

A najbolje je nešto između :o :

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rNfNg2mzKDI&feature=related[/video]
 
Ми овде причамо о Икарбусу, а не неком немачком ср**у са помоћним точкићима.
 
GSP-u s vremena na vreme izgori po neki bus, ali na svu sreću nikada nije izbio požar u nekim od pogona to se upravo desilo u Botropu...

Evo kako izgleda kada gore 69 autobusa u nemačkom gradu Botropu..
vestische2.JPG

Požar se desio u decembru i za nepunih šest meseci kupili su nove koje će pustiti u saobraćaj do avgusta.
vestische1.jpg
 
Vrh