Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ne, ali mi je taj deo posta delovao neozbiljno pa ga nisam komentarisao... Delujes mi kao dete koje ne dobija omiljenu igracku u radnji pa frljas sa uzimanjem 4 vrste autobusa sto bi bila nocna mora za odrzavanje i nicemu ne bi sluzilo osim zadovoljavanju tvojih zelja...

Sustina onoga sto govorim jeste, naravno da su i meni mercedes i volvo vrh u gradskim autobusima... I voleo bih da imamo drzavu koja bez problema i bez ugrozavanja domace proizvodnje (makar to bila i fabrikica od 1000 zaposlenih) moze da uzme 1000 mercedesa... Ali to nije slucaj...

Mi moramo da budemo srecni kada imamo neki deo domace proizvodnje koji mozemo da iskoristimo jer su ustede visestruke... Problem je sto nam je sistem vrednosti unakazen pa se nista ne odrzava, svi su lenji, svi su lopovi, pa tebi i meni stvara utisak da ne moze domace...

Na svu srecu imamo primere da je i te kako moguce i da samo treba sve zategnuti i postaviti na zdrave noge, bar oko nekih stvari...

Pazi banalan primer: Rusi u NIS ulazu samo 500 miliona za dve godine i vec trece godine poslovanja imaju 500 miliona NETO dobiti...

Da li ima neko ovde ko misli da to nismo mogli sami samo da smo bili ozbiljni i da smo imali volju da javasluk i kradju sprecimo...
 
Valjda si primetio dva smajlija na kraju tog "frljanja" pa si shvatio da je to bila zezancija. Naravno da znam da ne može da se uzme 4 vrste autobusa kad se raspiše tender a jedan proizvođač pobedi.
 
Oce li kad fap pobjediti na tenderu :kafa: Sto se tice ikarbusa problem je sto je dosta ikarbusovih koperanata unisteno pa ljudi moraju da kupuju djelove iz turske [uz to su jeftinij]Je stvarno mislite da ako se okupi ekipa inzinjera nemozemo da napravimo odlican autobus.Dobra kontrola zavrsne obrade montaze samih djelova prije ugradnje.Sve karike moraju da funkcjonisu besprekorno.Ikarbus je dosta unpredio ovogodisnju N seriju u odnosu na 2008 .Naravno ima tu jos stvar koje se mogu dotjerati.Nekad smo i klima uredjaje proizvodili i motore :kafa:
 
Sve moze samo kad se hoce... Ja se samo bojim da je ceo sistem tako napravljen da sve propadne... Sto je jos gore jer svi mi sami unistavamo sami sebe, javaslukom, kradjom, nezainteresovanoscu... Onog trenutka kada budemo shvatili da je ova zemlja nasa i da nemamo rezervnu, da ce nasa deca odrastati u toj takvoj zemlji koju mi unistavamo nasim "kombinacijama" tada ce nam tek biti bolje...

Jos ako tu ubacimo takmicarski duh i zelju za dobrim rezultatima mozemo da napravimo haos... Iskreno se nadam da ce tako biti...
 
Nemam ništa lično protiv domaćih proizvođača koji se u uslovima tržišne konkurencije kvalitetom svojih proizvoda i konkurentskom cenom bore za svoje mesto pod suncem, ali imam protiv onih kojima je reč kvalitet misaona imenica, onih koji zadnjih 20 godina žive od sise države jer znaju da bez obzira kakvo sranje izbace iz pogona tu je Grad Beograd koji će im to kupiti. Kakav crni Ikarbus (90% turski proizvod), pa radije bih da na ulici vidim Novosadski Neobus ili FAP, nego njih. Ne znam za vas, ali ja kada uđem u prodavnicu jedino na šta obraćam pažnju kada kupujem nešto jeste odnos cena/kvalitet, to odakle dolazi mi je poslednje na pameti.
I jedno pitanje za Feanora, ako nije tajna koju marku automobila voziš?
 
He, he, he, vozim sta i kad mi padne pod ruke... :lol:

Sto se tice kvaliteta i "trzisne konkurencije" nadam se da shvatas da ni jedna firma iz Srbije ne moze da se trzisno bori sa velikim firmama koje su svoje prvobitne aukmulacije kapitala imale pre 100 godina i koje imaju trzista i kapacitete o kojima mozemo da sanjamo... Da li je moguce da i dalje ima u Srbiji pobornika tog "liberalnog kapitalizma" u stilu nek propadne sve sto nije svetski trzisno a mi cemo se baviti uslugom i uvozom?! Da li je moguce da ovo treba nekom objasnjavati?!

Ljudi uozbiljite se, sa takvim stavovima pomrecemo nacisto... Nemojte da cekamo da se desi da bi poverovali u te stvari... :bash:
 
Људи, не може Икарбус одједном да постане Соларис. Потребно је време.

Да би Икаров бус постао конкурентан западним, мора да уложи доста новца. А да би уопште имао новца, мора да продаје тренутне производе. Пут ка успеху покривен је трњем. То није само пука пословица.

Сви смо сведоци да је последња Н серија далеко квалитетнија од предходне. Али то не би било могуће, да није Београд купио предходну и тим новцем Икарбус имао увид шта не ваља и финансирао даље побољшање.

Много је боље за све нас да се неко време жртвујемо возећи се у лошијим бусевима а за узврат добијемо јаку фабрику него да купујући само страно упропастимо домаћу фабрику и после увозимо за сва времена и пунимо немачке џепове...
 
Bivis":2haf3e4g je napisao(la):
Nemam ništa lično protiv domaćih proizvođača koji se u uslovima tržišne konkurencije kvalitetom svojih proizvoda i konkurentskom cenom bore za svoje mesto pod suncem, ali imam protiv onih kojima je reč kvalitet misaona imenica, onih koji zadnjih 20 godina žive od sise države jer znaju da bez obzira kakvo sranje izbace iz pogona tu je Grad Beograd koji će im to kupiti. Kakav crni Ikarbus (90% turski proizvod), pa radije bih da na ulici vidim Novosadski Neobus ili FAP, nego njih. Ne znam za vas, ali ja kada uđem u prodavnicu jedino na šta obraćam pažnju kada kupujem nešto jeste odnos cena/kvalitet, to odakle dolazi mi je poslednje na pameti.
I jedno pitanje za Feanora, ako nije tajna koju marku automobila voziš?
Е, то је прво што треба да погледаш! Да ли мислиш да наше "комшије" купују наше производе? Исто важи за павлаку, млеко, воће, аутобус и чипс! Ако они бојкотују наше производе зашто ми треба да купујемо њихове? :rant:
 
Šomi da ne mešamo babe i žabe u ovom slučaju autobuse i pavlaku. ;) Naše prehrambene proizvode kupujem zbog kvaliteta a ne zato što su naši, i realno posmatrano naša velika izvozna šansa jeste prehrambeni sektor. :kk:
 
Јесте, али аутобуси су сасвим ок. Хрвати се љуте што ми не купујемо "кроТреш", а они не размишљају о Икарбусу...
 
Ne znam da li se u vasem kraju kvare autobusi, ali u poslednjih mesec dana japanci bukvalno dolaze samo do DIF-a na liniji 23 i tu ispustaju dusu. Danas sam se vozio u jednom i sedeo napred dok su pricala tri vozaca. Govorili su kako je jedan juce prespavao smenu u Kosutnjaku jer mu je nestalo goriva, da nemaju pare da menjaju hladnjake ni da ih ciste iznutra, da su japanci gotovi i da ne smeju da ih voze preko 30-40 da bi izdrzali jer im je neka temperatura preko 100 stepeni, da u radionici vise uopste nema nikakvih rezervnih delova, samo vise neka creva, pricaju kako niko ne zna sta ce se desiti sa prevozom i da ovako ne moze jos dugo. Klimu u japancu ne sme da ukljucuje jer bi autobus crkao, ne bi izdrzao.
Da li je zaista situacija ovako kriticna u GSP-u?
 
Nikola pa zar nisu japanci pre nekog vremena donirali rezervne delove za MAN-ove autobuse.
Izvor 24 časa

Japan nastavlja da donira beogradski GSP

U sredu, 14. marta 2012. godine Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" dobilo je od japanske vlade rezervne delove u vrednosti od 150.000 evra za revitalizaciju autobusa koje im je pre devet godina Japan poklonio, saopšteno je danas.

Ambasador Srbije u Beogradu Tošio Cunozaki rekao je, na konferenciji za novinare, da su 93 poklonjena autobusa u dobrom stanju i da veoma ceni napore koje radnici GSP-a ulažu u svakodnevno održavanje vozila.

- Ovi žuti autobusi su simbol japanske razvojne pomoći Srbiji i drago mi je što će donacija rezervnih delova produžiti njihov radni vek i osposobiti ih da prevezu još više građana - rekao je ambasador Japana na svečanoj primopredaji rezervnih delova u Saobraćajnom pogonu GSP-a "Novi Beograd".

On je kazao da želi da iskoristi priliku i "izrazi svoju duboku zahvalnost" svim ljudima u Srbiji na solidarnosti i donacijama koje su pružili žrtvama razornog zeemljotresa koji je pogodio Japan pre godinu dana.
japanski-ambasador-donirao-440-rezervnih-delova-za-autobuse-1331733571-136128.jpg

Direktor GSP-a "Beograd" Mileta Radojević rekao je da se donacija Japana iz 2003. godine nastavlja i da će zahvaljujući njoj autobusi moći da saobraćaju još nekoliko godina.

- Nadam se da će se ova saradnja nastaviti, mi smo ispunili sve zahteve. Autobusi su održavani besprekorno, posade i linije na kojima su saobraćali nisu se menjale - kazao je Radojević.

Direktor GSP-a "Beograd" naglasio je kako Vlada Japana ostaje privržena svom humanom opredeljenju bez obzira na probleme u svojoj zemlji.
Šef misije Japanske agencije za medjunarodnu saradnju (JICA) Satoru Kurosava rekao je da je Japan 2003. godine izdvojio 15,4 miliona evra za 93 autobusa i njihovu opremu, a JICA je ove godine obezbedila preko 440 različitih delova koji će uskoro biti ugrađeni.
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/japan-nastavlja-da-donira-beogradski-gsp/32708.phtml
 
Ја сам возача једног мутанта питао јел може да упали климу, а он ми је рекао да ће бус прокувати за 10 минута, ако то уради.
 
Sada mi je jasno zašto u japancima na liniji 16 retko pale klimu, ali mi nije jasno kako nemaju rezervne delove a japanci poklonili pre nekoliko meseci.
 
ма препродали их, а Јапанцима рекли да су их уградили у бусеве :)
 
Lepo sam cuo od njih da delova vise uopste nema, a ni para da se kupi.

@Somi303
Da, i klimu su lepo komentarisali, kazu da je autobus i ovako gotov, sa ukljucivanjem klime bi momentalno stao.
 
Ili je donacija japanaca u vidu rezervnih delova bila mala, ili su ovi naši nešto smuvali trećeg nema.

Mali off, da li je nestala struja kod vas, ovde kod starog merkatora nije je bilo nekih dvadesetak minuta, izgleda da će nam klima uređaji doći glave kako u autobusima tako i u stanovima. :laugh:
 
Japanski naucni institut se bavi GSP odrzavanjem autobusa ..jednostavno ne mogu da shvate..sta se desilo busevima..sada se rade dalje opsezne studije.. :D
 
Juce sam video tri pokvarena japanca oko 11 na potezu od Sajma do Ade, 2 88 i jedan 511 nisam mogao da verujem
 
Kad su vrucine japanci se mnogo kvare cuo sam i ovi japanci sa26-ici da se bas kvare
 
Situacija u GSP-u nikada nije bila idealna, ali ovo sada već postaje ozbiljno nešto mi govori da će Điki uskoro tamo da sprovede čistku.
 
Hoce malo sutra. Galamio je dok nije dobio svojih 8.5% preko drugara iz BusPlusa. Sada ce samo da se zali na cenu i da pokusava da je poveca da bi imao sto veci procenat.
Djiki nije tip od akcije kako ga mnogi vide, on je Bog marketinga.
 
Знаш ону изреку о лагању људи током времена. Добар маркетинг не може да спаси лош производ на дужи рок. Ако хаос са бусевима буде све већи, то ће се видети, а неко ће се и осмелити да њега јавно пита оно што ће народ свуда да прича. Ако је добио једне изборе на основу онога што просечан гласач види, тај гласач ће да види и оно што је лоше. А бусеви су једна од првих ствари на које се наиђе. Ни 13 бајки о метроу неће моћи да спасе власт тада. Како год окренеш, нешто ће морати да се деси у ГСП-у. Да ли ће то бити само козметичке промене или оне које су стварно потребне, е то већ не знам, али ће се и тада резултати брзо видети.
 
@ Barkley
Upravo sam na to i mislio, e sada kao što ti kažeš pitanje je da li će to biti samo neko šminkanje ili korenite promene...
 
Vrh