Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Pa eto ..kupuje se 400 novih buseva...i onda već smo slični Varšavi,a još ako krene i Metro stižemo ih ;)
 
Meni lično to nije nikakav pokazatelj napretka, možda je čak i pokazatelj nazadovanja, kao i mnoge stvari kupljene na kredit u Beogradu. Ne umemo da čuvamo, pa kupimo novo i to bude lepo za oči prvih par meseci. Nije nam potreban taj trošak sad, 400 autobusa je čist populizam. I daleko od toga da ćemo više ličiti na neku svetsku metropolu sa njima, bićemo još jadniji, jer će se njima voziti jadni, frustrirani, nezaposleni i ljudi bez perspektive
 
Nema brige,ti autobusi nece biti naruceni ove godine jer nisu ni poceli pregovori sa kreditorima,pa dok oni odobre,pa nasi usvoje.Ima tu birokratije bar za pola godine,ako sve ide kao podmazano.Pre vidim tu pricu sa busevima kao spas ako pukne prica sa metroom jer grad nema mogucnosti da se zaduzi i za nove autobuse i za metro.
 
Ali verovatno će imati pare za LRT i autobuse, onda će nam trebati mnogo autobusa
 
Мајко мила, каквих се глупости начита човек на овој теми.

Те зашто куповина кредитом (а цео свет тако купује), те неће се ништа променити (а, рецимо, тролејбуски саобраћај се у цугу подигао за два степена више), те народ ће бити несрећан ако се, авај, вози у новим аутобусима (док у старим блиста од среће)...

Уозбиљите се људи.
 
^^
И 70-их се од кредита живело широко, па само после награјисали. Није мудрост узети кредит, већ га после вратити.
 
sizif":3c2km9z6 je napisao(la):
Мајко мила, каквих се глупости начита човек на овој теми.

Те зашто куповина кредитом (а цео свет тако купује), те неће се ништа променити (а, рецимо, тролејбуски саобраћај се у цугу подигао за два степена више), те народ ће бити несрећан ако се, авај, вози у новим аутобусима (док у старим блиста од среће)...

Уозбиљите се људи.
Da dobro si primetio, a posle kada stignu novi busevi onda hvalospevi te...super je kako je bilo..
 
Проблем је што смо свесни коме ти аутобуси иду у руке. И на шта ће личити кроз који месец. А тек кроз годину-две.

Али зато тај кредит не застарева. Отплаћујеш га само тако. Уз то би и био потпуно непотребан да ГСП одржава постојећи парк.

Значи, ми се задужујемо само зато што ГСП није у стању да одржава возни парк. Ја ту не видим ништа позитивно.
 
Mislim da je svima jasno sta treba raditi:
1. Izdvojiti tramvajsku i trolejbusku jedinicu iz sastava GSP, osnovati novo JGP za upravljanje ovim sistemima. To JGP bi moglo da takodje upravlja i Metroom kada bude izgradjen.
2. Postepeno povecavati fondove za subvencionisanje privatnika,a srazmerno tome linearno smanjivati broj GSP-ovih autobusa u saobracaju.
3. Kada broj GSP-ovih vozila u javnom saobracaju spadne na 0 ili malo iznad 0, likvidirati GSP.
 
moram da se složim sa stf.

lepo je imati nove autobuse ali u našoj situaciji mislim da nije to baš najprikladnije.

ja samo želim kad se vozim autobusom da on ima zimi grejanje, da sva vrata i prozori dihtuju, da imaju svi zvučnu izolaciju tj. da ne skidaju postojeću, da nisu truli, da nisu prljavi i ižvrljani, da su im svi delovi karoserije lepo uklopljenji, a ne ubudženi čisto da bi se reklo da ima branik. da izduvni gasovi ne završavaju u kabini.

odnosno ono što bih manje više želeo da svu autobusi budu slični japancima, samo da imaju zvučnu izolaciju pošto primećujem da i na njima počinje da fali.

a to što su stari desetak godina i što su prešli oko milion kilometara me ne zanima.

edit:

direkcija ima neki čudan odnos prema privatnicima tako što ih tera da imaju nove autobuse umesto kvalitetnih autobusa. tako da sad na ulicama imamo gomilu novih liaza.

to treba menjati. treba napisati novi bodovnik gde bi se više cenilo da autobus ima vazdušne jastuke umesto torzionog vešanja (liaz), da se više ceni lepljena stakla umesto onog sa gumom, da se boduje zvučna izolacija.....

ja više volim 10+ godina staru mančugu nego novog liaza.
 
To nije problem privatnika. Tu je najvise krivica Direkcije, jer ne uslovljava dodatno propis o standardima kvaliteta vozila (minimalna duzina, minimalni kapacitet, minimalna snaga motora, kvalitet dihtovanja...). Istu subvenciju po autobusu, koliko znam prima i onaj privatnik sto ima nove Megabuse, Solarise ili Neobuse, kao i onaj sto ima nove Liaze i FAP-ove (jos gori ocaj od Liaza). Iako ne moze da zabrani privatnicima da kupuju od odredjenog proizvodjaca, moze se propisima izbaciti neki od njih. Sem toga, i takve nakaze privatnici uglavnom uspesno odrzavaju. Zamislite kakav bi bio Liaz posle pet godina eksploatacije u GSP-u.
 
Ma i ikarbusi su kvalitetni autobusi. Pogledajte veoline ikarbuse, pa izgledaju i ponašaju se kao novi.
 
S tim da bih ja napravio veliku razliku između N serije i ostalih Ikara. N serija ima katastrofalnu završnu obradu, 90 stepeni celzijusa u zadnjem delu autobusa (blizu motora), nov autobus češe put (harmonika...) itd.
 
90 stepeni je u celom autobusu :D, mada kao i u svakom drugom autobusu :)
n serija je definitivno katastrofa + loše održavanje
 
Pa ne, mi (bar ja) sve vreme tvrdimo da je N serija loša sama po sebi, a na to se dodaje loše održavanje. N serija je od početka imala sve mane koje sam ja naveo.
 
Али да је одржавање какво треба да буде, Н серија би била сасвим солидна!
 
Н серија не би била толико лоша да је Икарбус имао времена да је заврши нормално, а не на брзака, јер је ГСП-у хитно требало XY аутобуса за потребе Универзијаде. после су само штанцовали аутобусе по том калупу (ишли су на кванитет, не квалитет)
 
Najvaznije pitanje oko autobusa je da li su odrzvi ekonomski. I da li cine ekoloski napredak.
Ako su na CNG onda je sve OK. Jer su ustede ogromne. Gsp treba da postigne dobru cenu i dobre uslove odrzvanja, garanciju, servis, obuku i to bi bio odlican potez. Odrzavanje i dobra oprema takodje mnogo znaci. Ne vidim razlog zasto ne bi ulozili u bolju opremu enterijera vozila i kamere.
Modernizacija i prelazak na CNG znaci mnogo, mnogo vise od metroa. Jer smanjuje zagadnjenje. Priblizava cenu karte trzisnoj i olaksava budzet. Suprotno izgradnji jedne linije metroa koji malo toga sustinski resava i preti da unisti budzet grada za narednih 20 godina. Nista nemam protiv metroa, kao sto nemam da svima podelimo Lexus-e. Ali onda ostajemo bez obdanista. Zato u ovom slucaju glasam za Ruse(Belo).
 
ustanicka.jpg

Свакодневна појава на Устаничкој -.-
 
Deo linija koje okrecu u Ustanickoj bi trebalo produziti do Lastine okretnice u Vojislava Ilica. Time bi ljudi iz grocanskih naselja dobili mogucnost da biraju da li ce do centra tramom, trolom ili busom, , a i u povratku kuci bi se razvodnili na tri stanice - Lasta, okretnica 31/17/19 i postojeca na vrhu Ustanicke. Sem toga, rasteretila bi se malo na toj deonici i 50 - tu udje gomila ljudi samo da bi putovala 1 stanicu. Postoji i resenje B koje bi bilo mnogo zanimljivije
11.jpg

funicular.jpg
 
Vrh