S tim da to nije privremena faza, već trajni proces koji zna se gde vodi. Varšava je odličan primer, jedino Budimpešti odgovara. Mali gradovi koji trenutno navaljuju brzo će se opeći. Zakasnili su celu deceniju.Kao što je bvb napisao, kvalitet vremenom sve više opada, pa tipa 2008 razlika između niskopodnog Citara i niskopodnog Conecta u kvalitetu je bila minimalna, kada su izbacili C2 izbacili su nešto kasnije i noviju generaciju Conecta i tu je definitivno sve krenulo nizbrdo.
Pitanje šta će biti sa gradskim programom, imajući u vidu srednju, odnosno dugoročnu isplativost na prezasićenom matičnom tržištu.S obzirom da nema još reči o električnoj verziji Conecta, a da je E Citaro već duže vreme na tržištu govori mi da ni oni sami nisu sigurni šta će raditi sa Conectom u budućnosti.
Luksuz je danas imati 2 modela u istoj klasi, jer je Auto industrija u velikoj krizi, nekako se taj odnos i vidi u ratio Conecto / Citaro.
Verujem da je tako ne samo zbog Turske kao zemlje porekla, samim tim i pogoršane reputacije više lokalnih proizvođača, nego većim delom i zbog viđenja šta su zapravo i to u kom obimu (veliki broj je relativan pojam, međutim dominantan strani krš kao zamena za donedavno domaći lako budi osećaj frustracije i nezadovoljstva).P.S. Što se tiče kritičnosti, mislim da ona preizlazi zbog velikog broja Turskih autobusa, jednostavno želimo da vidimo i nešto drugo.
crko neki BMC. Ne bi NBG tek tako poslao solarisa na 58.Pogledajte prilog 222766
(pokušaj da ugradim spojler)
Zglob 3013 na liniji 58. Kada je to toliko puna 58-ica pa da eto ubace solarisa?
Зашто би приватници куповали квалитеније бусеве, када постоји старосна граница?! Лакше им је овако да са овим одраде ту старосну границу и онда купе ново опет.Ganc novi zglobni gasni BMC (C&LC) je sinoć lipsao preko puta Mega Maxi-ja na Adi. Više sati su ga opravljali.
Nova Akia Banbus na 51, jedan far ne radi i to kao led.
Knjiga bi mogla da se napiše sa svim nedostacima tzv. "novih" autobusa. Ali nisu turci krivi nego naši prevoznici. Za svaki nedostatak bi im seo na kičmu, dobro bi zapamtili kad su uzeli da prave autobuse za Srbistan.
Ako već GSP pravi kombinacije sa turcima, pa zašto to i privatnici rade? Verujem da je zbog lenjosti i nesposobnosti. Ne mogu da poverujem da je tolika razlika u ceni između npr. SOR-a ili Solaris-a ili Iveco-a i ovih "temu" buseva, pogotovu ako bi se uzimali na veliko.
Слажем се да је опао квалитет, ал ето надам се да ће тендер гсп следеће године бити ипак нека друга марка, неће нам ваљда цео возни парк вити дупли бмц и отокариNe radi se ovde o odnosu GSP / Privatnici već o samom autobusu.
Mislim, meni je potpuno svejedno šta će biti sa Conectom, ali to ne bi trebalo da je svejedno samom Mercedesu.
Kao što je bvb napisao, kvalitet vremenom sve više opada, pa tipa 2008 razlika između niskopodnog Citara i niskopodnog Conecta u kvalitetu je bila minimalna, kada su izbacili C2 izbacili su nešto kasnije i noviju generaciju Conecta i tu je definitivno sve krenulo nizbrdo.
Brend na kraju krajeva vuče i neke obaveze, kada kupuješ GLS ne očekuješ kvalitet Dustera.
U redu je imati konja za Istočno tržište, ali taj konj mora ispred svih tih konkurenata, a ne da životari na nekoj slavi iz prošlosti i bude prosečan.
Što je najgore nisu jedini Zapadnoevropski proizvođač u Turskoj, razlika je samo u tome što imaju 2 modela.
S obzirom da nema još reči o električnoj verziji Conecta, a da je E Citaro već duže vreme na tržištu govori mi da ni oni sami nisu sigurni šta će raditi sa Conectom u budućnosti.
Luksuz je danas imati 2 modela u istoj klasi, jer je Auto industrija u velikoj krizi, nekako se taj odnos i vidi u ratio Conecto / Citaro.
P.S. Što se tiče kritičnosti, mislim da ona preizlazi zbog velikog broja Turskih autobusa, jednostavno želimo da vidimo i nešto drugo.
Potpuno pogrešno pitanje. Pravo pitanje je: zašto postoji starosna granica?Зашто би приватници куповали квалитеније бусеве, када постоји старосна граница?! Лакше им је овако да са овим одраде ту старосну границу и онда купе ново опет.
zato što za masne pare koje dobijaju po pređenom kilometru moraju da kupuju nešto što neće da se raspadne, zapali ili eksplodira.Зашто би приватници куповали квалитеније бусеве, када постоји старосна граница?! Лакше им је овако да са овим одраде ту старосну границу и онда купе ново опет.
Аполсутно, али не треба нападати привантике што купују слична возила као гсп, докле год постоји непотребна старосна граница ми нећемо имати нека квалитенија возила попут Солариса или Цитара у велимом броју.Potpuno pogrešno pitanje. Pravo pitanje je: zašto postoji starosna granica?
Ја од почетка причам да ми регулативу немамо у пракси и да постоји само на папиру и то нико не спроводи. Неке ствари си претерао, ал свакако да привантици не би радили како хоће кад бих их град/секретаријат контролисао. Возачи су најмање криви и стварно има мали број возача који не поштују правила, њих треба да казни превозник свакако. Возе празни и гсп возачи, треба нам бољи ред вожње поготово (реалнији) у шпиц линијама. Мораш да укинеш старосну границу за почетак да би неко од привантика куповао возила која нису са блиског истока, али се слажем да могу на тај начин да се стимулишу да имају више таквих возила. Не исплати се приватнику да вози старосну границу и онда продао возило (попут Солариса што поклања гсп, а може уз мало ремнонта да возе још бар 4 године) које може да вози још неколико година сигурно. То што је прљав аутобус ако је време такво то није страшно, ал је проблем ако је аутобус прљав када је лепо време неколико дана.zato što za masne pare koje dobijaju po pređenom kilometru moraju da kupuju nešto što neće da se raspadne, zapali ili eksplodira.
ja bi lično njima uveo trećestepenu diskriminaciju. hoćeš da budeš štrokav? važi, dobijaš 25% cene po pređenom kilometru od one koju dobija čisto vozilo. da, ne 75%, nego 25%. hoćeš da voziš bez displeja, gps-a, tahografa? važi, više od 30% normalne cene po pređenom km ne možeš dobiti. i to ti je mnogo kad ne poštuješ propise. hoćeš da kupuješ šund proizvođače sa bliskog istoka? može, ali će MAN, Solaris i ostali kvalitetniji autobusi dobijati 2-3 puta veću cenu po pređenom kilometru.
i da, naravno, zaboravih. hoćeš da budeš šit prevoznik i da otaljavaš svoj posao? važi, dobijaš 20% cene po km i imaš rok od 3 meseca nakon određene količine žalbi popraviš status, inače LETIŠ IZ GRADSKOG.
isto važi i za vozače. vozač koji ne poštuje red vožnje? -30% plate. vozač sa mobilnim ili cigaretom? -50% plate. vozač koji vozi prazan? suspenzija mesec dana. JESTE DRAKONSKI, znam, ali mora tako. što bi naši imali više "gledanja kroz prste" nego švajcarci ili nemci. da, nije ovo švajcarska, ali opet treba bar da se ugledamo ili ličimo na takve, kojima funkcioniše bolje nego nama.
kraj rasprave. dosta se davalo njima kontrole i odlučivanja. sad mora malo regulative.
Такође нови ред вожње на 63, продужено време линије. Последњи полазак са Устаничке биће у 23:40, док са Лешћа у 23:00.Novi red voznje na 37 od 16.12.
Veruj mi da je moguće i bilo bi sasvim realno da to vlast hoće. Dogovore se sa privatnikom unapred po kojoj ceni bi nabavili određeni bus, oni taj bus kupe i završena priča. Isto tako se priča da su Bmc kupovali baš zbog toga, jer je sumnjivo da toliki broj privatnika kupi Bmc, a ranije niko nije kupovao osim Tamnave.Kroz sam tender ne može, jer to pada kao ništa. A pre tendera je sve moguće, al opet kažem na osnovu čega konkretno da im kažeš, e moraš baš da kupiš autobuse od tog i tog proizvođača. Mislim, možeš da probaš da postigneš neki dogovor tu, al sa kojim interesom, čije strane, nas korisnika? Nema ništa od toga. Pre bi tu mogli ti isti veliki proizvođači da vrše neki pritisak, što inače i rade na mnogim tržištima, al mi smo smešni da se bilo ko posebno takmiči oko nas. Vršimo masovnu obnovu jednom u desetak godina sa više stotina vozila, a realno svi ovi veliki imaju posla. Ne jure kupce po tržištima kao što je naše, čekaju se isporuke i bez nas. Najezde turskih autobusa bi nas donekle moglo spustiti samo članovstvo u EU.
A zašto komplikovati, uslovljavati i zavisiti od ucena ako se može primeniti peti, ("ne-JPP hibridni") režim obavljanja javnog prevoza:Veruj mi da je moguće i bilo bi sasvim realno da to vlast hoće. Dogovore se sa privatnikom unapred po kojoj ceni bi nabavili određeni bus, oni taj bus kupe i završena priča. Isto tako se priča da su Bmc kupovali baš zbog toga, jer je sumnjivo da toliki broj privatnika kupi Bmc, a ranije niko nije kupovao osim Tamnave.
I to se zna, samo se niko nije bavio time. Kad je propao ugovor sa kentkartom zbog gangule trgovinska saradnja sa turcima je dobila tešku ljagu, a grad beograd umesto duga od nekih 50ak miliona evra, ako se dobro sećam, kupuje sada vozila iz turske da bi oprao svoj obraz i otplatio svoj dug sultanu.To za kupovinu BMC-a si verovatno u pravu. To smo pričali i pre. Ima tu nekog dila na višem nivou sigurno.