Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Baš zbog tog pitanja je i upitna predaja 18-ice. Već je bila priča da im 18 odgovara svakako, a ruku na srce, nisu se loše ni pokazali. A da se vraća u NBG, to se priča još otkad je predata Zemunu i trebalo je da se vrati navodno još u septembru nakon predaje 56. Nije isključena ni opcija da će NBG da preuzme samo neke polaske na 18.
ne znam što se više igraju dobacivke sa 18com. ili
1) neka 18 bude u nbg, a zemun da uzme neku od 75/71/68 i pretvori u zglobove (ili zglobuje 78/82) ili

2) neka 18 bude u zemunu, a da ostatak što je živ ubace na 78/82, a nbg da zglobove koje bi poslao na 37/27E i koje dobije od 88 i 18 pošalje na 74 i 75.

Ako NBG preuzme celu 37 i još polazaka na 27E kao što se priča, dobar deo zglobova sa 88 će završiti tamo. Sa druge strane, Zemun može zglobove da šalje i na 9A i 78. Poražavajuće je da 78 i dalje nema nijednog zgloba.
NBG neka se drži ovoga što ima. Itekako ima materijala za zglobove. osim ako ne planiraju nekog privatnika da smaknu iz gradskog, neka ne čerupaju više kosmaj i karaburmu.
Meni nijedna vest o promeni pogona nije relevantna i dalje i mislim da treba sačekati još najmanje 15 dana da bi neke stvari bile koliko-toliko sigurne.
te špekulacije su davno već svakome otišle na živce ali šta da radimo kad se u ovom autobuskom pašaluku više ništa zanimljivo ne događa. moramo nečim da se animiramo jer je monotonija nikad veća.
 
Ovo je stvarno sramota šta GSP radi na 58. Sa Novim Beogradom je još gore. Daleko bolje je bilo sa privatnicima.
1000026427.jpg
1000026429.jpg
1000026432.jpg
 
Bilo je bolje sa Kosmajem. Privatnici su imali 4 vozila tu. Ne lupaj molim te, spavali su u autobusima ceo krug.
 
4 vozila 😂😂😂. Da si Srećko Šojić, da ne znaš da brojiš pa bi te i razumeo. Na 58 je pod privatnicima bilo 10 vozila (10. je bio šihta) i uvek se poštovao interval, nikad nije bilo konvoja na njoj kao sad. I pod Kosmajem je bilo konvoja nakon 19 sati uveče.
A za ovo lupetanje pored screenshotova iz aplikacije ti baš hvala. Ipak šta očekivati od čoveka koji krene da vređa svaku osobu na Facebooku koja se ne usaglasi sa tvojim tvrdnjama.
 
4 vozila 😂😂😂. Da si Srećko Šojić, da ne znaš da brojiš pa bi te i razumeo. Na 58 je pod privatnicima bilo 10 vozila (10. je bio šihta) i uvek se poštovao interval, nikad nije bilo konvoja na njoj kao sad. I pod Kosmajem je bilo konvoja nakon 19 sati uveče.
A za ovo lupetanje pored screenshotova iz aplikacije ti baš hvala. Ipak šta očekivati od čoveka koji krene da vređa svaku osobu na Facebooku koja se ne usaglasi sa tvojim tvrdnjama.
Zadnji put dok Gsp nije uzeo bilo je 4 autobusa jer su prebacili na linije koje su dobili.
 
Meni je omiljeno mesto za sedenje u Solarisu gde su ona 3 sedišta skroz pozadi, sediste skroz desno do prozora, tako je cozy i zavuceno i daleko od ljudi, ali zato kad su sva 3 sedišta zauzeta, onda je horor koliko je tesno… sto je u 31 često slučaj jer je uvek krcat, ali zato u 77 mogu da odmorim dušu i chillujem tamo
Kad sedneš tu nema izlaza do kraja😄 a tek ako si višlji pakao
 
Realno, prošlo je vreme nekvrckanja autobusa, posebno od kada smo prešli na niskopodne autobuse.

No imam neke granice podnošljivosti, sve dok ne dođe do "simfonijskog orkestra" kao na npr Higeru na 3A dok prolazi minsko polje šahta na novom delu BPP-a.
Kako ga je jednom da kažem silovao jedan vozač išao je bar 65-70 leteo sam levo desno po sedištu🤣(Sajam-Kneževac 12 minuta...)
 
Bilo je bolje sa Kosmajem. Privatnici su imali 4 vozila tu. Ne lupaj molim te, spavali su u autobusima ceo krug.
Ma kakvi bolje čekam po 30-40 minuta u vodovodskoj nema nijedan prvi ka železniku u požeškoj i to van špica u 19h i onda odjednom dodju 2 za redom 1 nas pretiče sa sve displejem prazan staje samo na neke stanice dok ovaj koji je bio ispred gnjavi,vrlo neorganizovana linija...
 
Išao u Galeriju pa reko možda mi naiđe Scania (P21014) ili M.A.N (P21013). Videh M.A.N na aplikaciji pa ga sačekah.

Ukratko s obzirom na (ne)održavanje i više je nego dobar, ozbiljan kandidat za 4000-4199 (zavisno od najavljene inflacije inventara za 25-30% i do 4249/4259), uz korekcije secifikacije (i druga klizna, 34 sedišta s dvostranim peostorom za stajanje iza prve osovine, sa obostranim supersingle iza zgloba u cilju obezbeđenja šireg pristupa zglobu).

Opsežni utisci u spojleru:
I pri sedenju kod motora tiši je od grejanja. Najviše drnda pozadi i pored kuckanja nepričvršćenog pregradnog stakla iza trećih vrata. Nešto stalno cvili iza zadnjih. Zvučni signal zatvaranja vrata je u zadnhem delu pokvaren, u smislu drugačijeg zvuka u odnosu na prva i druga sa fabrički ispravnim signalom (razlika je vrlo uočljiva).

Klizna vrata treskaju pri zatvaranju što nije slučaj po Evropi, a treća se, inače iznutra oblepljena samolepljivom trakom, sama otvore po 5cm, stoje pritvorena u pokretu pa tresnu i tako između svakog stajališta. Doduše upravo se tu može videti bezbednost kliznih kad je vozilo ekstremno puno. Vrata kao da se samo otključavaju u pokretu, ali ne mogu se otvoriti toliko da se ispadne, za razliku od okretnih koja u slučaju da se ne otvore potpuno (kako u suprotnom najčešće biva) mogu lako biti odgurnuta u slučaju ispadanja unatraške. Zadnja nisu u kvaru i osim zvuka i lupanja rade odlično. Sva su vrata brza, a okretna napred ne zapinju i ne lupaju kao kod nekih Solarisa, Conecta i dr.

Spojevi sedišta i šipki tri klase isred svega što se kod nas novo kotrlja, osim možda Citara koji zavisno od vozila ume da kvrcne na šinama. Utegnuti soojevi, čvrsti, bez krckanja, lupanja, vibracija. Sedišta čvrsta, tapacirung odličan, sličan radnim stolicama iz JYSK-a (materijal može proći i na sofi). Prolazi između sedišta komotni, razmak zadnjih vrata u dužini 1,5 modula ne smeta, kao ni 12 sedišta umesto 8 (mada bi bilo bolje sa 10).

Harmonika je providna i nalik Ikarbusu bez plafonskog učvršćenja, ali ipak neizgužvana (iako doduše nagomilana na sredini sekcija između centralnog rama). Prirodna osvetljenost zgloba primetna je po tmurnom vremenu.

Ima kombinovane šipke, standardne brušene levo, kod zgloba i pored kliznih vrata i taktilne hrapave ofarbane u sivu na pregradama u zoni vrata. Zglob ne škripi. Za razliku od brojnih sa klipova, stakla se uživo i ne tresu toliko.

Neočekivano čist za dotičnog prevoznika, pri čemu i drvena imitacija na podu uživo prija oku (iznenađujuće jer subjektivno mislim da su nestandardni podovi kič za naše prilike jutilitarnog prevoza).

Kad je ugasio grejanje moglo se čuti lupanje staklenih pregrada napred, normalno značajnije preko rupa i šina. U stanju mirovanja nije bučniji od trole. Izuzetno miran u radu.

Nečujno krenuo poput trole, ali je spolja pri gasu zvuk motora ipak upadljiv. Rakija se više dere na sredini s grejanjem nego M.A.N, iako je sama po sebi tiha (iz M.A.N-a u Rakiju, ko iz Priusa u Punta).

Inače naišao mi danas i BMC na 511, i Conecto na 860 (P70128). Ovaj prvi po treskanju i zapinjanju vrata identičan GSP-ovom, pri čemu osim štroke još i muče. Conecto je stariji sa svetlim tapacirungom i sivo-crvenim podom. Zvecka zadnjim displejem, krči i vibrira dok stoji, a motor se dere kao traktor. Blage veze sa zvučnom izolacijom ovo nema, jer trese i pri ubrzavanju kao da nije dobro pričvršćen. Užasan je, gori od najgorih Solarisa, više puta starijih, neuporedivo izrabljenijih. Lupa i cvili na sve strane, ali kudikamo manje od onog s 52.

Prošlo je i nekoliko solo i zglobnih BMC na 56 i 56L i mogu reći da su vrata kod solo normalna kao kod GSP lagera (okreću se najnormalnije nalik Kobrinim). Pola zglobnih deluje kao zaprežna kola, a vrata su neujednačena zavisno od vozila (npr. danas se kod Ade sustigli 25017 i 18, i dok drugom ne zapinju nijedna vrata, drugom baš sva).

Najzad, videh čak i Rakiju krepalu kod Ruske, vukla je (C&LC?) mešalica.

Ostala još Scania da se proveri. :cool:
 
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
 
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
Pa kakvi su nam putevi nije ni čudo što su busevi drndavi...
 
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
Prosto nije na nivou najkvalitetnijih buseva, ali mi je opet poželjniji od Akie, Bmc-a i Cobre.
 
U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod
Mercedes treba da je sramota da postoji takva razlika u kvalitetu između Citara i Conecta. Kapiram da je Conecto mercedes "trećeg sveta", ali da krcka više od nove akie na 70, to mi je neverovatno. Kod Iveka Crossway na primer, ne postoji razlika u kvalitetu između onih proizvedenih u Češkoj i Italiji, barem koliko sam primetio (vozio sam se i sa crossway-em u Amalfiju i strelinim iz Česke).
 
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
Bio je dobar, ali je evidentno progresivno udaljavanjevod "pravog" Mercedesa. Kad god uđem u Citaro iznenadim se pozitivno, a od Conecta već zavisi. Ako je nov bude pristojan, aki posle godinu dana bar što se enterijera tiče lešina, delom i zbog (ne)održavanja. Iskreno kako vreme odmiče mislim da ni Conecto nije za Beograd, eventualno po periferiji i u manjim gradovima.

Elem, promaklo mi da pomenem senzorske tastere na oba krila kliznih vrata centrirane na sredinu ulazišta. Niko se ne buni, ulaze ko u tramvaj (ja baš na zadnja).

Uz to moram priznati da iako dominantno plastičan (M.A.N-a svakog disadašnjeg M.A.N-a, lol) kvalitet pokazuje oko zgloba gde ima najviše plastike izložene silama uvijanja. Čak i bez grejanja tu ništa ne pucketa.

Ni donji deo harmonike ne smem izostaviti, u smislu da je nečuveno da u tolikom vremenskom periodu koliko je već u saobraćaju na takvoj liniji i kod takvog prevoznika ne strada donji deo na koji se frekventno naslanja. Naprotiv. Kao nov je, još i čist.

Osim gorepomenutog kvara, šarene (crveno-žute sa mnogo crnih površina) kolor šeme i oblepljene oštećene brave na trećim vratima utisak kvari odvaljena (nedostajuća) plastika ispod rasklopivog sedišta prekoputa trećih vrata (koja u rasklopljenom položaju služe za naslon straphangera).

Tzv. "engine tower" me posebno impresionirao dizajnom i uživo malim dimenzijama, te usklađenošću sa longitudinalnim panelima (sav je da kažem vrlo dobro "upakovan").

Sve u svemu vozilo zaista obećava (oborilo je loša iskustva komšiluka, pretpostavljam Starahovicama kao proizvodnom izvoru eksponata) ali nesumnjivo trpi usled nedostatka delova, što je donekle i očekivano od manjeg prevoznika koji u ovom konkretnom slučaju nije pribegao štap i kanap načinu rešavanja kvarova karakterističan za noviji deo istorije GSP-a.
 
MAN je MAN, ne mogu reći da mi je najomiljenija marka (VDL 😁), ali je verovatno trenutno jedan od najboljih autobusa na tržištu.

Eto znam u inostranstvu neke primere, Regiobus iz Gossau je do početka 2000tih bio veran Mercedesu, imali su i Citara prvu generaciju, no onda eksperimentišu sa Manom i danas nakon 15 godina korišćenja su prezadovoljni da starije Man-ove menjaju polako sa najnovijom Generacijom.
20240711_131355.jpg


Kod nas MAN ima sasvim lepu ovlašćenu podršku u vidu razgranatih servisa, tako da je šteta da oni kao busevi i ne postoje u Beogradu, ovo polovno po Srbiji ne računam.
 
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
Ма да, испашће најбољи бмц који има гсп на крају од свих труских возила изгледа да ваљају само она са гсп налепницом 😁
Ништа не фали тим аутобусима, удобни су за вожњу. Куда ћеш више труда за "сиромашније крајеве", до скоро су се возили највећим крешевима који су једва ишли улицама и прокишњавали. Ајмо мало реалности.

Логично је да свака марка аутобуса после неког времена дође до амортизације разних делова, поготово кад се узме у обзир какве путеве имамо и куда ти аутобуси пролазе сваки дан.

Нове Акие нису толико лоше, време ће показати. Ја не знам која је фора са тим као крешеви од бусева, шта вама није крш?! Да се набави Ман диркет из њихове фабрике нашли бисте му замерку. Евидентно је да ми не можемо да имамо превелики квалитет и најбоља возила Европе, поготово не за овако кратко време набавке.
 
Poslednja izmena:
Conecto je overrated bus, jer ima zvezdu.

U stvari na početku radnog veka je čak pristojan, al onda krene da se polako raspada i treska, doduše ona novija solo Hybrid verzija je od početka krenula da treska gore od Akie.
Kapiram ja da im je to model za "siromašnije krajeve", al daj malo više truda, ovako znak ne opravdava proizvod.
Ovi novi Konekti mi se uopšte ne sviđaju niti pokazuju ikakav kvalitet. Paneli koji su odšrafljeni već od prvog dana eksploatacije, autobus koji se podosta više trese od Kobre, Akie, a negde je ravan BMCu po ovom kriterijumu.
Ni "ex. Bamiron" Konekti mi uopšte nisu dobri, od prvog dana kod novog prevoznika. Plavi P23038 je za nijansu bolji od ostalo dvoje. Kod P23035 istrošeni su nosači motora te kada stane brunda k'o lud. P23039 je jako haotičan, čak mislim da je i diferencijal baš istrošen pored istog problema sa nosačima motora. I spolja i unutra dosta čudan zvuk ima. P23035 na pregradnom staklu kod trećih vrata je i izlepljen zavojem što mi daje znak kakvo je Bamironovo održavanje zapravo bilo. U dva zglobna Konekta sa 52 sam primetio da se i plafon skroz trese što mi je vrhunac vrhunca.
Zaključak da je Konekto kao i Kobra, mada po meni Konekto nešto više, skroz otišla dole, a ako uporedim i drugu generaciju Konekta onda je tek otišla dole. Da poredim i prvu legendarnu O345 bilo bi previše.
 
Ovi novi Konekti mi se uopšte ne sviđaju niti pokazuju ikakav kvalitet. Paneli koji su odšrafljeni već od prvog dana eksploatacije, autobus koji se podosta više trese od Kobre, Akie, a negde je ravan BMCu po ovom kriterijumu.
Ni "ex. Bamiron" Konekti mi uopšte nisu dobri, od prvog dana kod novog prevoznika. Plavi P23038 je za nijansu bolji od ostalo dvoje. Kod P23035 istrošeni su nosači motora te kada stane brunda k'o lud. P23039 je jako haotičan, čak mislim da je i diferencijal baš istrošen pored istog problema sa nosačima motora. I spolja i unutra dosta čudan zvuk ima. P23035 na pregradnom staklu kod trećih vrata je i izlepljen zavojem što mi daje znak kakvo je Bamironovo održavanje zapravo bilo. U dva zglobna Konekta sa 52 sam primetio da se i plafon skroz trese što mi je vrhunac vrhunca.
Zaključak da je Konekto kao i Kobra, mada po meni Konekto nešto više, skroz otišla dole, a ako uporedim i drugu generaciju Konekta onda je tek otišla dole. Da poredim i prvu legendarnu O345 bilo bi previše.
То је истина да им је опао квалитет временом, исто као и код Кобре, пре свега због велике тражње и убразне производње, али далеко од тога да су аутобуси лоши.
 
Ganc novi zglobni gasni BMC (C&LC) je sinoć lipsao preko puta Mega Maxi-ja na Adi. Više sati su ga opravljali.

Nova Akia Banbus na 51, jedan far ne radi i to kao led.

Knjiga bi mogla da se napiše sa svim nedostacima tzv. "novih" autobusa. Ali nisu turci krivi nego naši prevoznici. Za svaki nedostatak bi im seo na kičmu, dobro bi zapamtili kad su uzeli da prave autobuse za Srbistan.

Ako već GSP pravi kombinacije sa turcima, pa zašto to i privatnici rade? Verujem da je zbog lenjosti i nesposobnosti. Ne mogu da poverujem da je tolika razlika u ceni između npr. SOR-a ili Solaris-a ili Iveco-a i ovih "temu" buseva, pogotovu ako bi se uzimali na veliko.
 
Ма да, испашће најбољи бмц који има гсп на крају од свих труских возила изгледа да ваљају само она са гсп налепницом 😁
Ништа не фали тим аутобусима, удобни су за вожњу. Куда ћеш више труда за "сиромашније крајеве", до скоро су се возили највећим крешевима који су једва ишли улицама и прокишњавали. Ајмо мало реалности.

Ne radi se ovde o odnosu GSP / Privatnici već o samom autobusu.

Mislim, meni je potpuno svejedno šta će biti sa Conectom, ali to ne bi trebalo da je svejedno samom Mercedesu.
Kao što je bvb napisao, kvalitet vremenom sve više opada, pa tipa 2008 razlika između niskopodnog Citara i niskopodnog Conecta u kvalitetu je bila minimalna, kada su izbacili C2 izbacili su nešto kasnije i noviju generaciju Conecta i tu je definitivno sve krenulo nizbrdo.

Brend na kraju krajeva vuče i neke obaveze, kada kupuješ GLS ne očekuješ kvalitet Dustera.
U redu je imati konja za Istočno tržište, ali taj konj mora ispred svih tih konkurenata, a ne da životari na nekoj slavi iz prošlosti i bude prosečan.
Što je najgore nisu jedini Zapadnoevropski proizvođač u Turskoj, razlika je samo u tome što imaju 2 modela.

S obzirom da nema još reči o električnoj verziji Conecta, a da je E Citaro već duže vreme na tržištu govori mi da ni oni sami nisu sigurni šta će raditi sa Conectom u budućnosti.
Luksuz je danas imati 2 modela u istoj klasi, jer je Auto industrija u velikoj krizi, nekako se taj odnos i vidi u ratio Conecto / Citaro.


P.S. Što se tiče kritičnosti, mislim da ona preizlazi zbog velikog broja Turskih autobusa, jednostavno želimo da vidimo i nešto drugo.
 
Vrh