Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Iz ugla vozača bih voleo da je u svim zglobovima sistem sa tasterima jer je neuporedivo lakše za vozače. Zglobni autobus je jako nepregledan kod trećih i četvrtih vrata, a ako ne uđeš u stajalište kako treba i ne ispraviš harmoniku, ti ne vidiš prakticno ništa. Naravno, to bi trebao da bude standard na svim vozilima, kad su ljudi naučili da koriste tastere kod Cafova, mogli bi i kod ostalih autobusa.
Švajcarci imaju jedno dugme unutra na razdelnoj šipki, a dva spolja za ulazak. I tako sitna dugmad se vidi iz aviona na zelenoj karoseriji bez načičkanih drugih prekidača i nalepnica.

Kod Strelinih "uljeza na gradskim linijama" je obrnuto - jedno spolja i to sa strane, a dva unutra (za više putnika unutra nego napolju, što karakteriše postepeno punjenje i naglo pražnjenje slabih ekspres linija), sva tri pogrešno obeležena (stop je tzv. exit request tj. signal za izlaz, a kolica aktivacija kneeling funkcije, tako da treba da ima spolja i iznutra ko u liftu vertikalnu crtu sa strelicama okrenutim na odgovarajuću stranu zavisno od toga da li se radi o ulazu ili izlazu).

Kod CAF-a je standardno za dvokrilna klizna vrata na unutrašnjem delu jednog krila naravno sa pomenutim strelicama, zbog čega njega, kao i Divage narod normalno koristi već dugi niz godina.

Jednostavno intuitivni su, da kažem vizuelno-mentalno ergonomski. Svaki pomen stoke neprihvatljiva je drskost.

A da su rukovodstvo Strele i gradski oci mentoli, that's an understatement. Ti su već zaslužili poštenu tužbu, i zbog mnogo čega drugog.
 
Vlada anarahija, doslovno treba izraditi čitav vodič kako je kome prevozniku / vozaču prdnulo da postavlja pravila ulaska / izlaska.

Po meni treba odreditj gradske pravce gde je zaustavljanje obavezno i otvaranje svih vratiju (iznimka mogu biti neka slabije korišćena stajališta) i prigradske gde je zaustavljanje na zahtev pritiskom na STOP, nema tu uostalom neke velike filozofije i već se takvi sistemi primenjuju svuda u svetu. No, da bi se ovakav sistem uveo, mora prvo da radi sistem vizuelnog i audio najave stajališta, a mi ni taj prvi korak nismo savladali.
Da ne pričamo tek o tipu vozila na prigradu gde mogu da voze Otokar ili Cobra kao u gradu, mislim to je smešno.

Grad se hvali nekim uslovima, a u stvari uslov je da nema uslova, u stvari uslov je da se BMC-u ili Rakiji pravi posao izgleda.
 
u gradu će 65 da se čeka jedno 40 min. popeo sam se sad na bežaniju i za 5 minuta su prošla 4 ka groblju i 3 sa groblja. zar protesti prave toliku gužvu?
 
Vlada anarahija, doslovno treba izraditi čitav vodič kako je kome prevozniku / vozaču prdnulo da postavlja pravila ulaska / izlaska.

Po meni treba odreditj gradske pravce gde je zaustavljanje obavezno i otvaranje svih vratiju (iznimka mogu biti neka slabije korišćena stajališta) i prigradske gde je zaustavljanje na zahtev pritiskom na STOP, nema tu uostalom neke velike filozofije i već se takvi sistemi primenjuju svuda u svetu. No, da bi se ovakav sistem uveo, mora prvo da radi sistem vizuelnog i audio najave stajališta, a mi ni taj prvi korak nismo savladali.
Da ne pričamo tek o tipu vozila na prigradu gde mogu da voze Otokar ili Cobra kao u gradu, mislim to je smešno.

Grad se hvali nekim uslovima, a u stvari uslov je da nema uslova, u stvari uslov je da se BMC-u ili Rakiji pravi posao izgleda.
Тастер стоп опција је одлична и са добром перспективом, није лоша за све линије. Али просто возач треба да процени и да има опцију када сам отвара сва врата или када пушта да то путници раде најавом изласка на тастер стоп. На пример може да функционише на линијама када нису шпицеви и када нису неке велике фреквенције путника. Приметио сам да Ниш Експрес има у БМЦ овај систем и ради проверио сам, ал возач отвара сва врата на пример.
 
Moji snovi za zadnjicu u 31, pošto se uvek vozim u harmonici...

Screenshot_20241209_225841_Chrome.jpg
 
Obilazak Skanije u Turu:

Vožnja:

Manje krči od M.A.N-a u Barseloni:

Pitam se kako se drži onaj privatni po našim kraterima.
Meni je sasvim solidan, čuje se zveckanje panela, ali se vidi razlika kad iz njega pređeš u Akiu. U Akiji sam osetio neke vibracije tokom vožnje, kojih kod Scanie nema uopšte. Dok sam se vozio tom Scaniom, bukvalno sam se odmorio.
FDE46D63-2797-47DD-AA74-23930111ED10.jpeg
 
Moji snovi za zadnjicu u 31, pošto se uvek vozim u harmonici...

Pogledajte prilog 222495
Meni je omiljeno mesto za sedenje u Solarisu gde su ona 3 sedišta skroz pozadi, sediste skroz desno do prozora, tako je cozy i zavuceno i daleko od ljudi, ali zato kad su sva 3 sedišta zauzeta, onda je horor koliko je tesno… sto je u 31 često slučaj jer je uvek krcat, ali zato u 77 mogu da odmorim dušu i chillujem tamo
 
@Zvezdarac77

Da, i M.A.N je odličan u TMB šemi. Ne znam šta će sad da bude, ali nemali broj francuskih gradova poput Tura planirao je da zameni grdne Mercedese, Manove, Iveco Skanijama, i sad ona našla da se fikusira na daljinski program. Mislim da je elektrifikacija kamionskog programa iscrpila budžet, pa je rukovodstvo skinulo s grbače najslabiju tačku. M.A.N i Mercedes su ukupno veći, pogotovo u autobuskom segmentu.

U Australiji su već najavili da neće biti poremećaja sa isporukom K (LE) šasija (keš krava u tom delu sveta), ali za evropska vozila ostaje da se vidi kako će da izgleda OEM outsourcing, da li će se naći lokalni karoserista (ne kineski). Autobus nije Iphone, pa da može Foxconn da ga štancuje bez problema.

Uvek su pravili dobre autobuse i imali su lojalne kupce (čak i u Italiji) ali malo kompetitivno evropsko tržište učinilo je svoje. Šteta i za Španiju koja je sad osuđena na Iveco šasije sa premalim rasponima što rezultira prenatrpanim sedištima (još gore od M.A.N-a).

@Jelancha

Ima i Skanija naslone. Kupci su tražili takvu specifikaciju. M.A.N čak nudi standardno vertikalne šipke u zglobu (koje ne klize po vertikali), i single sedišta iza zgloba sa povučenom šipkom. Osim toga električni zglob postoji sa 4 sedišta na kutiji prekoputa drugih vrata (u Barseloni kao kod Solaris trole u Milanu) ili sa 2 kao u Oslu:

Sad za Expo im se ukazala jedinstvena prilika za 200 gasnih zamena za Solarise (4000-4199) plus 200 (električnih?) bonusa za povećanje kapaciteta (4200-4399). U međuvremenu ostaće lufta za još 100 zamena za prvu seriju BMC.

Meni je sasvim solidan, čuje se zveckanje panela, ali se vidi razlika kad iz njega pređeš u Akiu. U Akiji sam osetio neke vibracije tokom vožnje, kojih kod Scanie nema uopšte. Dok sam se vozio tom Scaniom, bukvalno sam se odmorio.
U, jel samo paneli ili više stakla? Vidim da ima dosta više stakla od Francuza. Citaro drnda ko blesav u Hamburgu, a još više u Tuluzu i Madridu. U Beogradu gotovo uopšte što ukazuje i na specifikaciju. Nekad i sedišta lupaju međusobno i o šipke i pucketaju, što je najizraženije u Madridu.

Kod turskih vozila najviše pucketa krš plastika, a sve živo kad krene cela konstrukcija da leluja preko rupa. Kinez svakom godinom "trešuje" sve više.

Naš Solaris nikad ne prestaje da me iznenađuje (škripi i zvecka, i to zahvaljujući divnom održavanju i "još lakšoj" eksploataciji), ali po klipovima se može čuti puckrtanje kod novog, pogotovo električnog ili trole, poput ove u Brašovu:

Mislim da je u ovom konkretnom slučaju do kamere i i nivoa buke (naši autobusi su baš bučni, neuporedivi s trolom). Svi krče, neki više, neki manje, a razilikuju se po izvoru buke i intenzitetu istovremene aktivacije izvora buke različitih delova (da li samo plastika, sedišta ili oba plus stakla). Istina da Mercedes donekle ublažava efekat mekanim vešanjem.
 
Realno, prošlo je vreme nekvrckanja autobusa, posebno od kada smo prešli na niskopodne autobuse.

No imam neke granice podnošljivosti, sve dok ne dođe do "simfonijskog orkestra" kao na npr Higeru na 3A dok prolazi minsko polje šahta na novom delu BPP-a.
 
Meni je sasvim solidan, čuje se zveckanje panela, ali se vidi razlika kad iz njega pređeš u Akiu. U Akiji sam osetio neke vibracije tokom vožnje, kojih kod Scanie nema uopšte. Dok sam se vozio tom Scaniom, bukvalno sam se odmorio.
Moja poslednja vožnja u Scaniji je bila srednje žalosna. Unutrašnjost autobusa koja je ravna štali ću prepisati prevozniku. Paneli, prva polovina lebdi, a druga se konstantno trese. Zvučna izolacija nula, čak se po meni čuje i gore nego stare Ikarbusove stotrojke iz GSPa.
Akija mi je postala dosta bolji bus od onog haosa što je došao prvi put 2015. Vozio me je danas P23013, odnosno bivši P40369, koji radi od marta ove godine. Zaista se vidi napredak. Preko spojnica na plavom mostu u Žarkovu i ispod Mosta na Adi se čuju samo vibracije na prelasku. Kroz onaj slomovrat od Požeške se čuje lupanje ali autobus je ceo u komadu. Paneli uopšte ne mrdaju. Jedino kabina mi se ne sviđa koja je napravljena po mom viđenju od neke vrste tankog stakla. Zvučna izolacija je odlična, kilma je letos bila fantastična. Cena je i više nego srazmerna sa kvalitetom.
 
Da li postoji slučajno plan da 85 uzme Zemun?
Zemun može da stavi na 78 zglobne autobuse, pa onda da ima lufta i za solo higere za određene linije, kao što su 68 i 71. Ili da taman popune rupe na 15-ici.
Немојте Земун да узме 71, нека им 68 и нека се појача 15 са тим зглобовима што ће бити вишак, можда могу и на 9А да пусте неки зглоб или на 78.

Такође ако неко зна шта ће пустити Нбгд на 18 које бусеве?
 
Moja poslednja vožnja u Scaniji je bila srednje žalosna. Unutrašnjost autobusa koja je ravna štali ću prepisati prevozniku. Paneli, prva polovina lebdi, a druga se konstantno trese. Zvučna izolacija nula, čak se po meni čuje i gore nego stare Ikarbusove stotrojke iz GSPa.
Akija mi je postala dosta bolji bus od onog haosa što je došao prvi put 2015. Vozio me je danas P23013, odnosno bivši P40369, koji radi od marta ove godine. Zaista se vidi napredak. Preko spojnica na plavom mostu u Žarkovu i ispod Mosta na Adi se čuju samo vibracije na prelasku. Kroz onaj slomovrat od Požeške se čuje lupanje ali autobus je ceo u komadu. Paneli uopšte ne mrdaju. Jedino kabina mi se ne sviđa koja je napravljena po mom viđenju od neke vrste tankog stakla. Zvučna izolacija je odlična, kilma je letos bila fantastična. Cena je i više nego srazmerna sa kvalitetom.
Znajući da je dotični raštimovao sve živo što mu je palo šaka, kao i kakvo stanje putne mreže u tom delu grada moram sesti da vidim kakav će moj utisak biti. Manje me brine buka motora, budući da su sada gasni BMC bučniji od Solarisa, pri čemu ništa ne može više da odzvanja u ušima od solo dizela.

Ovaj u Anžeru se manje čuje od klime, a snimak je bukvalno do motora (podalje od klime), tako da s obzirom da se radi o unikatu konkretno u našem slučaju možda je čak i buka posledica neodržavanja (klasika kod svih GSP vozila, bez obzira na proizvođača), mada se ipak moram uveriti da bi išta tvrdio:

18 uzima nbgd a Zemun 9A. E sad je pitanje gde ce Zemun sa zglobovima.?
Kako gde? Pa (bar što se dela Solarisa tiče) kući, na NBG. :ROFLMAO:

Svaki LE i Higer manje bi značio za korisnike 37.
 
18 uzima nbgd a Zemun 9A. E sad je pitanje gde ce Zemun sa zglobovima.?
Baš zbog tog pitanja je i upitna predaja 18-ice. Već je bila priča da im 18 odgovara svakako, a ruku na srce, nisu se loše ni pokazali. A da se vraća u NBG, to se priča još otkad je predata Zemunu i trebalo je da se vrati navodno još u septembru nakon predaje 56. Nije isključena ni opcija da će NBG da preuzme samo neke polaske na 18. Ako NBG preuzme celu 37 i još polazaka na 27E kao što se priča, dobar deo zglobova sa 88 će završiti tamo. Sa druge strane, Zemun može zglobove da šalje i na 9A i 78. Poražavajuće je da 78 i dalje nema nijednog zgloba.
Meni nijedna vest o promeni pogona nije relevantna i dalje i mislim da treba sačekati još najmanje 15 dana da bi neke stvari bile koliko-toliko sigurne.
 
Poslednja izmena:
Vrh