Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Pa meni on pozadi nije nešto lep. Što se zvuka tiče tu mi nekako bliži Mercedes OM457 u LE-ima. Vrsta koja izumire, mada sve pohvale i za IVECO stvarno. Sjajan zvuk i osećaj lakoće sa kojom nosi bilo koju masu.
 
Jel u njemu Cummins? Nisam se nikada vozio tim troosovincima.
 
Daj druže vozač si, jel može nekad nešto detaljnije, stručnije. Šta znači lopata, šta je lopata. Prešli mnogo, nisu nešto održavani, ne valja ovo ili ono, problem malo i enterijer dovesti u red. Gledam i LE, za kilometražu i godine drže se oni. Problem bilo srediti podolit posle tipa sedam osam godina rada. Ne vidim da su truli, da se tresu nenormalno ili da su u ne znam kakvom raspadnom stanju. Za Higere isto pišeš raspadaju se, pa nisam baš primetio da se toliko raspadaju na jednoj 37-ici. Ima boljih i lošijih, a viđao sam gora, a mlađa vozila kod privatnika. Čak i MAZ pokazuje neke svoje kvalitete, ako se održava, a u odnosu na neke Turke. Mislim, kad pišemo o autobusima, ne vidim poentu u upotrebi jedne reči za opis vozila, a pritom direktno radiš sa njima. Svaka konkretna informacija iz prve ruke nije na odmet. Uskoro će svi ti Ikarbusi otići, u odnosu na Solaris očigledno lošija vozila, al realno zadnje serije M-ova i LE-a ipak pokazuju posle niza godina maltretiranja da i nisu tako loše napravljeni.

Otišao rok trajanja autobusima 2017 godište? Za 2013 i možda. A sigurno će svi ovi Turci biti solidni deset godina, al kad na vrbi rodi grožđe. Samo jednu Akiu da vidim da bude u baš dobrom stanju posle šest sedam godina rada, pa da onda pričamo, važi to i za BMC. A ako ćemo da budemo manijaci i bacamo autobuse posle pet godina, onda je to tek druga dijagnoza celog ovog nakaradnog sistema održavanja javnog prevoza.

Za LE
Prvo: nemaju staničnu,
Drugo: treća vrata su im mana otkad su došli
Treće: pedala kočnice im je takva da mi treba do patosa da snisnem da bih ga zaustavio i još nabada (naglo koči, u manjim brzinama jer tu retarder ne deluje.)
Četvrto: Volan im je težak za motanje pri manjoj brzini
Peto: uopšte nisu udobni za vozača previše brzo zamaraju tokom vožnje

Tako da uopšte nisu za 37. Predugačka linija da bi se takav vozio. Manovi su mnogo bolji od Le samo što se ne održavaju.

Maz sam po sebi loš autobus ako je sa lošim održavanjem onda je još gori, što je slučaj na Karaburmi.
A vozio sam ih u Ldm neki koji je imao oko 250 000km a vec je bio zreo za sečenje.
 
Ja sam za MAZ čuo i dosta pohvala od vozača kod privatnika sa stanovišta njihovog radnog okruženja i što se same vožnje tiče, a serija kod nas svakako spada u lošije. Sve nabrojeno za LE, pod uslovom da je tačno to za staničnu, apsolutno je sastavni deo šasije OC500LE, a isti su isto tako hvalile tvoje i moje kolege. Sedište samo ne toliko doduše. Mislim tvoj stav i mišljenje, al da Mercedes toliko ne zna da napravi šasiju mi baš i ne pije vodu. Da su M-ovi bolji verujem, a uzgred ne odražavaju se ni LE-i bog zna kako, isto kao i M-ovi.
 
Milion puta smo pisali da se zadnja vrata ne otvaraju spolja, nego samo iznutra od strane putnika koji izlaze iz vozila.
Katastrofa to uopšte nije za Beograd, ali streli je tesko da doplati za peto dugme kod vozača da on ima komande za sva vrata(5 dugmica)ovako je zbunjujuće jedino da svaki autobus bude takav...
 
Poslednja izmena:
Higer mi ima najlepši zvuk motora u Bg-u, lepog je i dizajna. Kinezi znaju da prodaju spoljašnji izgled.

Sve ostalo ne valja, a to ostalo je možda i najvažnije.
Farovi su im vrh za sve ove godine od 2019 do sad nisam nijednog video sa crknutim farom...svakako zvuk mu je prelep za razliku od Turcina u kom je stvarno neprijatna voznja kolko se čuje buka i zujanje
 
Ne znam da li bi remont LE odradio nešto da to ima smisla.

Iz ugla korisnika od 2015-2024,najčešće sa #3211, #3212, #3214 mogu da kažem da su za leto neizdrživi...jedino možda u prednjem delu, jer kada temperatura pređe 28°, pretvara se u rernu.
Najlošija toplotna izolacija pozadi.

Vrata su valjda naknadno dodata i nisu bila funkcionalna skoro nikad, naročito kada je gužva, jer ih izglave i ona spadnu i nema dalje, mnogi ih nikada nisu ni otvarali (#3219 sa 302).

Falinke sa motorom od priče jednog vozača, često se dešavalo da gubi snagu i da gas samo propadne (desilo mi se više puta, da ne može da povuče).

Tako da mi ne nedostaju zaista.
 
Katastrofa to uopšte nije za Beograd, ali streli je tesko da doplati za peto dugme kod vozača da on ima komande za sva vrata(5 dugmica)ovako je zbunjujuće jedino da svaki autobus bude takav...
Не мора да има пет тастера. Видео сам на једном Икарбусу опцију с четири тастера и на табли изнад њих посебан тастер који када притиснеш, онда четврти тастер за врата отвара и затвара сва врата заједно. Ко је возио у ГСП, сигурно зна на којим возилима је то било, ја ме могу да се сетим, то сам видео пре 6-7 година.
 
Znači to u Strelinim busevima je sistem kao u Švajcarcima? Vozač samo omogući otvaranje, a vrata otvaraju putnici ili je drugačije i od toga?
 
Dobro mi nije kad vidim ovu kršinu 127 koja je jedno vreme radila na 1/307. A i kasnije kad je dolazio, taj bus nije mogao da izdrži smenu i redovno su ga isključivali. Iako su imali krševe od buseva, Gsp nije grcao u dugovima kao danas i to iz razloga što je vlast smanjila cenu karata i prepolovila profit Gsp-u.
 
Ne znam da li bi remont LE odradio nešto da to ima smisla.

Iz ugla korisnika od 2015-2024,najčešće sa #3211, #3212, #3214 mogu da kažem da su za leto neizdrživi...jedino možda u prednjem delu, jer kada temperatura pređe 28°, pretvara se u rernu.
Najlošija toplotna izolacija pozadi.

Vrata su valjda naknadno dodata i nisu bila funkcionalna skoro nikad, naročito kada je gužva, jer ih izglave i ona spadnu i nema dalje, mnogi ih nikada nisu ni otvarali (#3219 sa 302).

Falinke sa motorom od priče jednog vozača, često se dešavalo da gubi snagu i da gas samo propadne (desilo mi se više puta, da ne može da povuče).

Tako da mi ne nedostaju zaista.
Toplotna izolacija jeste problem, al nije nerešiv, kao i kod dosta drugih autobusa. Bilo šta vezano za mehaniku, može biti do same eksploatacije, mislim neodržavanja. Motori u LE-ima su provereni zadnjih 50 i kusur godina. Vrata čuvena su na većini vozila tog tipa takva na zadnjem prepustu, jer za veća nema mesta. Najveći problem tih autobusa jeste neadekvatna upotreba na linijama za koje prosto nisu nikad ni pravljeni. Da su mogli bolje biti izrađeni mogli su, a da su iznad proseka onog što je Ikarbus izrađivao, sigurno da jesu. Od vozača ćeš uvek slušati više različitih priča. Meni na primer, po pisanju, @branik deluje kao čovek koji zna dosta i pisanjem uliva poverenje. Kritikovanje kočnica, kao da se ne radi o potrošnim delovima mi deluje prosto neozbiljno. Nov autobus bi mogao da podleže kritici i kočionog sistema, al nikako onaj koji je iza sebe ostavio jedno milion kilometara. Nisu ni proizvođači sa Zapada cvećke. Greše i oni i nemaju uvek najbolja rešenja, al šasija od jednog Mercedesa ne može da ima baš toliko loše upravljanje, kočnice, a tek motor i delove mehanike vezano za vešanje i sve ono što utiče na povoznost vozila. Jednostavno, to se kosi sa zdravim razumom, tim pre što se ne radi o šasiji koja je tek tad izašla na tržište, već o proizvodu koji je do 2015 godine bio i te kako prisutan. Da su sad dobrim delom ofucana vozila, pa sigurno da jesu, al kako sam skoro ušao u jedan od LE-a na 26-ici, iskreno za devet godina rada drži se i više nego solidno, a u smislu čvrstine, vuče, niti je tresao, niti nešto lupao, niti huktao itd. Za Turke, pojedine naravno, vešanje je na neuporedivo višem nivou. Ne mogu ga komentarisati iz ugla vozača naravno, al isto tako nikada ne uzimam samo jednu verziju priče zdravo za gotovo, jer su čak i za BMC, mislim na naše gasne, utisci različiti od kolege do kolege, s tim što zasigurno većina nije oduševljena tim autobusima.
 
20241208_175649.jpg

Turci zglob kod 2 vrata na 31
 
Iz ugla vozača bih voleo da je u svim zglobovima sistem sa tasterima jer je neuporedivo lakše za vozače. Zglobni autobus je jako nepregledan kod trećih i četvrtih vrata, a ako ne uđeš u stajalište kako treba i ne ispraviš harmoniku, ti ne vidiš prakticno ništa. Naravno, to bi trebao da bude standard na svim vozilima, kad su ljudi naučili da koriste tastere kod Cafova, mogli bi i kod ostalih autobusa.
 
Ja sam za MAZ čuo i dosta pohvala od vozača kod privatnika sa stanovišta njihovog radnog okruženja i što se same vožnje tiče, a serija kod nas svakako spada u lošije. Sve nabrojeno za LE, pod uslovom da je tačno to za staničnu, apsolutno je sastavni deo šasije OC500LE, a isti su isto tako hvalile tvoje i moje kolege. Sedište samo ne toliko doduše. Mislim tvoj stav i mišljenje, al da Mercedes toliko ne zna da napravi šasiju mi baš i ne pije vodu. Da su M-ovi bolji verujem, a uzgred ne odražavaju se ni LE-i bog zna kako, isto kao i M-ovi.
Nije to do šasije nego do elektronike. Ta vozila su fabrički promašaj jer je šasija pravljena za 2 vrata.
 
Znam i da je produžavana, tj došla je u skraćenoj verziji, pa sečena po sredini gde je umetnut deo konstrukcije po uputstvima i specifikacijama samog Mercedesa naravno. Nije pravljena za dvoja vrata, jednostavno su low entry autobusi takvi, videti i Volvo buseve koji su do skoro radili u bivšoj Arrivi. Motor je ležeći, a pogonska osovina klasična što snižava i cenu. Šasije uz ojačanje bi trebalo da su samohodne, govorimo o OC500LE i dolaze kompletne sa svom mehanikom i elektronikom, što će reći da je potonja sastavni deo šasije. Sam Mercedes obeležava to vozilo, ništa tu Ikarbus nije radio na svoju ruku. Radio je klasičnu nadogradnju karoserije, ožičenje, enterijer itd. A već smo i pričali da tako konfigurisana vozila nisu striktno za gradske linije, već za neke od lastinih linija, primera radi. Slični koncept imaju svi ole bitni proizvođači u Evropi. Skoro sam se vozio IVECO-om Crosway LE Pula prometa. Odličan bus, po konceptu, enterijeru, konfiguraciji uopšte vrlo sličan IK112LE, samo što im nisu ugrađivali treća vrata. Nema potrebe, jer se autobusi koriste shodno nameni, kao i ovi što skoro dođoše u Strelu. I oni su valjda low entry tipa.
 
Vrh