Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Mobilitas sve vam je oprošteno sa vašim kantama koje su vozile na 24. U GSP kanti em je gužba zbog 2+1 konfiguracije, em je vozač puštao najgore narodnjake Nisam protiv muzike ali ono je bilo mučenje. Mogao je makar da utiša.​
To ti je standard(no). Ja sam primetio da je to do nekog mentaliteta, da tako kažem, da oni koji slušaju turbo folk i tehno odvrnu na maks tako da može u krugu od dve tri ulice unaokolo da se čuje kao da si pored. Ovo važi i za vozače gradskog prevoza i za one koji voze kola.​
 
ljudi, imam jedno OGROMNO IZNENAĐENJE za vas!!!

nećete mi verovati šta sam upravo video.
Како ово може возити путнике кад није црвене боје ваљда би требало сва возила (осим млађих од две године која ће бити немањићко плаве) да буду црвене боје?
 
Oni su 2012 godište. Neverovatno da imamo i jedan autobus u staroj žuto plavoj kolor šemi, a s obzirom da nije napravljen baš pre sto godina, eto nam i direktnog dokaza koliko nas mlate i zezaju sa farbanjem autobusa na svakih nekoliko godina. Sad i kad ga ponovo vidim tako žutog, pomalo mi i nedostaje ta kolor šema. U svakom slučaju neozbiljno i od strane GSP-a, al dobro, eto za nas poznavaoce i jeste zanimljiva pojava trenutno.
 
stižu slike! pozdrav za vozača koji je želeo da ostane anoniman!
IMG_20241206_172545.jpg
IMG_20241206_172626.jpg
IMG_20241206_172533.jpg
IMG_20241206_172351.jpg
IMG_20241206_172340.jpg
IMG_20241206_172324.jpg
IMG_20241206_175643.jpg
 
Kako je u biku unutrašnji displej za najavu stajališta na ćirilici, kad su svi ostali na latinici. To mi je bilo upečatljivo pošto na slici se vidi da piše "Вишњица".

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Na Mostaru oko 17h u roku od 5min:

1. Krcat Solaris na 23
2. Pun Higer na 37
3. Dobro popunjen BMC na 58
4. Pun Conecto G na 52 ni ne otvori zadnja
5. Komotan BMC na 23 nevidljiv na aplikaciji upao između
6. Komotan Solaris na 37 (sa više putnika nego očekivano)

Samo jedna privatna "tamnoplava ovca" (aka. Strela Obrenovac) bahati se na 52 zato što joj je dozvoljeno. Bogu hvala da nije naišao konvoj 46, 53 i 55, pa ipak osta 2/3 zglob. 46 i 55 danas u to doba jedva da su nailazile, a 17-ice se baš nagomilale (i 18 redovnija iako još duže saobraća "autoputem" na kojem je baš bilo usporeno).

Strelin Conecto nije otvorio zadnja ni u Požeškoj gde se ispraznio. Sustigao ih još jedan prazan BMC na 23, za njim još jedan prazan Solaris, ne videh na kojoj liniji.

Surčinci, Batajničani i Ceračani da traže:

a) Četvorovratne gradske zglobne autobuse marke Mercedes koji mogu da uvek otvore sva vrata (ili bar da budu opremljeni dugmetom i za četvrta).

b) Trovratne (pri)gradske zglobne autobuse (u slučaju usporene nabavke novih može i polovan Mercedes Citaro G) na svim polascima, bez automatski zatvarajućih vrata sa spoljnim ručnim kontrolama ili bar opremljene bilateralnim dugmadima na drugim i trećim sa odgovarajućim piktogramom, a sa odvojenim, unilateralno postavljenim dugmadima za kolica u cilju aktivacije "kneeling" funkcije po potrebi (ukupno sedam dugmadi na dvoja vrata).

Obostrane "door" komande nužne su usled neponuđenog dugmeta blizu centra ulazišta standardnog kod vrata kliznog tipa (na unutrašnjem delu jednog vratnog krila) od strane proizvođača (koji nudi samo na karoseriji pored vrata sa desne strane, a ne i na samim okretnim/tzv. swing vratima).

Zapravo postojeća vozila raspolažu sa dva unutrašnja dugmeta i jednim spoljnim što sugeriše da se radi o konfiguraciji sa prioritetnim izlazom, a koja je kontraproduktivna na prometnim beogradskim stajalištima poput Mostara i Sajma (dođe prazan, niko ne otvara zadnja iznutra, rulja kojoj ništa nije naišlo u međuvremenu nagrne mahom na druga i treća, iako vozilo nudi fizički veći kapacitet od solo modela).
 
Kako je u biku unutrašnji displej za najavu stajališta na ćirilici, kad su svi ostali na latinici. To mi je bilo upečatljivo pošto na slici se vidi da piše "Вишњица".

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
nisu na latinici, i prednji i bočni su na ćirilici takođe.
 
Vala kakvi su mnogi od ovih novih Turaka, i taj Ikarbus sa 100 mana mi biva sve draži i draži. Nov Ikarbus je umeo barem da bude pristojan, ne u svakoj seriji, al bilo ih je više tih pristojnih nego ovih drugih. BMC treska kao lud, Akiama otpadaju prozori, Cobre cvrče, a nisu baš ni tihe, al jesu pristojne, čak i ovi bolji pište često, baguju, al aj to su sitnice. Poenta je, na šta će ti Turci da liče kad dođu u godine tih Ikarbusa? M-ovi, pogotovu solo, često i sad deluju solidnije od bilo kog BMC-a, a o Akiama da ne govorim, a imaju još malo pa punih osam godina. Sve ovo što lickaju sada, ovako na silu i lošim materijalom, sve će to ostaviti svoje posledice, kao u slučaju naših trolejbusa, pa ćemo za nekoliko godina videti šta će te silne kotobanje da naprave od javnog prevoza. Imaćemo skoro pa ceo vozni park sklepan u roku od dve godine. Teška katastrofa u najavi. Čak i ovi Higeri pokazuju da nisu najveće zlo na ulicama, pričam o ukupnom kvalitetu. Bićemo na forumu i tamo oko 2027/8, pa ćemo da vidimo tek gomile postova sa kukanjem na stanje autobusa, pa eventualni miris ulja u salonu će biti još i najmanji problem.
Шефе ја нисам рекао да су бусеви лоши, него да просто им је отишао сваки рок трајања и ту се прича завршава. Што се тиче марки које си набројао као нове одрадиће како треба ову старосну границу и за то су и узети.
 
Teška lopata. Produžili im registraciju umesto da ih seku.
 
Daj druže vozač si, jel može nekad nešto detaljnije, stručnije. Šta znači lopata, šta je lopata. Prešli mnogo, nisu nešto održavani, ne valja ovo ili ono, problem malo i enterijer dovesti u red. Gledam i LE, za kilometražu i godine drže se oni. Problem bilo srediti podolit posle tipa sedam osam godina rada. Ne vidim da su truli, da se tresu nenormalno ili da su u ne znam kakvom raspadnom stanju. Za Higere isto pišeš raspadaju se, pa nisam baš primetio da se toliko raspadaju na jednoj 37-ici. Ima boljih i lošijih, a viđao sam gora, a mlađa vozila kod privatnika. Čak i MAZ pokazuje neke svoje kvalitete, ako se održava, a u odnosu na neke Turke. Mislim, kad pišemo o autobusima, ne vidim poentu u upotrebi jedne reči za opis vozila, a pritom direktno radiš sa njima. Svaka konkretna informacija iz prve ruke nije na odmet. Uskoro će svi ti Ikarbusi otići, u odnosu na Solaris očigledno lošija vozila, al realno zadnje serije M-ova i LE-a ipak pokazuju posle niza godina maltretiranja da i nisu tako loše napravljeni.
Шефе ја нисам рекао да су бусеви лоши, него да просто им је отишао сваки рок трајања и ту се прича завршава. Што се тиче марки које си набројао као нове одрадиће како треба ову старосну границу и за то су и узети.
Otišao rok trajanja autobusima 2017 godište? Za 2013 i možda. A sigurno će svi ovi Turci biti solidni deset godina, al kad na vrbi rodi grožđe. Samo jednu Akiu da vidim da bude u baš dobrom stanju posle šest sedam godina rada, pa da onda pričamo, važi to i za BMC. A ako ćemo da budemo manijaci i bacamo autobuse posle pet godina, onda je to tek druga dijagnoza celog ovog nakaradnog sistema održavanja javnog prevoza.
 
Higer je još i okej kakvih buseva ima, ali budimo realni, oni imaju mnogo bolji tretman nego većina vozila kod privatnika i opet im se sve živo raspada. Čim pređe preko rupe, sve živo se trese, stakla vrata i uz to uvek ima neko lupanje i škripanje u trapu. Prednost Higera je što ima odličan Iveco motor koji je jako startan i verujem da nije loš za vožnju koliko god da je završna obrada loša, samo se iz ugla vozača pitam kakva mu je preglednost, kako radi retarder i da li ima dobru kočnicu koja nije previše tvrda.
 
Videlo se kakav je BMC kad su posle 6 meseci počeli da otpadaju rukohvati. Ja jedan izvalio iz vrata kad sam ulazio. Ovlašćeni serviser za te buseve mi je od prvog dana potvrdio da su nonstop u servisima u garantnom roku.
 
@Vinča307
Iskreno, da ih volim ne volim ih. Jako tesni busevi, skučeni, trapovi znaju da se čuju, al vešanje mi nije loše sa druge strane. Ne ponašaju se kao trokolice. Mislio sam da će i više da propadnu za ovih pet godina, s obzirom da mi uopšte nisu ulivali poverenje. A mehanika mi je vrhunska, pogotovo usled ove jednoličnosti kod Turaka, još i VOITH. Nedostaje mi MAN. Sem malog OM936 motora i Cummins-ovog ISB-a, ništa drugo nemamo više😁 Dobro tu je i veći gasni ISL i u manjem broju dizel parnjak, al nedostaje mi motor dobrog zvuka. OM936 je odličan, nema šta, al pomalo i bučan i nekako grub, dok OM470 je već druga priča, al nema tako puno zglobnih Conecta nažalost, mislim uopšte zglobnih Mercedesa.
 
Vrh