Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 281 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,1%

  • Ukupno glasača
    296
Više ne ugrađuju ta vrata sa četkama, sada se ugrađuju drugačija sa poklopcima.

IK-103_Avancity_Banbus.jpg
 
omerta1988":r7zvisxq je napisao(la):
И зашто ниједна фирма неће да купи "Јапанце" кад су се показали као одлични?
Јер су много скупи.
 
Pa i nisu, to su turski MANovi. Niskopodni jeste skuplji u startu, ali mislim da se to kasnije isplati kroz dužinu eksploatacije i broj ostvarenih polazaka. Takođe izbegavaju MAN ili Mercedes zbog toga što bi u tom slučaju morali da plate ovlašćenim serviserima održavanje, što verovatno političarima koji daju pare za autobuse ne odgovara, pošto im je bitno da se autobusi kupe i pokažu i to pred izbore! Najeftiniji su, najlošiji, ali su novi, to narod vidi! Kad ih pokažu, kasnije "bacanje" para u održavanje im se ne dopada, jer su oni odradili svoje. Slično kao ugradnja klima-uređaja prošle godine. Kada postavite pitanje GSP-u ko će to održavati, oni kažu "mi svakako ne, jer nemamo mogućnosti za to, opreme pa ni para", tako da je 20.000€ bačeno po vozilu.

No, mene više brine kupovina solo vozila kao zamenska za pogon u kome su dosad skoro isključivo vozila zglobna vozila! :/
 
Ова гума на вратима је екстра решење и до сад нисам видео ни на једном да се откинула или спала. :)
А то што кажеш, Александре, да је Икарбус срање није тачно. Веолиа, Престо и други приватници су задовољни јер стално купују њих. Веолија је купила Необусе и зезнула се јер имају проблеме са стаклима као и Ласта. Икарбус је уз добру завршну обраду и одржавање веома добар аутобус. :p
 
приметио сам да све више аутобуса има дисплеје на ћирилици. чак су им и правци подешени како треба
 
O displejima smo već diskutovali. Svim autobusima N serije u pogonu Karaburma su prekodirali displeje na ćirilicu. Prvobitno je bilo oba pisma, ali su onda odustali, jer je suviše sitno i ostavili ćirilicu.

Mazonje dobili plavu štraftu :)
obnovaslika.jpg

Лист ГСП Београд, Децембар 2011.
 
Direkcija za javni prevoz je konačno izdala nalog za postavljanje redova vožnji noćnih linija ! :D :D
Oko toga se ganjam sa njima još od letos - što lično, što preko inspekcije. Tokom dana su postavljeni na svim polaznim stajalištima terminusa Trg Republike.
Zanimljivo je da su na ovim redovima vožnje ispisana vremena polazaka sa oba terminusa, a i same linije su propisno obeležene sa slovom "N".
Mogu se naći i na internetu: http://www.bgsaobracaj.rs/images/djp/red_voznje_nocne_linije.pdf

oade69.jpg
 
+, mada mogli bi već jednom neko srećnije rešenje za označavanje stajališta i isticanje vremena polazaka da nađu. Te zelene šipke su skandalozne
 
jlaki":yc7l6bt3 je napisao(la):
+, mada mogli bi već jednom neko srećnije rešenje za označavanje stajališta i isticanje vremena polazaka da nađu. Te zelene šipke su skandalozne

Jbg SFRJ socijalizam inside :D
 
Ti zeleni stubici su lendmark beograda neznam tacno kd su se povjavili valjda 50tih :D
 
Први МАЗ-БИК изашао јутрос на линију 35Л. У питању је гб 715.

Извор: autobusi.net
 
Ikarbusi sa displejima su se potpuno raspali i oni iz devedesetih će ih nadživeti! Solo zemunski, koji su najstariji od novijih vozila toliki se tresu, svaki deo zasebno. To je zaista za otpisivanje. Evo g.b. 316 na liniji 612: srednja vrata ne rade, a ova kartončina je ujedno i obaveštenje:

41002050.jpg
 
И после неко ово назове стрипом или карикатуром

3942_2.jpg


Једино нетачно овде је да су валидатори карата са екранима у 3Д технологији.
 
Dobro je primetio da mnogim autobusima kreće da se razvaljuje zadnji deo, baš kao na slici :S
 
Još nerazjašnjena smrt studenata
E. B. R. | 16. januar 2012. 22:29 | Komentara: 13

Ni posle dva i po meseca nije poznat uzrok nesreće u kojoj je autobus "77" usmrtio dvoje studenata. Profesor Vujanić: Šofer nije upravljao vozilom, nije bilo tragova kočenja...
Još se ne zna uzrok tragedije

Još se ne zna uzrok tragedije
Srodne vesti

* Hrvatska: U nesreći povređeno dvoje dece, majka i dadilja
* Požarevac: Fijat bio neispravan?
* Poginula petomesečna beba
* Udare, pa pobegnu
* Novi Beograd: Automobilom prošao kroz zaštitnu ogradu

Srodne teme

* Tragedije u saobraćaju

TEHNIČKA neispravnost autobusa sa linije "77", koji je 3. novembra 2011. usmrtio dvoje studenata, Dijanu Đorović (22) i Radomira Vučkovića (19) u parku na Zvezdari, nije dovela do nesreće, a ni materijalni tragovi nađeni na mestu nesreće ne odgovaraju niti to potvrđuju, tvrdi Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Nijedan od tri nađena kvara - guma koja ima šaru tri umesto četiri milimetra, zazor u sponi, kao ni manja kočiona sila, koji se navode u izveštaju veštaka, nije mogao da izazove nesreću, jer kočenja nije ni bilo, niti je autobusom upravljano.

Od 2004. godine profesor Vujanić je na mestu člana gradske vlade zaduženog za saobraćaj, učestvovao je u pregovorima i dogovarao se da privatni prevoznici postanu zvaničan deo prevoza putnika Beograda. U tom smislu osetio je odgovornost i tražio da vidi mesto nesreće, vozilo i nalaze.
KRIVAC ĆE SIGURNO BITI KAŽNJEN - "BAMIRON" ne može da ne odgovara za tehničku neispravnost - priča Vujanić. - Ali potpuno drugačija kazna sledi ukoliko je neispravnost dovela do nezgode. Neispravnost su pretvorili u uzrok nezgode, a to nije tačno. Gradska vlast je zauzela stav, ukoliko se dokaže da je neispravnost kočionog sistema uzrok nezgode da će prevoznika isključiti iz prevoza. U tom smislu bi građani trebalo da budu mirni jer takav stav onemogućava prevoznike da se igraju našim životima.

- Video sam zvaničan dokument u kojem je autobus prevoznika "Bamiron" tehnički neispravan, ali to nije moglo imati uticaja na tragediju - objašnjava Vujanić. - Ispravan putnički autobus mora da ima koeficijent kočenja 0,5 ili 50 odsto. Autobus "77" imao je kočni koeficijent 0,476 ili 47 odsto. Što znači da je za nepunih pet odsto njegova sila kočenja manja od najmanje propisane. Ukoliko bi imao tih pet odsto, mogao bi da stane jedno pola metra pre, ali autobus je udario sa 42 kilometra na čas u drvo. I sa potpuno ispravnim sistemom, i dalje bi udario.

Na autobusu je navodno i sistem za upravljanje bio neispravan. Međutim, profesor tvrdi da upravljanja nije ni bilo, već se autobus naprosto spustio niz jedno brdo nekočen.

- Ako bi bio kočen, pri brzini kojom krene s mesta, a krene od nule, nikakav problem ne bi bio da ga vozač zaustavi. Čak i da bude u brzini i da mu date gas iz sve snage i stisnete kočnicu, autobus će se zaustaviti. Kočnica koči i prednje i zadnje točkove. Čak i da ne može da zakoči zadnje, koje pokreće motor, prednji moraju biti blokirani.

SUDU VEZANE RUKE NI posle skoro mesec dana od kada je Prvi osnovni sud u Beogradu naložio dopunsko veštačenje "autobusa ubice", nalaz nije stigao u sud, niti u ruke advokata. Istražni sudija Slavko Žugić veštačenje je poverio stručnjacima Mašinskog fakulteta koji bi trebalo da provere ispravnost delova autobusa, a od njihovih kolega sa Saobraćajnog zatraženo je dopunsko saobraćajno veštačenje. U međuvremenu, autobus je vraćen vlasniku mimo naredbe istražnog sudije, a vozač Jovan Stolić je posle mesec dana u pritvoru pušten da se brani sa slobode.

Da se ovaj scenario desio zadnji točkovi bi se okretali u mestu i ostavili bi tragove u zemlji, a s obzirom na teren gde se nesreća dogodila imali bi jasne tragove. Međutim, njih nema.

- Da sam ja obavio pregled ovog autobusa svakako bih napisao da je neispravan i ne bih ga pustio u saobraćaj - obrazlaže profesor Vujanić. - I da mu ne radi samo svetlo registarske tablice i dalje bih ga proglasio neispravnim. Ali na pitanje da li bi ta neispravnost mogla biti uzrok nesreće u ovom slučaju, odgovor je ne. Autobus je mogao i da nema kočnice, ali ni tada to ne bi bio uzrok nezgode, jer nije bio kočen.

Putanja kretanja za koju vozač kaže da je sam izabrao, nema veze sa sistemom za upravljanje već sa odlukom vozača.

- Još jedna nelogičnost je da se autobus kretao oko 40 kilometara na čas kada je udario u drvo, što odgovara padu sa drugog sprata, pa se postavlja pitanje kakve povrede bi mogao da zadobije vozač, a da sedi na svom mestu - iznenađen je Vujanić. - Moj stav je da vozač nije upravljao autobusom, nije kočio niti skretao. Ispravna parkirna kočnica, nepovređeni vozač, i put bez tragova kočenja. Odgovore bi trebalo tražiti na pitanja da li je vozač bio umoran, da li se to moglo videti pre polaska vozila, da li je on vozio dugo tog dana, da li je došlo do samopokretanja autobusa i da li ga je vozač obezbedio.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:362265-Jos-nerazjasnjena-smrt-studenata
 
Jutrošnja scena iz naselja Belvil! Na uglu prema garaži gsp-a. Autobus sa linije 72. Autor fotografije je 'Cristian Cris' (facebook)
sq589d.jpg
 
..Ako neko zna kako se zove firma koja radi ciscenje i odrzavanje enterijera u GSP neka napise,zeleo bih da im dam neke sugestije... :rolleyes:
 
Ta služba se zove "GSP".
Ako se dobro sećam, prekinuli su saradnju sa privatnom firmom koja je to obavljala, pa se sada sami bave time, jer tender za izbor nove firme nikako da nadležni raspišu.

Usput, za one koji su propustili, par fotki naše svakodnevice iz Bg autobusa :)

Lako je niskima
automatzaponistavanjekazi3.jpg


Samo napred, nazad nema
naliniji73nemarikverctk9.jpg


Prevoz životinja
autobat.jpg


Skuter - ušteda goriva
skuteruautobusu1.jpg
 
Interesantno da su ti FAPovi pored problema sa vešanjem u dobrom tehničkom stanju kada je u pitanju motor i kočnice i jako malo ispadaju i pored jako lošeg održavanja.
 
Vrh