Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Kad pričamo već o starim autobusima, evo podsećanja na Lejlanda i njegovu unutrašnjost :) ovo je možda poslednji Bg Lejland koji je u ovako dobrom stanju. Zna li neko ko je vlasnik, i gde se ovaj bus čuva?

photo0113i.jpg

photo0112b.jpg

photo0111h.jpg
 
Колико ја знам, ово је једини "лејланд" на свету :) Тако сам чуо, а не би било лоше да ГСП сачува пар комада ових Икар(б)уса :D
 
Ovaj autobus se nalazi u depou "Dorćol", letos kad sam bio tamo je bio parkiran pored rashodovanih ZiU trola. Vlasnik je GSP, a vrlo je verovatno da je ovoj jedini preostali primerak ovog tipa vozila na svetu, jer po mojim saznajima je poznato ovakav tip karoserije jedino ispuručen Beogradu i Špancima.

417152.jpg
 
:shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok: :shok:
ЗАШТО????
Те троле су биле у перфектном стању! :mad:
 
Мени би требали, а мислим да се и већина Београђана не би жалила да има још два тролејбуса.

Све у свему, могли су да их донирају негде, а не да их исеку. То важи и за исправне Зијаче које су шкартирали.

О исправним аутобусима које су исекли пред долазак нископодних кршева нећу ни да говорим.

То само код нас може. :rolleyes:
 
Kod nas se trole prvo remontuju, pa se onda šalju u Železnik u staro gvožđe.

Evo i dokaza, 14. limarijski sređena ofarbana, pa rashodovana:
414841.jpg


Isto važi i za gb 60
398045.jpg


Prilično čudna logika.

Evo o lejlandima

"CKD-KT4"":278wd43z je napisao(la):
E sad, što se Kube tiče... U Havani su zaista početkom šezdesetih bili slani "lejlandi" ("rojal tajgeri"), no sa drugačijom karoserijom:
LeyMain.jpg


http://www.ifriedegg.com/LeylandCuba.htm

"CKD-KT4"":278wd43z je napisao(la):
No zanimljivo da su onakvi "rojal tajgeri - vrldmasteri" kakvi su bili kod nas bili i u španskom Ovijedu:
traval1021df0.jpg


leylandtraval104wo0.jpg


http://www.camionesclasicos.com/FORO/viewtopic.php?f=71&t=8878&start=60

http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?f=32&t=211&start=110
 
Nova informacija za neke od nas ;) . Clanak u Politici o Vulovic/Maz busevi na gas. U clanku pise da je samo ove godine isporuceno 49 buseva na gas prevoznicima u Beogradu i da se sklapa jos 20 za Bg ali pominju i Novi Sad.

[box]
Kragujevac nije samo grad automobila

Posle početnih poteškoća, autobusi „Vulović transporta” sa pogonom na prirodni gas sada krstare drumovima širom Srbije
Samo ove godine privatnim gradskim prevoznicima u Beogradu isporučeno je 49 vozila Foto B. KartalovićKragujevac – Nedaleko od „Fijatove“ fabrike automobila, ali bez pompe i „medijske galame“, u Kragujevcu se polako ali sigurno rađa još jedna industrija „na četiri točka“. Autobusi preduzeća „Vulović transport“ sa pogonom na prirodni gas osvojili su srpsko tržište za nepune tri godine, a dobar glas pročuo se i van granica naše zemlje. Naredne godine, kako kaže Zoran Vulović, vlasnik ove kompanije, planirani su i prvi izvozni poslovi.

– Za naše autobuse zainteresovane su prevozničke firme u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, ali i u Poljskoj. Već učestvujemo na tenderima koji su raspisani u Rijeci, Prijedoru i Skoplju, pa, imajući u vidu kvalitet naših autobusa, očekujemo da u 2012. postanemo i izvozna firma – kaže Vulović za naš list.

Posle početnih poteškoća, koje prate svaku domaću firmu u razvoju, preduzeće „Vulović transport“ uspelo je da se nametne kao jedan od najozbiljnijih proizvođača niskopodnih gradskih autobusa. Samo ove godine privatnim gradskim prevoznicima u Beogradu isporučeno je 49 vozila, a u toku je montaža još dvadesetak autobusa u kojima će se od naredne godine, osim stanovnika prestonice, voziti i Novosađani.

– Prve autobuse isporučili smo „Beobusu“, a onda smo dobili porudžbine i drugih značajnijih beogradskih prevoznika kao što su „Una kop“, „BMB Linea“, CLC, LDM, „Ćurdić“, GSP, „Lasta“... Osim niskopodnih, u ponudi imamo i manje „midi“ autobuse, dužine osam metara, a za naše tržište spremamo i jedno iznenađenje. Reč je o komunalnom vozilu za odnošenje smeća koje, takođe, pokreće ekološko gorivo – naglašava Vulović.

Gasni autobusi „Vulović transporta“ proizvod su dugogodišnje saradnje ovog privatnog preduzeća sa beloruskim MAZ-om. Gigant iz Minska snabdeva kragujevačku fabriku školjkama, ispod kojih se nalaze najkvalitetniji motori čuvenog „Mercedesa“ i američke kompanije „Kamins“. Obe verzije zadovoljavaju evropske standarde „euro 5“ i „euro 6“.

– Nije u pitanju samo kvalitet, već i zaštita životne sredine. Štetni gasovi su svedeni na minimum, a ušteda u potrošnji goriva ide čak do 50 odsto – objašnjava naš sagovornik.

Tokom prethodne dve godine „Vulović transport“ je iskoristio državne subvencije, a u ovom preduzeću se nadaju da će Vlada Srbije i 2012. imati sluha za proizvodnju ekoloških autobusa.

– To je bio odličan potez, budući da su naši gasni autobusi, zahvaljujući subvencijama, imali 30 odsto nižu cenu, a dizelaši su bili jevtiniji 20 odsto – navodi vlasnik „Vulović transporta“.

Preduzeće trenutno zapošljava 130 radnika, a zbog povećanog obima proizvodnje u toku je konkurs za prijem još pedesetak montažera. Za 2012. planirano je proširenje kapaciteta, koji sada omogućavaju montažu sto autobusa godišnje.

objavljeno: 17.12.2011
[/box]

http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/Kragujevac-nije-samo-grad-automobila.lt.html
Da li neko zna koliko su ove cifre tacne za BG, dok za NS nisam bas uveren da ce posle nabavke Solaris Urbino 12 na gas krenuti da sharene svoj vozni park Mazovima :/ ? Takodje pominju i da su dobili porudzbinu od Laste, jel neka zna vise o tome?

Nakon ekspanzije Vulovica, jel neko moze da mi objasni zasto Neobus i Ikarbus ne mogu da i sami izbace buseve sa pogonom na prirodni gas, jer ko sad hoce da kupi "gasobus", ili ga kupuje van zemlje, ili kupuje Maz ili ga sam pimpuje kao Lasta bus koji je danas bio TV-u :kk:?

Najduzi moj post do sada, od dosadasnjih 4 :)
 
Ево тог Ластиног буса :)
http://www.ekapija.com/website/sr/page/515270
А ових 49 аутобуса на гас је грешка, јер је "Ћурдић" узео десетак МАЗ/БИК-ова, али обичних и Беобус има једног на 23 и има неколико на 511, али не знам које фирме :)
 
Spanski i nas lejland nisu isti jer nas ima bocne krovne prozore sto spanski nema .A ovo za vulovica je polu tacno jer to je broj svih isporucenih buseva nisu svi na gas .Lasta je sama ugradila cng na jednog fapa i planiraju na jos nekoliko
 
једини спас за тог Лејланда је да се отера у музеј (спас од ГСП-а, наравно)
 
A za muzej trenutno vidim samo 2 opcije:
• da se Lejland preda Muzeju nauke i tehnike na čuvanje
• da se konačno izbace one tezge iz depoa u Bulevaru, i da se te hale adaptiraju u prvi beogradski muzej javnog gradskog saobraćaja, gde bi se čuvao i Lejland.

Da li je do sada pokretana zvanično neka peticija/inicijativa u vezi pretvaranja Depoa u muzej, zna li neko?
Mislim da bi mi sa Beobuilda mogli da budemo ti koji će pokrenuti takvu inicijativu, pa da vidimo kakve su reakcije i da li može nešto da se tu uradi konačno. Sramota je da Bg i dalje nema takvu instituciju, i da toliko vredni muzejski primerci vozila propadaju prepušteni GSP-ovom nemaru...
 
Može, a DepoBuvljak nek se preseli u neku halu na staro sajmište ili sl.

Nego, meni je neko sa foruma rekao kako je zatvaranje Depoa nemoguće iz nekih pravnih razloga.

Što se tiče Lejlanda, on je siguran u GSP rukama, ali samo on, kao neki izuzetak od pravila. Tj izuzetak koji potvrđuje pravilo "Ubij, zakolji, da staro ne postoji."
 
Феликсе, ја се слажем да се од Депоа направи музеј јавног превоза
 
Ljudi koliko piuta trebam da ponovim tamo je bio muzej pa je kauboj covic istjero muzej i uvalio buvljak pare od zakupa prostora ne ubira gsp vec pijace iako je prostor gspov. :bash:
 
па да, али би се могло писати Ђиласу да тај простор врати ГСП-у и да се тај пијац растера одатле. нека иду на Ђерам па нек продају
 
JohnnyLee":26hhc5qf je napisao(la):
једини спас за тог Лејланда је да се отера у музеј (спас од ГСП-а, наравно)


Pa GSP je tog Lejlanda i praktično stvorio niizčega :)
 
Cuveno gsp (ne)odrzavanje :violina: . Vec nedeljama gbr161 vozi sa rupetinom nazad, fali mu poklopac/resetka. Ma realno moze i bez toga i bez pranja unutra, samo da se kotrlja.. NOT.
161220112550.jpg
 
Александар":32112ker je napisao(la):
Pa GSP je tog Lejlanda i praktično stvorio niizčega :)

можда јесте у неком ранијем периоду. али, какви су сада лешинари тамо који све секу, боље је да им се одузме Лејланд
 
veb reci za ovo Nikoleti stvarno ruzno izgleda
 
Meni posle sakatog autobusa najvise bode oci aleko.. Kome najvise bode oci bakuta? :laugh:

@dare: prijavio sam na gsp forumu, videcemo sta ce da urade
 
Vrh