Nova informacija za neke od nas
. Clanak u Politici o Vulovic/Maz busevi na gas. U clanku pise da je samo ove godine isporuceno 49 buseva na gas prevoznicima u Beogradu i da se sklapa jos 20 za Bg ali pominju i Novi Sad.
[box]
Kragujevac nije samo grad automobila
Posle početnih poteškoća, autobusi „Vulović transporta” sa pogonom na prirodni gas sada krstare drumovima širom Srbije
Samo ove godine privatnim gradskim prevoznicima u Beogradu isporučeno je 49 vozila Foto B. KartalovićKragujevac – Nedaleko od „Fijatove“ fabrike automobila, ali bez pompe i „medijske galame“, u Kragujevcu se polako ali sigurno rađa još jedna industrija „na četiri točka“. Autobusi preduzeća „Vulović transport“ sa pogonom na prirodni gas osvojili su srpsko tržište za nepune tri godine, a dobar glas pročuo se i van granica naše zemlje. Naredne godine, kako kaže Zoran Vulović, vlasnik ove kompanije, planirani su i prvi izvozni poslovi.
– Za naše autobuse zainteresovane su prevozničke firme u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, ali i u Poljskoj. Već učestvujemo na tenderima koji su raspisani u Rijeci, Prijedoru i Skoplju, pa, imajući u vidu kvalitet naših autobusa, očekujemo da u 2012. postanemo i izvozna firma – kaže Vulović za naš list.
Posle početnih poteškoća, koje prate svaku domaću firmu u razvoju, preduzeće „Vulović transport“ uspelo je da se nametne kao jedan od najozbiljnijih proizvođača niskopodnih gradskih autobusa. Samo ove godine privatnim gradskim prevoznicima u Beogradu isporučeno je 49 vozila, a u toku je montaža još dvadesetak autobusa u kojima će se od naredne godine, osim stanovnika prestonice, voziti i Novosađani.
– Prve autobuse isporučili smo „Beobusu“, a onda smo dobili porudžbine i drugih značajnijih beogradskih prevoznika kao što su „Una kop“, „BMB Linea“, CLC, LDM, „Ćurdić“, GSP, „Lasta“... Osim niskopodnih, u ponudi imamo i manje „midi“ autobuse, dužine osam metara, a za naše tržište spremamo i jedno iznenađenje. Reč je o komunalnom vozilu za odnošenje smeća koje, takođe, pokreće ekološko gorivo – naglašava Vulović.
Gasni autobusi „Vulović transporta“ proizvod su dugogodišnje saradnje ovog privatnog preduzeća sa beloruskim MAZ-om. Gigant iz Minska snabdeva kragujevačku fabriku školjkama, ispod kojih se nalaze najkvalitetniji motori čuvenog „Mercedesa“ i američke kompanije „Kamins“. Obe verzije zadovoljavaju evropske standarde „euro 5“ i „euro 6“.
– Nije u pitanju samo kvalitet, već i zaštita životne sredine. Štetni gasovi su svedeni na minimum, a ušteda u potrošnji goriva ide čak do 50 odsto – objašnjava naš sagovornik.
Tokom prethodne dve godine „Vulović transport“ je iskoristio državne subvencije, a u ovom preduzeću se nadaju da će Vlada Srbije i 2012. imati sluha za proizvodnju ekoloških autobusa.
– To je bio odličan potez, budući da su naši gasni autobusi, zahvaljujući subvencijama, imali 30 odsto nižu cenu, a dizelaši su bili jevtiniji 20 odsto – navodi vlasnik „Vulović transporta“.
Preduzeće trenutno zapošljava 130 radnika, a zbog povećanog obima proizvodnje u toku je konkurs za prijem još pedesetak montažera. Za 2012. planirano je proširenje kapaciteta, koji sada omogućavaju montažu sto autobusa godišnje.
objavljeno: 17.12.2011
[/box]
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/Kragujevac-nije-samo-grad-automobila.lt.html
Da li neko zna koliko su ove cifre tacne za BG, dok za NS nisam bas uveren da ce posle nabavke Solaris Urbino 12 na gas krenuti da sharene svoj vozni park Mazovima :/ ? Takodje pominju i da su dobili porudzbinu od Laste, jel neka zna vise o tome?
Nakon ekspanzije Vulovica, jel neko moze da mi objasni zasto Neobus i Ikarbus ne mogu da i sami izbace buseve sa pogonom na prirodni gas, jer ko sad hoce da kupi "gasobus", ili ga kupuje van zemlje, ili kupuje Maz ili ga sam pimpuje kao Lasta bus koji je danas bio TV-u :kk:?
Najduzi moj post do sada, od dosadasnjih 4