U pogonu "Centrala" je jedno vreme bio uspostavljen drugačiji oblik nabavke tih delova, kao što se radi u drugim razvijenim zemljama. Za potrebe tih sitinih nabavki, sijalica i ostale potrošne robe i rezervnih delova se nisu organizovali tenderi, već se to radilo po modelu da određena/proizvođač u tom periodu isporučuje te delove po potrebi. Za oranizovanje tendera za npr. nabavku rezervnih delova trenutno administracija GSP-a čeka da se potreba za tim delom poveća, tj. da ostane veći broj autobusa/trolejbusa/tramvaja, u ovom slučaju, bez osvetljenja (ili nečeg drugog) pa se onda uopšte razmatra kupovina sijalica. Zbog toga se vozila čerupaju i nikad ne funkcioniše kako treba! Da se vratimo na "Centralu", dakle, tamo je bio orgazivan drugačiji oblik nabavke delova, dakle, ako strada "platno" za označavanje linije, firma koja je zadužena za taj segmet to popravlja, isporučuje i zamenjuje novim. Nažalost, tako uspostavljen oblik održavanja je napušten i ponovo su prešli na stari zanat, čerupaj, seci uši krpi nešto drugo itd. Zašto? Pa zato što ovima sa vrha nije odgovaralo da se troše pare na rezervne delove, kada kažem sa vrha ne mislim samo na GSP, već i druge strukture koje njime upravljaju. Kada se potroši 20.000€ za remont vozila ili kada se ta svota potroši za rezervne delove to je praktično "neprimetno", ali kada ugradite klima uređaje, pa izađete u novine, pa mlatarate s tim, te još ukoliko ste propustili da vidite u medijima, a niste ušli u bus da vidite da "klimatizovan" oni nalepe nalepnicu tako da i putnici sa stajališta to vide! Ko će te klime održavati za leto 2012. niko nema pojma! Mislite da će dati pare za popravku, čišćenje i ostalo? Teško, tako sve to funkcioniše kod nas. Po istom principu na stradaju i autobusi, izdvoje se pare za vozila (obično pred izbore), kupe se vozila, a kada treba da se finansira održavanje, to nije bitno! Sve je dovoljno jasno da N serija i nije zapravo tako loša, već da je GSP u svemu odgovoran za trenutno stanje.
Izvinite za poduži post