Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
@ Tragac

Члан C.S.I. је на теми о модернизацији објаснио поступак набавке управо флуо цеви. ТО је такав поступак, да те глава заболи и траје мање више, месец и по дана, до два месеца. У том међупериоду цркне додатна количина и ГСП је увек у мањку.

Кад им је већ систем идиотски, могу бар да заузму "претицање" па наруче више, али цврц....

Мене искрено брине што је иста процедура и за набавку свих осталих делова, као нпр. кочница!!! :o
 
Znaci posto je mrkli mrak u autobusu, kontrola nece da ulazi u njega jer NE MOZE da se jasno vidi da li putnik ima ponistenu kartu ili markicu, pa samim tim prevoz u mraku je takodje de facto besplatan, kao i svaki prevoz posle 20h kad im se zavrsi smena? Nije da izigravam dusebriznika, do skora sam se svercovao i priznao to, ali posto ocekujem da BusPlus poveca naplatu i prihode mogli bi nekome sa strane isto tako ponuditi nadzor rada i tehnicke kontrole ispravnosti vozila kao i njihove eksploatacije.

Uz to pretpostavljam da je i sam Conecto problematican sto se tice rasvete, jer je u njemu mnogo mracnije nego u drugim vozilima (ne racunajuci FAP-ove u kojima su ugradjene friziderske sijalice, koje koliko god su slabe ipak uvek rade)
 
U pogonu "Centrala" je jedno vreme bio uspostavljen drugačiji oblik nabavke tih delova, kao što se radi u drugim razvijenim zemljama. Za potrebe tih sitinih nabavki, sijalica i ostale potrošne robe i rezervnih delova se nisu organizovali tenderi, već se to radilo po modelu da određena/proizvođač u tom periodu isporučuje te delove po potrebi. Za oranizovanje tendera za npr. nabavku rezervnih delova trenutno administracija GSP-a čeka da se potreba za tim delom poveća, tj. da ostane veći broj autobusa/trolejbusa/tramvaja, u ovom slučaju, bez osvetljenja (ili nečeg drugog) pa se onda uopšte razmatra kupovina sijalica. Zbog toga se vozila čerupaju i nikad ne funkcioniše kako treba! Da se vratimo na "Centralu", dakle, tamo je bio orgazivan drugačiji oblik nabavke delova, dakle, ako strada "platno" za označavanje linije, firma koja je zadužena za taj segmet to popravlja, isporučuje i zamenjuje novim. Nažalost, tako uspostavljen oblik održavanja je napušten i ponovo su prešli na stari zanat, čerupaj, seci uši krpi nešto drugo itd. Zašto? Pa zato što ovima sa vrha nije odgovaralo da se troše pare na rezervne delove, kada kažem sa vrha ne mislim samo na GSP, već i druge strukture koje njime upravljaju. Kada se potroši 20.000€ za remont vozila ili kada se ta svota potroši za rezervne delove to je praktično "neprimetno", ali kada ugradite klima uređaje, pa izađete u novine, pa mlatarate s tim, te još ukoliko ste propustili da vidite u medijima, a niste ušli u bus da vidite da "klimatizovan" oni nalepe nalepnicu tako da i putnici sa stajališta to vide! Ko će te klime održavati za leto 2012. niko nema pojma! Mislite da će dati pare za popravku, čišćenje i ostalo? Teško, tako sve to funkcioniše kod nas. Po istom principu na stradaju i autobusi, izdvoje se pare za vozila (obično pred izbore), kupe se vozila, a kada treba da se finansira održavanje, to nije bitno! Sve je dovoljno jasno da N serija i nije zapravo tako loša, već da je GSP u svemu odgovoran za trenutno stanje.

Izvinite za poduži post :D
 
1111":3k6pj23r je napisao(la):
Ик-166 (1992): 326, 328, 341, 344, 1061, 1062, 1066, 1080, 1082, 1093

Da vas obavestim da su oni 1066 od jutros pustili na liniji 95 ili 89 ne pogledah, STRAŠNO.
Ne mogu da verujem da toliko nemaju autobusa da moraju autobus iz '92. da voze.

edit: evo baš ovaj

DSCN0222.jpg
 
Primetno je da u poslednje vreme ima mnogo više zastarelih autobusa GSP-a na ulicama nego ranije (to su najčešće oni sa garažnim brojevima hiljadu i nešto / devetsto i nešto, imaju drvena sedišta, grejanje im najčešće ne funkcioniše, i unutrašnjost im se ispunjava izduvnim gasovima motora tokom vožnje...).

Nije mi jasno šta je uzrok povećanju njihovog broja na ulicama, ali je definitivno jako loš trend u pitanju...
 
Јуче сам ушао у једну такву 16 у Гоце Делчева и непријатно се изненадио. Уз све то што си набројао, још се и једва вукао. Није била нека гужва, али нас је већ код Бранковог моста опуштено прешишао један ''Јапанац''. Присетио сам се времена кад су овакви бусеви били стандард. Ужас.
 
1061 i 1066 su bili do sada na 65-ci. Ja sam Nikoleti pre odredjenog vremena prijavio da u 1061 u opste nije radilo osvetljenje unutra i bio je potpuni mrak. Prosledila je moju prijavu pogonu Karaburma, nadam se da je to sada reseno. I po meni su u mnooogo gorem stanju oni ikarbusovi autobusi iz '94 i '95, sa velikim i lepljenim soferkama, jednostavno se raspadaju
2it3fur.jpg
 
Ти аутобуси (ик161/6) су идеални за Београдске услове. Много су комотнији од ик218н. Штета што их још није остављено и што је најважније, одржавано.

То што су уз никакво одржавање неки загазили у трећу деценију, довољно говори о њиховом квалитету.

А то што се једва вуку, припишите очајном одржавању које не жели да реши једноставан проблем са ваздухом, односно висином који имају возила овог типа.

И шта конкретно фали том 1066? Он је имао генерални ремонт у Икарбусу 2004. године.

Barkley":3qhuw4x1 je napisao(la):
Јуче сам ушао у једну такву 16 у Гоце Делчева и непријатно се изненадио. Уз све то што си набројао, још се и једва вукао. Није била нека гужва, али нас је већ код Бранковог моста опуштено прешишао један ''Јапанац''. Присетио сам се времена кад су овакви бусеви били стандард. Ужас.

А шта им је фалило? Питао бих те чиме бисмо се возили деведесетих да смо уместо њих имали ик218н. :rolleyes:


Felix55":3qhuw4x1 je napisao(la):
Nije mi jasno šta je uzrok povećanju njihovog broja na ulicama, ali je definitivno jako loš trend u pitanju...

Узрок је њихов квалитет, који је једно 1000 пута већи него код ових нископодних који се нон стоп кваре. ;)

Ево, прекјуче је 1062 (1992. годиште) цео дан мењао кршину 951 (2008. годиште).
 
1111":31ih8ido je napisao(la):
Felix55":31ih8ido je napisao(la):
Nije mi jasno šta je uzrok povećanju njihovog broja na ulicama, ali je definitivno jako loš trend u pitanju...

Узрок је њихов квалитет, који је једно 1000 пута већи него код ових нископодних који се нон стоп кваре. ;)

Ево, прекјуче је 1062 (1992. годиште) цео дан мењао кршину 951 (2008. годиште).

Веома могуће. Ја сам прво помислио да хоће да направе већу разлику пре доласка нових 250 комада па да се онако одушевимо.....јбг. политичко размишљање нас уби... :p
 
spatiotecte":1dfyzp0h je napisao(la):
Матеја Бељан":1dfyzp0h je napisao(la):

Koje kante! :D

Nekad su bili busevi, sada sluze za drogiranje izduvnim gasovima. Ne znam koji je garazni broj bio kojim sam se vozio (bio je prastar od nedostatka odrzavanja kao ova braca na slici) ali cim sam izasao iz njega, nakon 10 minuta disanja onoga sto je trebalo da izlazi iz ausupuha a izlazilo je iz poda, pozeleo sam da taj bus i svi njegovi rodjaci, spontano sagore neke noci na parkingu gsp-a i prestanu da nas muce.

Nov sam na forumu pa ne znam da li je ova izjava suvise drasticna, ali je od srca :)
 
Шта су ти криви аутобуси? Зар се тако поступа према возилима која су нам помогла да прегурамо омражене деведесете? :rolleyes:

Боље да се склоне ови који их неодржавају, а са њима и Дирекција за јавни превоз, а на њихово место дођу прави радници.
 
Mislim da bi ipak trebali da uklone ovih par ikarusa 161 sto je preostalo jer su zreli za penziju i vracaju sliku grada 25 godina nazad.

(Uz duzno postovanje za njihov radni vek i njihove dugogodisnje usluge prevoza)
 
1111":2rnyyrag je napisao(la):
Barkley":2rnyyrag je napisao(la):
Јуче сам ушао у једну такву 16 у Гоце Делчева и непријатно се изненадио. Уз све то што си набројао, још се и једва вукао. Није била нека гужва, али нас је већ код Бранковог моста опуштено прешишао један ''Јапанац''. Присетио сам се времена кад су овакви бусеви били стандард. Ужас.

А шта им је фалило? Питао бих те чиме бисмо се возили деведесетих да смо уместо њих имали ик218н. :rolleyes:

То што се уместо нових квалитетних бусева набављају канте и што немамо одржавање су друге ствари и ту се слажемо. Фалило им је то што су се и тада вукли и смрдели. Добро је било то што смо уопште имали какав-такав превоз и на томе им хвала, али то не значи да сам био одушевљен, а поготово нисам 15 година касније. Тада нисам ни знао за боље, али данас знам да је и у то време било добрих бусева, али ови о којима причамо данас не личе ни на шта.

Немам ништа против старих бусева, али ми смета спор и некомфоран превоз.
 
Novi Sad redovno kupuje nova vozila, ali prastara su i dalje najvidljivija na ulicama. Zašto? Jer id rekarosiraju, održavaju. Svi imaju displeje, plastična tapacirana sedišta, neonsko osvetljenje... Ali ono šo me je šokiralo: nemaju grejanjeeee
 
Да, Нови сад има гомилу прастарих Необуса, негде у рангу Икаруса, који делују као да су пар година стари, а уз то, чак и у бољем стању од Лиаза.7

Осим тога, има подоста Ик 218Н који бљују издувне гасове унутра, чак и више од ових Икаруса.
 
Inače, prijatno me je iznenadila činjenica da na gradskim linijama u Čačku vozi veći broj novih Neobus/Volvo autobusa... Lepo su modernizovali gradski saobraćaj, a vozila su uniformno obojena, nema ovakvog šarenila kolor-šema kao u Bg-u.

images
images
cacak400.jpg
 
Матеја Бељан":30ma8ugw je napisao(la):
Novi Sad redovno kupuje nova vozila, ali prastara su i dalje najvidljivija na ulicama. Zašto? Jer id rekarosiraju, održavaju. Svi imaju displeje, plastična tapacirana sedišta, neonsko osvetljenje... Ali ono šo me je šokiralo: nemaju grejanjeeee

Мени као и већини путника (претпостављам) не смета старост аутобуса, већ њихова (не)удобност, сијалице од фрижидера ( :D ), прозори и врата која не дихтују и издувни гасови који ту не требају да буду :)
Прошле године сам се возио са неким ремонтованим Икарбус-ом који је имао грејање, све сијелице и све је лепо дихтовало + је ишао како ИК112Н никада неће :rolleyes:
Наравно, поред ГСП-овог (не)одржавања после 2 недеље је почео да дими унутра и грејање није радило :mad: Да нагласим ДВЕ НЕДЕЉЕ!
 
@ Felix Mislim da je to slucaj i u Pozarevcu ako se ne varam :) Uglavnom u manjim mestima je dosta lakse poboljsati kvalitet javnog prevoza....
 
Sto se tice novosadskih tzv starih buseva oni svoje buceve nakon 10 godina rada posalju u neobus nazad uz doplatu od recimo 25 000 do 35 000 e za koje neobus uradi rekarocaciju buca .T j promjeni sve sto je trebalo promjeniti ,servisira motor ,sredi putnicki salon,promjeni vrata,prednju masku svjetla ,rasvjetu u salonu itd.Isto to je gsp poceo da radi sa ikarbusom i dobro su radili ali neko je ubjedio rukovodstvo da oni to mogu sami kvaltetno da odrade uz naravno muljazu i IMT pa zato se ti tek sredjeni busevi raspadaju nakon 3 mjeseca.Jer kod gsp ne postoji nesto sto se zove predvidjeni vjek trajanja od strane proizvodjaca :bash:
 
jlaki":qt6h7ui4 je napisao(la):
1111":qt6h7ui4 je napisao(la):
Ик-166 (1992): 326, 328, 341, 344, 1061, 1062, 1066, 1080, 1082, 1093

Da vas obavestim da su oni 1066 od jutros pustili na liniji 95 ili 89 ne pogledah, STRAŠNO.
Ne mogu da verujem da toliko nemaju autobusa da moraju autobus iz '92. da voze.

edit: evo baš ovaj

DSCN0222.jpg


Pa vecina ovakvih buseva je na liniji 56.....
 
Danas sam se vozio nekom 706 u kojoj kao da ni nema amortizera, veoma se treslo pri svakoj neravnini. Sijalice su bile bez poklopaca, nije pisalo nazad uopšte koji je broj... mislim, možemo se žaliti i zvati Nikoletu (ako se tako zove uopšte) da pregleda vozilo i isključi ga iz saobraćaja, ali to je sistemski problem GSP-a...
 
Nepopravljivi optimista lepo si rekao ali nazalost to je nemoguce jer se nikad mi tih krseva necemo resiti aj ovi Ik166 i mogu da smislim ali ovu seriju Ik201 ne volim ih bas ocajni su ako bas moraju neka sacuvaju Ik 166 a ove ostale kante nek zamene
 
Vrh