Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
Ikarbus je tu dao celu konstrukciju, veliki broj elemenata enterijera, a Italijani su napravili novu prednju i zadnju masku i redizajnirali Ikarbusove bočne stranice i određene elemente enterijera. Kasnije su prodali licencu za taj autobus Turcima (Karsan-u) i tu je onda dolazilio do izmena zadnjeg zida zbog drugačijeg tipa motora, redizajna enterijera itd.
 
To je isti dizajn, sa minimalnim varijacijama.
Ne znam šta je Ik dao, ali rezultat te saradnje bio je nastanak ik107, mislim.
 
Ikarbus je dao tehničku dokumentaciju od modela 218 i 312. IK107 nema veze sa Bredom. Nastao je na šasiji RABA. Isti takav model imaš kod mađarskog Ikarusa. Nisam ih video u Budimpešti pre par godina, pa pretpostavljam da ih je zamenio Karsan i električni Modulo.
 
Kad sam već spomenuo identičan model mađarskog Ikarusa, čija je IK107 ustvari kopija, da pokažem o čemu se tačno radi. Ikarus 405 nije baš napravljen u malom broju primeraka, a za razliku od naše 107-ice.
1200px-Ikarus_405_in_Budapest.jpg
 
Ikarbus je dao tehničku dokumentaciju od modela 218 i 312. IK107 nema veze sa Bredom. Nastao je na šasiji RABA. Isti takav model imaš kod mađarskog Ikarusa. Nisam ih video u Budimpešti pre par godina, pa pretpostavljam da ih je zamenio Karsan i električni Modulo.

нисам мислио да ћу икада да похвалим турски аутобус, али овај мини Карсан изгледа сасвим фино
 
Imaju oni sad solidne mini i midi buseve. Sad su valjda svi isključivo na struju. Ovaj koji si našao, treba bi biti malo stariji. Jest ili kako se već zove, predstavili su skoro. Radili ga u saradnji sa BMW-om.
 
IK-107 je bukvalno kopija Ikarusa 405. Prilikom projektovanja IK-107 korišćen je jedan Ikarus 405. Sa njega su uzimane mere, kalupi itd. Pogledajte samo instrument table na oba busa i videćete da su po istom kalupu rađene. Taj Ikarus 405, doduše malo sakriven, stajao je godinama na parkingu Ikarbusa, zajedno sa ostalim krševima. Vidi se na ovoj slici u pozadini.
1000029782.jpg

Izvor: autobusi.net
 
Šteta što ovdašnji karoseristi nisu sastavili jedan normalan midibus, a nije da ne bi imalo tržišta za njega tih godina. Dobro bi nam došli kakvi takvi autobusi standardnih karakteristika, a umesto ovih silnih Sprintera. IK107 je bio promašaj u startu, nažalost. Malo šta je bilo, da tako kažem, baš dobro i korektno. Grejanje im je bilo odlično doduše. Ovako su bili dosta drndavi na RABA osovinama, mislim i neudobni, što je do konfiguracije vešanja naravno, ne do samih osovina. Motor maleni Cummins sa četiri klipa i oko 4.5L zapremine sa 150ks svega. Plus su dolazili i sa ručnim menjačem, a to ni tih godina nikako nije idealno za grad. Nudio se i automatski, al ručni nije trebao biti ni opcija. Beše sa automatskim samo prototip i sastavljen. Bredin M231, koji je trebao biti sklapan u Ikarbusu, delovao je mnogo ozbiljnije. Nažalost, nikada nisu usvojili sklapanje tog busa u Zemunu.
 
IK107 je toliko loš da ni jedan nije sastavio 10 godina rada, čak i u provinciji gde se ne prelaze tolike kilometraže. Dolazili su u pogone gde su ih dočekali već 20+ godina stari IK 111 i Sanos 415. Svi ti stari autobusi su ih nadživeli.....

redovno su im pucali amortizeri. Kaiševi spadali u sred vožnje. Motor pri puštanju gasa proizvodio neke "krike" ko da vrišti.... Menjač četvorostepeni manuelni, zapravo šestostepeni gde su dve brzine blokirane....
 
ИК 107 још вози у Пироту и још негде.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ti od Tanezz-a su prebačeni u As Turs Negotin/Zaječar , kačio sam fotke.
 
Збот чега настаје звук тракторског тандркања мотора или Калашњиков звук? Сад се возим у 3068 и тако се чује.

Молим одговор искључиво од особа које се разумеју у механику. Особе које слушају приче и теорије возача немојте се јављати.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Morao bi i sam da čujem, pa da mogu nešto i da pretpostavim. Ako je neravnomeran rad i u leru, moguće da su dizne. Kod tih DAF-ovih motora se radi i periodično štelovanje ventila. Dal beše na 200000 kilometara, ne sećam se više, pošto već duži niz godina nisam u garaži.
 
Збот чега настаје звук тракторског тандркања мотора или Калашњиков звук? Сад се возим у 3068 и тако се чује.

Молим одговор искључиво од особа које се разумеју у механику. Особе које слушају приче и теорије возача немојте се јављати.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Hajde snimi pa okači.
Treba odvojiti zvuk motora od zvuka menjača i ventilatora koji umeju da nadjačaju motor.
 
Vrh