Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Conecto nije "Turčin" u pravom smislu te reči, jer ako tako gledamo gomila MAN-ovih autobusa po Evropi su isto tako "Turci". Ili da nije možda Fiat domaće proizvodnje? Mercedes je Mercedes, pa makar bila i jeftinija varijanta za tržišta u razvoju. Samo Otokar i Isuzu, uz Temsu donekle, čine ono bolje društvo iz Turske. Izdigao se i Karsan poslednjih nekoliko godina. Ma koliko pojedini ovde hvalili Cobre, apsolutno ništa posebno, niti bolje, niti naprednije od BMC-a. BMC pride ima i daleko ozbiljniju i širu proizvodnju u odnosu na Gilerjiz. Na kraju krajeva, kako već i pisah, BMC se probio i do ne baš tako malog broja evropskih gradova. Cobri skoro da nigde nema.
To se ne može tako jednostavno posmatrati: i MB i MAN imaju svoju proizvodnju u Turskoj. Naravno, ciljna tržišta su im nešto lošije stojeća od zapadnoevropskih, ali i dalje su to i mercedes i man. Ano ništa drugo, u njih je upakovana njihova tehnologija, znanje i konstrukcija (možda ne baš poslednje generacije), zajedno sa jeftinijom turskom radnom snagom. Uz to ide i nešto delova proizvedenih baš u Turskoj. Međutim, tu bi trebalo znati da postoji više nivoa kvaliteta i cena tih na oko istih delova. Ni jedan veliki proizvođač neće se igrati da zbog neke manje uštede mnogo srozava kvalitet. I konekto i japanci su to pokazali za 20 godina rada u Beogradu.
Trebalo bi razlikovati i proizvođače koji tek sad pokušavaju da osvoje tržište od ranije pozicioniranih. I u samoj Turskoj BMC je redak. U međugradskomni turističkom saobraćaju prepliću se mercedesi i temse. I to nešto govori.
Ili BMC tek ozbiljno ulazi na tržište i radi na svom razvoju, ili će uskoro, bez obzira na povoljnu cenu, biti zaboravljen ako se kvalitet pokaže kao nezadovoljavajući.
Turska obiluje nizom radionica, od kojih neke mogu da proizvedu autobus, ili bar karoserijsku nadgradnju. To je rezultat preduzetništva, ali i dugogodišnjeg prisustva velikih proizvođača tamo, dugogodišnjeg razvijanja mreže proizvođača delova i komponenti.
A da bi jedan autobus bio kvalitetan, mnogo je značajnija njegova konstrukcija i mehanička podloga, kvalitet materijala i završne obrade nego dezen i oblik sedišta, fara...
Kad se čuje da autobus zveči, da je, kako nelo kaže, rastrešen, dok je nov to je greh loše završne obrade.
Već posle godinu dana na to se nadovezuje održavanje. Ako treskaju paneli krivac su loši materijali, konstrukcija i uklapanje. Ali, ako zvuci dolaze ispod poda, iz zone osovine i vešanja, krivac je održavanje.
Nakon jedne godine i oko 100k km vreme je za radove na komponentama vešanja i ogibljenja, oosebno u uslobima beogradskih rovova na ulicama. Ako se na vreme ne menjaju balansi i i razna druga elestična mesta, to će lupati i zvečati. Isto tako, svi ti zvukovi mogu da se rezonantno pojačaju u vozilima slabije konstrukcije i izolacije.
Bilo bi zanimljivo uporediti mase vozila različitih proizvođača, a sličnih karakteristika.
 
@branik
Ja sam upravo to i pisao Branik. Conecto i pored upotrebe komponenti sa lokalnog tržišta, ipak mora ispuniti neke više standarde, a MAN neretko ide i dalje na Zapad iz fabrike u toj istoj Turskoj. Ima Turska i te kako kvalitetne komponentaše, al to mora i više da se plati.

@Toma
Tebi ako se ne sviđa moje kokodakanje, ti lepo ignoriši napisano🙂 Nešto se ne sećam da sam se baš tebi lično obratio, a ako već hoćeš da kontriraš, daj lepo neke argumente, jer to što kažeš da je nešto pored nečega najbolje, apsolutno ne znači ništa. Ja se tim Cobrama vozim svaki dan, tako da mogu proslediti moje utiske i stav, i da ponovim da mi je i više nego jasan pad ukupnog kvaliteta na ovim poslednjim serijama. O nedostacima sam pisao par puta, i stojim pri svom stavu da je to poprilično daleko od kvalitetnog vozila, ništa posebno bolje od popljuvanog BMC-a. Možda je bolja na trapovima malo i to je to. Opet, baš se teško probija ka evropskim gradovima, a za razliku od Otokara, Isuzua, Temse, Karsana, pa i BMC-a. Meni i to nešto govori. Dizajn na stranu, stvar je ukusa, al Cobra je i na tom polju veći "Turčin" od ostalih. Nisam nikad pisao da je loš bus gledano u globalu, al ne vidim ni neke posebno velike pluseve da se pišu ne znam kakvi hvalospevi o njima.
 
Ne govori toliko puno zato sto Cobra nema svoju zglobnu verziju od 18m koja se najviše traži na zapadu, da je ima onda bi mogli da poredimo. A i kod Conecta se vidi pad kvaliteta definitivno, kod starih Strelinih Conecta nema zvečanja panela i generalno u unutrašnjosti, utegnut je odlično, dok kod ovih najnovijih dosta zveci i skripe paneli, ali i pored toga je dosta mekši od Bmc-a i mnogo bolje vuče.
 
Kad smo kod Kobri, ne razumem Streline Kobre sa dvoje vrata, gde nazad ne postoji ni jedna šipka za koju može da se uhvati prilikom ustajanja i kretanja kroz zadnji deo vozila. Bukvalno sklepano vozilo koje kao takvo nikad ne bi bilo sertifikovano u EU. Takođe, vidi se jednak nivo raspadanja kao kod ostalih Turaka kod nas s vremenom.
 
Tako je i u Citaru, zadnji deo autobusa nije predviđen za stojanje te je zato onako uzano i logično nema šipke za držanje
 
Takođe još jedan razlog zašto ne prolaze u EU je to, jer tamo ako kupuju solo bus, on je u velikoj vecini slučajeva dvovratni, a ta dvovratna verzija im je skroz bezveze, cak nema ni više sedišta od trovratne verzije sto je neverovatno. Nekako deluje kao da im je fokus nije na EU tržište i zato ne prolaze tamo.
@carlazar Ali Citaro je nekako mnogo komforniji, još ima i veći broj sedišta.
 
Tako je i u Citaru, zadnji deo autobusa nije predviđen za stojanje te je zato onako uzano i logično nema šipke za držanje
Sorry, but, šipke su skroz do kraja autobusa:
35ceb866-4fd2-47b8-879f-56c2ff4f404e.jpeg

Nemam bolju fotku jer sam fotkao displej. U Strelinoj Kobri fali bilo šta za šta možeš da se uhvatiš, pa samo preletiš napred nakon ustajanja sa sedišta. Takođe, nema ni više sedišta, već neka glupava grupa od pešes sedišta u krug.
 
Ima stedišnja šipka, što je sasvim dovoljno:
Screenshot_20240201_200213_Facebook.jpg
U Citarima nje nema, već samo šipke od sedišta, kao što se i na tvojoj slici vidi. Svakako, u oba fale normalne šipke (središnje + one od sedišta), što govori da taj prostor nije predviđen da se stoji u njemu. Kod Cobri zapravo imaš i da se uhvatiš za seidšte.
 
Po meni je Conecto definitivno bolji od BMC i lično najbolji Turčin. A smatram i da su Cobre bolje od BMC kanti, koje će se vremenom raspasti.
Ne znam, meni se kao putniku čini da je primetna razlika između solo i zglobnih BMC-a. Daleko od toga da sam ljubitelj te marke, a inače ne volim turske buseve, samo onako konstatujem i upoređujem sve što vozi u BG.
 
Od isključivo Turskih marka, po meni:

Najbolji solo autobus: Električni Otokar
Najbolji zglobni: Otokar Kent C18
Najbolji prigradski: Temsa LD
Najbolji turistički: Temsa Maraton
 
Ne znam, meni se kao putniku čini da je primetna razlika između solo i zglobnih BMC-a. Daleko od toga da sam ljubitelj te marke, a inače ne volim turske buseve, samo onako konstatujem i upoređujem sve što vozi u BG.
Pomenuo si da je retko koji zglobni rastrećen za razliku od solaća. To ne možemo porediti jer je jelte 3 i po godine razlike između njihovog izlaska u saobraćaj. Solaći su bili zategnuti ranije, ali je drastično opalo održavanje na Novom Beogradu u 2023. godini, te su zato ovakvi.
 
Moguće, mada mi se čini da su se solo tresli odmah i kao novi. 😄
 
Sta se desava u GSP sa onim pumpama za gas? I dalje pola pogona NBG ide na Orlovacu da sipa gas, svako vece. To neko debelo koci da bi cryo gas drpao lovu.
 
Ne može da dobije sertifikat od strane vatrogasne službe dok se ne smanji broj vozila u garaži u Karaburmi i sama ne preuredi.
 
Bravo za Sapica, bas me zanima šta će biti izbor za sledeći tender, da li će se konačno opametiti i preci na Hybride i zanima me da li Bmc nudi takvu verziju, ako ne, onda bi mogli da se ili vratimo na dizel, ili dobijemo nešto sto ipak nije Bmc. Tender će biti sa jako kratkim rokovima i neće biti vremena da se bilo šta napravi, a mesta za KryoGas pumpe neće biti.
 
Sve je teže razlikovati 27 & 27E, što je otužno.

Ikarbus IK-112N GB 215 ; Linija 27E Mirijevo IV - Novi Beograd (Blok 20)
DSC_3889-2.JPG


BMC Procity GB 3570 ; Linija 27 Trg Republike - Mirijevo III
DSC_3890-2.JPG


Higer KLQ6129GQ2 GB 3496 ; Linija Novi Beograd (Blok 20) - Mirijevo IV
DSC_3894.JPG

DSC_3895-2.JPG


Higer KLQ6129GQ2 GB 3410 ; Linija 27 Mirijevo III - Trg Republike
DSC_3898.JPG

DSC_3899.JPG
 
Супер слике, мали предлог, пробај да сликаш са стране где је Бг пут, ту имаш простора да се удаљиш од ивичњака на паркингу, а и аутобуси успоравају због станица.
 
Ja sam 25 do 30 godina proveo uz razne Ikaruse i Ikarbuse i uvek ću ih se rado sećati. Ali daleko od toga da bih želeo da su ostali na ulicama i dalje.

Isto važi i za Zijače. Pa onda i za ove BKMove.


Sve ima svoj radni vek nakon čega treba da ode u zasluženu penziju. 20-25 godina sam gledao kako mi sve u državi vuče korene i datume rođenja još iz vremena Tita. Auta iz vremena Tita, autobusi, kamioni, policijska kola, vatrogasna kola, avioni, brodovi, vozovi... Svemu tome je, posle određenog vremena, mesto na otpadu i ponekom primerku u muzeju. Ne želim da se u 2020im vozim u visokopodnim Ikarusima iz 1990ih. Ko me sa foruma zna malo bolje, zna da nisam lud ni za novotarijama ni za manitim konzumerizmom i menjanjem svega bez potrebe. Ali bilo bi stvarno degutantno da ulicama i dalje voze vozila stara 20 godina, i to dosta njih visokopodno.

Uredba o starosti vozila nije savršena, ali ne bi bila ni tzv. uredba o kvalitetu vozila. Pošto bi je em bilo teško definisati je, a još teže sprovoditi je.

P.S.
Novi Sad fura Neobuse i dalje jer pored toga što su bili super autobusi po licencama Volvoa, njihovo GSP je decenijama naviklo i baziralo se na njima kao većinskom proizvođaču, i sigurno imaju i ljude i mehaničare koji mogu da ih održavaju toliko godina posle zatvaranja fabrike. Beograd to nema. Kao što je i u obrnutom slučaju GSP NS poizbacivalo Ikarbuse, jer prosto bilo im je teže da ih održavaju toliko dugo posle zatvaranja fabrike.
 
Poslednja izmena:
Ne treba bolji kriterijum od ozbiljnog tehničkod pregleda kskav sad mi prolazimo svojim kolima.
Onda mora sve da bude tip top, pa neka radi i 40 godina ako tako izgleda.
Ali, skorojevićima ne odgovara ništa staro, ništa što ne pripada njihovom vremenu. Sve to treba uništiti i zameniti, jer istorija počinje od njih. U to ime, bkm i solarisi su posebno veliki trnovi u takvim očima.
 
A koliko ispravnih Ikara i Japanaca je bilo 2020?

Na prste jedne ruke...


Žalite za radnim mašinama, koje su pritom 20 godina bile među nama, neke čak i 30. Ne razumem šta biste, da nas prate i voze do naših smrti? Ili da budu ko zombi Katice, sada već razdrndane, smrdljive, prljave i toliko puta čukane i toliko puta prefarbavane da izgledaju ko one iz Pjongjanga...?

Batalite to, pustite ih da odu u penziju. Ovo kaže neko ko je pola života gledao trolejbuse i autobuse na okretnici i kao mali se zanimao i opčinjavao njima više nego prosečni Srbin fudbalom. Pa ništa, pošto su bili stariji od mene, njima došao kraj, oni otišli na otpad, ja dalje u život, i to je to. Idemo dalje.
 
Poslednja izmena:
Vrh