Conecto nije "Turčin" u pravom smislu te reči, jer ako tako gledamo gomila MAN-ovih autobusa po Evropi su isto tako "Turci". Ili da nije možda Fiat domaće proizvodnje? Mercedes je Mercedes, pa makar bila i jeftinija varijanta za tržišta u razvoju. Samo Otokar i Isuzu, uz Temsu donekle, čine ono bolje društvo iz Turske. Izdigao se i Karsan poslednjih nekoliko godina. Ma koliko pojedini ovde hvalili Cobre, apsolutno ništa posebno, niti bolje, niti naprednije od BMC-a. BMC pride ima i daleko ozbiljniju i širu proizvodnju u odnosu na Gilerjiz. Na kraju krajeva, kako već i pisah, BMC se probio i do ne baš tako malog broja evropskih gradova. Cobri skoro da nigde nema.
To se ne može tako jednostavno posmatrati: i MB i MAN imaju svoju proizvodnju u Turskoj. Naravno, ciljna tržišta su im nešto lošije stojeća od zapadnoevropskih, ali i dalje su to i mercedes i man. Ano ništa drugo, u njih je upakovana njihova tehnologija, znanje i konstrukcija (možda ne baš poslednje generacije), zajedno sa jeftinijom turskom radnom snagom. Uz to ide i nešto delova proizvedenih baš u Turskoj. Međutim, tu bi trebalo znati da postoji više nivoa kvaliteta i cena tih na oko istih delova. Ni jedan veliki proizvođač neće se igrati da zbog neke manje uštede mnogo srozava kvalitet. I konekto i japanci su to pokazali za 20 godina rada u Beogradu.
Trebalo bi razlikovati i proizvođače koji tek sad pokušavaju da osvoje tržište od ranije pozicioniranih. I u samoj Turskoj BMC je redak. U međugradskomni turističkom saobraćaju prepliću se mercedesi i temse. I to nešto govori.
Ili BMC tek ozbiljno ulazi na tržište i radi na svom razvoju, ili će uskoro, bez obzira na povoljnu cenu, biti zaboravljen ako se kvalitet pokaže kao nezadovoljavajući.
Turska obiluje nizom radionica, od kojih neke mogu da proizvedu autobus, ili bar karoserijsku nadgradnju. To je rezultat preduzetništva, ali i dugogodišnjeg prisustva velikih proizvođača tamo, dugogodišnjeg razvijanja mreže proizvođača delova i komponenti.
A da bi jedan autobus bio kvalitetan, mnogo je značajnija njegova konstrukcija i mehanička podloga, kvalitet materijala i završne obrade nego dezen i oblik sedišta, fara...
Kad se čuje da autobus zveči, da je, kako nelo kaže, rastrešen, dok je nov to je greh loše završne obrade.
Već posle godinu dana na to se nadovezuje održavanje. Ako treskaju paneli krivac su loši materijali, konstrukcija i uklapanje. Ali, ako zvuci dolaze ispod poda, iz zone osovine i vešanja, krivac je održavanje.
Nakon jedne godine i oko 100k km vreme je za radove na komponentama vešanja i ogibljenja, oosebno u uslobima beogradskih rovova na ulicama. Ako se na vreme ne menjaju balansi i i razna druga elestična mesta, to će lupati i zvečati. Isto tako, svi ti zvukovi mogu da se rezonantno pojačaju u vozilima slabije konstrukcije i izolacije.
Bilo bi zanimljivo uporediti mase vozila različitih proizvođača, a sličnih karakteristika.