Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Neke sličice iz arhive 🌞

IMG_20240122_113454.jpg
IMG_20240122_113542.jpg

IK112m #3251 - linija 302
IMG_20240101_042640.jpg

IK112m #3230 - Linija 306
IMG_20240120_153727.jpg

Higer #3474 - Linija 304
IMG_20240122_113629.jpg

Mislim #219 - Linija 304
IMG_20240121_160644.jpg

Higer #3500 - Linija 306
IMG_20240122_113130.jpg

BMC #3618 - Linija 31
IMG_20240122_112941.jpg
IMG_20240122_112746.jpg

Solaris #3163 - Linija 31
IMG_20240122_114040.jpg

Conecto (2005) #195 - Linija 306
IMG_20240122_112527.jpg

IK112LE #3224 & Higer #3526, Linije 305 & 303
IMG_20240122_114237.jpg

Higer #3482 - Linija 305
IMG_20240122_113222.jpg

Conecto (2005) #183 - Linija 3A
IMG_20240122_114126.jpg

Higer #3448 - Linija 305
IMG_20240101_042945.jpg

Conecto (2005) #189 - Linija 308
IMG_20240122_113741.jpg
IMG_20231227_124753.jpg

Conecto (2005) #191 - Linija 305

PS : stari dobri remontovani, da uživamo još ovu godinu...
 
Da li linija 493A koristi uopšte stajalište na Slaviji? Nikada nisam video da tuda ide linija.
Линија има један полазак,у 00:15 са БАС-а иде до Славије,па назад до Карађорђеве,где иде после нормално као и 493.
 
Јел видео ико икад аутобус на 493К?
Ја из Младеновца ишао са "493К" који је морао до БАС-а,јер је диспечер из Младеновца тако рекао возачу.Последњи полазак у 19:35 из Младеновца.
 
Нигде ознаке на аутобусима нити у апликаији, зато питам.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Šta te to čudi. Pa Škoda je ušla u sva moguća javna i državna preduzeća. Nikada se nisu menjali automobili tako često. Opet, sve zarad interesa nekoliko glavonja sa sve predstavnikom Škode za Srbiju. Ovaj potonji pliva baš dugo. Sjajan način za izvlačenje miliona i iz gradskog, i iz republičkog budžeta. Kod nas svaka šuša duži službena kola, a na Zapadu i najviši predstavnici izvršne i zakonodavne vlasti sasvim normalno idu na posao javnim prevozom.
 
Приметио сам да су многи аутобуси јавног превоза прилично испрљани споља, неки чак толико прљави да им се једва види гаражни број, првенствено Солаћи и БМЦ на линијама 18, 88 и 85, али и ИК-218(М) на 73 и 711 и приватни Стрелини аутобуси на 610 и 611. Данас сам пријавио петнаестак таквих аутобуса Беокому преко Твитера. Не очекујем ништа, али надам се да ће некоме из ГСП-а у скорије време пасти на памет да је време да оперу аутобусе.
 

Da odgovorim i na ovo pošto vidim da se digla velika buka u zavisnim, nezavisnim, nesvrstanim, zaraćenim i ko zna kojim medijima.

Danas svako preduzeće ili firma uzima službena vozila na lizing.
Sve vam je pod lizingom, od igle do lokomotive, ništa se ne kupuje novo.
Zašto? Pa iz razloga, ako se vozilo slupa/pokvari odmah dobijaš zamenu, to ti je obezbeđeno, praktično tvoja je obaveza samo da točiš i voziš.

Znam barem 5 državnih preduzeća koja trenutno zastupniku plaćaju i imaju više vozila od GSP-a i eto o njima se ne piše, zato što je neko rešio da GSP-u preko ovih tekstova ruši reputaciju.
Mislim, ne opravdavam to forsiranje Škode zbog iz xy razloga, ali svako preduzeće ima službena vozila, pritom je ovo relativno skroman vozni park, ovi Rapidi i Oktavije su 20-25k evra.
I isto ne opravdavam šefove i njihovu bahatost sa kolima, no to je za neku drugu temu, ove Rapide verovatno koriste i radnici sa nižih položaja kojima su potrebni za rad.

Sve u svemu za prosečnog upućenog čoveka u stanje bilo koje firme dal privatnog ili državnog preduzeća ova vest nije nikakvo čudo i na nivou je u Africi za 1 minut prođe 60 sekundi.
Mogu da se kladim i da je naručeno sve, eto u Streli gazde idu pešaka koliko su dobri ljudi, zaslužili su da uzmu prevoz u celom gradu.


P.S. Još kada vidim persone poput Miketića da morališu oko ovih tema malo postaje degutantno.
 
Nije to ništa sporno. Neka uzimaju službena vozila na lizing, tako što vrate pre otkupa pa uzmu novo. Mada, Rapid je bio i ok za službena kola, al da se sad uzimaju tolike Oktavije, i to u baš finoj opremi, jeste malo i bahato, plus što se daju i kurti i murti. Za generalnog Superb i ajde, ostalo lepo Fabije i ćao. Važi za sve firme, ne samo za GSP. Javna uprava je bila malo skromnija koliko sam mogao da primetim. JKP preduzeća ipak žive od građana ovog grada, i nije zgoreg pokazati umerenost, pa barem kad se uzimaju službena vozila. Tu ne moraju da se daju baš tolike pare. Policija, pa je dobijala lošija vozila, opet od Škode naravno. Da je sve drugo na mestu, to niko ne bi ni gledao, mada ne gleda velika većina ni ovako.
 
Daleko od toga da ja želim da opravdavam Superb-e i Oktavije to su bahanalije, ali mi nije baš najjasnije zašto nisu iščešljane i ostale gradske & državne firme, kao da su namerno targetirali GSP u ovom slučaju.
 
A to si apsolutno u pravu. GSP je kao najveći i po broju zaposlenih, i po finansijskim gubicima uvek prvi na udaru. Šta sve nedostaje, i koje sve probleme imaju druga Javno komunalna preduzeća, nije toliko vidljivo na ulicama grada, kao u slučaju GSP-a. Lično znam da i Vodovod kuburi sa svim i svačim. Opet, njihovi izvori prihoda su mnogo konzistentniji, jer su lako i naplativi. Mislim, svi sem GSP-a se dosta lako naplate u principu. JKP Parking servis je tu u sjajnom položaju, kao i JKP Pogrebne usluge, pa imamo čak i JKP Javna rasveta itd. GSP zavisi od milostinje Grada, što opet ne mora biti problem sam po sebi, al ako Grad kao osnivač večito zateže kad je novac u pitanju, e onda imamo to što imamo poslednjih nekoliko godina.
 
Na 65 je izgleda redovan 280. Veoma tužan prizor.
 
Nemaju šta da daju, bude svaki dan puno Higera, danas su čak liniju posetili i 503, 711 i 775. Inače, izašao je 3149 u saobraćaj za koga se pisalo da je rashodovan.
 
Ma sve to znam, više sam rekao simbolično. Pre 16 godina je nov 280 bio redovan na 705, a danas je, star 16 godina, redovan na 65. Slika i prilika stanja u kom je javni prevoz.
 
Koliko je korisna, a koliko radikalna opcija da se broj sedišta u autobusima redukuje? Da postoji samo na mestima na kojima stajanje ne bi ni bilo moguće (na mestu točkova, ili iza zadnjih vrata recimo). Ako na 4 točka imamo po 4 sedišta, to je već 16 sedišta, dovoljno za one koji ne mogu da stoje, a ostatak da se obriše, i dobije mnogo više slobodnog prostora. Znam da će neki skočiti na mene kako sam bezosećajan, kako bih radničkoj klasi da uzmem i poslednje obrise dostojanstva, da putnici nisu prasići iz ko to tamo peva, ali me takvi postovi neće tangirati previše. Bilo kakav argument koji nije to "putnici nisu st***", je poželjan.

Izuzetak može da bude recimo trocifreni bus, da ima više sedišta, ali prosečan putnik za prosečnu vožnju može da odstoji za toliko, a ako putuje duže relacije, samim tim mu i šansa da se oslobodi neko mesto raste, ako već po ulasku nije bilo. Pritom većina putnika i sad stoji u autobusu, tako da njima ostaje isto.

Dobra strana: više putnika će moći da se preveze istim autobusom, prosečno vreme čekanja će se smanjiti, putnici će brže ulaziti/izlaziti, manja je šansa da putnik čeka bus u koji neće moći da uđe.
Loša strana: udobnost u vožnji se smanjuje, ali neznatno, i nije nešto što je prvi prioritet javnog prevoza
 
Tamnava već uradila u Liazima, fali po 8-9 sedišta. Bolje onda da se kupe Akie ili Cobre koje imaju puno prostora sa solidnim brojem sedišta, nego raditi ovakve stvari.
 
Vrh