Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Jedan solo Citaro je oko 400k evra po komadu sto je prevelika cifra i njih grad nikad neće kupiti, startna cena je prevelika i onda ne mogu da se ugrade. Gore sam već rekao da je nas domet Solaris ili Conecto
Pa cena Solarisa je skoro identična kao Citarova.
 
Nije, cena za zglobnog Solarisa na tenderu za 100 buseva je bila negde oko 320k evra, za te pare ne možeš kupiti ni solo Citaro
 
Ja se sve nadam da će zbog EXPO-a kupiti neke krštene autobuse, nije red majku mu da im strani gosti iz crnih limuzina gledaju u turske i kineske šklopocije.
 
Kakvi su IVECO autobusi? Što oni nisu u nekoj priči?
 
Жалити за Икарусом, Икарбус посматрати као прелазни период процеса разградње.

Више сам имао у виду фабрику ИМАД, у већински државном власништву КЈ, која је производила за државу стратешке производе као што су авионски мотори, теретна возила..
 
Neka kupe za GSP dobre autobuse, rešen problem.
I te "Mečke" su većinski Conecto koji su daleko od idealnog (uporedite ga sa Citarom), koliko smo mi jadni kada se radujemo njima, ali bitna je trokraka zvezda. Petrovac na Mlavi sindrom.
Pa nek uzmu polovne Citare 2, malo korišćene i rešili su problem. Šta fali mladim polovnjacima.

Ako je kinta problem na primer nek rasporede budžet recimo 35% Konekti, 35% Solarisi, 15% Citari dvojke (mladi polovnjaci ili novi), 15% MAN.

A ono što pretekne nek investiraju u Solaris trole i mirna Bačka.
Sam si pisao na ovom forumu kako te politika ne zanima i kako se tebi jadnom nijedna partija nije obratila i da si apsCinirao izbore, e pa kao saučesnik u svemu ovome želim ti da svaki autobus koji ti naiđe bude (R)akia i BMC.
Ma baš mene briga za buseve iz ličnog ugla jer se ja vozim samo kolima, ali busevi su mi bili zanimljivi dok sam išao u srednju i posle na faks i ostalo je to da me ta tema zanima. Inače u Akiji i BMC se nikad nisam ni vozio.

U prethodnih 10 godina vozio sam se u Solarisima i Španskim tramvajima, ali mislim da sigurno par godina nisam ušao ni jednom u gradski bus. Mada može biti koristan na par stanica svakao, ali prosto mi je lepše da sednem u mojih 286 konja, menjač u D i gas ;)
 
Najjači deo je u tome što se slažem sa tobom u poslednjoj rečenici.😂

(eto i mi da se složimo oko nečega.)
 
Iskreno, ne verujem da je sadašnji konekto po bilo kom osnovu bolji od solarisa, pod uslovom da se u protekloj deceniji na krilima uspeha nisu iskvarili i popustili i završnom obradom i materijalima.
Ali sve je bolje nego da nas voze higeri, akie, pa i bmc. Zadužiš se, daš pare, ne male, a onda kroz koju godinu već imaš poveliki svakodnevni rashod. Najskuplje vozilo je ono koje stoji, a još skuplje ono što tokom stajanja bude očerupano i spušteno na klocne,bez obzira na nabavnu cenu.
 
Ali sve je bolje nego da nas voze higeri, akie, pa i bmc.
Meni čak taj BMC i nije ružan bus. Ima neki šmek, može to da se tera i na zapadu. Znam da se Procity vozi kao gradski bus u okrugu Fiumicino u blizini Rima. Tako da Procity kao neki backup u floti što da ne.

Međutim mučeni Higeri, Akie, Mazovi, Liazi, toga se što pre treba rešiti
 
Iskreno, ne verujem da je sadašnji konekto po bilo kom osnovu bolji od solarisa, pod uslovom da se u protekloj deceniji na krilima uspeha nisu iskvarili i popustili i završnom obradom i materijalima.
Ali sve je bolje nego da nas voze higeri, akie, pa i bmc. Zadužiš se, daš pare, ne male, a onda kroz koju godinu već imaš poveliki svakodnevni rashod. Najskuplje vozilo je ono koje stoji, a još skuplje ono što tokom stajanja bude očerupano i spušteno na klocne,bez obzira na nabavnu cenu.
Реално, Соларис се прави у Европи, а Мерцедеси у Турској.
Meni čak taj BMC i nije ružan bus. Ima neki šmek, može to da se tera i na zapadu. Znam da se Procity vozi kao gradski bus u okrugu Fiumicino u blizini Rima. Tako da Procity kao neki backup u floti što da ne.

Međutim mučeni Higeri, Akie, Mazovi, Liazi, toga se što pre treba rešiti
БМЦ је кршина јефтина, лоша електроника. То што се вози у Италији је дебела мућка козаностре. Само Соларис бајо мoj, Јазавичар је најјачи. Можемо да их узмемо и на батерије, и на троле, и на ИДЕ ГАС!
 
Sto se zaduzivati kada drzava ima milijarde € na racunu samo preusmeriti deo od tih milijardi.

Solarisu na 83 koji ide ujutru od Krsta ka Zemunu oko 7:15 samo gkasovna najava radi za Nemanjinu. Dugo koristim prevoz i definitifno Solarisi su najudobniji.
 
Ok, ne bih konektu stvio kap minus što je made in Turkey. Odatle su bili japanski manovi i prethodna garnitura konekta, pa im nije ništa falilo. I japanska pravila u početku su pokazala kako može i kako treba da se paze vozila. I rekao sam više puta - ako nema domaćinskog odnosa, kvalitetne nege i redovnog održavanja, i najkvalitetnije vozilo brzo bi se raspalo. Moraju svi u firmi, od portira do direktora da shvate da ih to vozilo hrani, a ne gradski budžet i da se odnose kao prema svom .
 
Taj isti službrnik će ako mu se kaže da određena vozila otpiše, to i da uradi, bez da se buni, ma koliko da su ista držana kao malo vode na dlanu.
 
Sve je to smišljeno, da je Grad onomad bio uzeo 100 Solarisa situacija bi značajno drugačije izgledala danas.
Sa 300 zglobnih autobusa te marke GSP bi postao gigant, ma koliko god bio loš odnos prema vozilima, retko koje saobraćajno preduzeće u Evropi bi moglo da se pohvali tolikim brojem zglobnih Solaris autobusa.

A ovako su sada ko vreća za udaranje.
 
Да је било памети, поклонили би Икарбус Соларису, да се њихови аутобуси за наше тржиште склапају у Земуну.
 
Po cenama između elektro i dizel autobusa nema poređenja, bar za sad. Ne znam tačne cene renomiranih proizvođača, al znam da jako variraju u zavisnosti od tržišta, opreme, ugovora koji se tiču održavanja itd. Solo Citaro C2 sigurno može da se kupi za manje od 400000 evra. To je dosta za solo bus, a nisu neke drastične razlike u cenama između proizvoda Mercedesa, MAN-a, Solarisa.... Svi oni drže cene u nekim konkurentskim razmerama. IVECO možda spada u malo povoljnije, al ne drastično povoljnije sigurno. Na kraju krajeva, ni od "Turaka" se autobusi ne mogu kupiti za ne znam kako male pare.
 
Bukurešt je 2019 naručio 130 Citara hybrida za 40 miliona, to je kada se podeli oko 307k evra po komadu, a sada nakon svih inflacija i poskupljenja čisto sumnjam da ga ima za ispod 400k, možda uz mogućnost da je bas klot sa opremom. Ali poredjenja radi, mi smo za oko 35 miliona eura kupili 174 Higera, sto je stvarno žalosno.
 
Opet, ne možeš da gledaš to tako. Mnogo je različitih vrsti finansijskih ugovora, pogotovu prilikom tako velikih milionskih nabavki. Pa za nešto preko pola miliona evra imaš jednu Setru S531DT, bar je mogla da se kupi za taj novac do skoro. 400000 evra je baš dosta za solo gradskog dizelaša. Hibridi su skuplji, i to ne malo skuplji, najčešće između 20 i 30%. Zagreb je, na primer, Citare plaćao i po 750000 evra po komadu, zglobne mislim, jer je uz njih išao paket besplatnog održavanja punih 10 godina. I na tender kad se izlazi, cene opet nisu merodavne savim, jer proizvođači cene prilagođavaju prema zahtevima i uslovima tendera. Pitanje kakvu bi ponudu Mercedes dao za nas, i šta bi mi uopšte tražili. I gasne varijante su barem 20% skuplje od dizelaša.
 
Vrh