Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 257 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    270
Jbt kako je pocelo Kosmaj će ostati sa potezom 300 i 400 i to je to. Visak vozila će biti sve veći i veći, zato i očekujem rashod svih starijih vozila osim Conecta iz 2005 i nekih 112N
 
53 треба буде на НБГД и треба да буде зглобна. Али имам осећај за филинг да ће бити лапо-лапо.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
То и растеретило би 50.

ЕДИТ: Иначе, вероватно 1.11. 53 прелази на НБГД као и цела 89. С обзиром да не верујем док не видим. Можда и није истина одмах да се оградим.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Ako se vodimo logikom, trebalo bi da bude istina. I 27E vrlo verovatno može da im se pridruži, ali i neke druge linije, jer će ostati baš dosta BMC-a u višku. Treba imati u vidu da su male šanse da će bilo koja biti skroz zglobna, a da isto tako postoje šanse i da budu deljene s Kosmajem. Ne bi me čudilo ni da preuzmu 15 ili 73 pošto su obe veliki zalogaj za Zemun. Ostaje samo da sačekamo 01.11. do tad možemo da nagađamo.
 
Jbt kako je pocelo Kosmaj će ostati sa potezom 300 i 400 i to je to. Visak vozila će biti sve veći i veći, zato i očekujem rashod svih starijih vozila osim Conecta iz 2005 i nekih 112N
Ne bi me čudilo. U poslednjih deset dana sam tri puta video prekomande sa 50 na neku 30X liniju. Toga dugo nije bilo.
 
Ako se vodimo logikom, trebalo bi da bude istina. I 27E vrlo verovatno može da im se pridruži, ali i neke druge linije, jer će ostati baš dosta BMC-a u višku. Treba imati u vidu da su male šanse da će bilo koja biti skroz zglobna, a da isto tako postoje šanse i da budu deljene s Kosmajem. Ne bi me čudilo ni da preuzmu 15 ili 73 pošto su obe veliki zalogaj za Zemun. Ostaje samo da sačekamo 01.11. do tad možemo da nagađamo.
Za pogon zemun svaki mogući polazak gde vozi zglobni autobus je prevelik zalogaj, ona poslednja serija zglobnih je počela da se raspada opasno, skoro ni jedan više ne može da izgura ceo dan
Dok stariji niskpoodni zglobni su nešto u rangu c&lca i linije 511 ako ne i gori, curdicevi mazevi su zlato za ono.
 
Ako se vodimo logikom, trebalo bi da bude istina. I 27E vrlo verovatno može da im se pridruži, ali i neke druge linije, jer će ostati baš dosta BMC-a u višku. Treba imati u vidu da su male šanse da će bilo koja biti skroz zglobna, a da isto tako postoje šanse i da budu deljene s Kosmajem. Ne bi me čudilo ni da preuzmu 15 ili 73 pošto su obe veliki zalogaj za Zemun. Ostaje samo da sačekamo 01.11. do tad možemo da nagađamo.
27E da izađe iz Kosmaja i da dobije zglobne autobuse? To bi bila revolucija.
 
Jeziv je 27E. Ko je smislio da tu idu solo autobusi, treba da dobije nobela za glupost. Što se tiče 53 i 89, bolje i BMC solo jer imaju veći kapacitet od Higera koji su po kapacitetu u rangu midibusa. Naravno 4/53 bi morao konačno da dobije zglobno vozilo, a i pojedini polasci na 89.
 
Ne bi me čudilo. U poslednjih deset dana sam tri puta video prekomande sa 50 na neku 30X liniju. Toga dugo nije bilo.
Toga će biti sve više zbog Kineza koji će tek da crkavaju, 3491 od kad se vratio nakon kvara bruji kao traktor. Bio bih najsrećniji kad bi na 307 stavili 6 Mercedesa iz 2005. Ali da, generalno svi Turci imaju mnogo prostora za stajanje, naročito Akia i Bmc, to im je velike prednost za Beograd
 
Od svih navedenih linija 89 ima najmanje logike da bude u kosmaju s obzirom da prakticno prolazi pored pogona NBGD
Ta logika dal prolazi ili ne prolazi kod nekog pogona odavno više ne postoji. Trenutno ne postoji ništa što određuje koji pogon održava neku liniju. Kosmaj i dalje održava 105, kao što su održavali i 96 i 67 i kao što održavaju par polazaka na 601. Po meni je skroz okej i najbolje rešenje u ovoj situaciji da jednu liniju održavaju dva pogona, pogotovo kosmajske linije koje vape za zglobovima.
 
Ne nije ok, jer autobus trosi dosta goriva i zasto bi nulta kilometraza bila ogromna kada ne mora. Lakse im je bilo da podele linije kao karte nego da razmisljaju domacinski i ustede novac i vreme vozaca. Zamisli koliko km ima od bloka do pogona kosmaj, puta broj autobusa (10) koji tu kilometrazu prelaze. To ti je 70 evra dnevno odokativno na gorivo vise, puta 365 dana ispadne da GSP na 89 gubi 20000 evra godisnje zato sto neko nije ukljucio mozak. Isto sa tim 105, a tvoja logika to je najbolje resenje je ravna onoj sto podrzava pljacku uz samo nek se gradi.
 
72 kao linija koja ide sa aerodroma mora da bude zglobna, a i 75 vapi za zglobnim busevima u vršnom času (već kod pijace na Bežanijskoj kosi bude jako teško da se uđe). O turističkoj 74 da ne pričam, ali ona je kod privatnika tako da se tu teško šta može promeniti na bolje. :D
 
Ne nije ok, jer autobus trosi dosta goriva i zasto bi nulta kilometraza bila ogromna kada ne mora. Lakse im je bilo da podele linije kao karte nego da razmisljaju domacinski i ustede novac i vreme vozaca. Zamisli koliko km ima od bloka do pogona kosmaj, puta broj autobusa (10) koji tu kilometrazu prelaze. To ti je 70 evra dnevno odokativno na gorivo vise, puta 365 dana ispadne da GSP na 89 gubi 20000 evra godisnje zato sto neko nije ukljucio mozak. Isto sa tim 105, a tvoja logika to je najbolje resenje je ravna onoj sto podrzava pljacku uz samo nek se gradi.
Ja sam ti predočio realno stanje pošto se pozivaš na logiku blizine pogona koja već godinama ne diktira kom pogonu će pripasti linija. To se još od 2016. ne primenjuje, pa ti izračunaj milione koje su izgubili na odlasku od garaže do perifernog terminusa. Isto izračunaj i za privatnike, jer kod njih to nikad nije ni važilo. Ne radi se o tome dal je neko uključio mozak, već se radi o tome da je Kosmaj od Surčina do leve obale proizvod njihovih korumpiranih nabavka vozila i masovnog odlaska voznog osoblja, te su zato i prinuđeni da organizuju prevoz tako kako ga organizuju. Potez 600 kod privatnika je takođe proizvod rukovođenja GSP-om, a ako se nešto ubrzo ne promeni, ne gine predaja još nekog poteza. I naravno da ću podržati dva pogona na jednoj liniji ako to ima smisla, jer je daleko bolje da 27E na primer prodiše sa zglobovima makar u špicu, nego da se nastavi sa već osmogodišnjom torturom Kosmaja na toj liniji.
 
apsolutno nema potrebe za tim sto pises. NBG ima i solo i zglobna vozila, Karaburma i Zemun isto. Taj 105 treba da odrzava Karaburma. Kosmaju se mogu naci solo linije koje mu odgovaraju i koje su blize njemu. Nego nece da ukljucuju mozak, zasto bi. Drugo ima linija koje prolaze pored dva pogona i mogu da ih dele dva pogona to nije sporno. Ali linije koje su deset km od jednog pogona a odrzava ih umesto tog koji je pored njihovog terminisa je apsurd. Bas me briga za privatnike, oni rade po trzisnom principu i ako ima racunicu nek vozi gradski u Sapcu briga me, a GSP trosi nase pare.
 
Jbt kako je pocelo Kosmaj će ostati sa potezom 300 i 400 i to je to. Visak vozila će biti sve veći i veći, zato i očekujem rashod svih starijih vozila osim Conecta iz 2005 i nekih 112N
Pa kad pogledas gugl satelit tokom godina, i ovaj najnoviji pogon je fakticki prazan.
 
@Vinča307

Ako se Kiza pita gde mu je bus, 171 upravo stoji nakrivljen na Ustaničkoj
Danas onaj u 13:31 krenuo u 13:42, van reda vožnje... Došao iza njega #501, pa se malo i ispričali 🤣

A krševi su standard koji šalju kod mene, da nije isečen #84 stavili bi i njega da nas zaebavaju.

#3450 & #501.

IMG_20231024_134148.jpg
 
Bežali su mi IK-201 baš često u poslednje vreme, no danas i juče me je htelo..
Baš danas vraćah se iz Bloka 45 kada iz trama ugledah kod TC Piramida 304 kako juri niz Jurija Gagarina ka okretnici, da se uključi na liniju, mada nisam imao vremena na raspolaganju, odlučih da ga sačekam u nadi da će se brzo pojaviti i to se dogodilo. Inače svi vozači sa IK-201 su maskimalno korektni, vole da pozdravljaju, valjda su i oni svesni pažnje zbog autobusa haha..
Biće mi žao kada se povuku, vezan sam nostalgično za ove autobuse. :)

Ikarbus IK-201 GB 304 ; Linija 73 Blok 45 - Batajnica Železnička stanica
DSC_2830 1.JPG

DSC_2831-2.JPG


I jučerašnji ulovi:

Ikarbus IK-201 GB 937 ; Linija 65 Zvezdara II - Novi Beograd (Paviljoni) (nekako ga uhvatih)
DSC_2685-2.JPG

DSC_2686.JPG


Ikarbus IK-201 GB 939 Linija 16 Karaburma II - Novi Beograd (Paviljoni)

DSC_2694.JPG

DSC_2696-2.JPG


Malo kasnije i kod Pančevca, oduševio mi je, drži se mnogo bolje od gotovo svih IK-218N.
DSC_2698-2.JPG

DSC_2700-2.JPG

DSC_2701-2.JPG
 
Kosmaj je opet povileneo, sada je takmičenje u krševima aktuelno, samo na nekim linijama ... Juče #162 danas #159.
Ne zna se koji je gori, koji više bruji, trese, cima.
Veća šansa da se zapali nego da obavi krug 🔥👏🤟
 
Na sreću neće još dugo, posle 1.1. verovatno idu u rashod sva vozila starija od 20 godina
 
BMC (3583 "seritifikovano vozilo") na 23 bruji kao raštimovan konekto, drnda dok stoji i huči i "kekeće" kao ptica (ne normalno kkk kao svi ostali) dok koči na nizbrdici, a kod Ruske je počeo da smrdi na paljevinu u zoni pogonske/motora. Točkovi su crni kao da je sa obrenovačkog pepelišta došao, ali nije jedini, iz nekog razloga je 2/3 vozila danas bilo takvo, uključujući i privatne.
 
Na sreću neće još dugo, posle 1.1. verovatno idu u rashod sva vozila starija od 20 godina
Solo verujem da idu u rashod, al zglobna vozila teško. Ako Japance koji sad imaju 20 godina povuku iz saobraćaja od januara, očekuj proređivanje mnogih linija. U Karaburmi tek poneki radi šihtu, a većina ih je po ceo dan na linijama. Bar što se njih tiče, do sledeće nabavke teško da će smeti da ih sklanjaju. Od 01.11. se oslobađa dosta solo BMC-a, tako da će biti uslova za rashod starijih solo vozila. Takođe, od prvog bi 95 i 89 trebale cele da budu u Novom Beogradu, a Kosmaj navodno preuzima još neke linije poteza 100.
 
Svakako mi je zao sto ce japanci ici u rashod, zajedno sa IK-201, to su mi daleko udobniji autobusi od Solarisa i novog BMC. Ne znam nijedan autobus na kome je moglo da se stoji kod zadnjeg prozora osim IK-201. Bili su dobri i IK-206 koje je Lasta vozila na 95, 16 i 85 pre desetak godina, cak se secam razgovora dvojice vozaca kako su hvalili taj autobus, da nema nikakve muke da se pokrene koliko god da je pretrpan putnicima. No, isto kao i RVR na zeleznici, ne mogu se beskonacno eksploatisati.
 
Vrh