Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Objaviše na TVu -sredstvima grada 10 novih autobusa na prirodni gas :)
 
Аутобус 465 са линије 58 јуче имао несрећу код Сајма. Наиме, аутобус је добио туражу и возач га је једва обуздао. Пошто није реаговала ручна кочница, а ни мењач, држао је ножну док је мотор урлао, а аутобус клизио напред. Путници су у паници напустили возило.

На крају је запалио пакнове и део инсталације, па се мотор, на срећу, сам угасио. Касније је одвучен за гаражу.

Подсетићу да су пре неки дан сви аутобуси прошли технички преглед.
 
^^^ Kako smes da izneses takvu laz u javnost. Autobus je potpuno u redu, i ako nisi znao tako i treba da radi. Cak sta vise mislim da mu nesto fali jer je po projektu trebao da dobije turazu i da se skuca negde a ne da se samo ugasi....

Isto tako vozilo je tehnicki ispravno samo kada se tokom voznje zapali ili mu otpadne tocak u suprotnom nesto nije uredu sa njim. :bash: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Vidis da GSP i ostali prevoznici postuju taj sablon odrzavanja.
 
1111":1s484x6o je napisao(la):
Аутобус 465 са линије 58 јуче имао несрећу код Сајма. Наиме, аутобус је добио туражу и возач га је једва обуздао. Пошто није реаговала ручна кочница, а ни мењач, држао је ножну док је мотор урлао, а аутобус клизио напред. Путници су у паници напустили возило.

На крају је запалио пакнове и део инсталације, па се мотор, на срећу, сам угасио. Касније је одвучен за гаражу.

Подсетићу да су пре неки дан сви аутобуси прошли технички преглед.


Taj vozač će zbog sramote koju je učinio sigurno dobiti otkaz :laugh:
 
evo ljudi malo objasnjenje u vezi ovih pojava.

Sasvim je moguce da je autobus to jutro prosao tehnicki pregled i da mu se to desi do podneva.
paradoksalno jeste, ali je tako.

Na tehnickom pregledu se pregleda ispravnost, trapova, pogona, kocnica i svetlosne signalizacije.

Problem sa turazom kod dizel motora se javlja kada isti dobije nekontrolisanu kolicinu pogonskog goriva.
Najcesce se to desi na dva nacina:

1. nacin je da motor duva, pa preko iberlauf creva uvlaci to isto ulje u usis motora. ovo ulje postaje tada gorivo i prakticno je skoro nemoguce ugasiti motor dok ono ne sagori.
(Ovo je verovatno uzrok udesa na Zvezdari, jer taj autopus nosi Caterpillar (americki) motor poznat po tome da od prvog dana duvka i trosi ulje. a iz tog razloga na novim modelima motor je promenjen)

2. nacin je da ulje dodje iz turbine i ovo je kod modernih motora monogo cesca varijanta nego prva.
Prilikom havarije turbine ulje kojim se podmazuje motor i turbina biva `upumpano zajedno sa vazduhom u kompresioni prostor.

U svakom slucaju, vozaci autobusa nisu ni duzni, a ni obuceni da `krote podivljalo vozilo`!!!
Neodrzavanje vozila vecine prevoznika je evidentno i vidljivo na svakom koraku. jedino sto se kod vecine odrzava(ukljucujuci i GSP) je upravo ono sto je neophodno da vozilo prodje redovni ili vanredni tehnicki pregled.
Ni shraf vise od toga :/
 
Uticaj Meseceve gravitacije na objekte na Zemlji: Autobus marke FAP (Fino Ako Popadamo):

9zy1py.jpg
 
To naginjanje se desi kad se vozilo preoptereti. Dovoljno je da izbaci sve putnike napolje i onda može da nastavi vožnju. Vozač koji je vozio takav autobus rekao jednom prilikom je rekao da može da ga zameni za drugi u garaži, ali dobiće nešto još gore
 
Не :p :p И кад се испразни остане тако крив. Лично сам се уверио -.-
А то се најчешће догађа ФАП-овима :rolleyes: :D
 
Матеја Бељан":1q9y5ibm je napisao(la):
To naginjanje se desi kad se vozilo preoptereti. Dovoljno je da izbaci sve putnike napolje i onda može da nastavi vožnju. Vozač koji je vozio takav autobus rekao jednom prilikom je rekao da može da ga zameni za drugi u garaži, ali dobiće nešto još gore


U potpunosti se slažem, da nam autobusi, tramvaji i trloejbusi voze prazni, u mnogo bi boljem stanju bili :lool:

I TAJ AUTOBUS JE PROŠAO ONAJ TEHNIČKI OD PRE KOJU NEDELJU???
 
Ah,ti fapovi...Izgledaju mi kao da je igrao neko fliper njima pa su tiltovani u stranu...A loptice su putnici?
 
То је очигледно фабричка грешка, јер се константно догађа ФАП-овима. Тачно је, довољно је испразнити аутобус и за минут се "поравна".
Кор Икарбуса кад се нагне, значи да је у квару.

Сећам се случаја кад је возач избацио путнике У Теразијском тунелу, да би "рестартовао" аутобус. После "рестартовања", сви су опет ушли и наставили вожњу.
 
Nije to fabricka greska tu je problem jastuk koj je propao koji gsp nemjenja a koji autobusu moraju biti ispravni .Sve ima predvijden rok trajanja kad se koji dio mjenja .Svaki proizvodjac da specifikaciju odrzavanja koja bi trebalo da se postuje da vozilo sto duze traje .A pro po tehnickog pregleda jeli vi stvarno vjerujete da ga je bilo
 
Za razliku od GSP-ovih - privatni FAP-ovi su i dalje veoma dobri. Voze na 704, -7 i -8.
 
Jastuci su na autobusima (a u novije vreme i na kamionima) ono sto su na automobilima, motorima , skuterima opruge. u jastuku se nalazi pritisak vazduha tako da na njemu vozilo stoji.
prednosti sistema sa vazdusnim jastukom su u tome da vozilo bez obzira na opterecenje (naravnou granicama dozvoljenog opterecenja) stoji na jednakoj visini.
takodje zahvaljujuci ovom sistemu i ventilu visine (vise komada) vozilo je stabilnije u krivinama, jer sistem redukuje pritisak na strani koja je rasterecenija, a dodaje na stranu koja je pod opterecenjem.
primer:
Kada Autobus skrece u desnorasterecena je desna strana a opterecena leva jer vozilo po inerciji tezi da se nagne i naginje se na levo.
tada ventili visine detektuju te razlike i redukuju pritisak vazduha u desnom jastuku, a dopumpaju vazduh u levi vazdusni jastuk.
Naravno, ovo je najprostija varijanta, a postoje i elektronski kontrolisane koje uzimaju jos dodatnih parametara.

Kvaliteti vazdusnih jastuka na trzistu su vrlo sarenoliki.
to zavisi od proizvodjaca ali i od konstrukcije samog jastuka.
na vozilima marke SETRA najnovije generacije, trap je realizovan tako da se delimicno zakrece u zavisnosti od nagiba. samim tim i jastuk izlazi iz ose kretanja, ali za puko cudo ne spada.

Inace mala digresija, ali zanimljiva.
Svojevremeno je GSP kada je krajem `80 godina proslog veka narucivao MAN zglobne autobuse od slovenacke AVTOMONTAZE, trazio da na pogonskoj osovini budu dupli jastuci, znaci 4 umesto 2 komada.
samim tim do kvarova na jastucima kod tog modela gotovo da nije dolazilo, ali je voznja u njima bila manje humana :D
U godinama koje su usledile (vesele) `90 kada je izuzetno mali broj vozila izlazio na ulice, i guzve bile neopisive(ali bukvalno) ovo se ispostavilo kao cist pogodak.
I ko sad moze da kaze da u GSP ne umeju da pravilno naprave procenu :laugh:
ovo moze biti do vazdusnih jastuka
 
Vozim se pre neki dan Ikarbusom i ide normalno,dok se u jednom trenutku ne zaustavi na stanici,nakrivi se on na desno,primi putnike iii sad kad je trebao da se vrati u normalu on ni da mrdne.. mi stojimo nakrivljeni i naslonjeni jedni na druge. Izadje vozač poče da šutira zadnju gumu,autobus se ispravi,mi se ispravimo i nastavimo dalje :D To kažem zbog toga što se radi očito o nekoj sistemskoj grešci koja se otklanja šutiranjem u točak,čim svaki vozač to zna. :rant:
 
Ја сам се једном возио у накривљеном Икару који је остао на задњој станици јер није могао да се исправи. Он је кренуо из Заклопаче негде око 12:15. Ја сам сачекао следећи у 13:00 и срели смо га како се вуче у близини Болеча односно 15 минута од задње станице у Заклопачи. Значи 60 минута му је требало да пређе пут од 6-7 км :D
 
Vrh