Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Koja je uopste prednost trolejbusa u 2023 godini, uvek sam se to kao laik pitao, sa njima u beogradu sve neki problemi (logicno ne odrzavaju se)? U danasnje vreme sa elektricnim i ovim busevima na metan/cng i filterima na dizelu, sta je prednost trolejbusa osim da zakrci saobracaj kada se otkaci stap?
Trole bolje ubrzavaju i njihov motor lakše podnosi uzbrdicu, upravo zato što je pantografom povezan sa spoljnim izvorom napajanja, to im je prednost i u odnosu na autobuse i na e-buseve. Naravno, i potpuno su ekološke što se tiče uticaja na atmosferu. GSP zbog katastrofalnog održavanja ima probleme sa autobusima i tramvajima koliko i sa trolejbusima.

Nemoguće je sve autobuse konvertovati u trole, ali mogle bi za početak biti vraćene neke linije koje su saobraćale u prošlosti; 15-ca i 16-ca su sredinom pedesetih prvobitno uvedene kao trola i tako su vozile sve do energetske krize početkom sedamdesetih, doduše 16-ca je produžena od Zelenog Venca do Karaburme kada je pretvorena u bus.
 
Али он се вероватно обавезао уговором да ће радити 5 година због џабе Д категорије.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока

Ugovorna obaveza je 24 meseca za one koji rade prekvalifikaciju sa C na D preko agencije Riko. Ako žele da napuste ranije plaćaju negde oko 260000 dinara.
 
Što bez plate🙂 Moraju samo da ostanu u firmi dve godine pošto GSP plaća obuku. Imaju sva ostala prava normalno kao i svi drugi.
 
Al zato zarađuju na obuci za tramvaje koja nije besplatna, a pre se sete Bate Stojkovića u Balkanskom špijunu, nego li onih koji su završili obuku. I ovo nije nešto što pričam napamet, već znam za neke slučajeve gde nisu nikada zvali ljude, a zna se da smo deficitarni i sa vozačima tramvaja.​
 
Zovu uvek, al čeka se nekad i godinu dana. Znaju ljudi i da odbiju ponudu za posao, čak i kad završe obuku. Nismo deficitarni sa vozačima tramvaja, al jesmo sa vozilima. Problem su i kod njih bolovanja, koja se ne mogu predvideti, a mogu biti brojna. Primaju se prema potrebi, i obično ne po jedan, nego deset do dvadeset ljudi odjednom. Obuku da, moraju da finansiraju kandidati. To možda i nije u redu, al sa druge strane, plaćaju ljudi svaku vrstu školovanja za bilo koji posao.
 
Kao što rekoh ne pišem napamet, vezano za poziv. A spominjalo se ovde da je deficitarno sa vozačima tramvaja. Uzgred, sam si rekao malopre da se ne plaća za vozača autobusa, tako da nije da se svako školovanje plaća.
 
Kako se ne plaća? Pa ne zapošljavamo samo preko agencije Riko. Tamo mogu na prekvalifikaciju samo ovi sa C kategorijom. Većina se ipak primi regularno sa D kategorijom, a košta poprilično da se do nje dođe. Za B ti sad treba oko 1000 evra. Nema apsolutno razloga da se neko posebno ne zove. Ako postoje ispravni podaci o kandidatima, zovu se redom, a naravno da će uvek biti intervencije za prijem preko reda, al na kraju će sigurno biti primljeni svi sa završenom obukom. Ta naša licenca za vozača tramvaja, i ovako važi samo za Beograd, pošto tu naravno samo i imamo tramvaje.
 
Nekada stvarno smešno deluje to što pišeš, jer evo u samo nekoliko postova nekoliko različitih priča. Drugo, ovo pišem generalno, i odnosi se na pisanja više članova ovde. Gotovo uvek kada god se uputi neka kritika na račun GSP - a, ili na ponašanje vozača (svejedno dal su iz GSP - a ili rade kod privatnika), krenu priče kako to nije tačno.​
 
Da da vrlo je smešno, i protivrečno, samo ne znam šta. Ako nekoga i ne pozovu, možda neka greška u nekoj evidenciji, pa lepo pozove taj pa se interesuje. Biće svakako primljen, dal za godinu, ili godinu i po od završene obuke, al biće. Nije uopšte retkost da ljudi odbiju posao kad se pozovu, jer rade nešto drugo u tom trenutku, plus neće možda da voze Vrabac, jer na proleće ponude prvo i to nekim kandidatima, pa od jeseni na tramvaj. Kandidata ima, i verovatno ne misle da treba da finansiraju obuku kad je ponuda te vrste kadrova na tržištu rada dobra. Ne sme vozača ni da bude viška, i to mora dobro da se kalkuliše kod vozača tramvaja, jer imaju samo B kategoriju. I ovde nije bilo reči ni o kakvoj kritici vozača, niti ne znam čemu. Da, iako se malo ozbiljnije biraju vozači autobusa u GSP-u preko psiho testa, rade i kod nas oni koji tog posla nisu dostojni. Nažalost, kad kadrova nema dovoljno, ne sme se ni preterivati sa kriterijumima pri prijemu.
 
Ne plaća se obuka za vozače D kategorije, plaća se obuka za vozače D kategorije. Stvarno, šta ima ovde da bude protivrečno.

Drugo, pošto te smatram funkcionalno pismenim, smatram i da znaš da kada napišem da govorim generalno, da se to ne odnosi na konkretnu neku situaciju, nego uopšteno, na neku pojavu u društvu.

Treće, kada smo kod prijema vozača, za neke deluje kao da nije ni bilo kriterijuma, nego vozač dođe i kaže da bi da radi, i bude primljen. Sa druge strane, ima i vozača koji su toliko dobri da se prosto zapitaš koja li ga je muka naterala da bude vozač, jer su i više nego što je potrebno fini i uljudni. Naravno tu su i oni koji su izmežu.​
 
Moraš da pročitaš pažljivije ono što sam gore napisao. Za vozače si u pravu. Tako je kako je. Nema ih dovoljno, pa do posla dođu i oni koji nemaju ni P od reči profesionalni vozač. Plaća se D kategorija kad je regularno stekneš, i dođeš sa njom direktno da konkurišeš za posao vozača. Takva je većina. GSP plaća dokvalifakciju sa C na D preko agencije Riko, gde vozači stiču i sertifikate. Znači ko ima C može da se obrati GSP-u da polaže za D. Takvih je možda do 30% od ukupno primljenih vozača. Većina je već negde vozila, pa ima normalno D kategoriju. Sem ako je nije stekao u vojsci, morao ju je platiti svakako.
 
Znači onaj koji uopšte nema vozačku dozvolu a hoće da bude vozač D kategorije, plaća istu, a onaj koji pored C hoće da stekne i D, taj ne plaća (naravno ako to radi preko GSP - a, mislim na oba slučaja)?
 
Upravo tako. Dobro je što GSP već godinama stvara bar deo kandidata obukom onih sa C kategorijom, al kao što rekoh, većina D kategoriju stekne regularno preko auto škola o svom trošku. No, znaju da odlaze i ti što se prime preko agencije posle dve godine. Tu već ne možemo ništa. Mogu se obavezati samo na dve godine dok su na određeno. Po Zakonu o radu, nakon 24 meseca rada na određeno vreme, moraju se primiti na neodređeno vreme. Doduše, vozači se primaju u stalni radni odnos i pre tog roka. Nekad i posle samo jednog ugovora na 12 meseci, al to važi samo za one koji dođu regularno, što znači da već poseduju D kategoriju.
 
Solaris 77 sve po ps
20230305_154647.jpg
 
Ikarbus IK-104CNG, sajamski primerak iz 1998. godine. Pogonio ga je Rabin G10 DE-190 Turbo motor uparen sam ZF 6S-85 menjačem. Zanimljivo je da je već tada ovaj model ispunjavao EURO 4 normu. U ovom obliku proizveden je 1 primerak koji je služio za prevoz radnika Energogasa i Ikarbusa. Na bazi ovog projekta, 2005/06 proizveden je IK-103CNG koji je imao isti motor, ali Voith-ov menjač. Završio je u JGSP Novi Sad i nosio garažni broj #880. Ni jedan ni drugi autobus nisu ušli u serijsku proizvodnju.
Slike modela iz 1998. godine (slike su preuzete sa tadašnjeg Ikarbusovog sajta, te su zbog toga kvalitet i rezolicija lošiji).
4.jpg

5.jpg

2.jpg

1.jpg

3.jpg
 
@KizaNoSleep
Da li radi na regularnoj liniji ili je neki privremeni lokal? Primetio sam na trolejbuskim linijama da kada rwde 40L, 41L i 29L, da ih sistem ne vidi.

@Bender Rodriguez
Da li možda imaš fotografiju tih autobusa sa Karaburme?
 
Imao sam ali su bile mrljave jer je slikano iz autobusa u pokretu.

Bukvalno duz parkinga u depou Karaburma, duz strane koja gleda i naslanja se na Visnjicku, poredjaju nekoliko BMCova i par Solarisa i BMCove drze sa upaljenim farovima, salonima i migavcima. Kada tu pored prolazis, bilo pesaka bilo u autobusu, ne mozes da ne primetis nekoliko svetlosnih topova koji sijaju u tebe i da ne pogledas u njih (BMCove) i vidis ih kako svetlucaju od branika do branika.

Naprdnjaci napravize cirkus od njih, atrakciju.
 
Da li neko zna koliki je predviđeni kapacitet putnika po vozilu, što sedećih mesta što stojećih? Mislim i na solo, i na zglobove i na minibuseve. Može i okvirno.
 
Vrh