Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
За то знам, него сам мислио наши постојећи Солариси.
 
Pa verovatno da sve može da se konvertuje u trolejbus. Primera iz inostranstva je mnogo. Dosta Citara nosi motke na krovu po raznim evropskim gradovima. Dajem samo primer. Jedino karoserija i može da ostane netaknuta uz veće izmene zadnjeg dela. Imalo bi tu dosta posla, pa je pitanje svrhe, isplativosti, a trebaju i zglobni autobusi i trolejbusi. Konverzija mi ima smisla kad je u principu dovoljan broj vozila, a neka linija treba da postane trolejbuska. No, naši Solarisi su već deset godina stari, pa i to treba imati i vidu.
 
Koja je uopste prednost trolejbusa u 2023 godini, uvek sam se to kao laik pitao, sa njima u beogradu sve neki problemi (logicno ne odrzavaju se)? U danasnje vreme sa elektricnim i ovim busevima na metan/cng i filterima na dizelu, sta je prednost trolejbusa osim da zakrci saobracaj kada se otkaci stap?
 
Moje iskustvo zadnja dva dana na 89 je da su BMC-ovi, kada naiđu, poboljšanje za ovu liniju koja je prenatrpana najviše na potezu ADA-Delta City. BMC je nekako komforniji i mnogo više ima mesta za stajanje od Higera. U Higeru kada dvoje stane na proširenje preko puta srednjih vrata to je kraj komfornosti, ostali su nasađeni na šipke, sedišta i druge ljude. Da je pameti ako već nema za zglob na 89 da bar sve idu BMC jer od kada su joj osakatili red vožnje, bukvalno je prenatrpana.
 
Овај беше од неке установе или предузећа?
 
Ja ne znam čemu tolikoj drami.
Pa zamisli zivis u Obrenovcu i dobijes polazak u Surcinu na pola sata od kuce i odjednom te roknu na potez 100, 200 ili neku liniju preko pancevca na skoro 2 sata od kuce. U anexu pise zbog linije 85 , ja 85 nisam radio par puta mozda. A tih 40 kosmajaca naprimer zive u Mladenovcu, Ralji, Zucama, Zaklopaci ili na toj strani gde sad putuju duplo duže. Hteli su ustedu dobiće tužbe od svih vozača. Ako nema osnova za to ima za topli obrok,regres koeficijent itd.
 
Ja sam se bas razocarao, bas zbog viskova BMC solo, nadao sam se da ce 57 i 87 biti prebaceni na NBG, obzirom da oni uzbrdo bolje vuku od Higera a i pogon NBG je realno na 10 dok je Kosmaj na 40 minuta... ocekivao sam isto i da podele 27E, realno ne znam koji im je djavo sa tom linijom, ljudi vise na vratima tamo svakodnevno...
Bilo je priča da će 27E uzeti karaburma
 
Za 89 nije ni bila priča da će staviti zglobove, desiće se kad ne bude ispravnih solaća pa će uskakati ka na 603, 76, 75
 
Pa zamisli zivis u Obrenovcu i dobijes polazak u Surcinu na pola sata od kuce i odjednom te roknu na potez 100, 200 ili neku liniju preko pancevca na skoro 2 sata od kuce. U anexu pise zbog linije 85 , ja 85 nisam radio par puta mozda. A tih 40 kosmajaca naprimer zive u Mladenovcu, Ralji, Zucama, Zaklopaci ili na toj strani gde sad putuju duplo duže. Hteli su ustedu dobiće tužbe od svih vozača. Ako nema osnova za to ima za topli obrok,regres koeficijent itd.
Možda je bolje da sam ćutao, ali u Obrenovcu imaš ASP Strelu kojoj trebaju vozači sa finom platom i još boljim autobusima.
 
Ik201 #936 na 610, jako retka pojava na ovoj liniji i vrlo nostalgična vožnja
IMG_20230303_175932.jpg
IMG_20230303_174034.jpg
 
Možda je bolje da sam ćutao, ali u Obrenovcu imaš ASP Strelu kojoj trebaju vozači sa finom platom i još boljim autobusima.
Али он се вероватно обавезао уговором да ће радити 5 година због џабе Д категорије.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Pa zamisli zivis u Obrenovcu i dobijes polazak u Surcinu na pola sata od kuce i odjednom te roknu na potez 100, 200 ili neku liniju preko pancevca na skoro 2 sata od kuce. U anexu pise zbog linije 85 , ja 85 nisam radio par puta mozda. A tih 40 kosmajaca naprimer zive u Mladenovcu, Ralji, Zucama, Zaklopaci ili na toj strani gde sad putuju duplo duže. Hteli su ustedu dobiće tužbe od svih vozača. Ako nema osnova za to ima za topli obrok,regres koeficijent itd.
Nekad se i te kako vodilo računa gde ko živi i kod pravljena rasporeda, a kamoli kod prelazaka iz pogona u pogon.
Ovo sad sa nasilnim pomeranjem, je više od bahatosti, a možda je samo potez očajnika da produži agoniju.
Umire GSP, stali au mu za vrat, kako vidim
 
Pa verovatno da sve može da se konvertuje u trolejbus. Primera iz inostranstva je mnogo. Dosta Citara nosi motke na krovu po raznim evropskim gradovima. Dajem samo primer. Jedino karoserija i može da ostane netaknuta uz veće izmene zadnjeg dela. Imalo bi tu dosta posla, pa je pitanje svrhe, isplativosti, a trebaju i zglobni autobusi i trolejbusi. Konverzija mi ima smisla kad je u principu dovoljan broj vozila, a neka linija treba da postane trolejbuska. No, naši Solarisi su već deset godina stari, pa i to treba imati i vidu.
Upravo, sad il nikad. Neke su toliko unakazili da ih možda i ne vredi pipati. A opet bez nabavke novih "infill" autobusa ništa.

Šteta, jer bi za razliku od Segedina koji je konvertovao u krugu pogona na kašičicu Beograd ekonomijom razmere značajno uštedeo i pri profesionalno odrađenom poslu (Solaris+Škoda). Prosto nikada toliko kvalitetnih zglobnih trola jedne serije ne bi bilo nabavljeno po tako niskoj ceni, niti bi uzeto toliko više dobrih autobusa sa popustom. A posebno zbog toga što trole imaju nezvesnu budućnost ako uzmemo u obzir da se nova kvalitetna vozila ne bi isplatila u slučaju ukidanja sistema u narednih 10-15 godina. Isto tako bi velika finansijska šteta bila pričinjena ponovnom nabavkom najlošijih modela na tržištu.
Moje iskustvo zadnja dva dana na 89 je da su BMC-ovi, kada naiđu, poboljšanje za ovu liniju koja je prenatrpana najviše na potezu ADA-Delta City. BMC je nekako komforniji i mnogo više ima mesta za stajanje od Higera. U Higeru kada dvoje stane na proširenje preko puta srednjih vrata to je kraj komfornosti, ostali su nasađeni na šipke, sedišta i druge ljude. Da je pameti ako već nema za zglob na 89 da bar sve idu BMC jer od kada su joj osakatili red vožnje, bukvalno je prenatrpana.
Danas se ogromna razlika između BMC i Higera mogla videti u 14h bukvalno sa suprotne strane autoputa. BMC na liniji 70 dobro popunjen ali narod razmaknut, što je posledica veće površine poda u odnosu na Higer (u njemu bi bili natrpani u uskim prolazima između sedišta, odnosno na patrljku slobodnog prostora za kolica). Ali dobro kao da ne znamo šta je bio razlog njihove nabavke (mogućnost brze isporuke). Sve u svemu Turčin ni u najgorem špicu ne izgleda nasardinisan kao Kinez.
 
Vrh