Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Al to ne bruji motor, verovatno HPV. Ne vrti se mnogo, na to sam mislio. Bez blokade BMC bi mogao stotku opušteno. U finalnom stepenu prenosa, verujem da motor ne prebacuje 1300 do 1400 obrtaja pri 60km/h. Ja sam putovao par puta BMC-om na 611. Meni vožnja nije bila toliko neprijatna. Bučan jeste, al ne stiče se utisak da se muči. Mada je ravno svuda.
 
Znači uNAPREĐENJE se nastavlja... Ko želi da čestita neka čestita 😁
Sad se vidi koliko je pogubna bila nabavka 240 solo autobusa. Realno na nekoliko linija solo nema šta da traži, uključujući tu i neke privatnike, ali to je posebna priča. Ali evo konkretno 27E, da je bar umesto pola solaća nabavljeno toliko zglobnih, sad bi na toj liniji radili Karaburma i NBG, a ne nesrećni Kosmaj sa Higerima koji su kapaciteta midibusa. Koristim 83 ponekad i mogu da kažem da je mnogo bolja situacija otkako je NBG na liniji.
Pa jeste, ali iz ugla korisnika "300 & 400" poteza mogu da kažem da je situacija sa nerealizovanim polascima bila užasna od 01.2016. - 12.2019. kad nije bilo tih solo.

Dešavalo se redovno da fali po 3 vezana polaska i konstantan haos.
Danas je mnogo bolja situacija.

Sad fali još zglobova ali pouzdanih, a ne ovog Turskog smeća koje se kvari svaki čas.
I novih trola.
 
А нове троле нећемо дочекати као ни крштено возило из ЕУ захваљујући курта-мурта систему.
 
За потезе 300 и 400 је било довољно да се набави стотину соло аутобуса, мада су могли и приватници ту да се укључе.
 
Videcemo koliko ce novih zglobnih da se nabavi sledece godine...pa cemo onda moci ponovo da sudimo...mada je verovatno veci problem u broju vozaca I uslovima obuke...
 
Btw, voleo bih da mi neko objasni zasto je jedan dan 40 autobuska, a jedan dan trolejbuska linija.
 
IMG_20230302_134929328.jpg
Japanac SG 313 #1339 na liniji 611
 
Btw, voleo bih da mi neko objasni zasto je jedan dan 40 autobuska, a jedan dan trolejbuska linija.
Jedan dan je autobusko - trolejbuska, radni dan, a vikendom je trolejbuska, zato što vikendom postojeće brojno stanje trolejbusa može da zadovolji red vožnje vikendom.

Videcemo koliko ce novih zglobnih da se nabavi sledece godine...pa cemo onda moci ponovo da sudimo...mada je verovatno veci problem u broju vozaca I uslovima obuke...
Problem je u tome što je nabavljeno i previše solo vozila, a nije ništa rađeno po pitanju povećanja broja vozača, pa sada imamo problem nedovoljnih kapaciteta i vozila koja nam stoje po pogonima. O tome sam pisam čim je bila najava nabavke novih solo autobusa i kako nabavka većeg broja istih nije nikakav problem, zato što će se samo povećati broj vozila na linijama gde bi menjali zglobove, po rečima nadležnih. A u praksi imamo zamenu 1:1, i to solo umesto zgloba i skidanje vozila sa pojedinih linija uz obrazloženje kako je brojač putnika pokazao...​
 
Jedan dan je autobusko - trolejbuska, radni dan, a vikendom je trolejbuska, zato što vikendom postojeće brojno stanje trolejbusa može da zadovolji red vožnje vikendom.


Problem je u tome što je nabavljeno i previše solo vozila, a nije ništa rađeno po pitanju povećanja broja vozača, pa sada imamo problem nedovoljnih kapaciteta i vozila koja nam stoje po pogonima. O tome sam pisam čim je bila najava nabavke novih solo autobusa i kako nabavka većeg broja istih nije nikakav problem, zato što će se samo povećati broj vozila na linijama gde bi menjali zglobove, po rečima nadležnih. A u praksi imamo zamenu 1:1, i to solo umesto zgloba i skidanje vozila sa pojedinih linija uz obrazloženje kako je brojač putnika pokazao...​
Pa ne bih bas rekao da je linija u takvom rezimu jer sam danas bio u gradu I nisam video nijedan autobus na 40...
 
Pa i meni se dešavalo da radnim danom ne vidim ni jedan trolejbus na 40, a znam da isti saobraćaju i radnim danom, tako da to što si ti video ne mora da znači da ne rade i autobusi.​
 
Боље да су уместо 240 соло аутобуса узели 100 соло и 70 зглобних.
Ne zna se dal je gore što ih je uzeto toliko đuture za određenu sumu ili što svima nešto fali od tehničkih nedostataka do ergonomskih. Jednu nabavku nisu mogli da ujednače bar prema konfiguraciji jer su odabrani modeli konstruktivno veoma različiti. Recimo BMC ima kutije između točkova samo desno (inače baš tamo gde treba da budu što pliće sa single sedištima, recimo iznad rezervoara) dok je Higer natrpan istim bilateralno, uključujući i levo ispred pogonske, odnosno u sredini što je rezultiralo 2+2 rasporedom duž celog vozila sa maleckim prostorom za kolica. Kako je to prošlo, isto kao i BnV i sve ostalo u ovoj zemlji. U normalnoj ne bi ni u kom slučaju.
А нове троле нећемо дочекати као ни крштено возило из ЕУ захваљујући курта-мурта систему.
I ne moramo nove dočekati, niti tuđe polovne neprilagođene našim uslovima eksploatacije imajući u vidu nabudžene motore naspram vrata gde je slobodan prostor od velikog značaja za izlaz na sredini. Isto važi i za elektrobuse sa takvim rešenjima.

Konverzija autobusa u trole najjeftiniji je put do povećanja udela električnih vozila u drumskom voznom parku. Uz to najsigurniji je način produženja korisnog veka autobusa, koji bi u suprotnom mogo ranije bili otpisani. Potpuna ili većinska konverzija 199 Urbina III generacije sprečila bi masovne prerane rashode neizbežne čak i nakon ozbiljnog remonta uzevši u obzir pravila o starosti, emisiji gasova ili zastarelosti autobusa u slučaju veće nabavke novih (posebno u slučaju Solarisa koji bi stariji model kao manje bitan stavili u drugi plan). Sa druge strane taj vozni park bi bio svojstven trolejbuskom podsistemu, te iz tog razloga ništa od navedenog za prerani otpis ne bi bilo primenjivo. Dobili bi novi značaj, novi život. Ostali bi jednako praktični, uzevši u obzir da bi motor bio montiran pozadi.

Već su sredovečni tako da ukoliko uskoro ne odluče šta će s njima crno im se piše, kao i našem džepu.

Inventar od oko 30 konverzija bio bi dovoljan za kružnu 40 sa taktom na 5 minuta, dok bi za pokrivanje izmenjenih postojećih ili uvedenih novih linija poput 29, 40, 41, 50, 53, 57 i 66 bilo neophodno 160. Dakle ladno bi mogle biti konvertovane i 31, 48 i 49. To znači da bi umesto 200 bilo nabavljeno 400 Urbina 18 IV CNG, tako da bi BMC bili u manjini, i svi ostali bi mogli biti rashodovani. Na taj način bi osim povećanog udela zglobnih linija, većeg ponuđenog kapaciteta, istovremeno bio izbačen dizel pogon iz homogenijeg primarnog (zglobnog) voznog parka bez otpisa ijednog postojećeg Solarisa.
За потезе 300 и 400 је било довољно да се набави стотину соло аутобуса, мада су могли и приватници ту да се укључе.
Ne bi ni to bilo dovoljno da je uzeto 100 tesnih krševa. Higeri su iako brojni posmatrajući samo raspored enterijera zapravo smanjili kapacitet čitavog sistema, čemu sve više doprinose česti kvarovi. Da prethodno stanje nije bilo toliko loše, razlika nakon dolask Higera bila bi manja. Kako god okreneš trenutno stanje može samo da se pogorša, tako da nema tu neke velike vajde od trte-mrte "obnova" na ovaj način. Ako išta drugo sad su nas udesili i sa zglobnim. Pa ne znaš šta je gore, dal kad muče podunavska i podavalska naselja ili sve redom na najopterećenijim linijama. Apropo privatnika, mogli su se i oni uključiti, ali najveća je greška po meni bilo isključenje Laste iz dnevnog sistema, posebno imajući u vidu da raspolaže najprostranijim zglobnim autobusima što bi bilo od velike koristi kako na gradskim linijam,a tako i na potezima 3xx/4xx još uvek pod torturom hendikepiranog/tehnički neadekvatno opremljenog Kosmaja.
Pa ne bih bas rekao da je linija u takvom rezimu jer sam danas bio u gradu I nisam video nijedan autobus na 40...
Ja sam prekjuče video u Kneza Miloša. Naravno nisam video najnovije trole, samo matore što me posebno iznenadilo. Nisam dugo koristio trolu, pa nisam mogao da pojmim da je za tako kratko vreme situacija pogoršana u tolikoj meri. Rekao bih da je stanje alarmantno.
 
Теоретски, може ли Урбино да се конвертује у тролејбус?
 
Vrh