Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić,gostujući u emisiji ,,Fokus,, na B92 govoreći o mnogobrojnim problemima u gradu,posebno se osvrnuo na katastrofalno nasleđeno stanje u Gradskom prevozu,
-U toku svog mandata grad će uvesti niz mera kako bi se unapredio gradski prevoz:
1.Hitno da se naplata prevoza vrati pod gradsku upravu .
2,Sva vozila GSP moraće da imaju ispravno grejanje i klimu .
3.Biće zabranjeno reklamiranje na autobusima GSP reklamama koje pokrivaju staklene površine.
4.Obratiće se ubuduće pažnja na kvalitet novih autobusa koji se kupuju za Beograd jer do sada kupljeni novi autobusi su skoro u istom stanju kao oni koji su stari 6 godina.
5.Neće se kupovati autobusi na Gas sve dok se u pogonima ne naprave Gasne stanice...i ova prva kupovina od 100 komada je apsurdna jer će biti problema oko punjenja .
Veoma zanimljiva je stavka pod brojem četiri, konačno da je neko iz vlasti priznao da su kupovali kanturine koje su u istom, ako ne i gorem stanju od Ikarbusa 112le, od kojih su pojedini obrnuli i preko milion kilometara
1. Grad bi nad sopstvenim sistemom naplate imao potpunu kontrolu, ali ne treba zaboraviti alternativno rešenje poput bestarifne naplate (dodate stavke JLPP u sklopu računa za Infostan). Na taj način bi sprečili švercovanje i rashod Grada u svrhu obavljanja naplate, što obuhvata i štampanje i pravljenje kartica, ugradnju automata i finansiranje kontrole. Taj ušteđen novac (ustvari manji rashod) bi se mogao racionalnije iskoristiti za unapređenje JGP.
2. I u razvijenim zemljama dolazi do kvarova, ali tamo se zavisno od klimatskih uslova standardni kip-lufteri uglavnom ne smatraju zamenom za klimu (ne poistovećuju se sa brojnim krovnim lufterima koji su bili najefikasniji u starim vozilima bez klime), nego samo kao pomoćno sredstvo u svrsi postizanja prihvatljivog komfora u rano proleće ili ranu jesen kada ponekad može doći do gužve, ili rano ujutru ili kasno uveče ili noću tokom kasnog proleća ili leta. Zbog toga je sve primetniji trend nulte tolerancije kvarova nabavkom vozila bez ikakvih luftera (neispravna klima=neispravno vozilo).
3. Postoji kompromisno rešenje u vidu reklama sa isečcima na staklenim površinama ili trakama koje prekrivaju samo nekoliko dužnih metara vozila (perforirane preko prozora, ali mnogo kraće, obično naspram drugih i trećih vrata na zglobnim vozilima gde nema ili ima malo sedišta). Reklame se mogu lepiti ili postavljati na panel ispod prozora, kao i na poklopcu motora. Što se ovog drugog tiče u tom slučaju treba obratiti pažnju na kolor šemu, odnosno položaj logoa prevoznika i garažnog/identifikacionog broja vozila koje se stavlja iznad prozora kako bi se izbegla kamuflaža ili obrezivanje reklame. Brojni su primeri od Madrida do Hamburga. Ne treba zaboraviti da prihod od reklama ublažava rashod Grada.
4. Hvala Bogu, evo i iz Laste se žale na problem sa nameštanjem tendera, ali ne treba izgubiti iz vida ni strukturalne promene voznog parka, kao i mreže linija. Potrebno je mnogo više zglobnih vozila, više varijanti solo u smislu dužine, broja vrata i sedišta, a dugačke dijametralne, tangencijalne i radijalne linije kojim je dodeljen najveći udeo vozila i osoblja adaptirati u preskakački ili ekspres režim (dijametralne i tangencijalne skip-stop a radijalne ekspres sa lokalnim režimom na periferiji, a preskakanjem čitavih deonica bliže centru), sve u cilju povećanja srednje brzine i smanjenja broja vozila radi postizanja predviđenog takta.
5. Prelazak na gas zahtevao je prethodno planiranje i dugoročno testiranje ne samo različitih vozila u raznim uslovima eksploatacije, već i više vrsta komprimovanog gasa propraćeno merenjem emisija štetnih materija. 200-300 na biodizel i biogas bi nas spaslo jer bi postigli veći kapacitet po vozaču i manje zagađenje čak i u slučaju lako prepravljenih polovnjaka.
Stokholm osim na biogas ima pozamašan broj i vozila na biodizel, posebno novih. Kada se obezbede punionice može se nastaviti sa gasom, i to biogasom u cilju smanjenja zavisnosti od poremećaja lanaca isporuke stranog gasa.
Italijanske Holštajnke pokreću tamošnje gradove decenijama (od prevoza do odnošenja smeća). Biogas je otpadna materija u prozvodnji mleka koja bi u suprotnom neiskorišćena završila u atmosferi. Taj obnovljiv izvor domaće energije na dohvat ruke ne treba zanemariti. PKB je imao 12000 krava, a sada Al Dahra ima manje od 7000 koje užasno izrabljuje, pri čemu je stočarstvo, posebno mlečno govedarstvo pred samim kolapsom.