Odredjene jedinke nazalost vise nisu ni za remont...odsluzili su svoje i to je to.
Razumem i njih jer je ko zna koliko Higera u kvaru,ali ovo je komicno.
Išli su i FAP-ovi još kao novi tako, a Conecta ima dobrih, recimo 190 je bolji od bilo kog Higera kao novog vozila. O matorim Japancima i da ne govorim. Trebalo je da ih proberu pre remonta. Sve što nije bilo za remont trebalo je otpisati, a novac za remont otpisanih uložiti u kvalitetniji tretman preostalih boljih. Mislim da bi takav potez predstavljao racionalnu investiciju u nedostatku ispravnih novih vozila. Al džaba kad se neznalice vode klišeom novo=bolje. Žali bođe novca nas poreskih obveznika.
Dobro, neka bude i linija koja ima (pretežno) ekoloska vozila. To je divno. Ali zašto mora da se zove EKO? Linija je kao i svaka druga, treba da ima obican broj jer presmesno izgleda kad ubace ovako neki autobus koji nije “ekoloski”.
Pominjali smo već na forumu Inovationslinie 109 u Hamburgu. Bilo da isteraju parnjaču ili vodoničku šklopociju pored alternativnih pogona može da se nađe i ozloglašeni dizelaš kad zagusti. Jednostavno linija za testiranje alternativnih pogona - linija inovacija. Jasno je da je to sve ovde jedan veliki marketing koji mi finansiramo, na sopstvenu štetu. Niko ih do sada nije tužio za zloupotrebu javnog novca, odnosno iracionalno raspolaganje istim u svrhu podmirivanja sopstvenog interesa.
Za sad:
- Krš turski displeji, napred, jedan mali sa strane iza prednjih vrata (u prikolici sa desne strane nema), i jedan mali sa brojem pozadi.
- Unutrašnji displeji ne postoje
- Punjače koji su bili u tenderskoj dokumentaciji nisam video
- Plastična siva sedišta ista kao u Higerima
- Grejalice na rendom mestima u prostoru za stajanje putnika
Ostale detalje saznaćemo kad počnu da rade na linijama
Takva konfiguracija pokazivača pravca bi trebalo da bude dovoljna za diskvalifikaciju na tenderu iz prostog razloga što pogoduje sistemu isključivog ulaza na prva vrata (sa sve izlaženjem s testerastih mesta na terminusima poput onih na Lastinoj stanici kojih ima i u Torontu u sklopu metro stanica, poput parkinga u sklopu garaža) a ujedno otežava primenu u uslovima masovnijeg prevoza kao što je to slučaj kod nas. Poput nabavke neadekvatnih vozila sa četvora vrata i manje od 40 sedišta za prigradski saobraćaj (dobro poznat zakonski neregulisan Lastin fenomen) ni ne treba da nas čudi što je BMC sa takvom ponudom pobedio na tenderu. I pored očiglednih nedostataka grad mu je progledao kroz prste.
Eto, i bez ulaženja u pravnu tematiku mogu samo da konstatujem da je bilo mesta za mali displej (pokazivač broja linije) između zgloba i trećih vrata.
Plastična sedišta su praktičnija za planiranu namenu, dok recimo tapacirana više odgovaraju Lasti, i to samo u slučaju vozila koja pokrivaju duže linije, odnosno obavljaju duže vožnje.
Vidim da sad imaju zaštitu šrafova prednjih točkova ali kolor šema nije "ispravljena". Svi su tako opfarbani, solo GSP i privatni, i Lastini zglobni. Crveni natpis na boci je suvišan. Nisam video enterijer, pretpostavljam da je još sterilniji od solo s plavim tapaciranim sedištima.
Ni meni se ne dopada ovaj nagli prelaz na CNG i što ih sve trpaju u jedan pogon, a da nemaju ni spremnu punionicu. Ne vidim šta bi bio toliki eko problem da su nastavili da uzimaju Euro 6 dizelaše. Cena CNG-a je dosta poskupela u odnosu na period od pre par godina kada je bila poput žvake (sad je negde na blizu 100 din/kg), pitanje je da li se uopšte i isplati prelazak tolikog voznog parka GSP-a na CNG.
U razgovoru sa par prevoznika koji rade sa kamionima i koji su razmišljali o prelasku su mi pomenuli da motori na CNG i LNG naspram dizela kao manu imaju generalno kraći vek trajanja - usled visoke temperature pri sagorevanju gasa brže je dolazilo do topljenja i krivljenja glave motora i delova unutar motora. Drugi hendikep je na račun povoznosti, dosta teže vuku kada su natovareni, uspone teže savladavaju i mora dobro da se računa na nivo gasa i potrošnju (nije retkost da ostanu bez gasa na koji km pre punionice), tako da su pogodni samo za neki lokalni prevoz (distribucija za Deleze, Lidl i sl) i po mogućstvu ravnica.
GSP mimo svega toga će imati i organizacionih problema - gde sve rasporediti 100 BMC-a. Za liniju 65 je pitanje da li uopšte može da skrene u Severni bulevar sa Zvezdare i da se popne na Zvezdaru, za 23 da li uopšte može da izdrži ceo dan rada zbog dugačkih turaža i silnih uspona, za 31 da li može da izađe iz okretnice kod Studentskog trga na prvom skretanju (gde inače izlaze) itd. Možda i bude neka razmena linija sa NBG pogonom kako bi to sve prevazišli, ali opet treba napuniti 100 komada svake večeri, a punjenje traje...
Juče sam u Toplice Milana video
polovni crveni troosovinski Mercedes Econic NGT 2628 Gradske Čistoće (pogledajte samo naslov na linku
) kako ulazi u krug pogona Medaković. Dere se ko usisivač. Dok sam čekao 70 prođe jedan isti, samo beli ka Vinči. I on ko usisivač, ali ide kao zmaj (isto kao Citaro ili Conecto NGT). Oba imaju poklopac za boce između prve i druge osovine. Dosad je Čistoća imala par komada dvoosovinskih 1824 (Mercedesova oznaka za nosivost 18t, snagu 240ks) koji su kupljeni kao novi, i to standardno narandžasti. Svi su, kao i originalni stari tip sa pravougaonim farovima.
Kupili ljudi nekoliko gasnih polovnjaka, novijih i većih od starih dizela da testiraju. Iako je Čistoća već imala taj model u dizel varijanti nije imala u CNG, a nisu ništa prepustili slučaju. Da GSP kupuje polovne primerke za testiranje ne bi se tako zaletali s neproverenim modelima. Ali ne leži vraže, nabavljaju vozila na drugi pogon i bez obezbećene infrastrukture a kamoli opsežnog testiranja.
Ajde što su GSP i JGSP kao nebo i zemlja, ali dva javna preduzeća u istom gradu? Možda zvuči čudno, jeste da su u pitanju različite oblasti poslovanja, ali ovde se očigledno radi o glomaznosti neefikasnog sistema. Čistoća je manja, a GSP je, ovakav kakav je preveliki zalogaj (sa ovim obimom subvencija i trošenja na ostale gradske službe). Jedan od važnih stubova velegrada vidno trpi.