Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
Posto je kupljeno ovoliko autobusa na gas, i svi idu u isti depo, da li je u planu nabavka jos takvih u skorije vreme? Izgleda kao da su ozbiljni sa CNG jer nije kupljena saka jada kao sa gasnim MAZovima ili elektricnim kinezima, a opet svi idu na isto mesto, pa mi malo nelogicno da ih nece nigde drugo u ozbiljnim brojevima.
 
Pa verovatno planiraju, samo biće veselo kad nam ceo vozni park pretvore u to.

Ne mislim da ćemo sledeće barem 2 godine dobiti nove zglobne autobuse.
 
Ko zna šta nosi budućnost, pričalo se i da će se uzimati veliki broj eko buseva da popune celu liniju 31, pa ništa od toga nije bilo jer je ultra glupa ideja, kao i za buseve na gas, koji nemaju kapacitet da mogu da odrade ceo dan. Pa evo prvi polazak na 307 Higer gb. 3433 radi od 4 ujutru do 23:30 uveče, to je skoro 20 sati rada, a za to bi morala u toku dana da rade 2 vozila na gas
 
Solo autobusi na dizel trenutno svakako nisu prioritet (nikad nisu ni bili nažalost).
O električnim na 31 je pričano jako kratko, videćemo kako će se (ne) razvijati situacija.
 
Конекто 161 и ИК103 774 очерупани, видео сам у пролазу крај космајске гараже. Поред њих, пењући се благим травнатим успоном крај плаве ограде, видех ФАПа 118. То је последњи преживели ФАП, док се испод налазе помешани ИК103Ф и ИК103, које је нарочито тешко разликовати из далека. Можда само по звуку. Скроз лево гледано с аутопута, крај ове групе старих ИК, стоји МБ О305 21, који срећом није завршио на ђубришту као сестре О405 пре непуне три године. Барем су нешто сачували, мислио сам да нису ништа.
 
Ma kakav crni muzej, pa oni će to sve iseći samo tako. Isto će biti i sa IK201. U ovom slučaju najviše će stradati novobeogradski Japanci. Pored toga što ih je već sad malo (da budem jasniji, trenutno mo staju svi na parkingu u jedan kadar kad slikam aparatom) i što ih je u poslednjih godinu dana dosta isečeno, dolaskom Solarisa sa Karaburme pitanje da li će u pogonu i jedan ostati živ, koliko sma čuo eventualno oni koji su remontovani u Srboautu ali ne svi. Tu ima par komada, gb 1304, 1312, 1324, 1326, 1331, 1337 i 1339.

A što se Karaburme tiče, budući da se kod njih isporučuju sva nova vozila, tamo će biti masovnog rashodovanja velike većine starih buseva. Isto kao i NBG, prethodnih meseci povukli su gomilu Japanaca iz saobraćaja, od dvestakečevima da ne govorim, njih tu trenutno ima svega nekoliko komada u saobraćaju. Sigurno da će ostati neki broj tih staraca, ali ništa značajno. Rekao bih da će hteti pre da se otarase one sirote N serije, pa onda sve ostalo.
 
Činjenica je da su Japanci stari i naravno nisu baš najpouzdanija vozila, ali daleko od toga da ih treba sve iseći. Nadam se da će usporiti sa tom sečom dok prvo ne vide kako će se pokazati novi BMC. Kad su nabavili Higere, odmah su mutanti povučeni iz saobraćaja i mesecima ih nije bilo na ulicama. Kad se videlo šta je nabavljeno, mutanti su brže-bolje vraćeni na linije. BMC još nisu ni počeli da saobraćaju na linijama, a već se zna da imaju dosta nedostataka u poređenju sa novosadskim. Ako već ne znaju šta će sa Japancima, bolje da ih daju Zemunu gde je 50% voznog parka zrelo za seču. Japanac može da izdrži na nekoj liniji bez kvara više nego bilo koji zemunski ik-218M i N.
 
Koje nedostatke imaju BG BMC u odnosu na NS, i kako se to vec sad zna kada nisu jos na ulicama?
 
Нису у фул опреми. Наше смеће нема тапацирана седишта за разлику од новосадског турског смећа на ЦНГ. То сам успео да приметим.
 
I bolje da nema tapacirana sedišta. Ma koliko da je komfornije za sedenje, daleko je praktičnije za održavanje, i daleko više higijenski da budu čisto plastična. Znam, reći će neko pa i tapaciri se peru, al ne toliko kod nas. Izvor su i velike količine prašine. Jednom se udari rukom, i kad se vidi šta izlazi, da se čoveku želudac prevrne. I malo me iritira to etiketiranja nečega što nije ni počelo sa radom. Ok, jeste BMC, nije Solaris, al ne mora da znači da je smeće, i iskreno verujem da nisu baš toliki krševi. Inače sklon si dodeli raznih epiteta Đole, mislim ok, kao to je tvoj fazon. Samo ostaće ti autobusi ovde. Nemamo kud sa njima sad. Od besomučnog pljuvanja, i to unapred nemamo apsolutno ništa.
 
Što se mene tiče, neka etiketira, jer su etikete i kritike osnovane i opravdane. I u inat SNS talogu koji je srozao javni prevoz. A prati SNS forum, zna se to pouzdano iz mnoštva iskustava i ideja sa foruma prenesenih na teren par meseci od objaljivanja na forumu. Takođe, bilo je ovde članova koji su sami otvoreno pisali i priznali da rade za Vesića (Vračarac i Posejdon).

E kad su tako srozali sve, neka trpe kritike. I ja ću isto da pljujem po tim BMCovima ako ništa drugo samo da im udarim kontru. Jer su oni udarili kontru celom Beogradu kada iz čistog inata Vesić i njegova ekipa nisu hteli da uzmu Solarise, najverovatnije zato što ih je uzeo Đitler, kako zovu onog što nije na vlasti već 10 godina a prema njihovim tvrdnjama, tajno upravlja svetom i sabotira Srbiju na putu da postane carstvo nebesko. I drugi razlog zašto nisu uzimali Solarise je zato što ne bi mogli da se ugrade kao sa BMC i Higerima.


Isto podržavam Đoletove kritike i etikete za Tamnavu Trans, odnosno Tamnavu Krš, kako je on zove. Ono đubre od firme je zrelo, ako ne za robijanje, onda bar za katanac. Pošto se to neće desiti, bar ne tako lako u ovom brlogu od zemlje, najmanje što ljudi mogu i treba da rade, jeste da je crne po javnosti i šire svest o njenom javašluku.

I ja isto tako već godinama obrazujem i informišem ljude u svom okruženju da je jedan od razloga što duže čekaju prevoz, i to što Grad i DJP već 5 godina muče muku sa nestašicom vozača, a kurblom ne mrdaju po tom pitanju. To jest nisu mrdali sve dok se nisu setili genijalnog rešenja - dovedi tuđine da voze i da svima poobaraju cene rada. I svima oko sebe govorim to, da ljudi znaju i budu svesni. Jer ljudi koji ne prate konkretno neku branšu (kao npr javni prevoz) nemaju gde mnogo da se informišu o tome. Ili brzo zaborave u moru vesti i problema koji nas zasipaju zadnjih dve, tri godine. E zato treba i običan čovek da širi svest o tome, da se zna ko je kriv i da se stvari nazivaju pravim imenom.

Zato takve stvari treba pričati i širiti svest o njima, pa makar se koristile i etikete. (Skoro) sva sredstva građanske borbe su dozvoljena u borbi protiv SNS taloga.
 
A i to za emisije gasova je veliko pitanje.

Bre ljudi, pa cela ekologija je pod velikim znakom pitanja vec duze vreme. Bila je i pre ovih energetskih kriza, a tek sad je u pod lupom i dubiozama samo tako. Tese svet (ekolozi) kako su obudzali naftase i naftni lobi, a zato ih zamenise elektro lobijem i raznim lelemudima koji u vreme globalnih problema i nestasica daju sebi za pravo da (pokusaju da) sakate funkcionisanje drustava jer: nuklearka im nije dovoljno odrziva; smeta im dim iz vozila koje prevozi 100/160 ljudi; smeta im eksploatacija i sagorevanje nafte ali ne smeta im sagorevanje uglja za proizvodnju dodatne struje za elektro-sporete, itd...

Ekologija i sve te "zelene tehnologije" su postali poligoni za hohstapleraj samo takav. I jedan GSP i DJP, u ovakvom stanju, najpre treba da se pozabave time kako da uopste opstanu i stabilizuju, a ne tu da se majmunisu sa nekim laznim eko-resenjima koje ama bas nista nece promeniti na bolje.
 
Bmc je plastikanerski krš i smeće od autobusa, izgledaće oni lepo kad dođu i sve će to delovati super kao i sa svakim novim vozilom kad stigne, ali će se veliki problemi videti za par godina kad ih po 20-30 bude ležalo u garaži i po servisima, e onda će nam biti još gore nego sad po pitanju zglobova, kad ovo genijalci poseku sve stare autobuse, ima tu naravno previše trulih buseva koji su za rashod, al ima i onih koji sigurno mogu još da rade i trebaju da rade
 
I bolje da nema tapacirana sedišta. Ma koliko da je komfornije za sedenje, daleko je praktičnije za održavanje, i daleko više higijenski da budu čisto plastična. Znam, reći će neko pa i tapaciri se peru, al ne toliko kod nas. Izvor su i velike količine prašine. Jednom se udari rukom, i kad se vidi šta izlazi, da se čoveku želudac prevrne. I malo me iritira to etiketiranja nečega što nije ni počelo sa radom. Ok, jeste BMC, nije Solaris, al ne mora da znači da je smeće, i iskreno verujem da nisu baš toliki krševi. Inače sklon si dodeli raznih epiteta Đole, mislim ok, kao to je tvoj fazon. Samo ostaće ti autobusi ovde. Nemamo kud sa njima sad. Od besomučnog pljuvanja, i to unapred nemamo apsolutno ništa.
Није што је мој фазон него што је мој лични закључак. Возио сам се новосадским BMC-овима. Соло једва вуче узбрдо и растрешенији је од зглоба. Зглоб ми је некако офрље одрађен.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ne sporim uopšte ovo što pišete. Ja sam samo rezervisan prema pljuvanju unapred. Prosto mi je to neozbiljno. Takođe, ne treba zaboraviti ni gluposti od prethodnih gradskih vlasti. Jedino pametno što su uradili i jeste ta nabavka Solarisa 2013. godine. Al zato su imali fijasko 2008. godine, plus što prvi put posle ne znam koliko godina nije bilo nabavke punih pet godina u iole ozbiljnijem obimu (2008-2013). Zato je posle kredit Evropske banke bio jedini spas. Nije uopšte dobro kupovati 200 vozila odjednom, iz već mnogo puta pominjanih razloga. Trolejbuski podsistem je danas takav kakav jeste upravo zbog nabavke čak 83 vozila odjednom, i to da su bar kupljena od nekog iole krštenog brenda. Nabavka 30 CAF-ova je takođe bio svojevrsni fijasko. Kupovina autobusa iz Ikarbusa u malim prototipskim serijama, takođe. Taman se uhoda proizvodnja kako tako solidnih vozila, i odmah se potom traži nešto, sa tehničke i konstrukcione tačke, potpuno drugačije. Od 2004. godine se poigravaju sa javnim prevozom samo tako. I da, kupljeno je 10 MAZ-ova na metan 2011. Vozila sa verovatno najkraćim vremenom rada u GSP-u. Solarisi su došli više slučajno, ono kad se više nije imalo kud, i uopšte ne mora da znači da bi se sa nabavkom kvalitetnih vozila nastavilo. Prosto, u međuvremenu su se ti "turci" probijali na neka ne baš naivna evropska tržišta. I naravno da neopravdavam nabavku BMC-a umesto dokazanih vozila, al prosto, uvek će tu biti politike i ko zna čijeg sve lobija, na koje ni jedna gradska vlast do sada nije bila imuna. Ovo oko ekologije se u principu slažem sa Benderom. Pričalo se o tome dosta, tj. o naglom i preteranom forsiranju nekih rešenja, koja su još uvek puna manjkavosti.

Није што је мој фазон него што је мој лични закључак. Возио сам се новосадским BMC-овима. Соло једва вуче узбрдо и растрешенији је од зглоба. Зглоб ми је некако офрље одрађен.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока

Verujem ja da imaju dosta mana. Ovi naši solo mi ne deluju baš toliko rastrešeni, al ne vozim se njima često. Uglavnom, bolji su mi od Higera i to sa solidnom razlikom. Moja zapažanja. JGSP Novi Sad je, po onome što mogu da pročitam po medijima i forumima, dosta gori od beogradskog GSP-a po pitanju održavanja poslednjih godina. Reklo bi se da su pali na niske grane. Opet, takav utisak mogu da steknem na osnovu pročitanog, kako sam već rekao. U Novi Sad idem relativno često, al kako sam kolima, njihov javni prevoz skoro nisam koristio.
 
Ja sam imao najviša (verovatno i previsoka) očekivanja što se tiče Procity 18, ali dovoljno mi je bilo samo da ih vidim na parkingu.

Autobusu koji u evropskoj prestonici 2022. godine nema normalne displeje ne želim ni da dam šansu.

Novosadski su okej, ali - imaju normalna sedišta, displeje, i najvažnije: nisu videli uspon nikad u životu, te nema smisla da ih poredimo sa ovim našim koji će za jedan krug da pređu veću visinsku razliku nego novosadski za sve vreme eksploatacije.
 
Upravo tako, baš zbog toga što nema teških linija i uspona, tamo lagano može da radi šta hoćeš godinama i mnogo lakše nego ovde u Bgu, zato ovde moraju da se kupuju bolja i kvalitetnija vozila. Ja ne mogu da zamislim šta će biti sa njima posle nekoliko godina rada na 27, 31, 95 i ostalim linijama Karaburme
 
Vrh