Apropo priče o razlikama na relaciji dizel metan, stoji da je obrtni moment kod CNG motora slabiji, al verujem da ne postoji uspon gde trenutno rade zglobni autobusi, koji novajlije neće moći da savladaju pristojnom brzinom. Na kraju krajeva, Solarisi baš i nemaju neku rezervu snage, a sa 1275Nm ni naročito puno obrtnog momenta, i znaju da se razvlače na usponima. Dobro, nedostaje kickdown funkcija na njihovim Ecolife menjačima (isključena valjda). Berlin, ravan kao tacna, uzme Urbine sa istim DAF PR motorima od 9.2L, al u verziji sa 360ks, a brdoviti Beograd onu sa 310, tj 312ks. Kretenizam.
Inače, nesporno je da, što se tiče trajnosti i odnosa zapremine motora, snage i obrtnog momenta, dizel nema alternativu ni u jednom drugom gorivu fosilnog porekla. Plus i termički je dizel izuzetno efikasan. Na leru bi mogao satima da radi bez bojazni da će dići temperaturu, pod uslovom da je sve ispravno, naravno. Ušteda već, po onome što je meni poznato, može biti znatna. Cena litra dizela je preko 200 dinara, a pritom odnos potrošnje kilograma metana u odnosu na litre dizela na 100 kilometara, nije kao na relaciji benzin - plin (propan-butan). Plin se potroši više, dok metan uglavnom isto, možda i manje u poređenju sa dizelom, benzinom pogotovu. Kod automobila je odnos takav da potroši za istu relaciju, na primer, 7L benzina, dok metana spali oko 5kg. Pretpostavljam da je sličan odnos i kod autobusa, al opet treba da ponovim da je razlika verovatno manja, ako se metan koristi umesto dizela. Sve to ne znači da ja ovu nabavku apsolutno podržavam. Infstruktrura je morala biti prioritet, kao i to da se takva vozila ne forsiraju na linijama sa dugim, srednje teškim i teškim usponima. Bilo bi lepo ako neko ima info o kapacitetu boca, tj koliko kilograma metana staje u njih, i o kojim motorima je tačno reč, odnosno sa koliko snage raspolažu. Menjači su pretpostavljam ZF Ecolife. Ne sećam se tenderske dokumentacije.