Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
stanislaw":1f6azk2n je napisao(la):
Rekao bih da su zglobni autobusi bili apsolutni pobednici dok im je motor bio na sredini, ali sada kada je motor pomeren u prikolicu izgubili su nešto od svoje jednostavnosti i ekonomičnosti.

maz ima model koji je niskopodni zglob sa motorom prednjem delu čime ima najbolje karakteristike.
 
Логично је да има, јер, ако је друга осовина погонска, она половину возила гура, а половину вуче, док у случају мотора у приколици једна осовина гура цело возило.

Не знам и колико се губи на ефикасности у зимским условима. Али свакако повећава радијус скретања.
 
znam da je logično samo mi nije jasno što onda drugi potenciraju motor u prikolici.
 
Тај са мотором у средини је МАЗ 205 :)
maz.205.minsk.7ekt2488.20091007.pa073968.500_969.jpg

images

MAZ_205_-_rear.jpg
 
Pre par meseci pričalo se da se u halama Vulovića u KG nalazi jedan beli zglobni autobus, a pričalo se da je nešto kasnije bio na promociji u GSP-u. Tada sam bio skeptičan jer nisam našao podatak da je proizveden beli 205, ali evo sada fotografija tog autobusa, vrlo moguće upravo tog što je bio kod nas:
maz_01_tytuowe_760.jpg

maz_03_760.jpg

maz_04_760.jpg

maz_05_760.jpg

maz_06_760.jpg

maz_08_760.jpg

maz_07_760.jpg


http://www.infobus.pl/text.php?id=42073&from=main
 
stanislaw":1637bmf9 je napisao(la):
... Jako su retki slučajevi kada je trasa linije previše uska i zavojita za zglob, a da po visini nigde nema nikakvih prepreka, pa da ima smisla terati deker umesto zgloba....
(да ти мало скратим цитат)

па управо су правци 300 и 400 је идеални за декере, јер ту нема никаквих препрека за висину
 
Dekeri su odlini za duge prigradske linije, tu nema govora. Samo što oni ne trpe gužve baš, 10ak ljudi da stoji max
 
иди на ауто-пут на Аутокоманди. бусеви иду на сваких 15 минута или пола сата, ако се не варам
 
JohnnyLee":26ajozo1 je napisao(la):
stanislaw":26ajozo1 je napisao(la):
... Jako su retki slučajevi kada je trasa linije previše uska i zavojita za zglob, a da po visini nigde nema nikakvih prepreka, pa da ima smisla terati deker umesto zgloba....
(да ти мало скратим цитат)
па управо су правци 300 и 400 је идеални за декере, јер ту нема никаквих препрека за висину
Матеја Бељан":26ajozo1 je napisao(la):
Dekeri su odlini za duge prigradske linije, tu nema govora. Samo što oni ne trpe gužve baš, 10ak ljudi da stoji max
Проблем и јесте у томе што зглобови не могу на приградске, јер у много случајева не могу да се провуку, или пак окрену на "терминусу".
Са друге стране, декери не би могли да вуку толико људи.

За периферију, где год је могуће зглобове, а на остале линије соло, али са јачим тактом.
 
Pre 30 min, u ul.Ljutice Bogdana sam video Temsu Avenue od Veolia Transporta ,ne znam koja je linija u pitanju na displeju je pisalo " TEMSA ",ide kao zmaj uzbrdo! :kk:
 
Како једна иста реклама лепше стоји "нашим" Икарима него у НС-у :laugh:
bus1.jpg

img6123j.jpg
 
MilisaV":24a4j2fx je napisao(la):
maz ima model koji je niskopodni zglob sa motorom prednjem delu čime ima najbolje karakteristike.

Sa položajem motora na Maz-205 postoji samo "mali" problem koji možeš videti na prethodnim slikama unutrašnjosti: motorni prostor je "zaboden" je preko pola širine vozila tačno naspram drugih vrata gde treba da je najveća frekvencija putnika i gde bi standardno trebao biti prostor za invalide i decu u kolicima, glomazan je tako da vozaču oduzima preglednost duž cele leve polovine salona pa su mu ljudi sa kolicima kod trećih vrata u mrtvom uglu...

Dakle, čisto ergonomski razlozi diktiraju da ostatak sveta "potencira" niskopodne pushere... Pusheri su ipak već zrela tehnologija, tehnički komplikovana vozila ali ipak pouzani i okretni, evo viđam da Lasta nekad šalje svog Liaz pushera na 83, dakle ako autobus sa pogonom na zadnjoj osovini okreće u ONAKVIM uslovima na Crvenom krstu, niko ne može reći da to nije okretan autobus.

To što Belorusija uporno ne dozvoljava pushere, ne znam da li je zbog toga što dugoročno žele da monopolišu domaće tržište za svog proizvođača, ili je pak njihova zima nešto što prevazilazi iskustvo nas u "običnim" evropskim gradovima...
 
mekbejn":2iccz63e je napisao(la):

Apropo ove vesti o novom voznom parku Beobusa, tek sad sam primetio da je Beobus već duže vreme odlučio da se razlikuje tako što na svim autobusima na zadjem bočnom staklu ima srpsku zastavu. U prvi mah pomislio sam da hoće da istaknu da su kupili vozila montirana u Srbiji, ali sad sam shvatio da srpsku zastavu imaju i njihovi Liazi! Čudna neka uniforma...
 
Ikarbus pobjedio na tenderu za 25 niskopodnih vozila rok sklepavanja istih 150 dana ako nebude zalbe na tenderu .Jesam vam rekao da ikarbus pobjedjuje :kafa:
 
a ko je još učestvovao na tenderu pored ikarbusa i kolku su cenu dali a koliku ikarbus?
 
Vrh